24 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

24 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Muharriri: A. R. Büyük Tarihl Poman G0j Hilâl -ve- Zambak, No: Korsan — 421 Türesi.. Poyraz Ali, Esir Şövalyenin Kendisine Bağışlanma- ——— — sını İstemiş, Barbaros Ta Kabul Etmişti.. — Dile... —Aldığım esirlerin içinde bir Fransız var. Onu bana bağışla- ması İçin reise yalvardım. Sözümü kırmadı. Amma, bir kere de sana danışmamı emretti. Barbaros, sağ elini kaldırdı. Kısa kesilmiş olan — kıpkırmızı sakalının sert kıllarını karıştırdı. Çünkü esirlerin onca büyük - bir ehemmiyeti vardı. İşine yaraması muhtemel olan bir esiri, tayin edeceği vazife başından hiçbir tuvvet ayıramazdı. — Bu esir gene mi? — Eh.. Gene sayılır. — Forsa (i) da çalışabilir mi? — Yazıktır. — Niçin? Bu bir (Bey) mi? — Kendisi, ben Beyim demez. Ve lâkin, Bey gibi durur. — Fidye verir mi?. — Bir mangır dahi veremez. Çünkü, — düşmanlarının — şerrine uğramış.. Zaruret içinde kalmış.. Sonra da İspanyollar eline esir - düşmlüş.. Eğer biz de onlardan esir almasaydık; Hakkın emrini kim bilir, nasıl çekecekti?. — OğulL. Bilirsin ki — bütün ( dal kılıç ) larımın arasında seni lki gözümün bebeği gibi severim. 'Senden, sırtımdaki — gömleğimi .bile esirgemem. Amma bizim “korsan türesince esir, orta ma- hdır. Forsada çalışabilecek bir esir, hiç söz götürmez. Ya, fid- ıeı.iııi varir kurtulur.. Veyahud p im olursa olsun, zincire vurula- rak kürekcilerin oturağına otur- tulur.... Bunda yalnız şu varki esiri kendin almışsın.. Reisin “Aydının da, gönlünü yapmışsın. Var, esirinin hayrını gör. Poyraz Ali, sevine içinde Bar- barosun eline sarıldı. Büyük bir “minnet ve samimiyetle öpdükten (sonra, esirlerin olduğu yere doğ- 'yu koşmıya başladı. * — Bizim, Şahin pençe- lerinden daha korkunç pençelerimiz vardır. Ilik bir sonbahar güneşi Top- kapı sarayının altın yaldızlı re- yaklarına solgun bir ışık serpl- yor; rengârenk camlardan sürülen ,'bıı apık, kubbe altının loş - sala- nunda, sırmalı ustufa bir. minder üzerinde oturan Ibrahim Paşayı |koyu bir gölge altında bırakarak Lonun çehresine daha ağır bir heybet ve —haşmet — veriyordu. İkinci vezir Mustafa Paşa sağında şüçüncü vezir Ayas Paşa, solun- çda oturuyordu. Ortada, Divanı bümayun tercümanının yanında |da orta boylu, kısa ve sivri aa» kallı bir adam ayakta duruyordu. - Bu adam - o tarihte Orta Avrupada, hem halıcının kudreti, ,hem de parlak fikirleri ve düzgün 'söz söylemesi ile tanınmış olan - Transilivanya asılzadelerinden Siradı Palatini Jerom Laçki idi... Laçki, mühim bir vazife ile Istanbu- la gelmişti. Kendisini gönderen de, (UJan Zapulya) idi. Zapulya, Ma- car Kralı Lüinin harb meydanmin- da vefat etmesi Üzerine onun ye- rine geçmişti. Fakat Osmanlı or- dusunun oralardan uzaklaşmasın- dan sonra, Şarlkenin biraderi Ferdinant Zapulyaya kahir bir darbe İndirmiş, onun taç ve tah- ti Zabdetmişti. Zapulya, uğra- | dığı bu tecavlizden dolayı kayın- pederi olan Lehistan kıralından imdad istemişti. Fakat uzun müd- det boşuna bek'emişti. Artık ön- SON POSTA Bilmecemiz Dünkü Bilmece 12345678 Bugünkü Bilmece Boş dört köşeleri aşağıda ya- dan ümidini kesince, - evvele yap- | Zil manalara gelen öz Türkçe tığı gibi şimdi de - Türklere iltica etmek — mecburiyetini hisseyle- mişti. Bunun için de, — mai- yetinde bulunan asılzadelerin en beceriklisi olan Lâçkiyi lstan- bula göndermişti. Kıralı İçin lütuf dilenmeye ge- len Lâçki, Istanbulda günlerce beyhude yera beklemişti. Çünkü ona hiç kimse ehemmiyet bile vermemişti. Nihayet, — Venedikli (Lui Gritijnin tavassutuna müra- caat etmiş, efendisi tekrar kıral olduğu takdirde