5 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

5 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

CĞÜLi P e SAA N BN Bi aa ae a e t Resimli Büyük Milit Roman TOMBUL "İ:ı 21 & - Yaz Sermet Muhtitar MİRASYED;İM 1 Beyoğlu Gezintisi Uzunca Sürmüştü .. Dubanın * (Atla deveye değil A, uyuşuruz Pşa zadem !) Sözü üzerine kambur Nabi yine gizlice kırptı ve kafayı- salladı: vi bana bırakin. Ne arım, ne de kebabı. Ah- t den koşumları aldık gitti. Caddeikebirdeki mağazalardan, havagazı lâmbalarının mavimtrak aşıkları - taşıyor, sokaklar adam almıyordu. Piyade kaldırımların- dan omuz omuza akın akın giden halk, caddede bir aşağı bir yu- karı fayton sürdüren mahdum ve | damat beyiler, lüke kiralar da, Bomontiden, — Tepeden — dönen Beyoğlu yosmaları, (Bonmarşe) nin, (Pazar Alman ) n, ( Löbon ) un önlerine çektirilmiş konak araba- larının arabacıları, meydana yeni çıkan bu - saltanatlı lando ile bu mükemmel tırıslı yağızlara bakı- yorlardı. Ne zamandanberi verilmiş ka- rar veçbile Tünelden Taksime, 'Taksimden Tünele, dörtnala ve hq. on kere gidilip gelindi. Gala- tasarayın karşı köşesindeki tütün- cüden ekstra paketler — alındı. Cigaralar hep beraber yakılarak, sekit on dakika etrafa arzıendam edildi. 150, 200 adım ileride, şeker- Temecinin önüne de yanaşıldı. Üç yıldızlh Martel konyakları paket ettirildi;. burada da bir müddet durulup sağa sola kurum satıldı. Arkasından haydi yan sokak- lar. Her birine girilip çıkılarak yine caddeye dönüldükten sonra Ağacamisindeki araba levazım- gısının dükkânı, Nabi efendi, lândo parasını * getirmiye gittiği vakit tedbirli davranmış, her İhtiyata rinyeten yanına sekiz on lira fazla almıştı. ( Dumanı üstünde olan 85 lira avantası ayrıca kemerinde ). Frengin mağazasından boğ- maklı hezaran kamçı, araba yıka- yacak sünger, kurulıyacak güderi, süpürecek fırça, toz alacak tüy de alınarak lândonun İçine kondu. Taksim meydanının ortasında- ki fıskiyeli havuzun önünde duruk- muş, Eftaleposun tıraçasına kulak verilmişti. Aksi şeytana bak, incesaz yok. Rum çalgıcıların mandolinleri, ki- taraları aksediyor. Sözüm ona raya cenazesi kalkıyormuş gibi inceli kahalı sesler. Mecburen ( Anadolu biraha- nesi )ne inmek kararlaştırıldı. O tarihte, birahane yine he- men hemen ayni mahalde fakat pasaj ve üstündeki han daha yok. Araba kenarda durdu; lân- dodan, birer birer atladılar. Dübaracı en Ööne geçmiş: ( Kalispera — şişko l.. —Kalispera gugurikol.) diyerek patron V: vain ile mahut guguruklu saati | selAâmlamış, ı | nü — Apukurya — dediğin — salt kışın olmaz, yaz ısıcağında da olur. İşte maskara da — burada! diyerek fessiz, caketsiz, herkesten evvel birahaneye dalmıştı. Eo köşeye geçtiler; iki masayı yanyana çektirttiler. Rakılar, mezeler geldi. Zaten neşeler tamam; — diller — açıldı. Keyiften yana hepsi biribirile H Vehbi Bey sevincinden kurtlu peynir gibi kaynamada; yerinden kalkıp kalkıp atılmada, ayri ayrı kesin boynuna sarılmada; Vehbi Beyin valdesi; taze dul Melek H. — Bugün en büyük bayramım. Ben bayramlaşmayınm da kim bayramlaşsın ?.. —Allah —aşkına doğru söyle kâtipçiğim, piyazcılık miyazcılık edersen ölümü gör. ağızlarla lando, Beyoğlu halkını apıştırdı, alayının ağzının suyunu akıttı değil mi?.. Ahmet ağabey- diğim, ömrüne bereket. Vallahi olmaz, uzat elini öpeceğim. “Şapl diye öper,, çekme yahu daha öpeceğim * Şap! Şap! yine öper ,, billâbi söz yok, kadanalar hakkile kadana imiş.. Ulan, fırtına gibi tozu dumana katınca öyle bir hoşafıma gitti ki... Apikçiğim, adı ne idi unutuyo- rum, Devrişmi, . Zakir