10 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

10 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

AA AA GA 10 Ik.ncı ieşrın SON POSTA — Dünkü Lik Maçları Beşiktaş Ve Fenerbahçe Takımları Gunun Kazananları Arasında Dün Takılım stadındaki maçlardan bir Enstantane Dün İstanbulun üç sahasında birden devam edilen lik maçları- nın hemen hepsi tabli ve bekle- nen neticelerle bitmiştir. Taksim stadında Beykoz-Süley- maniye oyunu 1-1 beraberlikle neticelendi. Şeref stadında, Beşiktaş takımı Vefayı 2-4 yendi. Fenerbahçe stadında, Fenerli- ler İstanbulsporu 4-2 — mağlüp ettiler. Maçların Tafsilâtı Taksim stadında karşılaşan Süleymaniye-Beykoz kulüplerinin B takımları 1-1 berabere kaldılar. A takımları maçında iki taraf da çok gayretli çalıştıysa da gali- biyeti elde etmeğe —muvaffak olamıyarak B takımları gibi 1-1 berabere kaldılar, Fakat Beykozlular oyunun Ikinel devresinde ayaklarına gelen pen- altı fırsatını gole çevirebilseydiler sahayı 2-1 galip vaziyetinde terk- edebileceklerdi. İlk devrede Süleymaniye daha ağır bastığı halde Beykozlular gol çıkardılar. Sıfıra karşı bir sayı İle Beykoz lehine biten bu birinci devreden sonra İkinci dev- reye daha canlı başlayan Beykoz- kular birkaç tehlikeli akın yarat- mağa muvaffak oldular. Süley- maniye müdafaasının gayreti ve yerinde müdahalelerile savuştu- rulan tehlikelerden sonra mukabil hücumlara başlayan Süleymaniye- liler, Beykoz aleyhine bir penaltı €'de ettiler ve gol yaptılar, Bir bire berabere gelen iki takım bir sayı çıkarmak Üzere çok çalışıyorlardı. Devre ortala- rında Süleymaniye aleyhine de bir penaltı cezası oldu. Herkes o penaltı ile Beykozun galip gele- ceğini beklerken, dışarı vurdular. Bu suretle maç 1-1 beraberlikle bitti. İkinci kümeden Anadolu-Ka- sımpaşa maçını Anadolu takımı müessir bir oyunla ve 145 gibi bir farkla kazandı. Beşiktaş - Vefa Maçı Türkiya birinciliklerini Bursada Altayı yenerek kazanan Beşiktaş- hlar, Hüsnü, Adnan, Nazım gibi kuvvetli oyuncularından mahrum olarak Vefaya karşı çıktıkları halde 2-4 galibiyeti temine mu- vaffak oldular, Bu netice ile Beşiktaş takımı- nın Türkiye birinciliğini hakkile kazandığı ve eksik takımile bile tehlikeli rakiplerine karşı koyabi- leceği bir daha belli olmuş oldu. Maamafih oyunun ilk dakika- larında maç iki taraf için müte- vazin devam ediyordu. Beşikiaş birden geçtiği hücum- larla bu devrede üç gol birden çıkarmağa muvalfak oldu, Üçüncü gol müteakıp Vefa- | hlar beklenmiyen bir zamanda yaptıkları bir akınla bir sayı kayd- ederek birincl devre 1-3 Beşiktaş lehine bitti. İkinci devrede beraverliği t- min için çok çalışan Vefalılar bir müddet vaziyete hâkim oldular. Ve bu hâkimiyetleri sayesinde bir gol daha çıkararak oyün - 2-3 | devam ettiler. Oyunun neticesine bir çeyrek kala Vefa aleyhine verilen bir poenaltı ile Beşiktaş 2-4 vaziyete girdi. Oyun bu netice İle 2-4 Beşik- taş lehine bitti. Aynı kulüplerin B takımları maçına Beşiktaş B takımı çıkma- dığı için Vefalılar hükmen galip geldiler. İkinci kümeden Hilâl-Eyüp ma- çını Eyüplüler 0-2 kazandı!ar. Beşiktaş- Vefa genç takımları maçı İ-1 beraberlikle bitti. Fenerbahçe Sahasında Günün en mübim maçını Fe- nerbahçelilerle — İstanbu!sporlular oynadılar. Istanbülsporlular eski Salâhaddini de almış olarak sa- haya çıktıkları için Fenerbahçe epi kuvvetli bir rakip karşısında kalmıştı. Salâhaddin İyi oyunculuğunu dün yaptığı gölle de ispat aetti. Ikinci devrenin ilk dakikala- rında mağlüp vaziyete düşen Fe- ner takımı — taraftarlarımı hay- li heyecana kaptırdı. Fakat sonradan Fikretin üstüste kafa ile attığı iki golle mağlüp vazi- yetten kurtulan Fenerlller 24 galip geldiler. Maçın başlangıcında iki takı- min mütevazin oynadığı — görülü- yordu. — Hattâ — canlılık - itibarile Istanbulsporlular — daha - gayretli idiler. Birinci davreyi berabere bitiren iki takımın ikinci devreye behemehal kazanmak - gayretile başladıkları hemen gözüktü. İki taraftan biribiri arkasına yapılan hücumlarla müsabaka çok heyecanlı safhalar — göztermeğe