November 27, 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

November 27, 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Siyaset Âlemi Acun Tasada, « Ingiltere Dernekte Bütün acunun başında binbir tasa var: Para darlığı, siyasa anlaşama- mazlıkları, çıkar kavgaları bu tasa lardan birkaçıdır. Bu gidiş bu çalımıy- in uzayacak oluran, hiç yanılmadan çakım bir savaşa gittiğimizi söyleyip kendi kendimizi buna İsandırabiliriz. Ham bu inanış yalnız bizim değildir. Uluslar arası işlerden anlayan kavra- yışlı bütün bi'giçler böyle düşün. mektedirler. Acunun gidişatı her- gün bir parça daha kötülenedur. sap; Öbür tarafta bir ulus var ki angılı (resim) engsız gerete- lerinin ber tarafı düğün, dernek yazılarile dolu. Bu, İngiliz ulusudur. Şimdi de Kıralının üçüncü oğlu prens Jorjun prenses Marina ile evlenme genliklerini yapmıya savaşıyor. Bu düğünde bulunmak üzere Londraya birçok yabancı kırallar gölmiş. Prenses ve prenslerin sayısı hergün bir parça #nha kabarıyor. Bundan ötürü Prens Jorj yüz tane dış giyecek yaptırmış. Karısınınkilerin sayısını ancak Çalap ( Allah ) bile- bilir. Demek o'uyor ki acunun acına- çak çırpınışları karşısında | İngiliz ulusunda büyük bir soğuk kanlılık göze çarpıyor, tasa göstermiyor, alnin- da buruşukiar yok. Çünkü ordusuna güveniyor. Onun zoruna inancı vâr, Demek o'uyor ki barışa gitmek, yaryı (silâh ) barikmakla olmuyor. Yargı lanarak etrafa zor gösterip tanıttıktan senra olabiliyor. Eski atalar sözünün bugün de değeri üstünde demek; Barışa #ncak yargılanma yolundan gidilebiliyor. — Süreyya Londraya Gelen Kıral Ve Prensler Hepsi De Kıral Oğlunun Düğününde Bulunacaklar Londra, 26 (A.A) — Dükdö Kentin Prenses Marina ile yapı» lacak © düğünlerinde ( bulunmak üzere Londraya tâ kıral Jorjun taç giydiğindenberi görülmedik sayıda kıral soyu üyeleri gelmiştir. Bunlardan 40 tanesi yabancıdır. Bir Facia 53 İşçinin Boğulmuş Olmalarından Korkuluyor Nagasaki, 26 (A.A.) — Buraya yakın ve deniz altında bulunan bir maden ocağına sızan sular- dan ötürü 53 işçinin boğulmuş olmalarından korkuluyor. Kurtarılmaları siçin pek çok çalışılmakta ise de, sağ çıkacakları belli değildir. Marsilyada Yakalanan İtalyan Anarşisti Marsilya, 26 (A.A) — Zab- taca yakalanan İtalyan tebaasın- dan Rubattonun tetbişçiler guru- —— mensup olduğu sanılmak- Geeierindir No .80 27- 1-94 On beş yıl yazin kavurucu sıcaklarında, kışın dondurucu 40- ğuklarında her sabah erkenden scak ve rahat döşeğini bırakıp bankaya yetişmek için yarım ya- malak kir kahveatı ile evden fırlayışlarını hatırladıkça gözleri doluyordu. Sovyet Rusya Ve Fransa Anlaşması Paris, 26 (A. A.) — “Övr,, gas setesi, Rusya ile Fransa aramada bir ittifak bulunduğuna dair olan haber- leri tekzip ederek “Bir Fransız - Rus uzlaşması vardır, Fakat itüfak yok- tur.., Demekle ve Paris - Moskova hükümetlerinin emniyetini korumasi meselesinde bir düşüncede olduklarını söylemektedir. Deniz Silâhları Görüşmesi Yoluna Giriyor Londra, 26 (A. A.) — Jepeh sefiri M. Matsudeyra, dün öğle- den sonra Amerika mümessili M. Norman Davis ile bir parti golf oynamıştır. Japon ve Amerikan mabefili, bu oyundan sonra iki devlet adamının noktai nazar teatisinde bulunmuş olduklarını, ancak bu- nun deniz konuşmalarının durma- sında hiçbir değişiklik yapmamış olduğunu söylemektedirler. Ko- nuşmanın, M. Maisudeyranın bu- gün Amerika o sefarethanesine giderek M. Norman Davis ile görüşmesi