29 Eylül 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

29 Eylül 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Şildi PEZEışâquılar Dünkü Şutbol maçından bir estantane İstanbulsporla Galatasaray Dün Berabere Kaldılar Geçen Cuma 933 şildinin Dö- mifinal maçında — Fenerbahçeyi yenerek şilt Finalisti olan Gala- | tasaraylılar dün İstanbulspor kars | şısna çıktılar. Dünkü müsabaka 933 Istanbul şilt şampiyonunu ta- yin edecekti. Gal rayın bir hafta evvel Fenerbs —ayi yenmesi, Istanbulsporluların da bu maça henüz hazırlıklı olmarıanları gali- | i biyetin muhakkak suratte Galata- saray tarafında kalacağını her- kese zannettirmişti. Halbukl oyun bütün tahminleri alt üst eden bir netice İle, sıfır sıfıra beraberlikle bitti. Istanbulsporlular, takımlarında henüz tamamile doldurulamamış yerler olmasına ve Salâhattin gibi bir oyuncularının eksikliğine rağ- men canlı, gayretli ve mütemad! hücumlu bir sistemle kendilerin- den takım itibarile daha olgun bulunan rakiplerine gof attırmak fırsatı vermediler. Perşembe günkü nüshamızda maçtan bahsederken * İstanbul- sporlular pek nefesli oynamak şartile belki Galatasaraya karşı koyabilirler. Fakat ne de olsa ne- ticenin Sarı » Kırmızılılar lehine çıkmas 1ihtimali kuvvetlidir,, demiş- tik. Biz bu tahmini yürütürken Ga- latasaraylıların Fenerbahçeye karşı oynadıkları oyunu tatbik edecek- lerini farzetmiştik. Halbuki Gala- tasaray Fener oyununun yarısını oynıyamadılar. Buna mukabil İs- tanbulsporlular umulmadık — bir canlılıkla o güç İmtihanı başar- dılar. Oyunun Tafsilâtı Kurtuluş - Pera maçını Pera- | hlar S-1 kazandıktansonra Gala- tasaray — İstanbulspor — takımları sahaya çıktılar. Galatasaraylılar rüzgüra karşı oynamıya başladılar, | İlk bücumlarını cenahlardan yapan Sarı - Kırmızılılar Istanbul- #sporun kuyyetli mild tılar. İıııııbııliporlulunıı bilhassa soldan Yaptıkları hücumlar tehli- keli şekillerde , J. vordu. Fakat onlara da Galatasarayın sağ mü- dafli sert bir karşılayışla muka- bele ediyordu. Birinci Aevrenin sonuna kadar, düzgün oyum itiba- rile, latanbulsporlular daha biçimli oynadılarsa da sayi — firsatlarını e SüĞpassi & | | Kaleye doğru bir hücum kaçırdılar. İlk devre sıfır sıfıra berabare bitti. İkinci devrede oyun daha kı- zıştı. Galatasaraylılar sayı çıkar- mak Üzere daha sıkı oynamak istiyerek — maçın epi | sertleştirmiş oldular. İstanbulspo- | run en tehlikeli görünen akıncı- | solaçığını - haylı zedeliyen | Galatasaraylılar mukabil hücum- larından de istifade edemediler. Hakem oyunun fazla hatalı ve cereyanını sert devam etmesine Faul ceza- larile mani olamıyacağını anla- yınca Galatasarayın bir muavinini dışarı çıkardı. İkinci devrede de tarafeyn bir netice alamadığından maçı on beşer dakikalık iki devre daha oynatmak mecburiyeti hasıl oldu. Bu iki devrede de birşey yapı- lamadı. Ve oyun neticede sıfır sıfıra bitti. 933 şilti için ayni maç bir sına çarp- ” daha takrarlanacaktır. İsparta Takımı Ankaraya Da Gidecek 1. Kanun ayı sonlarına İstan- bula gelecek olan meşhur İsparta takımı Ankara olan - şit şampiyonu Ankaragücüne de An- karada yapılmak üzere bir maç teklifinde bulunmuştur. Ankara- gücü İspartanın göstereceği şeraiti müsait gördüğü takdirde derhal bu teklifi kabul edecektir. ikincisi | ne dün de Fenerbahçe stodında | 4, 35, 4/10 birinci, İzmirden Ib- | Küseyin üçüncü. | ve tesisatile v ae ream rearae ea el | Atletizm Birincilikleri İstanbul, Seyircisiz Bir Stadyomda Türkiye Bi- rinciliği Kazandı. Türkiye atletizm birincilikleri- devam edilmiş ve Müsabakada seyirci yok gibiydi: Alınan teknik neticeler lardır: 200 metre : İstanbuldan Mu- fahham 24 birinci, Izmirden Hak- kı ikinci, Bursadan Ahmet üçüncü. 400 metre: Balıkesirden NI- yazi 56 6/10 birinci, Ankaradan | Selâhattin — ikinci, — Istanbuldır Früzan üçüncü. | 1500 metre : Ankaradan Şevki | bitirilmiştir. kimsecikler şun- rahim ikinci, Istanbuldan — Ruhi Üçüncü. 