24 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

24 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Etlssa Landi yeni çuvirdiği “Mente Kristo,, filminde Stüdyolardan Gelen Yeni Ve Son Haberler Klara B; Anne Ol&du, Yeni Bir Ses Makinesi İcad Edildi Nihayet Klara Bov da asns oldu. Bir hafta kadar evvel nur topu gibi bir çocuğu olan bu eski çapkın yıldız, şimdi lohusa döşe- göinde yatmaktadır. Biliyorsunuz ki Klara Bov sessiz. sinema zama« nında parlamış, çok zengin ok muştu. Çalıştığı kumpanya onu el üstünde tutuyordu. Fakat genc ve güzel bir kız olan kızıl saçlı Klara erkeklerin litifatları karşı- sında kabına sıgamadı, şımardık- ca şımardı ve sayısız çapkınlık- lar yaptı. Bunun bütün sırrını hususi kâtibi biliyordu. Birgün omu gücendirdi ve o kadın da Klaranın bütün çapkın- hlklarını, daha doğrusu aşk reza- letlerini açığa vurdu. Bunun üze- rine Klara Bov bir müddet için sinemadan çekilmiye mecbur kak dı. Çünki kredisini kaybetmişti. Birkaç sene için münzevi bir ha- yat yaşıyan Klara Bov tekrar si- nemaya düştü ve bu sırada Reks Bel adında genç bir. de- Hkanlı ile — sevişerek — evlendi. Besli — filimde de — çalışan bu kızıl saçir yıldız. artık çapkın değildir. ve kocasını hem sev- mekte, hem de fena halde kıs- kanmaktadır. Klaranın anne olduğunu İşi- ten gazeteciler hemen köşküne koşmuşlar onu tebrik - ettikten sonra ihtisaslarını sormuşlar ve şu cevabı. almışlardır 1 «— Ne zamandır anne olmak istiyordum ve oldum Çok mes'u- düm. Artık çocuğumla uğraşa- cağım İçin sinemadan — ayrıla- cağım. » 4 Bir Fransız mühendis, si- nema âleminde büyük inkılâblara sebeb olacak çok mühim bir keşifte bulunmuştur. Bu fen ada- mı bir hayli uğraştıktan sonra çirkin sesleri güzelleştiren bir makine icad etmiştir. Çok kolay kullanışlı olan bu makine ayar- landıktan sonra me kadar çirkin olursa olsun her sesi güzel ola- rak aksettirmektedir. Artık be- yaz perdede kötü ses işitmiye- ceğiz demektir. * Amerikada sinemacılık yeni bir buhran daha geçirmektedir. Bu yeni buhran, Amerika hükü- metinin filimlerden fazla vergi alması yüzünden çıkmıştır. Ameri- kadaki bültün sinema kumpayaları hükümete müracaat ederek ver- gilerin — azaltılmasını — istemişler, fakat Amerika hükümeti kum- panyalara masraflarımı kıstıkları takdirde vergi yükünden kurtul muş — olacaklarını — bildirmiştir. Şimdi bütün kumpanyalar yeni bir tasarruf hareketine girişmiş- Par'te - SÖON POSTA Kamilla Horn Kontes Vilma Filminde Kamilla Horn sessiz tım za- manında parlamış ve bir hayli | şöhret almış olan bir Alman yıl- dızıdır. O zaman çok — güzeldi. Şimdi oldukça yaşlaamıştır. Fakat sesinin güzelliğine deyecek yok- tur. Bu sebebledir ki sesli film- deki yerini el'an muhafaza edi- yor. Geçenlerde — Güstav Frölih ile birlikte “Kontes Vilma,, isimli bir film çevirmişlir ki Paris sine- malarında gösterilmektedir. Yeni bir Yıldız Sinema dünyaşında yeni bir yıldız daha parlamıştır. lııicjıııl Mathens'tir. Iik filmi uma 13,, adını taşımaktadır ve Paris sinemalarında muvaffakıyetle gös terilmektedir. Bu genc ve yenl yıldız. sinemadan çok memnun olduğunu, ölünçeye kadar sine- macılıktan ayrılmıyacağını söyle- mektedir. Jozefin Huçinson || — Yeni Filmler | Fransiska Gaal “Yeşil l Meyvalar,,1 Çevirdi Güzel sesli yıldızlardan Fran« siska Gaal «Yeşil — meyvalar» ; isimli bir filim çevirmiş, ilk defa geçen hafta Pariste gazetecilere gösterildikten —sonra seyircilere ( iraesi başlamıştır. 