hakkındaki (kararım değiştirmiyeceği ihtimal dahilin- dedir. Londra, 26 (A.A) — M. Mat sudeyra, Japonya tarafından İngi- lizlerin keyfiyet bakımında tahdit, Bahrimuhitin tahkim edilmesi ve deniz inşaatı programının bildi. rilmesi hakkındaki suallerine henüz cevap verilmediği noktasını teba- rüz etlirmektedir. M. Matsudeyra, Tokyodan daha tam talimat almadığını söylemek» tedir. Pariste Bir Gazete Mahkemede Bir Müfettiş 200 BinFrank Tazminat İstiyor Paris, 26 (A. A) — Müfettiş M. Bonainin haftalık Grengurar mecmuası aleyhine açmış olduğu davaya Paris ağır ceza mahke- mesinde başlanmıştır. M. Bonni bu davayı, mecmuanın kendisini M. Prinsin katli işinde suç ortağı göstermesi ve çalınmış olan çek- lerin dip koçanlarını satmasi ve Staviskinin dip koçanlarmı bor ması gibi işlerle ittiham etmesi Üzerine açmıştır. M. Eonni 200 bin frank zarar ve ziyan istemektedir, Belçikada Bir Yangın Liyej, 26 (A.A) — Sosyalist kooperatif mağazalarında çıkan yangın birkaç milyonluk zarar vermiştir, Ateş yayıldığından 24- bıta yangına yakın evleri boşali- mıştır. Burhan Cahit Bu ev, bu duvarlar onun bütün gençliğini nasıl yemiş, kemirmişti. Yatak odasına girdiği zaman gözleri doldu. Kayışdağına doğru geniş bir görüşü olan bu odada genç kızlık bulyalarımı bapsetmişti, Ba penbe Pariste Uluslar Arası Görüşmeler Oluyor Tevfik Rüştü Fransa Bagvekili M. Flanden, hariciye uazızı M, Laval Cenevre, 26 (A. A) — Ulus ler cemiyeti, fevkalâde assamble- sine iştirak etmiş olan murahhas- ların birçoğu Cenevreden ayrık mışlardır. o Çekoslovak Hariciye Bakanı M. Benes, Prağa dönmüş tür, M. Titülesko ile (o Tevfik Rüştü Bey Parise gelmişlerdir. Orada Başvekil M. Flanden ve Hariciye Bakanı (OM. Laval ile merkezi ve cennbi şarki Avrupa ya müteallik meselelerle Marsilya cinayeti münasebe'ile Macarista- nm yâpmış olduğu müracaat hakipmin. görüşmeleri — ihtimal de Karaarslan Sar od ile uğraşacak olan DENE cemi- | | | | ğ Bey Ve M. Titülesko Fransa Hariciye Mazırı İle Konuşacaklar yeti toplantısı için geleceklerdir. Uluslar Cemiyeti konseyinin toplantısında Macaristan, Marsilya cinayetine ait müzakeralın derhal yapılması talebinin kabulüne ve yahut bu müzakerelerin 21 Kâ&- nunusaniye bırakılmasına karar verecektir. Yugoslavya Hariciye Bakanı M. Yevtiç, bereketinden evvel Uluslar Cemiyeti genel yazgan M. Avenolu ziyaret etmiş vo ken- disile Yogoslavya muhtırası hak- kında görüşmüştür. Bu Muhtıra, eli sayfa kader olup içinde bir çok fotoğrafiler ve belgeler var- Cenevreye M. Heryo | b. Ki: “ Hürriyet İstiyoruz. İçeride Ve Dışarıda Yalnız Paris, 26 (Hususi) — Radikal sosyalistlerin reisi ve kabinede Devlet Nazırı bulunan M. Heryo, Şato Fliyeri kasabasında bir mek- tebin açılma resminde hararetli bir nutuk söylemiştir. M. Heryo, iktidar sandalyesinin hakiki bir cümhuriyetçi olduğunu, orasınn zevk yeri olmadığını, barış için çalışacak biikümetlerle her zaman beraber bulunduğunu söylemiş ve gunu eklemiştir: M. Heryo işsizlikten bahseder- ken, Fransada 810 bin yabancı İşçi bulunduğu (halde 350 bin boyalı tavan kaç geceler onun gözlerile konuşmuştu. Şimdi içinde örerünün yarısını hapishanede söndüren bir mahkü- NO İmunçıktığızindası gezerken duyduğu © zalirn nedamet ve nefret hisleri şahlanmıştı. Dudaklarında «cı bir tebes- sim dolaştı ve gençliğini gömdüğü bu mezarı görmemek için bütün kuvvetile kapıyı çekti. ... Sofada eşya denklerini hazırlıyan İhtiyar dadı