5 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

5 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

p B Hal Kadınlara Lâf Atanlar Ve Halk Lâf atanlarla zahla mücadele hâlindedir. Kanunun ve ehlâkın polise verdiği bu salâhiyet et- rafında halkın da bazı düşün- celeri var ki hissi seliminden döğuyor. Bakınız halk, bu duy- guya istinaden ne diyor: Tamail Hakkı Bay (Beyoğlu Sıra- serviler 7i) — Herşeyin bir modası var. Bu sent de kadınlara lâf atma, göz kııgrıı. çiradik atma moda oldu , galiba. İnsan yetişkin kızını, karısını alıp ta şöyle bir gezinti yapamıyor. Etraftan tehaclim eden manalı nazar- lar ve süzüşler karşısında aile reisi olan erkek bile yürüyüşünü Eeaşırı- yor, Boy boy genç veya kart züp- peler yolların kenarında gelen geçen hanımları, gözlerile, İçaretlerile, lâf- larila rencide ediyörlar. Bu modanın me kadar salgın öldüğü bir haftada yakalananların (30) kişiyi bulmasile sabittir. Halbukl birçok banımlar polise kadar gidömiyorlar, bir çokları hadise mahalinde polie bulamıyorlar. Polizin busudl bürosu mesalsini biraz daha genişletse çok iyi olur. * Naci Bey (Çemberlitaş Turan kırat- hanesi) — Bir kadınla konuşmanın medeni yolları vardır. Her kuşun teltbiyermez. Geçen gün bir terbiyesiz Sirkecide kocasının kolunda yürüyen bir “-Ranımın — parmaklarını — sıkmış, kocam da dönmüş bu — terbiyesizi adamakıllı döğmüş. Bir taraftan polis, bir taraftan da alle relisleri bu muzır mahlüklarla mücadele etmelidir. Na- muklu erkekler bu pis mahlüklar yüzünden karnlarımı, kızlarını tekrar Ççarşaf ve peçe içine, kafce arkasına #okamazlar. Cümhuriyet kanunları bu pespayeleri hapse sokmalıdır. » Sabiha Hanım (Divan yolu Binbir- direk 25) — Bu suali iyiki sordunuz. Siza ilçimi boşaltayım. Cümhuriyet «Kürk ;Kodınını kafes ve pöçü altın- udan kurtardı. Türk kadini Allahın verdiği havadan ve ziyadan Istifade edemezdi. Cümhuriyete vo onun ya- pıcısına binbir. şgükranımız var. Ha- yata henüz atılan Türk kadınının İlk adımlarına çelme takmak lati- yenler çoğuldı. İnanınız son zaman- larda bilhassa kalabalık yerlerde na- muslu bir Türk kadınının yalmız ba- şına yürümesine İmkân yoktur. Türk hadımı eskiden havadan ve ziyadan mahrumdu. Şimdi de gerzin- tiden ve sokaktan mahrum kalacak. Bir kadın Beyoğlu caddezini sökün- ceye kadar nelere tesadüf etmez. Karşısında iç çekenler, yılışık, yılışık gülenler, lâf atanlar, omuzuna çar- panlar, kulağının arkasında soluyan- lar, manalı süzenler, göz kırpanlar, sİnema Öönünde sıkıştıranlar, hattâ biyik buranlar. bile vardiır. Kadın hürriyet ve hayatı için kafes ve pe- çeden daha muzur olan bu mahlüklarla polin mücadeleye başlamıştir. Bunu gok müteşekk /riz. Bir Yangın Suçu Uydurulmuş Eyüpte, Evinde Yangın Adam Mahkemeye Verildi Eyüpte Vezirtekke sokağında (11) numaralı evde oturan Yaşar Efendi evvelsi gün gece yarısı yatağından fırlamış ve: — Yanıyoruz. komşular!. Diye bağırmıya baş- lamıştır. Komşular toplanmış ve yattığı odanın altmdaki mutfağın direği dibind- bazı çalı çırpıların tutuştuğunu görmlşler, derha: polise haber vermişlerdir. Yaşar efendi kendisinin suikaste uğradığını ve o gün evinden çıkan kiracısı Ramazan efendiden şüphe ettiğini söylemiştir. Polis derhal Ramazan efendiyi yeni evinde bulmuş, hâ- dise mahalline getirerek ifadesini tesbit etmiştir. Polisin edindiği kanante göre Ramazan efendi Çıkan Bir o gece yeni evinden kat'iyen çıkmamıştir. Yaşar efendi de: — Karım bana, duvarda müthiş sıcaklık hisse- Yaşar efendinin vermiştir. larımı yapmış ve diyorum. Yanıyoruz