25 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

25 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

SÖON rosn <Z DÜNYA MATBUATINDA P GÖRDÜKLERİMİZ SulbHakikatenTehlikede İngiliz Gazeteleri Hükümdarın Avam Kamarasında Söylediği Nutku Çok Manalı Buluyorlar ' Büyük mütarekenin yı'dönü- münde, —Londra'da — ötedenberi yapılmakta olan merasimde, bu sene bizzat kıral da bulundu, arkasında — mareşal üniforması, uzun konçlu çizme vardı, bu Uni- forma İle çizmeyi büyük muharebe Osnasında — askerlerini — ziyaret etmek Üzere Fransaya geçerek harp giymişti. cephesine gittiği zaman Şimdi tekrar kullanı- Kiral isimsiz aakorin mezarına çı Mütareke günü Londrada yapılan merasime bir bakış yordu. Kıral saraydan yaya çıkmıştı, isimsiz askerin mezarına kadar yürüyerek gitmişti ve orada bir Iki dakika sassiz kalarak düşün- dükten sonra kabrin önüne Flandr çiçeklerinden yapılmış bir çelenk koymuştu. güzeteleri, merasimde kırabn bizzat bulunmuş olmasın- dan İngiliz milletinin sonsuz bir kıvanç duyduğunu ehemmiyetle yazdılar, çünkü herşeyden evvel kıralın — sihhatte — bulunduğunu gösterir, dediler. Fakat merasim- den azx sonra kıralın Avam ka- marasında söylediği bir nutuk ' Taglliz gazetelerinin de, Ingiliz milletinin de aynı derecede ehem- miyetle güzüne çarptı. Kıral bu nmutkunda, dünya ahvali dolayısile hükümetin endişe duyduğunu saklamak İstemediğini söylüyordu. — Ingiltere'de kıralın söylediği — nutukları — doğrudan döğrüya hükümet yazar, fakat kıral üzerinde tadilât yapmak hakkını haizdir, bununla beraber bu hakkı biç kullanmaz. Onun içindir ki, hükümet yazsa dahi | kıralın ağıı ile söylenen bu sözler fazla göze çarpmış, harp telike- sinin zannedildiğinden yakın olup olmıdıgı düşüncesini doguımu.tur İspanya Devlet bankasının — idare meclisi reisi yeni Başvekili görmiye giderek, kendisini son ihtilâli baatır- makta gösterdiği muvaflakıyetten do- layı tebrik etmiş ve bu ihtilâli bastır- ma işinde yararlıkları görülenlere da- gıtılmak Üzere banka namına Başve- kile bir milyon peçetalık bir çek ver miştir. Bu paranın kimlere ve ne nisbette dağıtıldığını gösteren liste ilerde ba- sılacaktır. Şimdilik ceza görenlerin ad- ları ilân edilmiştir. Bu hususta neşre- dilen listeye göre: 1 — Üniversite talebesinden Alakco ihtilâl beyannamelerini dağıttığı ve po- lisi tahkir ettiği için 3 sene hapse mahküm edilmiştir. 2 — Garçia adında bir köylü, elin- de silâh bulunduğu — için £0 sene hapse mahküm edilmiştir. 8 — Mendelino adında bir genç de bir tramvay işçisini greve teşvik etti- ikinden 12 sene hapis yatacaktır. 4 — Karony adında bir işçi yııık | çiçekli bir blüzdur. Mi? Bir Ihtilâlin Sonunda Mü- kâfatAlanlar Ve Cezalılar silâh taşıdığı için 16 sene hapte mah- küm edilmiştir. Histesi bunların Parasız Hıımetçı Bul- manın Yolu Ingilterede Mistr Ronkvich adını taşıyan bir mühendis bir gün hiz- metçisir — kal- mış ve her de- fa bir yenisini tecrübe etmek z ah metinden kurtulmak için elektrikle Işleyen makineden bir hizmetçi yapmıştır. Bu sun'! adam | evi süpürmekte ve bulaşıkları yıkınıılıtıdır | ——— iİngilterede Su- vare Elbiselerini Basitleştirdiler, Ucuzlaştırdılar.. Ingilterede bu mevsimin baş- langıcındanberi, suvare elbisele- rinin basitleştirilmesine ve ucuz- laştırılmasına doğru, gittikçe artan kuvvetli bir cereyan görülmeye başlamıştır. Taammlim eden moda, muhtelif renklerde, fakat tercihan siyah ile lâcivert ipekten bir eteklik Üzerinde emprime ipekten Bu elbişe-« lerin fiatına gelince, tamamen