22 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

22 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

OT SŞ Gerarmma Fakir Talebelere Yardım.. ifkmekteblerdeki fakir çocukların sayısını üç bin kadar bulmuştur. Bunlara gıda verebilmek için Hilâlinhmer Ce- iyeti, her sene —olduğu — gibi ndi de çalışmak — istiyor. Fukat ILlüliahmer Cemiyetinin büdçesins de bu işe aid tahsisat ayrılmadığı için fakir çocukların sıkıntı çek- Ükleri muhakkaktır. Bu iş için imütaleslarını - istediğimiz kimses Terden şa cevabları aldık: Bay — Asım ( Cihangir, —Havyar tokağı) — Şehrimiz ilkm>-kteblerinde ki fakir talebenin eayısı üç bini aşı- yormuş. Bun'ariın içinde her halde zeki olanlar da vardır. Esasen çocuk her yaşta zekidir. İ erlemek için zeki eleman ara muhtac bulunduğumuzu Mtlraf etmeliyiz. Benim Lu busu fikrime gelince; fakir ta'etenin zek #ndan istifade iç'n şabsf fadakârlık- lar yepm |: ve o çocuk'arı okutmal» yız. Buda onları iyi bir rejim alt nda büyütmek ve fakir olanları gıdalan- dırmakla olur. * Bay Ni ( Fatih Sıhhns-'im )— Cümhburiyet bu mekteblere akını baş gösterdi. Demek ki gençlerde okuma hevesi pek fazladır, bana kalrsa in, diğer memleket- lerde olduğu gibi bususi teşekkö'ler vünmdü getirlinizik ilmmilir. Bu suretle fakir talebelere gıda verebilmek im- kânları kendiliğinden meydana çıkar. * Bay Relik ( Ükmekteb muallimi )— Fakir talebeleri nasıl beslemeli? Buna cevap verebilmak için gözden — “göçirmük — İlzei falebeleri - bir. teşekkü Belediye de bir taraftan uzatsalıdır. Fakat bu 'yapılaca diun sadaka cinsinden olmamalıdır. Çocuk çok xzeki bir mahlükdur. Ona yardım etmek borcumuzdur. Ticaret Odası Meclisi İçin Son Seçini Oda Meclisi seçiminin yenilen- mesi için ikinci müntehiblerin ayrıldığını yazmıştık. Asli Meclis azalarının ayrılması için münte- hibler bugünlerde Odada topla- nacaklardır. Öğrendiğimize göre, bu sene Asli Meclis azası seçiminde bazı değişiklikler olacaktır. Her şeyden evvel, şimdiye kadar tatbik edi- legelen ayırma sistemi değiştiri- kecektir. Üç Hırsızlık Sabıkalı Kadri, Fatih camiinde şerbetci Osmanın ceketini çalarak kaçarken yakalanmıştır. x» Hüsameddin adlı biri Mah- mudpaşada seyyar satıcı Sebata- yan iki düzüne makarasını çalarken tutulmuştur. 44 Marko ve Kemal adh iki çocuk Galatada 191 numaralı bakkal dükkânından sigara ve saireyi çalarken cürmümeşhud ha- linde yakalanmış ardır. Bir Adam Bakkal Kâğıdını Diye Sürmüş! Pa_ra Mehmet isminde bir zat, karısını ve çocuklarını yanına alarak bayramlık tedariki için çarşıya çık- îifilmilk' ve saat İle mış, Kapalıçarşıya girerlerken tamımadığı bir adam Bay Mehmede yaklaşarak göğsündeki saat kordo- nunu yoklamış : — Nereye hemşerim. Bu saat kordonu satılık mı ? Diye sormuş. Bay Mehmed de: — Eyi bir müşteri çıkarsa satarım. Fakat ba- kalım senin bunu cak paran var mı? Demiş. Bu garib alıcı hemen elini cebine atmış ve bir zarf çıkararak içinden iki tane ellişer liralık kâğıt paranın ucunu göıtermiı ve sonra da pazarlığa 01 rdonu 65 Hiraya almıya arar vermiş. Sonra müşteri : — Fakat ben bu göslereyim, Al şu para zarlı miş ve zarfı da Bay Mehmede vererek oradan ay- rılmış. Bay Mehmed orada bir saat kadar bekle- miş, müşteri gelmeyince zarfı açmış, içindeki bak- kal kâğıtlarını görünce dolandırıldığını anlamış ve ve doğru polise gitmiştir. Tahkikat neticesnde bu adamın Ali oğ'u Bekir adında bir sabıkalı olduğu anlaşılmış ve tutulmuştur. saati şurada bir anlayana sende dursun, de- Bir Hücum Boğaziçinde Milyonlarca İ Karabatak Var Boğaziçinde oturanlar iki gün- denberi boğaz sularınm Karaba- tak hücumuna uğradığım görü- yorlar. Karadenizden gelen ve boğ j e | oğaz sularını bir kara çul gibi J| Mustafa eczanâsi (Defterdar), Hikmet İ| örten Karabatakların adedi