mi, hani Tepebaşının karşısından saptığı- miz © karanlık, dar sokaktan vururken pencerelere uşüşmediler mi? Yaşa Tombul! Yaşa Şişman, yaşa Paşa Beyl diye bağırmadı- lar mı?.. Vallahi beyamca sen de var ol... Sulu yapıştırırım ha am- cacığıma söylerkan lâfırm kesme.. Anneme selâmet kavuşmayım ki bey amca... Nabi Efendi, ayağına hamal salapuryasile basılmış bir nasırlı Kumapı mektepten verilmek gibi, gevrek, tiz bir sesle ortahğı çınlattı : — Uskuuut!.. Evvela tashihi- ifade, badehu devamı — keli Anneciğime — bissıhha — vel kavuşayım ki... — Üzlülme bey amcacığım, dediğin olsun. Anneciğime selâ- metle kavuşayım ki sen olmıya idin... Öyle değil mi kâtip?.. Yalan mı Ahmet ağabey? Apik- çiğim sen de tasdik etsene... Sana #ormuyorum, Sulu - cırtlak sen susi.. Bak hepsi kafa sallı- yorlar. (Arkamn var) Rumen Leyleri Bin leylik Rumen evrakı nektiyesi- ni tedavülden çekilme müddeti Tem- muzun 31 inde nihayet bulduğu için bu tarihten sonra bu kâğıt paralar kıy- metini kaybedecektir. Borsa ve Osmanlı Bankası komiserliği, bu evrakı nakti- yenin Romanya Milli Bankasında ve şubelerinde yeni tiplerle değiştirileceğini -— TAKVİM 3— Gün ÇARŞAMBA Hımt 30 5 Eylâl 034 123 Ruml 29 - Ağuzt Arabt M Cemevel 1553 1858 atif Vakit (Haanl Güzeş ( 10 SI| 8. SÖf Akşam (12 — Öğle |8 35 | 12 18| Yatsı |1 as ikladi | 019 | 18 81f İmsak | 907 İstanbul Belediyesi — Tepebaşı Belediye | Şehir Tüyafrosu üzere Dumlupınar yatı mektebi Bahçesinde 0-0- 344 Ferşembe Sant 18 - 1030 gehlr Handosu, İ - M caz, muzik. dans, Zaybek oyunu, Lüküs Hayat- tan balet, Hâzım Bey tarafından Karagöz, talebesi için diktirilecek 500 takım elbise kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. Talip olanlar şartaame almak üzere levazım müdür- lüğüne müracaat etmeli, münakasaya girmek için de 60 liralık teminat makbuz veyâ mektubu ile teklif mektuplarını 24 - 9 - 934 Pazartesi günü saat On beşe kadar Daimi Enctimene dh"l'. * vermeli. ç (5402) * Yenikapı İskelesinde kantar kulübesi: Teminat 1,5 lira lshak Paşada Mirahor Ali Ağa mektebi : 55 » Süleymaniyede Ula ve Sani medreseleri bahçelerindeki baraka- lar enkazı: teminat 1,5 lira Vefada Ekmekçibaşı Ahmet ması: Teminat 7,5 lira Kapalıçarşıda SO, 52, 54 No.lı dükkânlar Ağa medresesi saçaklarının satı minat 6 lira Keopenekçi Sinan medresesi 12 No.lı odası: Teminat 2 lira Tahtakalede 85 No. lı dükkân: Teminat 12 lira İshak Paşada 35 No.lı Ali Ağa mektebi: Teminat 4,5 lira. Yukarıda yazılı mahallerden ikisinin enkazı satılmak ve diğer- leri icara verilmek Gzere açık müzayedeye konulmuştur. Talip olanlar şeralti anlamak üzere hergün, müzayedeye girmek için de hizalarında yazılı teminat akçesi günü sant 146 kadar Eminönü nine müracaatları. makbuzu ile 8/9/934 Cumartesi Kaymakamlığı ve B. $. encüme- (4893) ve Fen Bügisi derslerinde Ingilizce bilenler tercih edilecektir.,, Lâzımgelen vasıfları haiz muallimlere mençe, kıdam ve ehliyet- lerile münasip ücret verilecektir. İsteklilerin vesikalarile beraber Ankara'da Türk Maarif Cemiyeti Umumi Merkezine — müracaa! ları, (4Tı a ÜN Zagrepten Muhabirimiz Yazıyor: —İ ——— — “Yalnız Mağlüp Değil, Fe- na Haldğ Mahcup Oîduk!,, ( Baştarafı 1 inci sayfada ) Zagrep, (Hususi ) — Beşinci Balkan oyunlarının ikinci gününde de umduğumuz neticeyi alamadık. Kendilerinden Zagrep oyunlarında en çok muvaffakıyet beklediğimiz Semih ve Mehmet Ali de, 200 metrede hayale bile sığmıyacak derecede bozuk koştular. Seçmelerde çok düşük derece yapan seri birincilerinin gok ar- kalarında kalan bu kıymetl ikl atlet, ancak beşinci