ölçü ile yapılmak şartile 20 ilâ 380 Türk lirasıdır. koyuyor! Bir Çatı Altında Uç Kıral Üç Kıraliçe || K Zarblrs : sbee ündarei VA TÜ tagfliz gazeteleri ayni zamanda Fransız. modasından — ayrılarak Ingilizlere mahsus bir moda ya>- Dünyanın Bütün Hükümdar Aileleri Londrada -Toplanmıya Başladılar Bu dakikada İngiliz sarayında yaşıyanlardan: İngiliz kıral ve kıraliçesini takiben İsveç ve Norveç kıralları ile kıraliçeleri.. Bugün ikinci Teşrin ayımının (25) inci günüdür. Dört gün sonra Londrada İngiltere Kıralının oğlu Dük do Kent ile Prenses Marina nın düğünleri yapılacaktır. Bu münase- betle dünyanın hemen bülün hükümdar aileleri İngiliz Kıral we kıraliçesinin misafirleri olarak şimdiden Londrada top- lanmış bulunmaktadırlar. Maamafih bu düğün yalnız hökümdar aileleri arasında ten'it edilecek değildir. Bilâkis istenilen şeyi, İngilir — Kıral hanedanına bu derece sadık olan halkında, sarayda duyu- Jacak Kıvanca yakından iştirak etmeleri, tam düğünü ol- masa bile gelin ile güveyin geçişlerini görmeleridir. Bunun için düğün alayının saraydan çıkıp kiliseye giderken Lon- dranın başlıca caddelerinden geçecek kadar uzun bir yol takip etmesine, dönüşte de bir başka yoldan gelmesine karar verilmiştir. Düğün alayının başında Kıral ile Kıraliçe bulunacak- lardır. Hükümdar silesi kırem renginde sekiz atla çeki- len sltin yaldızlı. merasim arabaları ile exraydan çıkacak ve eski milli elbiselerini geymiş Toukafiz alayı “ile muhat olarak kilis: ye gidecektir. Kıral ve kıraliçeyi saray erkâni ile sileleri efradı takip edecektir. Kıral ile kıralıçeyi kısa mesafe ile Prensos Marina ve nilesi, keza muhafız alayı İle çevreli olarak takıp edecek- lerdir. Bundan sonra güvey Dük dö Keut gelecektir. Do- kun yanında maiyeti zabitleri ve ağabeyi Veliaht bu- lunacaktır. Kiline merasiminden sonra bu alayda hafif, değişiklik olacak, yani bu defa yeni evliler #yni arabanın içinde döneceklerdir. İngiliz radyoları şimdiden tertibat almışlardır, merasimi en küçük teferrüatına kadar neşredeceklerdir. Fakat dün- yanın her tarafında İngiliz müstemreleri var ve acunun bir tarafı geceyken öbür tarafı gündüzdür. Binaenaleyh radyoyu bir kım İngiliz müstemerelerinin geceye tesadül etmesi dolayisiyle işitememeleri ihtimali vardır. İngiliz radyoları bunu da düşünmüşlerdir. Morasim 0s- yasında naklettikleri senlari geamolona alacaklar, birkaç saat sonra tekrar edaceklerdir. mak fikirlerinin tatbik sahasına girdiğini kayddediyorlar. Bugün Damladır, Yarın Koca Bır Denız Olabılır! A'manlar bi- yük muharebede büyük kahraman- - lhik gösterdikten sonra Üstün bir düşman karşısın- da harp ede ede batan Emde kruvazörünün yerine son sistem yeni bir Emden yaptılar. Bu Em- den geçen hafta cenubi — Afrika ile — Hindistan sularında 8 aylık bir dünya seya- hatine çıktı. Hareketi sularında (Vilhelme- hafen) Timanının — tıhtimina - on binlerce halk toplanmıştı, amiral Sehulz geminin gövertesinden bu halka karşı ateşli birz. nutuk söyledi, bu nutkunda bilhassa: — Almanların sönmeyen de- nizcilik ruohundan bahsediyordu. Ingiliz gazeteleri bu hadiseyi anlatırlarken Almanların küçük donanması hakkında (minyatür) kelimesini kullandılar, fakat bu kelimeye yine kendilerinden it'raz edenler oldu. Söylenen şudur: — « — Bugün — damladır, yarın koca bir deniz olabilir. Mamafih Ingilizler — bugün — Almanyanın denizden ziyade havaya ehemm!- yet verdiği, çünkü hava silâhını daha ucuz, daha kolay netice alacak mahiyette bulduğu nok- tasında yekdiğerile mütteh.ttirler.