3 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

3 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

6 &yf; f Haberler Meşhur Viva Villa filminin baş gıldızı Katerin dö mit Beyaz Perdeden Garip | Geliyor Denizde Uğku Uyuyan Y;iı—zm Rekor Kırmasına Ne Amerikada olan hâdiseler bize göre hep grabet teşkil eder. Çünkü yeni dünyanın eski dünya | ile olan ayrılık ve aykırılık tarafı, en ziyade tuhaflığındadır. Nitekim bu tatil mevsiminde Holivut sakin- lerinin hareketleri de garitabitlik- lerin şah eserlerini teşkil etmiştir. Ester Ralston ismindeki sine- ma yıldızını şüphesiz ki hatırlır« sınız. Sessiz film zamanında da meşbur olan bu güzel kadın bu- | gün de en güzel yıldızlar ara- sında sayılıyor. Ester Ralston bu sene tatil günlerini Amerikanın Atlas Ok- yanocs sahillerindeki Miyami plâj- larında geçirdi. Bundan yirmi gün evvel plâjda misafir olan kadın yıldızlar — arasında denizde en fazla kalmak mevzuu Üzerine bir müsabaka tertip edilmiştir. Mü- sabakaya yeni ve eski yıldızlar- dan birçokları iştirak etmiştir. Neticede yukarıda ismi geçen Ester Ralston, tamam 27 saat deniz içinde kalmak — suretile bi- rinciliği kazanmıştır. Şurası dik- kate diğer ki bu güzel kadın denizde hiçbir yardıma ihtiyaç hissetmeden beş saat müddetle uyku bile uyumuştur. Güzel ka- Dersiniz ? dinin bilhassa bu hareketi çok harikulâde görülmüş ve müsşa- bakayı idare eden hakem heyeti, kendisinin, hiç bir yıldıza nasip olmıyacak bir rekor tesis ettiğini ilân etmiştir. * Beyaz perdeye ait garip haberlerden birisi de şudur: Meş- hur Bolere filminde kıymetli er- kek artistlerinden Jorj Raft ya- | yan yürümek rekoru kırmak su- retile bir garabet göstermiştir. çok sesilen kerkek yıldızlardan olan Jorj Raft tamam otuz iki buçuk saat hiç durmadan ve din- lenmeden yol yürümüştür. * Bir müddet evvel sinema- dan ayrılan Meri Artor tekrar stüdyoya dönmüştür. Fakat gü- zel Meri bu gsefer mukavelesiz olarak — çalışacağımı — söylemiştir. Bunun sebebi şudur: Eğer muka- vele imzılayacak olursa çevire- ceği filimce muvaffakiyet göste- remediği takdirde kumpanyaya tazminat vermiye mecbur kala- caktır. İşte Meri Astor böyle bir tazminat ödememek için tahriri bir mukavele — İmzalamak husu- sundaki teklifi reddetmiş, şifahen bir sözleşme ile çalışacağını söy- lemiştir. Kumpanya bu teklifi mu- “ SÖON POSTA amenaa a y eee A ea Poker Ve Aşk Büyük Bir Sevda Filmi Daha Hazırlamıyor Geçende “Dolar ve Viski,, isminde büyük bir filim çevrik mişti. Şimdi bu filme mukabil * Poker ve aşk ,, isminde yeni bir filim çevrilmektedir. ve önümüz- deki sinema mevsimine yitiştiril. mesi için çalışılmaktadır. Sinema âleminde büyük bir zafer olarak olarak telakki edilen bu filim, basit bir aşk ile başlayıp kuma- ra giden bir hayatın bazan İnsa- na sinir buhranı verecek, bazan gözyaşı döktürecek maceralarile doludur. Güzel yıldızlarda Jaklin Vels | bu filimde başlıca etmektedir. Yeni Bir Müsabaka Amerika sinema kumpanyala- rında biri, bir Senaryo müsaba- kası açmıştır. Müsabaka İçin eser göndermek müddeti altı aydır. Altı ay sonra gönderilen eserler tetkik edilerek kazananlara bü- yük Ikıamlçeler verilecektir. rolü temsil vafık görmüş ve kabul etmiştir. * Güzel erkek yıldız. Klark- Gabi bu sene Amerikada eritici sıcakların hüküm sürmesine rağ- men dondurma yememiştir. Bunun sebebini soranlara İse şu basit cevabı vermiştir: “ — Dondurma çok soğuktur. Soğuk şeyler ise güzelliği harap eder.., : İSinema Yıldızları Eskiden e Ne İş Yî?.