mik- yon'arla ifade edilemiyecek ka- dar çoktur. Dün sabah bir Kara- batak sürüsü tam bir çayrek Şir- | keti Hayriye vapurlarından biri- nin yanından uçmuştur. İhtiyarlar, şimdiye kadar bu derece bol bir Karabatak geçişi görülmediğini söylüyorlar. Bu uzun boyunlu mahlükların çokluğunu Karadenizde — balığın azaldığına ve bunun için Marma- raya ve Akdenize geçtiklerine bükmedenler olduğu gibi bu se- ne kışın az olacağına delil tu- tanlar da vardır. Yine Keçi Meselesi Istanbul belediye mezbahasın- her ay llıdtıüıxı (2500) ka« dar geçi kesildiği tesbit edilmiş- tir. Bu hesaba göre hergün İs- tanbul kasablarında satılan etlerin yüzde 85 kadarı keçi etidir. Fakat hiç bir kasab dükkânında keçi damgası bulunmaz. Bütün etler koyun eti yerine satılır. Mezbaha - idaresinin — yaptığı Istatistiklere göre en fazla kesi- len hayvan karamandır. Küçük San'atler Türk vatandaşlarına hasredi- len küçük san'atler kanununun tatbik edilmesine rağmen, bazı ecnebi berberlerin hâlâ muvazaalı şekilde çelışmakta oldukları gö- rülmüştür. Berberler cemiyeti, bu gibilerin vaziyetlerini tedkik etmiş, kanu- nen İşlerini bırakmaları lâzımgelen yabancı tübilvetli berberleri tesbit ederek alâkadarlara bildirmiştir. Bunlar hakkında kanuni takibat yapılması istenilmektedir. Ç — Nöbetçi | | Eczaneler || — ,Bu akgem nöbetçi kalacak ceza- meler şunlardır : Hamdi eczancai ( Şebzadebağı ) || Ali Kemal Gündoğdu eczanesi (Fatih), Nüzim ; gezenesi' ( Topkapi ) e ArlE eezanesi ( Eyüp ), Necati eczanesi (Cibali), Rıdvan eczanezi (Kocamus- || tafapaşa ), Asadoryan eezanesi (Ge- dikpaşa ), Sırri Rasim — eczanesi | (Çemberlitaş), Salih Necati eczanesi (Bahçekapı ), Şeref Celâl eczanesi || (Cerrahpaşı), Hilâl eczanesi (Bakır- köy), Leon eczanesi ( Kadıköy Mu- vekkıthane), Cu'üsi O eczanesi (Kuşdili), İttihad eczanesi (Yeniçeş- me ), Halk cezanezi ( Büyükada ), Dimad ecz:nesi (Taksim Bostantaş ), Kapiçi eezanesi ( Kapiiçi ), Maçka eczanesi (Meçka), Yeni Turan ecze- nesi (K smp'şa), Yeni Türkiye | eczznesi ( Hake oğlu ). K Garsonluk İstanbulda Yakında Bir Nekteb Açılacak Berberler cemiyetin'n açtığı berber meslek meklebinde bu yılın tedr.satı nihayet bulmuştur. Bu sene mektebe 64 kişi devam etmiş, 40 kişi diploma almıştır. Geri kalanlar, mektebe önümüz- deki yıl da devam edeceklerdir. Diğer taraftan, garsonlar ce- miyetinin açmağı tasarladığı (Gar- sonluk mektebi ) için de hazırlık- lara girişilmiştir. Garsonluk mek- tebinde ders vermek için bir mü- tehassıs garson getirtilmesi düşü- nülmektedir. Garsonluk mektebine büyük bir lüzum gören garsonlar cemiyeti, bu işe ait bazırlıkları yakında tamamlıyacaktır. Tehdid Etmiş Naim adlı bir seyyar boyacı, Erenköyünde Ismailin kakvesine girerek tehdit etmek suretile pa- rasız kahve içmek isterken yaka- lanmıştır. İyi İş Buğday Nakliyatındaki Ucuzluk Fayda Verdi Devlet Demiryolları idaresi, geçen haziranda zahire tacirleri- ne yardım olmak Üzere iyi bir karar vermişti. Bir sene içerisin- de, demiryolları ile en aşağı 50 bin ton zahire makleden tacir ve müesseselere navlun Ücretinin yüzde 30 u iade edilecekti. Bu karardanberi, zahire İşle- rile uğraşanlar müayyen miktarı doldurmuya — başlamışlardır. Öğ- rendiğimize göre, şimdiye kadar | bir kısım zahireciler, birlikte ça- hışmak sucetile, bu miktarı dol- durmuşlardır. — Hazirana kadar hemen birçok tacirlerin (50) bin ton nakliyat yapabilecekleri an- laşpılmaktadır. Demiryolları idare- sinin koyduğu bu teozilât iyi ne- ticeler vermektedir, Devamsız Muallimler Maarif idaresi ecnebi ve akal- liyet mek-eblerindeki türkçe mu- alümlerinin devam — vaziyetlerini yeriden tedkik etmeye başlamış- tr. Bazı mekteblerde, bir kısım mualimlerin devamsızlıklarından şikâyet edilmiştir. Mekteb müdür- leri, mualimler için