22 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

22 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

—< Birinel künün — Dünkü Geçen hafta eksik ve fena Yapılmış bir takımla Fenerbahçe arşısına çıkarak mağlüb olan eşiktaşlıların dünkü oyunlarını erkes merak ediyordu. Türkiye futbol — birinciliğini -kazandıktan 'onra kadrosu epeyi sarsılan Beşik- taşın Galatasaray önünde de mu- Yalfakiyetsizliğe düşerek Istanhul llkinin ilk devre birinciliğini kay- etmesi — ihtimalini — düşünenler azlalaşmıştı. Bilhassa, Türkiye birinciliğinde ağırca sakatlanan to'açık Eşrofin yerine konacak İYİ bir. oyuncu bulunamamıştı. Biribirine d şayialarla kulakları dolan meraklılar havanın yağ- Murlu olmasına bakmıyarak Be- tiktaş stadını doldurmuşlardı. Hakem Bosutun — İdaresinde Maça başlamak üzere meydana dizilen iki takımın kadrosu şu tekilde yapılmıştı: Beşiktaş: Şevket - Nuri, Hüs- hü - Faruk, Ali, Feyzi - Hayati, Hakkı, Nazım, Şeref, Cahid. Galatasaray: Avni - Osman, Lötfi - Suavi, Nihad, Ibrahim - Necdet, Münevver, Salâhaddin, Danyal, Oyunun başladığı dakikadan bir çeyrek saat geçinceye kadar olanca ateşlerile hücumlar yapan Galatasaraylılar bazan Beşiktaş Muavinlerinin, baran müdafilerinin karşılamalarile bir sayı elde ede- meden çalışmış oldular. On beşinci dakikadan sonra karşı taraf akıncılarının bir neti- te alamadıklarını gören Boşik- taşlılar merkez muhacimleri Na- Zımın açıklarla başlıyan kombine- zonları ile mukabil hücumlara başladılar. Bu hücumlar muavin atlının orta ve sağ tarafından İyi beslenmediği için yarı kal- Yordu. Yirminci dakikada — Beşik- taş gol muavini Feyzinin - soliçe Verdiği — birpasla — Galatasaray Muavin hattının içine dalan Şeref kaleye yaklaşarak sıkı bir. şüt çekti. Bu vuruşu karşılıyan Ga- latasaray kalecisi topu sektirerek Eyüp Takı îğeşiktas Ga nerek Birinciliği mı Topkapıyı —.vwv « Maç Nasıl lat;s_arâğıı SAA — SON-POSTA Galatasaray - Beşiktaş maçından bir enstantame kaleyi bekçisiz bırakmış - oldu. O yaziyette Nazım yetişti, İçeri vurdu. Birinci golü böyle kazanan Beşiktaşlılar rakiblerinin beraber- liği temla edememeleri için düz- gün ve hücumdan rziyade müda- faaya gelen bir şekilde maça devam ettiler. Bu sıralarda Ga- latasarayın bütün gayretini dün güzel oymyan — Hüsnü - Nuri Hattı kırdı. Birinci devre O » 1 Beşiktaş lehine bitti. Ikinci — devrenin başlamas!le beraber çok atılgan bir oyunla Beşiktaş mısıf sahasına — geçen Galatasaray akıncıları önlerinde yine kusursuz mukabeleler yapan Hüsnü - Nuri hattını. buldular. Yerin (çamurlu ve kayak oluşu Hüsnü - Nurl gibi düzgün oyn- yan ve sert çıkan oyunmculara daha kolay geliyordu. Galatasa- rayın karşı müdafa hattındakiler- den daha küçük olan akıncıları yerin kayması yüzünden kıvrak bir oyun çıkaramıyorlar ve müte- madi karşılanmış oluyorlardı. Birçok seyircilerin beklemediği bir şırada Nazım ayağına geçir- diği topu uzunca bir vuruşla sağ- açık Hayatiye verdi. Hayati biraz sürdükten sonra kaleye şüt çekti. Beşiktaşın bu talihli vuruşu da Avninin elinden kayan topla Ga- latasaraylılara ikinci göle mal oldu. Ikin gol farkla oyunun yarı- Kazandı Dün ikincl küme lik maçlarına da devam edildi ve Eyüp - '!opkıpı Maçinda Eyüplüler, daha hâkim bir oyun oynıyarak 1- O galip geh diler. Bu resimde İki takım oyuncularım. bir -arada görüyorsunuz. . T | ! Bir ilerleyiş tiadan — fazlasını - bitirmiş — olan Beyazsiyahlılar galibiyetten emin olan bir rahatlık içinde daha düzgün oynuyorlardı. Maçın son dakikasına kadar tümidlerini kaybe tmiyen Galatasa- ray muhacimleri ellerinden gelen gayreti gösterdikleri halde bir gol yapmıya muvaffak olamadan maçın son düdüğünü işittiler. Dünkü galibiyetten sonra lik birinci devresinin biıincillğinl te- min eden Beşiktaşlıların. hemen peşinden aynı puvanlarla Fanaer- bahçe Galatasaray gelmektedir. Dinarlı Mehmed