î'îıa'fd' İ Otel Kapıcısı, Çiçekçi Kız, Kahkaha Kıraliçesi Ve A LOi Bugün sinema dünyasının en meşhur erkek yıldızlarından olan Fredrik Marş, vaktile henüz ön yedi yaşında iken — Novyorkta büyük bir otelde kapıcı muavin- liği yapmıştır. * Alis Fey yenli yıldızlar arasında şöhret ve servet denilen varlıkları en fazla temin eden güzel kızların başında gelir. Fakat güzel Alis bundan daha üç sene evvel şimali Amerika vilâyetlerin- den olan Bismark — şehrinde kahve ve gazinolarda çiçek sat- mak suretile ekmek parası kazan- maya çalışırdı. Günün birinde bu şehre gelen rejisörlerden - birisi Alisi gördü, onun iyl bir san'at- kâr olacağını anladı ve annesinin muvftifakatini alarak onu Holivuda götürdü.Filhakika güzel Alis daha llk tecrübede, sanat kabiliyetinin eömertliğini isbat etli ve onu İlk alan kumpanya kendisile üç sene tuvaletlerinden bir- Wibaren: Meri Pikfort, An Harding, Liset Lanven ve Anna Bella | Saire .. için zengin bir mukavele İmza- ladı. Alis Fey bu gün Holivutta el Üstünde tutulan yıldızlardan biridir. * Yeni yıldızlardan — Jun Vlasek — sarı saçlı, pembe tenli bir köylü kızıdır. Bu kızcağızın sinema yıldızı olması, tuhaf bir hâdise neticesidir. Jun Vlaseğin bulunduğu köyde bir gün bir kahkaha — müsabakası — terlip edilmiş, otuz beş kız arasında güzel Jun birinciliği kazanmıştır. Bunun üzerine bu genç köylü kızına iyi bir sinema yıldızı ola- cağı söylenmişse de, babası buna muvafakat — etmemiştir. — Fakat Jun Vlasek, jüri heyetinin kendi- sine kahkaha birinciliği için ver- diği tezkereyi yanına alarak bir gün gizlice Holivuta' gitmiş, orada yapılan bir tetkik neticesinde bu kızın gakrak filimlerde muvaffak olacağı anlaşıldığı İçin sinema yıldızlığına kabul edilmiştir. İşte ogündenberidir ki Jun Vlasek sinema — yıldızidır. Önümüzdeki sinema mevsiminde Jun Vlaseğin birkaç filmini görebileceğiz. * Erkek yıldızlardan İsveçli Nils Arter Holivuda gelmeden evvel memleketinde iken balıkçi- lık yapmıştır. Lâkin uzun boyunak çok yakışan bir endam güzelliğine sahip olduğu için günün birinde kendisine Holivuta gitmesi, ken- disini beğendirdiği takdirde şöh- retli bir sinema yıldızı olabileceği söylenmiş ve Nils Arter bu nasl- hati tuttuğu için günün birinde, biriktirdiği para ile memleketin- den, hiç kimseye haber vermeden Holivuta gitmiş ve şöhretini bugün blle muhafaza eden bir sinema yıl- dızı olmuştur. * Güzel yıldızlardan Konşita Montenegro bugün otuz yaşında kadardır. Sinemaya intisap etme- den evvel Nevyorkta büyük ter- zihanelerden — birinde — modellik yapıyordu. Günün birinde zengin bir ihtiyarın metresi oldu. Fakt Ihtiyar Badam bir sene sonra öl- düğü için güzel Konşita açıkta kaldı. Bu sırada arkadaşları ken- disine Holivuta gitmesini tavsiye ettiler. Küzel kız bu tavsiyeyi yerine getirdi ve filhakika Holi- vuta gittiğinin birinci günü kum- panyalardan birine figüran olarak girdi. Fakat kumpanya bu düzgün vücutlu kızın kabiliyetlerini keşfet- mekte — gecikmediği — içindir ki Konşita birinci sınıf yıldızlar arar sında kendisine iyi bir mevki edindi. Evelin May İkinci derecede şöhretli yıldız" lardan Evelin May böcek merak* hısıdır. Karıncadan karafatmıy$ kadar bütün böcekleri ihtiva edef çok zengin bir kolleksiyonu var” dır. Bu böceklerin bir kısmını ki” çük yaşta kırlarda — dolaşırkeft kendisi tütmuştur. Bir kısmını d# sonradan binlerce lira v suretile tedarik etmiştir.