kocacığım, dodi. Ben de yatak- tan fırladım ve bağırmıya başladım, şeklinde ifade Halbuki aşağı katta harareti duvarı kızdıracak derecede olmadığı için polis Yaşar efendinin cürüm uydurduğuna kanaat hasıl etmiş ve bununla beraber her ikisini de suçlu olarak Müddeiumumiliğe vermiştir. ikinci sulh ceza mahkemesi dün bunların duruşma- tutuşan — çalıların Sultanahmet suçluların gayrimevkuf olarak mu- hakımrelııinı bakılmasına karar vermiştir. Bir Facia Küçük Bir Çocuk Kaynar Suda Haşlanarak Öldü Evvelki gün Aksarayda bir facıa olmuş, bir yavrucak Üzerine kaynar su dökülerek feci surette haş'anmıştır. Mustafakemalpaşa caddesinde Yakupzade apartmanında 2 No da oturan Zühtü beyin zevcesi Neyire hanım evvelki gün — mutbakta meşgulken dört yaşındaki kızı Neclâ yanına gelmiş ve oynamıya başlamıştır. Bir aralık çocuk havagazı bortumunu eline geçir- miş ve var kuvvetile çekmiştir. Bu yüzden havagazı ocağı devril- miş ve üzerinde bir güyüm içinde kaynamakta olan su Neclânın Özerine dökülerek feci surette haşlanmıştır. Zavallı çocuk derhal hastaneye kaldırılarak tedavi a- tına alınmış ize de dün ölmüştür. 24 Saatin Haüâdiseleri * Muzaffer İsminde biri Bey- oğlunda oturan Madam Agavni isminde bir kadının 20 lirasını dolandırdığından yakalanmıştır. * Azılı sabıkalılardan Naci evvelki gece Hürriyet tepesinde İspironun bahçesine girerek öte- beri çalarken tutulmuştur. * Samatyada oturan Niko isminde biri Küçükpazarda cad- dede açılan bir lağmı seyreder- ken müyazenesini kaybederek lağıma düşmüş ve muhtelif yer- lerinden yaralanmıştır. * Fenerde Abdullah Efendi- nin fabrikasında — çalışan İhsan laminde biri elini testere makine- sine kaptırarak yaralanmıştır. l Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: ü Hasan Bey! Hasan Beyi tanır min? Bizim memleket eşrafındazdır. ) — Mehmet Bey mi dedin ? Hasan Bey mahallemizin eşrafın- sayılır.. K öprüyiı—'— Geçerken Denize Düştüler Liman şirketine ait ö numaralı romorkör dün arkasına taktığı mavnalar ile köprü altından geçer- ken mavnalardan biri İstavro is- minde birinin kayığına çarparak mühim surette hasara uğratmış, İstavri ile kayıkta bulunan Dursun isminde bir hamal denize düşmüş- lerse de kurtarılmışlardır. Sarayburnunda Belediye, Park Gazinosun- dan Epeyi Fayda Gördü Sarayburnu park gazinosunun, uzun zeman boş kaldıktan sonra bir zata kiralandığını — yazmıştık. Gazinoyu tutan zat bize şu izahatı vermektedir: — Bahçeyi 13 haziranda a- dik, 15 inde de açtık, Burasını belediyeden muayyen bir kira mukabilinde —tutmadık. Gayri- safi — hasılâttan yüzde — yirmi beşini belediyeye vermek Bzere bir mukavele yaptık. Eylül başı- na kadar belediyeye, yüzde yir- mi beş hesabile (733) Hira para verdik. Bahçenin dühuliyesi yok- tur. Burası şimdilik bir gazino değil, bir kahvedir. Kahve, çay lokum gibi şeyler veriyoruz. Bu sene halkın er- diği rağbet üzerine gelecek sene bahçede bazı yenilikler yapacağız. Gazino haline getireceğiz. O vakit belediyeye daha * fazla hisse ver- mek mümkün olacaktır. Bizim dikkat “ettiğimiz şey, ucuz ve temiz bir yer yapmaktır. Halk ancak bu suretle çok rağbet eder ve Belediyenin mâlı da bo- şuna durmamış olur.,, — Hasan Bey, oğlumu evlendi- receğim amma eşraftan birinin Pazar Yerlerinde Esnaftan Bir Miktar İıgıl Harcı Alınack Şehrin muhtelif yerlerinde, haf tanın muayyen günleri kurulan pazarlarda, esnafın işgal ettiği erden dolayı harç alınması ta- îımh' etmiştir. Belediye resim ve vergileri kanununun 13 üncü mad- desi mucibince harç alınması lâ- zamgelirken şimdiyekadar