Parise Çağırıldı Amerikada güreşmekte olan Dinarlı Mehmed pehlivanın Paris- teki. serbest güreşlere — davet edildiğini ve yakında Parise ge- leceğini Fransızca ( Oto ) gaze- tesi haber veriy. e. Yunanistan Seyahati Geri Kalıyor Atinadan iki maç yapmak Üzere davet edilen Fenerbahçe Ateş - Güneş muhteliti ile Yunan kulübü arasındaki mektublaşmada son anlaşma — yapılamadığından Türk muhtelitinin Atinaya gilmesi Ahtimali pek azalmıştır. ——— ——— Ye- Kurtardı Oldu? ]Ci;_ Londos Öiharlıyî Yendi Mi, Yenmedi Mi? Yunan Gazetelerinde Görülen Bu Haberin Aslı Olmadığı İleri Sürülüy Bundan bir ay evvel Yunanis- tandan şehrimize yayılan bir ha- ber güreş meraklılarımızı müte- essir etmişti. Yunan gazetelerin- den alınan malümata göre, Ame- rikada bulunan Dinarlı Mehmed pehlivanın cim Londos ismindeki meşhur — Yunanlı ile kapıştığı ve neticede mağlüp olduğu söyleni- yordu, Bu hususta etraflıca bir araş- tırma yapan Top mecmuasından aldığımız aşağıdakl yazı güreş meraklılarımızı tatmin — edecek mahiyettedir. * Amerikada bulunan Dinarlı Mehmed pehlivanın, birçok rakip- leri yendikten sonra nihayet Cim Londosla karşılaştığına dair Yu- nan gazetelerinde çıkan haberler malümdur. Yunan gazeteleri Mehmedin Cim Londosa 37 dakikada mağ- lüp olduğunu yazmışlardı. Yunan spor gazetelerinin böyle arada bir süörüm yapmak için balon inden haber verdik- ildiğimizden o zaman İhti- yat kaydile yazılan bu haberin doğru olup olmadığını başka me- mabiden de soruşturmuştuk. Amerikadan bu hafta içinde gelen posta ile, bize Şikagoda Yunanlılar tarafından neşredil- mekte olan (İstin Ameriki Elinis) isimli mecmuanın son sayılarım dan biri gönderilmiştir. Içinde edebiyata, san'at hare- ketlerine, ökonomiye, spora, vek- hasıl herşeye ait yazı bulunan bu mecmuanın #por sayfasında doğrudan doğruya Cim Londos için yazılmış uzun bir methiye mevcuddur. Edebi bir lisanla yazılmış olan bu yazının bir yerinde denili- yor zh « Yunanistanın ojderi, Teşrini- evvelin 14 Üncü günü Mandi Gardende ( Müthiş Türk ) di tanılan ve şimdiye kadar kazan- dığı galebelerle bu sıfatı almak- ta yerden göğe kadar haklı olan Mehmedi de nihayet hâki mağ- lübiyete serdi. » Mecmua bundan sonra Cim Londosun methine devam ediyor ve dünyada onun sırtını. yere getirecek insan kuvveti mevcud olmadığını ve dünya serbest gü- reş şampiyonluğunu Zafiropulos (Cimin asıl adı ) kendi. rızasile bırakmadan ona kimsenin yaklaşa- mıiyacağını ballandıra ballandıra yazıyor. Bu satırlar Dinarlının Yunan- hya yenik düştüğüne — delâlet ediyor. Fakat söylediğimiz gibi me Yunan menablinden gelen ir yazı İle.. Halbuki Dinarlı -« Cim Londos maçının yapıldığı sıralarda, yani Teşrinievvelin ortalarında pehli. vanımız bir turneye çıkmış ve tâ Kaliforniyaya giderek orada maç- lar yapmıştır. Hattâ bize gönde. rilen malümat ve resimlere göre, orada Sanfransisko şehrinde Ka- liforniya şampiyonu diye tanılan Manokyan ile beş bin kişilik bir seyirci önünde çarpışmış ve Er- meniyi 14 dakika gibi pek kısa bir zamanda mağlüp etmiştir. Dinarlı hemen bir iki — gün sonra Eyüp Han lsminde Afganh bir pehlivanla karşılaşmıştır. Bu mu: çok çetin olmuş, fakat neticede gene bizimkinin gelebe- sile kapanmıştır. Dinarlı bu se- ferki galebeyi 47 dakikada elde etmiştir. Mehmedin, — Amerikanın tâ öbür ucunda maç yaptığı gün- lerde ( Madison Garden ) de Cim Londosun karşısında nasıl yeral- dığı sorguya gerektir. Balkan Futbol Şampiyonası Yugoslav n illi takımının müdafii takdir olunduğu Fransa milli takımı maçında bir Fransız akıncım ile tuhaf.ve çapraşık bir yaziyette kaldığı zaman alınmış fotoğrafı Atınada baş'ıyacak Balkam şampiyonasına girecek takımlar Yunanistana dir. Fransız gazetelerinin Yugos'avya » Fransa milli maçından sonra vya mill takımı hakkında yazdıkları güzel yamlar Atina futbol mu- telâşh havadislerin çıkm;ama sebep olmuştur.