başlamıştı. İstanbulsporlular bir - fırsattan istifade ederek güzel bir şütle ikinci sayılarını da kaydettiler. — Fenerbahçe bir gol farkla öyuna devam ediyordu. Takımın kaptanı Fikret hiç olmazsa bera- berliği kurtarmak üzere — bütün gayretile çalışmağa arkadaşlarını iyl sevketmeğe başladı. Bu hızlı oyunun semeresini de - biribirini mütcakıp attığı iki gölle aldı. Mağlüp vaziyetten 2-3 galip Beykoz - Süleymaniye maçında Bir çarpışma vaziyete gelen Fener muhacimle- rinin küvvel maneviyeleri daha yükselerek hücumlarını daha dü- zelttiler. Devrenin sonlarına doğru bir gol daha atan sarı lâcivertli- ler sahadan 2-4 galip olarak çıktılar. Aynı kulüplerin genç takımlar ve B takımlari maçını da Fener- bahçeliler kınııdılır Ispanya a Da Kuvvetli Gidecekmiş Amerikada yapılan geçen olim- piyada çok küçük bir kadro ile iştirak eden İspanyollar bu sefer- ki Berlin oimpiyadına birkaç şu- bede dahil olmuya karar vermiş- lerdir. Frahsızların Hazırlıkları Berlin olimpiyadına çok dik- katli hazırlanan Fransız Atletizm federasyonu 1936 da Fransayı Berlinde temsil edccek şampiyon- ların adedini 300 olırık hıbit etmiştir. B (Ankafada Spor Hareket- leri Canlı Gidiyor İki Ankara Takımının Bir İstanbul Ta- kımile Yaptıgı Maçların Tafsilâtı Ankara (Hususi) — Bu hı 'ta lik maçlarına devam edildi. Haf- tanın mühim spor hâdiselerinden biri de Istanbulun Ateş-Güneş takımının — şehrimizi ziyareli ve Gençlerbirliğile — Ankaragücüne karşı birer maç yâapmasıdır. lk maçlarında 1-4 gibi mühim bir farkla Gençlerbirliğine yenilen Ateş-Güneşlilerin ikinci maçları Şöyle cereyan etti: Ateş-Güneşliler Galatasaray- h Kemal Faruki ve — An- kara . gücü ise Gençlerbirliği ka- lecisini kadrolarına almak suretile takviyeli çıktılar. İlk yirmi daki- kayı nisbt bir faikiyetle geçiren Ankara gücü 17 inci dakikada Niyazinin ayağıle ilk gollerini at- mağa muvaffak oldular. Hâkemin bu gol kararına İtiraz eden Ateş Güneş müdafilerinden birinin saha harici edilmesi ve bu sebeple oyuna on kişile devam etmek mecburiyetinde kalan Ateş-Güneş- lilere faikiyetini devam ettireceği | tahmin edilen Ankara gücünün; | bilhassa sol taraftan aksayan ha- reketleri görülmeğe başladı. Ta- kımın bu hareketinden istifade eden Ateşliler 28 inci dakikada ve kaleye çok yakın bir mesafe- den Lâtifin attığı bir golle bera- berliği temin ettiler. Beraberlik sayısı Ateşlileri daha canlı bir oyuna sevkederek yavaş yavaş faikiyeti ele almağa başladılar. Çok güzel ve teknik oyunlarına şahit olduğumuz Ankara gücünün bize alıştırdığı oyunları hilâfına fena bir tarzdaki oyunları 32 inci dakikada ikinci golü aleyhlerine kaydettirmekte gecikmedi. Ve devre bu suretle 1-2 Ankara güclü aleyhine bitti. Ikinci devre Ankara güçlülerin u!ık paslarla Ateşlileri -sıkıştır« dığı görülüyordu. Mütevazin ces reyan eden oyunda her iki taraf yekdiğerine —tehlikeli vaziyetler ibdas etti. 38 inci dakikada Ateşlilerin - bir” akınını — kaleci- Si pas vermek suretile geçiştirmek isteyen Ankara gücü müdafiinin gayet yavaş vurduğu topu kalecinin yetişememesi Ateş- liler lehine bir gol kazandırmağa sebep oldu. Ankara — gücünün kendi kendilerine yaptığı bu go- lâ 43 üncü dakikada Güç sol açığının Ateşliler kalesi ağlarına taktığı gölle telâfi ettiler hiç ol mazsa beraberlik sayısını kayt etmek için devamlı bir çalışma sistemi takip eden — Güçlülere Ateşliler bu fırsatı vermedikle- rinden oyun 2- 3 Ateşlilerin le- hine bitti. Berlin Olimpiyadına Gidilmiyecekmiş Merkezi umumi reisi Aziz Bey« efendiye atfedilen bir beyanatla Türk takımının 1936 Berlin olim« piyadına iİştiraki hakkında yazılar şeylerin doğru olmadığı söylen: mektedir. Ankaradan haber alındığına göre, Türk atletlerinin Berlin olimpiyadına iştirakleri hakkında henliz kati bir karar verilmemiştir, Galatasaraylı Rasih Ateş Güneşe Girdi Galatasaray Merkez muhacimi Rasihin — Galatasaraydan — istifa ederek Ateş-Güneş klübüne ya- zıildığı mevsukan haber alınmıştıy, lılruııiı Bqlu ile Süleymaniye arasında beraberlikle m.ı naçtdü iki görünüş