24 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

24 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Yumurta Ihracatımız Ve Ingilizler lagilizler, vaidleri hilâfma, piyar salarını yumurtalarımıza kapt- dılar. Bu hâdizenin bizdeki aksi tesiri derindir, dün, bu müna- sebetle bir takım aelâkadarlarla koouştuk. —Bakınız bize 106 söylediler: Bay İhsan ( Kumkapi meydan 12) — Yumurta bizim tütün- den sonra gelen en verimli bir Ihraç maddemizdir. Ezkiden senede 14 mi'yon Tiralık —yumurta — satardık. F.kat sor senelerde bu miktar çok düştü. Şimdi de İngilizler şimdiye k-dar bizz açtıkları yumurta piyası- ginı kepatmışlardır. Biz de İngiltere- den birçok mal alıyoruz. Alışverişin karşılıklı olması lâzumdır. Biz. oraya Avuç avuç para verirken İngiliz'erin hiç bir ticari ve iktisadi olmadan tam İhraç mevsiminde yu- müurtalarım'zı almamaları çok tuhaf- tır. Ökonomi Bakanlığımızın bilhassa bu mesele üzerinde durarak tedkikat vanması çok yerinde bir iş olacaktır. * Bay Rafet Bağtur (Aksaray küçük Lânga 11) — Geçenlerde yumurta Hatları yükselecek dediler. Çok savin- dim, Çünkü yumurtacılarımız iki se- nedenberi çok zarar gördüler. Geçen sene lıpıııııı gönderilen mallarımız iade edildi. Bu yüzden de ilkbaharda köylü arasında fena bir da yapıldı. Kırk yumurta bir E.'.!:."'ı.. zarlara dökerek on beş kuruşa sattı. Şimdi de pat diye İngillere piyası- larımı yüzümüze kapattı. Bu mevsi #iz kapanıma yumurta tüccarının yara- sına tuz ve biber ekti. İngiltere bizden mal alınadığı halde bize boyuna mal satıyor. Ticari anlaşmalarımız ve kon- tenjan liztelerimiz tekrar gözden geçiri- lerek icab ederse İngiltereye karşı mislile mukabeleye geçmemiz Vâzımcır. İkti- #ad işlerinde çok hassas olan Öko- momi bakan'ığının bu hususa nazarı dikkatini celbediniz. * Bay Mümin (Ayasofya Park kıraat- banesi) — Bizim yumurtacılar haki- katen çok bedbaht adamlardır. Bu sene Samsunda — kongre — yaptılar Yumurta kooperatifi ve yumurtacılar bankası kuracaklardı. Hükümetten yardım lstediler. Fakat hiç birisi ola- :ıdı. Şimdi dö ihracata hazırlanırken giltere hükümeti bizden yumur'a almıyor. Eğer bu tarzı hareket de- vam ederse yumurtacılarımızın hali eldden fecidir. Ökonomi bakanlığımız bu hayati meseleyi tetkik etmelidir. İki Kumarbazın Kavgası Evvelki akşam Beykorda, Ya- hköyde kahveci Rıfatın kahvesinde kumar oynayan Ali ve Mustafa kavgaya tutuşmuşlar ve bu hal yakayı ele — vermi intac etmiştir. * Belediye Kooperatifinin Yardımları Belediye memurlar koaperatifi, taksitle, azalarıma bayramlık e- bise ve levarun vermiye başla- mıştır. DARNHİLİ Apartman Sahibleri,Dikkat! SON POSTA HABE RLER Kiracı Gibi Görünen Açıkgöz Hırsızlardan Sakının Bay Mustafa Karagümrükte yeni bir apartman yaptırmış. Henüz içine kiracı bile girmemiş. Iki gün evvel apartmanın önünde dururkı giyinmiş bir sabıkalı gelmiş. Apı İstemiş. Yanında da yine Fakat beğendirememiş. Kiracı ta Bu Nasıl İş? Bir Şehirde Doktor Adedi Tahdid Edilir Mi? Son zamanlarda Anadoludan birçok doktorlar - çehrimize - gel- mekte ve burada muayenehane açmaktadırlar. Bu hal bazı dok- torların şikâyetine sebeb olmak- tadır. Etibba odası Istanbulda doktorluk yapacak kimselerin, evvelâ, odadan bir vesika alması ondan sonra doktorluk yapması esasını- kabul etmiştir. Bu hususda Sıhhiye Bakanlığı nezdinde de teşebbüsler yapılacakmış. Bir İrfan Kundakçısı Nihayet Yakayı Ele