ona pek büyük Iütuflarda bulunacağına dalr te- minat vermiş.. Ancak bu sayede, Gritinin delâlelile vezirazam Ib- rahim Paşanın huzuruna kabul edilmişti. Ibrahim Paşa, Zapulyanın bu sefirini yukarıdan aşağıya kadar süzdükten sonra söze başlamış: — Efendin, Macaristan tacını en evvel bizden istemek gerekti. (Arkası var) 5 dakikada 5 yaş daha genç Muvafık bir pudranın istimali ile yüzde büyük tahevvül Bu tocrübeyi yapınız Asgarl 5 yaş daha küçük gö- Tünmeğe ve genç lozların arzuladıkları Yaz- ve yumuşak bir ten elde etmeğe muvaffak olursunuz. Bu basit tedbirin - bizzat tecrübesini ya- pıniz. Yüzünüzün — yalmız yarısı- ni meşhur. krem köpüklü To- kalon pudrası ile pudralayınız. Sonra, aynaya bakınız ve yü- zünüzün her iki kasmı arasın- daki bariz ve calibi dikkat far- kı yukarıdaki resimde olduğu gibi görerek hayran — olunuz. Tokalon pudrası: ( Husust bir usul dalresinde ) krem köpüğü ile karıştırılmış yegüne pudra- dir. — Tokalon — püdrasmına - bir genç kızın güzelliğini ve şayanı hayret tazeliğini vermeğe mü- sait kılan bu uasutdür. Bun« >dan muada, krem köpüğü, bu pudrayı — her hangi pudradan beş defa daha fazla sabit kal- masna medar olur. - Yalurz ble defa tatbik etmekle bütün gün için her türlü parlaklığı izaleye kâfidir. Tokalon pudrasını kul- landığınızda yağmurlu ve rüz- gürlı havalarda gezseniz veya mcak — bir salonda — eaatlerce dans etseniz teniniz daima ter ve taze kalacaktır. Bu pudra, het kadına hemen bir kaç yaş daha genç görünmesine müsait kılar. — Muntazaman — kullanmız. Krem köpüğü,— hakikaten cildi güzelleştirir. ve kuvvotlendirir. N Si kelimelerle doldurunuz. Bu sa- yede hem vakit geçirmiş, hem de öz Türkçe kelimeleri öğren- miş olursunuz ! 12393456748 Soldan sağa: 1 — Taleb etma 2 — Müctemi çalışma 3 — Bir mota « bir nota « dahi manasına 4 — Müddet - kenar B — Ölmemiş - hayret 6 — Başına bir K getirilince dem » gart İâhikası - isim 7 — Hafta B — Kına koymuş olan Yukarıdan aşağı: 1 — Milli £ — Azmaktan ismi fail 8—T i mamasına gelen türk- çe kelimenin ikinel ve dör- düncü berfleri - balık tutulan delikli Şşey - sonuna bir L getirilince sene 4 — Halis hsi zamir İkinci şahia, müfred $ — Hasta « cesed 6 — Bir nota - ekil et - memleket 7 — Sığırın küçüğü 8 — Tecrübe etti HüReeeSALenA KO EEmAK KEnEAEEEREENEKEENELE KN esabene KA SERA ASA 24 Saatin Hırsızlıkları Kendisine teslim edilen 500 yumurtalık bir sandığı yerine götürmiyen hamal Osman, Tak- sim bahçesi arkasındaki Bay Hasanın kulübesini soyarak kaçan Rıza ve Mehmed adlı iki kafa- dar, Akay idaresinden palto çalan Hasan, Beyazıtla Nermin aparir manından elbise çalan Bahaeddin, oda arkadaşının şapkasını aşıran sabıkalı Suad, Erenköyde Be- rekek — tavuk — çiftliği — sahibi Bay Hasanın saat — ve parasını çalan İsmail tutulmuşlardır. Kasımpaşa Kulübü Kurultayı Kasımpaşa spor birliğimin yıllık kurultayı 28 birinci Kânun Cuma günü saat 9,380 de birlik evinde toplanacaktır. Bütün Üye (aza) lerin gelmeleri dilenmektedir. Zaylı Galata idhalât gümrüğü mü- dürlüğüne ait 29-9-034 tarih ve 5088 Bumaralı beyanname eşyanın muüyene- sinden sonra kaybolmuştur. Yenisini ala- cağımdan eskisinin hükmü yoktur. (205) Tatanbul İkinci Vakıf hanında Alber Sadi -— TAKVİM — Cün PAZARTESİ Kasım Birinci kânun 24 L AO e eee aa e Öz Türkçe Dişlerinizla — çürümemesini İstiyorsanız ağzınizı sabah akşam RADYOLIİN ile temiz!'eyiniz. Dislerinizi beyazlatacak, mikropları öldürecek, nefes kokusunu İzale edecek, diş etlerin! RADYOLİN- İstanbul 4 üncü İcra memurluğundan : Emniyet Sandığı namına 1500 lira mukabilinde birinci derecede ipotekli olup Yeminli üç ehlivukuf tarafından tamamına 