gelebildiler. Bu yüzden de nihaf müsabakalar- dan hariç tutuldular. (400) metre manialı koşuda Cihat ve Haydar da kendi serllerinde beşinci kal- dıkları için finale giremediler. (5000) metre mukavemet ko- şusunda — Teoharidis te beşinci kaldı. Güllede İrfan üçüncü, Veysi beşinci oldu. Balkan bayrak ko- şusunda da beşinci olduk. Nedense seçmelerde kışmetimize hep beşin- cilik düşüyordu. Uzun atlama seçmeleri bir facia oldu. Tevfik Nihayet (6) metre atlıyabilmiş ve müsabaka harici kalmıştır. ,, Muhabirimiz bu satırlardan sonra son müsabakaya cit tahminini şögle pazıyor: * İkinci müsabakada dördüncü olduk. Fakat üçüncü müsabakada Bulgarların bizi birkaç sayı geçe- rek bizim beşinci olmamız muh- temel görülüyor. » Muhabirimiz o güne alt, bizim telgraf haberi olarak koydüğamuz dereceleri de yardıktan sonra şu zehir gibi acı cümleleri sıralıyorı “Balkan oyunlarına Kadıkö- | yüne İdmana gider gibi yola çe kan atletizm takımımızdan fazla bir şey beklemek kimsenin hakkı değildir. — Balkan oyunlarını bir memleket işi yaparak hareket eden milletlerin buradaki gayret ve uğraşmalarını gördükten sonra bizim — alaturka — çalışmamızdan medet ve muvaffakıyet ummak pek saflık olur. En küçüğünden en büyüğüne kadar herkesin at- letizmden bahsettiği bu yerlerde düştüğümüz acı ve cidden acına- cak halleri görmek hakikaten yü- rekler acımıdır.,, — B. O, Vergi Cezası (Baştarafı 1 inci sayfada) Vekâleti dün Beyoğlu tahakkuk müdürlüğüne gönderdiği yeni bir emirle bu verginin biranevyel tahsll — edilmesini — bildirmiştir. Emin bey Vergiye itiraz etmiş vo temyiz komisyonu da bazı idari noksanlar dolayısile tetkiki itiraz komisyonunun kararını bozmuştu. Dün Beyoğlunda — toplanan Tetkiki İtiraz komlsyonu yeniden tetkikat yapmış ve Emin Beyin bu parayı alırken yaptığı (6715) liralık —masrafın vergisini indir- dikten sonra mütebakl miktar hakkında tasdik kararı vermiştir. Tahsil müdürlüğü bu karar Üzerine İcraya geçmiştir. Mişon WVantura Bey Maliyeyi, devlet şu- rasında dava etmiştir. Keyif Verici Zehirlerin Zararı ( Baştarâfı 1 incl sayfada ) uyuşturucu — maddeler üzerinde toplanmaktadır. Senede ancak bir iki kokalinm davasına bakık maktadır. Mahkeme eroin ve esrar — kaçakçılarımı muhakeme ederken kaçakçılardan — birçok- larmın bu zehirin — müptelaları olduklarını tesbit etmiştir. Hattâ — içlerinden — bazıları, hâkime: — Allah aşkina hâkim bey bizi bir yere gönderiniz de bu pis iptilâdan kurtulalım. Diyerek mahkemeden kurtulma çareleri istemişlerdir. Hâkim — ercin İsti. malini itiyat ve Iptilâ haline —— İlk Yuı.ıs;ı Ğümhur Reisi Fena Halde Hastalandı Atina, 4 (Hususi) — Yunanis- ! ı tan Cümhuriyetinin ilk Roisi olan | Amiral — Konduryotis, — istirahat etmet üzere çekilmiş olduğu ldra adasında fona mıştır. Doktorlar, Amiralın teda« visi için Atinaya makline İüzum gördüler. Sıhhi vaziyeti endiğe uyandumaktadır, Şize Yunanls. tanın ilk Cümhur Reisinin ea son resmlai gönderiyorum. — V, A. halde hastalan- | getirenlerden birçoklarını Tıbbr adl! — müessesesinde — müşahede altına aldırmıya İüzum görmüş ve bu sene iptilâları tesbit edilen eroincilerden (15) tanesi Bakir« köy akıl hastalıkları mücssesesin- de tedavi altına — alınmışlardır. Erecin kullananlardan birçokla- rıi, mühakeme — ödilmek — Üzere jandarma nezareti altında tevkif- haneden mahkemeye getirilirken sinirlenmektedirler. — Hatta bu öldürücü keyiflerini yerine getire- medikleri için delilik alâmetleri gösterenlere ve kafalarını duvar- lara vurup gasiyan edenlere de çok tesadüf edilmiştir. Amiral Konduryotis