5000 metre : İzmirden Ibrahim 17,18 birinci, Ankadan Galip ikinci, Bursadan Ahmet üçüncü. 110 metre manlalı koşu : la- tanbuldan Sedat 16 8/10 — birinci Ankaradan Melih ikinci, Izmirden Hüseyin üçüncü. Üç adım: İstanbuldan Pulyos 13,74 yeni Türkiye rekoru birinci, Istanbuldan Selim ikinci, Izmirden Sırıkla İrtifa: Istanbuldan Fet- | hi 3,20 birinci, İzmirden Talât ikinci, Gülle: | İstanbuldan — İbrahim 12,33 birinci, İzmirden Niyarl ikinci, Izmirden Selâhattin Üçüncü. | Cirit: Istanbuldan Karakaş $1,20 birinci, Istanbuldan Mufah- ham ikinci, — İzmirden — Niyazi Üçüncü, 4x 100 bayrak: İstanbul 46,6/10 birinci, Ankara — ikinci, — Izmir üçüncü. Umumi! tasnifte Tetanbul Tür- kiye birnciliğini kazanmıştır. |'Ankara Stadyomu Ankara, (Hususi) — Şehrimiz- | de bü yaz İnşaatına başlanan | Stadyomun toprak altı ameliyat toprak tesviyesi İşi- nin kışın hülülinden evvel ikma- line çalışılıyor. Stadyomun dış dü- varları da bitmek üzetedir. Altınorduyu Mağlüp Etti —- İzmir, (Hususi) — Birkaç gün- | gelen top Sabahatlinin plonjonu- denberi dedikodusu devam eden Altay Altınordu karşılaşması çok kalabalık bir seyirci kütleri önün- | de Alsancak stadyomunda 9 Ey- lül panayır komitesi konulan kupa için yapıldıldı. Tam saat beşte her iki takım Göztepe kulübünden İsmail Beyin işaretile harekete geldiler. Altay hücum hattı Vehabın güzel ida- resile mükemmel bir oyun oynuyor. Vehap 3 ve 4 üncü şahsi hücumlarla çok güzel İki gol yaptı. Bu âni goller Altınor- duluları şaşırttı. Soğukkanlılığını hiç bir zaman | kaybetmiyen Altınordunun — kıy- metli kelecisi Sabahattin tek ba- şına Altay akıncılarının mukabil hücumlarını — harşılıyordu. — Altay ilk devre sonuna kadar hâkim oynamasına- rağmen başka sayı yapamadı. İkinci başladığı —vakit her iki takımda da bazı tebdilât yapıldı. Altınordu bu devrede Altay kâlesini fazlaca ziyarete başladı. Oyunun ortalarına doğru lehlerine verilen bir penaltıdan ilk ve son göllerini yaptılar. Fakat Altaylılar bu gole mukabele etmekte gecik- mediler. Vehabın sağ açığa ver- diği bir pas ve ondan - Doğana devre Dünkü Teniste: Solda Madam Custiç, sağda Madmazel Grodeski tarafından | hakem ! dakikalarda | | Osman; Mahmut Selim; gı lı.ıcıldırvdıı na rağmen Altınordu kalesine girdi. Oyun biraz sonra bu netice ile, şampiyon Altayın galibiyetile bitti. Önümüzdeki hafta bu maçın revanşının yapılması muhtemeldir. Ankarada Gazi Cüreş Günli Sırtı yere gelmez Türk güreş- çilerinin büyük şeflerini araların- da gördükleri ün yal dönümü, mcl:lelıetın dömırıf!ndıoldugu gibi; Ankarada da pek parlak bir programla Halkevi salonunda tekrar yaşatıldı. Evvelâ Istiklâl marşı dinlendi. Ankara mıntıkası güreş hey'eti rei- sinin söylediği nutuktan sonra mın- taka güreş birinciliklerinde dere* ce alan aşağıda isimleri yazılı güreçilere mükâfat tevzi'ini ya- Muhafizgücünden Aşir Hafif siklet birincisi. Demir spordan Osman; Mu- | yapıldı: Hulki Hüseyin; Namık, hafizgücünden — Necip, — Ahmet Arif; Ismail; Mustafa; Şevket; Kadir; Ali Dursun; Gençler Birli- ginden Necmi Beyler. Tevzli mükâfattan sonrâ saat yirmidörde kadar güreş u.Cjaba- İralares yapeldar Tenis Ma (;ları Yugoslavya Tenisçileri Biz. den Kuvvetli Çıktı Şehrimize davet edilen Yugos- lav tenisçilerile dün ilk temasları- mı vapan tenis şampiyonlarımız üç müsabakayı da kaybettiler. Yugoslav tenisçileri — birçok beynelmilel müsabakalar görmüş olduklarını dünkü oyunlarile isbat ettiler. Birinci müsabakada M. Şafe:, Şirinyanı mağlüp etti. İkinci oyunda Madam Gustiç Madmazel Grodeskiyi yendi, Üçüncü müsabakada- Yugo:- lavların en kuvvetli ve en genç şampiyonlarına — karşı — oynıyan Sedat güzel karşılayışlarla kuvvet- N hasmıns iyi dayandıktan sonra mağlüp oldu. Yugoslav şampiyonlarile diğer tenisçilerimiz de Pazar günü kar- Altayın mağlüp ektiği Alııııogdı uhml