baykırdı Barış İstiyoruz ,, Fransızın işsiz olduğunu bildirmiş ve demiştir ki; “ — Bizortalıkta panik çıkar- mıya yeltenen adamların savaş ve barış sözlerini menfuatlerine alet etmelerine göz yummıyacağız. Avrupanın — şarkında sosyal gidişi bizimkinin aynı olmayan bir devlet vardır, bu devlet dün çarizm şeklinde idi. Bugün ise başka bir şekildedir. Mamafih bu onun bileceği bir iştir. O devletin dilediği gibi ben de barışı dileyorum. Ben, çocukları- nın ve memleketin hayatını düşü- nen bir devlet adamı gibi düşür- düm. Bu suretle uzlaşma sözleri nin söylendiği barış ve yakınlık hareketlerinin o yapıldığı günün — Küçük hanım, büyük he nım Reşit Pey geldi. Merdivenleri çatırdatan ağır, battal bir vücut sofaya çıktığı zaman ana kız şaşırıp kaldılar. Binbaşı Reşit, © ince, filiz gibi zabit nekadar genişlemiş, kalır aşmıştı. Dadı aşağıdan seslen memiş olsa tanıyamıyacaklardı. Sanılıştılar. Reşit Malatyada kendine ve- silen bir teftiş vazifesinden geç kurtulabilmişti. Ayağının tozu ile Gönül İşleri Kıskançlık Ve Lâkayıtlık Meselesi.. — “ Kocam beni kıskanıyor, hem de fazla şiddetle kıskanıyor. Bilmiyorum, bundan memnun mu olayım müteessir mi? ,, Bir kadın olluyucum bana bu sorguyu yolladı. Bir Fransız mubarriri: — Kıskançlık aile yuvasnın kalbine katra katra akıtılan bir zehirdir, der. Nihayet yuvanın yıkılmasını intaç edebilir? Ben, bu düşüncede gördüğüm hakikat hissesinin fazlalığına rağ- men kıskançlığı lâkeydiye tercih ederim, yalnız sebebini araştırmak icıp eder. Umumiyetle iki âmili vardır, birincisi fazla sevgidir, kıskanılan kadına teessür değil, zevk verir, saadet verir, ikincisi e itimatsızlıktan doğar, bu izzetinefis kırımı, elim bir şeydir, dalma acı uyandırır, ke- der uyandırır. — Kocamın beni Jkıskanma- sından memnun mu olayım, mü teessir mi? Sunline cevap ver- meden evvel kıskançlığa bu ik amilden hangisinin sebep oldı- gunu araştırmalıdır. Maamafih tekrar edeyim, hatta Ikinci şe- kilde olsa dahi, kıskançlığı lâka- yıtlığa tercih etmelidir, itimatar lıktan doğsa bile, kıskançlık his- sini doğuran kadının, bu duyguyu duyan erkek üzerinde el'an bir ehemmiyeti oOolduğunu gösterir. Lâkayıtlıkla karşılanan kadın ise erkeğin gözünde fi'len ölmüş demektir. * Kadıköyünde (Zehra B. C) Hanıma Nişanlınızın, aşk sahahasına ait mazisini araştırmaya kalkış manız, kendi kendinize, nihayetsiz teessürler hazırlamanız demektir, Vaz geçiniz. hakkınız yoktur. Kızda bekâret ararlar, erkekte bu mevzubahs değildir. HANIMTEYZE Kiral Zogo'nun Annesl Birdenbire Öldü Tiran, 26 (A.A) — Draçta bulunan kıralın annesi Hatice Ha- nım, birdenbire vefat etmiştir Naşı Tirana getirilecektir. Japon Kabinesinde Tokyo, 25 (A.A.) — Japonya Para işleri Bakanı M. Fujiyi istifa etmiştir. çok kutlu bir gün olduğuna İna- niyorum. ,, M. Heryo, Sovyet Rusyanın Uluslar o Cemiyetine © girmesini büyük bir sevinçle karşılamış, demokrasi (Ovejğimi (o hakkındaki öğünçlerine ve cümhuriyet disip- Hininin, 1792 de olduğu gibi, bir kere daha Fransa toprağını ve acunun (o hürriyetini (o kurtarmış olduğunu beyan etmiştir. Bokiyi koştuğunu anlatırken hay- retle etrafına bakıyordu. — Ne o, taşımyor mısınız Leylâ birşey söylemedi. Melek H. birkaç kelime ile çiflik işini, Leylânın rahatsızlığını anlattı. Reşit annesinin ölümünü haber almıştı. Kalınlaşmış, pü rüzlü bir sesle: — Hayat bizi çok ezdi. Ka- derin önüne geçilmez. Çok ıstırap çektik, Fakat.. (Arkan ver)