Verdi Polis epeydenberi çocuklarımı okutmak İstiyen bazı kimselerin irfan severliğinden istifade ederek birçok kimseleri dolandıran bir şebekeyi takib ediyordu. Nihayet dün bunlardan Ali adlı birisini yakalamıştır. Arkadaşının da Ra- şid isminde birisi olduğunu tesbit etmiştir. Ali bilhassa Anadoludan çocuklarını Istanbul mekteblerine vermek istiyenleri mekteb kapı- larında yakalıyarak para sızdıri- yormuş. Balıkesirli Fatma adlı bir bayandan da otuz lira dolan- dırmıştır. Fatma mektebler açı- miş, dars senesi yarıyı bulmuş, bir türlü oğlunun mektebe kay- dedilmediğini görünce Istanbula gelmiş ve Aliyi yakalatmıştır. Ali tevkif edilmiştir. Şehrimizde Rumen Va Çekoslovak Talebesi Sene başı münasebetile dün şehrimize Daçya vapurile (50) kadar Rumen ve Çekoslovak Üniversitesi — talebesi — gelmiştir. Talebeler yılbaşını burada geçi- recekler ve sonra memleketlerine döneceklerdir. Bugünlerde Yu- nanlı talebe de beklenmektedir, Son Posta'nın Resimli Hikâyesi : sabıkalılardan varmış, Bay Mustafa kapıyı açmış pek müşkülpe- send görünen bu kiracıya her tarafı ı gezerken tavan en, Zeki adlı eyi artmanı gezmek birlsi bilâhara almak gezdirmiş. slağı apartımanı Bu Gecenin Nöbetçi Eczaneleri Bu gece nöbetçi Kkalacak eczane- ler şunlardıer Lmail Hakkı eczanesi (Şehzade- başı), Suad eczanesi (Karagümrük), Nazım eczanesi (Topkapı), Tolidi ce- zaneai — (Balai), — Hikmet — eczanesi (Eyüb), Hasan Hulüsi eczanösi (Un- kapanı, Zeyrek), — Teolidos eczanesi (Yedikule), Belkin eczunesi (Kumka- p, Esad eczanesi (Divanyolu), Beşir Kemal eczanesi (Sirkec.) Elhem Per- tev eczenesi (Aksaray), İmrahor ec- zanesi (Üsküdar, İmrahor), Bakırköy Merkez eczanesi Ç(İstasyoc enddesi), Alâsddin: Sıhhat -eczaseri * (Kadıköy, Moda), Rifat Mühtar eczabesi ( Kadı- köy, Pazaryolu), Şinasi Riza eczanesi (Büyükada), Müatkuviç eczanesi (Tü- nelbaşı), Kemal İebul eczanesi — (İse tiklâl caddesi), Gulata Merkez ecza- nesi (Karaköy, Doğruyol), Şark Mer- kez eczanesi (Şişb), —Yenituran ecza- nesi (Kasimpaşal, Yenitürkiye ecza- vesi (Halıcoğlu). Güzel San'atlar Umumi Müfettiş'iği Költür. bakanlığı — tarafından yeniden ihdas edilecek dörtumu- mi müdürlükten Güzel san'atler umuml — müdürlüğzüne, Bakanlık müfettişlerinden Bay Reşad Nuri- nin tayini kuvvetle muhtemeldir. Sadakal Fıtır İstanbul Müftülüğündenı Eneyi — Eyi — Son Buğday — 13 11 10 Arpa 20 16 o Üzüm — 164 78 65 Hurma — 312 260 o Hava kuvvelim'zin yükselme ve arlması için her türlü yardımın yap I- ması yurd borçarımızn en İeri gelen-i lerinden olduğun an Diyanet iş eri rels'iğinden verilen fetvaya göre dakai - fıtır ve zekât ile mük olan'arın Tayyare cemiyatine yardım- da bulunmaları b-!ıın olunur. sıvışmıştır. Polis bavullardan birkaçımı leblebici Mahmudun dükkâninda bulmuş. arasındaki bavullara ve halı denk- lerine göz koymuş. Ertesi gün iskarpela ile kapıyı açmış ve hamallara bavulları, denkleri yükletmiş ve Zeyrekte Zeki üzere bunları buraya bırakmış ve diğer eşyayı satarak kemalihatırla eğleniyormuş. lşin (ılğdki ile beşinci ııllılınılk meşgul olmaktadır. | Fırtına Hafifledi Dün Küçük Gemiler Boğazdan Çıkamadı Fırlına dün öğleden sonra biraz hafiflemiştir. Rüzgâr dün de yıldızdan ve oldukça sert es- miş, Karadenizde bir hayli deniz yapmıştır. Denizyolları İdaresinin (Cüm- huriyet) vapuru dün Karadeniz seferinden dönmüştür. Havanın tamamile durulacağı umulmamak- tadır. Küçük