bunun yanlış tatbik edildiği anlaşılmıştır. Pazar yerlerinde esnafın Işgal ettiği yerin metre murabbamdan azami on kuruş olmak üzere işgal harcı alınacaktır. Yeni Yapılacak Pavyonlar Telefon şirketinden alınacak fazla telefon ücretlerile Huseki ve Cerrahpaşa hastahanelerinde yeni yapılacak pavyonların müna- kasası Teşrinlevvol — başında ilân edilecektir. Halı Kaçakçılığı Tahkikatı - İthalât gümrüğü transit antre- posunda yapılan halı kaçakçılığı tahkikatı Sekizinci ihtisas müd- deiumumiliğince tamamlanmış, ev- rak ihtisas müstentikliğine veril- miştir. Bu işte alâkası görülenlerin ifadelerine yeniden müracaat edi- lecek ve tahkikat tekemmll et- tikten sonra evrak mahkemeye verilecektir. Deniz Hamamı Açanlar Deniz hamamı açan ve İşleten kimselerden ayrı ayrı olmak Uze- re açma ve işletme harcı alın- ması tekarrür etmiştir. Açma ve işletme küşat — harçları Daimi Encümen tarafından, deniz ha- mamının — vaziyetine göre tayin edilecektir. — Eşraftan olan insanlar daima kendilerini belli ederler. | Ergani Tahviller: Kapışılıyor Ergani - demiryolu - istikramının | tahvilleri bugün bankalarda büyü bir rağbetle satılmaktadır. Dün akşa ma kadar bundan evvelki tertip tah villerin hamillerine satış yapılmıştır. Bugünden itibaren de yeniden tah vil almak İstiyenlerin müracaatlaı kabul edilecek v6 satış buay sonun kadar devam edecektir. Ergani İstik razının bu sefer satışa konulan tah villeri tahminin Üstünde bir talepl adeta kapışırcasına satılmaktadır. Bir İhtilâsın Neticesi Dün Ağır cerza mahkemesinde Ih tilâstan suçlu Kartal tahsil mömur Hasan Haydar Beyin muhakemesi d: neticelendi. Hasan Haydar Beylı Barut inhisar idaresinden ve Romsi gat şirketinden muhtelif senelere ai olarak aldığı vözgi makbuzlarının dij koçanlarım moksan yazmak — suretili 746 Yira (58) kuruş ihtilâs ettiği Iddir ediliyordu. İdamdan Kurtuldu Rumeli Hanı Cinayeti Suç: lusu 19 Şene Yatacak İki #sene evvel Beyoğlunda Rumal hanında ;Madam Antonyayı elektiril telil& boğarak öldürdükleri Iddin edk len Sokrat ve Yanl biraderlerder Yanl yakalanmadan evvol Yunanit tana kaçmış ve Sokratın Ağır Cezt Mahkemesinde muhakemerzine başlar mıştı. Dün bu muhakemeye devam edildi, Mahkeme uzun bir. müzakereder sonra Sokrat hakkında idam kara! verdi. Fakat hâdise Af kanununu neğrinden evvol olduğu ve Sokralbı! yaşı da küçük bulunduğu için ölü cezası (19) sene hapso çevrildi. Yedi Buçuk Sane Hapis Kasımpaşada Yakup lsminde bir! sini öldürdüğü suçu ile muhake edilen Hüzsnü Efendi hakkında di dün Ağır Cezada harar — verlimiştli Mubakeme Hüsnü Efendi hakkındı (10) sene hapis cezası vermiştir. ceza yaşınin küçüklüğünden dola; (7,5) seneye İndirilmiştir. Üç Kafadar Döşemeci İzzet, elbiseci Burhanı ve Cemal isminde üç kafadar ev velki gece saat iki| raddelerindi Fatihte kendilerini bilmiyecek d recede sarhoş bir halde soka larda nara atarak halkı telâ düşürdüklerinden — yakalanmışlaı dır. Bunlardan Cemalin üzerind taşınması yasak bir kama bulu narak müsadere edilmiştir. Belediye Seçim Hazırlıkları Belediye — intihabatı — hanırlıklal devam etmektedir. İntihap encümel leri defterleri tetkik etmektedirli Defterlerin önümüzdeki hafta içindi asılması çok mümkündür. İntihabatıı ©n teşrinievvelde yapılması takarruz etmiştir. Belediye intihabatı meml kotin her tarafında ayal günde yap lacak ve o gün bitirilecektir. Eştaflık Rütbesi De Varmış ! B. Diyor Ki: Hatan B. — Affedersiniz amma ben bilmiyorum, #i biliyorsanız — söyleyif | Tasanlara bu eşraflık rütbesi bangi w İ dun verliüyor ? Yütlsi. V8