46 Fransız yıldızlarından Ar- | man Bernar ile Janin Merri “Ka- dınlar locası,, İsimli bir filimde başlıca rolleri oynamışlardır. * O, suçludüri,, Varşovada bir stüdyoda bu isimde bir Leh filmi çevrilmiştir. Bir cimayetim hikâyesi olan bu filim büyük bir rağbetle krşılanmıştır. Bu filmin sonaryosunu Morozoviç isimli bir kadın hazırlamıştır. »* Tabliatteki bütün renkleri filme almak için girişilen teşeb- büsler çok muvaffakiyetli neti- Genc bir kız olan Jozefin Hu- çinson beyaz perdenin bugün için sönmiyecek telakki edilen yeni yıldızlarından biridir. Bu güzel kız eçenlerde " Aşk ışıkları,, adın- âı bir filim çevirmişti. Şimdi de Iki filim birden çevirmektedir ki mevsim sonuna varmadan bu fi- limler de bitmiş olacaktır. Bir Kaber Daha Berlinde çıkan Berliner Ta- geblat gazetesinde okuduğumuza öre meşhur İsveçli yıldız. Greta &ırbn yakında sinemadan büs- bütün çekilmek kararındadır. Al- | man gazetesi bu haberi, çok iyi l haber alan ve yüzde yüz İmnanıl- Madlen Rene son filminde bu kıyafete bürünmüştür celer vermektedir. Bir Ingiliz mühendisinin — iddiasına — göre cok yakın bir istikbalde bü- tün filimlerin renkli olarak çev« rilmesi mümkün — olacaktır. Bu N | suretle renksiz - filimler tarihe | | karışacaktır. Lili Garlan Ayaklarının ve bacaklarının düzgünlüğile — şöhret kazanmış olan Lili Garlan, denilebilir. ki sinema yıldızları arasında en .| muktesididir.. Mümkün — olduğu kadar az masraf yapar ve İsraf- tan çok çekinir, Bu sebeble çok parası vardır. Süzi Vernon Geçenlerde bir aralık hasta- Janan Fransız yıldızı Süzl Vernon eyileşmiştir. Şimdi kayak müsa- bakasına harırlanmaktadır. Süzi #poru, bilhasaa kış sporlarını çok sevor. Adolf Menju Meşhur erkek — yıldızlardan Adolf Monju geçenlerde bir ge- zinti esnasında, içinde bin dolar bulunan çantasını düşürmüş, bir daha bulamamıştır. Okuyuculara Cevablarımız Ankarada Bay Hamdi Nuriye: Sevda ve aşk maceraları, öyle anlaşılıyor kl filimler için her za- man mevzu olmak kıymetini mu- hafaza edecektir. Bir sinema mu- hörririnin yaptığı hesaba göre, Amerikada son Üç sene içinde çevrilen filimlerin yüzde sekseni- nin mevzuu aşk romanlarından alınmıştır. Tarihi mevzular - ikinci derecede kalıyor. Amerikada hay- dudluk hâdiselerinin filme alın ması da bir moda hükmündedir. Çünkü orada halk bu filimlerden çok heyecan duyuyor. x Bebekten K. K. imzasile mektub gönderen skuyucumuza: Spinelli ve maymuanu “ması Tâzım gelen bir kr.yı“ öğrendiğini de ilâve etmektec r. Sinema senaryosu hazırlamak kolay değildir. Asıl mesele yapı- lan senaryoyu beyendirmektedir. Size şunu söyleyelim: Geçen sene Amerikada açılan bir senaryo müsabakasında — dokuz. — yüxden fazla senaı, * tedkik edilimsa, bun- lardan ancak sekiz tanes! wlükâ- fat alabilmiştir. Çok çalışmalısınız,