ayri bir de- vam defteri açacaklardır. Müdür her muallim hakkındaki kanaatini bu deltere yazacak ve maarif idaresine bildirecektir. Devamsız- lık gösteren muallimlerin vazi'e- lerine nihayet verilerek yerlerine, muallim — mekteblerinden mezun gençler tayin edilecektir. Fırkaya Yazılan Kadınların Sayısı Artıyor Kadınlar saylav'ık hakkını kazan- dıktan sonra Cümhuriyet Ha'k fırka- #n: yazı'mıya başlam'ş'ardı. Öğrendi- Himn'ze göre, yazlına işi gittikçe - ha. raretini artt rmaktar'ır. Bugüne kadar İst-nbulda Halk Firkasının — muhtelif gemtle-deki şubelerine müracast edip yaz 'aarkadınizramızın aryısı Üç binden fozladır. Frk ya mensub erkek erden hemen hepsinin beyan diğer akrataları fırkaya girmiş -— - —7 l Son Posta'nın Resim İslerseniz bu tayyareler, Hep uçmunlar. havalara; Yükselnler birer birer, Bulutluru yara yara yara yara. . Bin mi; d işil! Olaun yüzhin Ben az söylemişim demin, Tayyaremiz çok olursa Yaşarız herşeyden emin.. Elindedir bu iş yurldaş ; Bilmelisin ey urkadaş, Tayyareyle olacaktır — Olacaken birgün savap. ——— Yurddaş seni kurtaracak, 'Tayyaredir yarın ancak; 'Dayyaremin kanadı ida Dalgalanır bu el sancak.. Birinci kânun 22 — — eet "Günün Tarihi Bir Şirket Fesih Kararı Verecek Harbdan evvel iki battan ibaret bulunan Trakya hattı, * Şark Demire yolları İşletici kumpanyası ,, tarafıne — dan idare ediliyardu. Fakat Lozalt muahedesile Dedeağaç -Kösemustafar paşa hattı hariçte kalmış, va — işletici kumpanya da bölünm Öğrendiği göre, o zaman bu iki hattı idare eden Şark Demiryole ları işletici kumpanyası Uccumi heyeti bu ay sonuma doğru şebrimizde top- Tanarak fesih kararı verecektir. Hattın ikiye bölünmesinden beri, çalışan Şark Demiryolları Türk Ano- nim Şirketi esasen evvelki şirketten ayrı bir vaziyettedir. veri'mek Üzere yapı« toplantıya Nafıa — Bakanlığı mamına Şerk demiryolları Başmüfettiş vekili Bay Salâhaddin, Nafıa Bakan- hi — Muamalât Mücürü Bay Ziya, İktısat Bakanlığı namna dâ Murakıb komiser Bay Fuad iştirrk edecek'erdir. Otobüs Şoförleri Belediyenin verdiği lir kararla, otobüslerde çalışan şoförlerin ikiye çıkarılması için alâkadarlara tebliğat yapıldığını yazmıştık. Bir aydanberi tatbik edilegelen bu usul için otobüs sahibleri Belediyeye müracaatte bu- lanmuşlar, — kendilerine —ikl — şoför kullanmasının — zarar verdiğini ilâri tÜürmü; Kayseri Fırınları Kayseri, 20 — Beleciye hamur makinesi koyamıyon bir fırının hamur makinesi kuyuncaya kadar — bi ekmek çıkarmazını yasak bir biçimde elbise giymelerini karar altına almıştır. Verilen mühlet içinde belediyenin buyruğunu yerice getir- miyeanler işten alıkonulmuştur. Yine Yakalandılar Ankara, 20 — Geçen bir hafta içinde gümrük muhafaza — teşkilâtı tarafından birlal Ölü, birisi yaralı on dokuz kaçakçı ve iyrica mühtelif milletlerden mürekkeb on bir kişilik — bir ercin kaçakçı şebekcel ve yirml yedi kaçakçı bayvanı yakalanmış, 579 kilo gümrük kaçağı, 332,103 kilo inhisar k-çağı, 6990 defler sigara kâğıdı, 62 kilo afyon, B0 kilo esrar, bir kilo ercin, iki b Ekkçı motörü, bir tabanca ve 70 Arnavut frangı ele geçirilmiştir. Bir Çocuk daha Yeşildirekte Molataşı sokağin- da beyaz bir kudağa sarılı iki ble aylık erkek çocuğu bulunmuştur Yeni Afyon Mukavelesi Türk - Yugoslav afyon mukavs.. sindeki bazı madcelerin değ'ştirilmeel için Belgrada giden Afyon heyetimiz, yarın şehrimize dönecektir. Türk heye etinin Belgraddaki temaslarına büyük bir ehemmiyet verilmektedir. Yapılan konuşmalarda muka velenin değiştirilmesi lüzumlu ve faydalı gös rülen — maddeleri — tesbit edilmiştir. Değişik maddeli mukevele, Türk ve Yugoslav mec is'erincen iıçliklu kesbedecek ve bu a yıpılmasına —— CAO0 AYAY AA — Çağırinm şimdi seni; D.kkat edip dinle beniş Tuyyareye ver; düşüzme Zekâlını hem İtsvaie.