yapılı gemiler dün, Boğazdan 'a çıkamamışlar, Büyükderede ve Kavakta bekle- mişlercir. Hukuk Fakültesinde Üç Talebe Ceza Gördü Geçen ayın 29 unda Hukuk Fakültesi birinci sınıfında devam karnelerinin kontrolu esnasında belere ait birkaç karne meydana | çıkmıştı. Hukuk Fakültesi İnzibat Meclisi, bu hâdise ile alâkadar Üç talebe hakkında on bir ay muvakkat tard cezası vermiştir. Fakat bu talebeler ilk defa ceza aldıklarından cezaları tecil edi- miştir. Silâh Araştırması Evvelki gece şehrin muhtelif semtlerinde yapılan arama netice- | sinde bazı kimselerin üzerlerinde | taşınması yasak olan tabauca, kama ve saire bulunarak musade- re edilmiştir. Bir Köpok Isırması Fındıklıda Bayan Nuriyenin köpeği komşusunun kızı Fatmayı bacağıadan ısırmış, Fatma tedavi, köpek müşahede altına alınmıştır. Esrar Saklıyanlar Evvelki akşam yapılan araş- tırma neticesinde kahveci Ibrahim ile İsmailde bir miktar esrar bu- hınmuş ve yakalanmışlardır. Şoba yanar alev alev; Odunu yer sanki bir dev Biraz fazla üşüyünce; Sokaktan kaç sıcaktır ev.. çe bir hâdise olmuş, gelmiyen tale- Birinci kânun 24 Günün Tarihi Ölüme Sebeb i Olan Mühendis Hâdiseyi Nasıl İzah Ediyor Mecidiye köyünde Zingal şirketi müdürü Bay Tevfik Âlinin yaptırdığı evin kanalısı kazarken oğlu lümüne sebeb olduğu 10dla- Zingal şirketi mühen- dislerinden Avusturyalı Albert hâdiseyi göyle izah etmektedir: — Benim birçok işlerim vardır. Bay Tevfik Âlinin yaptıracağı kana- ha yerini de gördüm. Toprağın çok sağlam olduğunu taehmin ertiğim için çukür açılirken destek konmasına lüzum göstermemiştim. Haltuki- top- rak çürükmüş, ben de diğer işlerime bakarken buraye bir daha uğraya- madım.,, Bayanlarımız Ve Halk Fırkası Balıkesir, 23 (A. A.) — Vilâyet içinde C. H. Fırkasına yazılan bayan- ların sayısı on bine yakındır. * Denizli, 23 (A. A.) — Denizli ba- yanları C. H. Fırkasına yazılmakta- dırlar. Sayıları hergün artmaktadır. Erzincanın Nüfusu Erzinean, 23 (A.A.) — Vilâyetimiz nüfusunun — (159,152) olduğu anlaşıl- mıştır. Seçim teftiş heyeti İlsteleri aamıştır. Bayanların da katiğmasile —artan bu mevcuda göre, Erzincan vilâyeti bu kez bir fazlasile dört saylav çıkaracaktır. Erzurumda Fırka Erzurum 23 (ALAL) — C H. B Vilâyet kongresi toplanmış, bir üye dışta kalmak üzere caki idare heyeti üyeleri seçilmiştir. Yeni idare heyeti başkanlığına «eki başkan bay Mesud seçilmiştir. Birinci Umumi Müfettiş Şehrimizde bulunan birinci umum! müfettiş Bay Hilmi yarın Toros ekir- — presile Diyarıbekire gidecektir. Hukuk Talebesinin Yeni Kongresi Hukuk fakültesi ta'ebe cemiyeti gelecek hafta fevkalâde bir kongre yapacaktır. Bu kongrede Idare heys etinin yeniden seçilmesi İşi görüşü- lecektir. Beşiktaş Kulü- bünde Ihtilâf Mı? Spor mahafilinde - dönen dediko. dulara göre, son Galatasarayla yaptığı maçta (2- 0) galib gelerek lik maç« Tarınaın ilk devresini birincilikle bitiren Beş ktaş - takımı arasına bir müddettenberi ihtilâf girdiği söye leniyor. Bu meyanda iki hafta evvel, Beşiktaşın Femerbahçeye yenilmesinin bu yözden olduğu ileri sürülüyor. Bunun sebebi bazı oyuncuların idara tarzını beğenmemeleri imiş. Hattâ iç- lerinden bir ktamı (Valdespor) klübüs ne girmişlerdir. İhtilâfları balletmek ve Beşiktaş klübünü — dağılmaktan kurtarımak - istiyen —seksön — kadar sporcu, bazı teşebbüslere girişmişler Bu çaldığım davul sondü.. Suatime baktım ondu; Daha fazla çalamam ben