3000 lira kıymet takdir edilen Pendikte Bağdat caddesinde Pendik mahallesinde «eski 389, 493, 189 No, hi maabahçe bir bap ahşap evin açık arttırmıya vazedilmiş olduğu ve 28-1-935 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinel arttırması İcra edile- cektir. Arttırma bedeli kıymeti muhamminenin * 75 lal bul- duğu takdirde müşlerisi — üzerinde bırakılacaktır. Aksi tak- dirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak Üzere arttırma 15 gün müddetle temdit edilerek 12-2-935 tarihine müsadif SALI günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhamminenin *© 75 inl bulmadığı takdirde satış 2280 No. lı kanun ahkâmına tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir. arttırmıya İştirak etmek İstiyenlerin kıymeli muhamminenin ©6 7,5 nlsbetinde pey akçesi veya milli blr bankanın teminat mektubunu hamil bulunmaları lâzımdır. Hakları tapu sicili ile sabit olmuyan ipotekli alacaklarda diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususlle faiz ve ma- sarife dair olan iddialarını evrakı müsbiteleri ile birlikte ilân tarl- hinden itibaren nihayet 20 gün zarfında —daliremize bildir- meleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicilli ile sabit olmıyan- lar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar müterakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden mütevellit belediye rüsumu ve vakıf borçları borçluya aittir. Daha fazla malümat almak istiyenler 12-1-935 tarl- hinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacalı arttırma şartnamesi ile 4 934/2276 No.lı dosyaya müracaatla mezkür dosyada mevcut vesalki görebilecekleri ilân olunur. (8670) Mukaddema Eyüp Nişanca Arpaemini caddesi 31 numaralı hanede mukim İken halen ikamekgâhı meçhul bulunan Osman Bey oğlu Halid Beye ( ticaretle meşgul ) İstanbul İkinci İcra Memurluğundan: Emniyet Sandığına rehnetmek suretile mexzkür Sandık idaresin- den 23/11/931 tarih ve 49416 numaralı senet mucibince istikraz eylediğiniz yirmi liranın tesviye edilmemesi- hasebile meblâğı mez- bur borcunuzun yüzde dokuz faiz ve yüzde üç kumüsyon ve faiz ve kumüsyon ve masarif yekünundan yüzde ikl buçuk muamele vergisi ve masarifilcraiye ile maan tahsili hususunun temini zım- nında merhun bulunan bir çift roza küpe icra ve Iflâs kanununun 145 inci maddesine tevfikan paraya çevrilmesi için daireye müra- cantta bulunan alacaklı mezkür Sandık idaresi tarafından talep edilmesi Özerine olbaptaki maddel kanuniye dalresinde tanzim ve berayi tebliğ mübaşirine tevdian tarafınıza gönderilen ödeme emri zahrına mübaşirinin vermiş olduğu meşruhatta merzkür mahalde ikamet etmediğiniz bildirilmiş olmasına mebni tebligatı muktaziye- nin bir ay müddetle ilânen tebliği takarrür etmiş olmakla tarihi ilândan itibaren 934/3900 dosya numarasle müddeti muay- yenel mezküre zarfında icranın durmasını mutazammın şifahi veya tahrirt olarak bir itiranı kanun! serd veya borcunuzu eda eyle- mediğiniz takdirde müddeti merzkürenin hitamını müteakıp berveçhi talep merhun mücevheratınızın paraya çevrilmesi hususundaki mua- melâtı icralyenin gıyabınızda Infazına Iptidar kılınacağı malümunuz olmak ve bu husustaki ödeme emrinin tebliği makamına kalm bu- lunmak Üzere ilânen tebliğ kılınır. -(8673) kuvvetlendirecek Denizyolları İşletmesi Müdürlüğünden: 935 senesi içinde İdaremizce vapur işletilecek olan hatların kahve ocakları pazarlıkla kiraya verilecektir. Pazarlık 29/12/934 Cumartesi günü saat 15 te Idaremiz Levazım Şefliğinde yapılacak- tır, Pazarlık ve mukavele şartlarını Öğrenmek istiyenler her güm Idaremiz Levazım Şefliğine müracaat etmelidirler. — “8621,, Li e TUT