3 Ocak 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

3 Ocak 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

a aai Hai ea W S * S;yf; Memleket Manzarası Alanyada Hafta- da Bir Pazar Ku- rulmıya Başlandı Alanya (Husust) — Her kasa- banın bir pazar günü vardır. Mu- ayyen olan bu günde köylüler ve civar kazalar halkı — pazarlara gidib alım ve satım yaparlar. Burada muayyen bir pazar günü olmadığından köylüler mallarını birtakım madrabazlara - sattırır, bu yüzden hem köylü ve hem de şebir halkı zarar görürdü. Bu ciheti nazarı dikkata alan Belediye haf- tanın bir gününde şehirde pazar kurulmasına karar verdi. Her iki vapur kostasının oğrak günü olan Pazartesi günü muvalfık görüldü. Civar kazalara köy ve nahiyelere bildirildi, evvelce hazırlanan pazar mahalli donatılarak davullar zur- nalar çalındı ve mualüm Bay Nevfel, pazarların iktısadi fay- daları hakkında bildiklerini söy- ledi. Çok eski devirlerde bile Alanyanın mühim bir mahreç olduğunu ve pazarlar yüzünden istifadeler temin edildiğini tarihle Ispat eyledi. Bu sebeble memle- kette çok hayırlı bir iş görülmüş oldu. Karamanda Eyi İdare Sayesinde Az Su İle Çok Arazi Sulandı Karaman (Hususi) — Ovadan geçen ve her sene ancak 1400 dönüm araziyi sulayan küçük dereden bu sene Belediyenin proğramlı çalışması nelicesinde çok istifade edilmiş ve 5000 dönüm arazi sulanmıştır. Bu sa- yede Karamanın harice yaptığı bulgur ve buğday ihracatı beş mi: arlmıştır. Adana, Mersin ve Tarsusa da 40 - S0 vagon kavün ihrac edilebi'miştir. Önü- müzdeki sene ahnacak tedbirlerle sudan daha fazla ist'fade edile- ceği umulmaktadır. Çanakkale Haberleri Çanakka'e (Hususi) — Büyük savaşta harab olan Çanakkalenin eski haline gelmesi için başlayan faaliyet ilerlemektedir. Çanakka- lede birçok yeni binalar yapıl- maktadır. Halkevi muhit için çok fayda'ı olmaktadır. Kış münase- betile gece lisan derslerl açık mıştır. Bu derslerde Almanca, İngilizce, Fransızca öğretilmek- tedir. Balıkesirde Müsamere Balıkesir ( Hususi ) — Necati Bey Muallim Mektebi son sınıf talebeleri tarafından bir- müsa- mere verilmiş, memleket büyük- leri bu müsamerede hazır bulun- muşlardır. Müsamerede iki eser temsil edilmiş, 6 Eylül mektebi de müsamereye iştirak etmişlir. Talebeler çok muvaffak olmuşlar, çok alkışlanmışlardır. BANKA KONERÇİYALE iTALYANA Sermayesi — Liret — 700,000,000 İhtiyat akçesi » 580,000,000 Merkezi idare: MILANO İtalyanın başlıca şehirlerinde UBELER fagiltere, İsviçce, Avusturya, Maca- ristan, Çekoslovakya, Yugoslavya, Lehistan, —Romanya, Bulgaristan, Mısır, Amerika Cemahiri Müttehidesi, Brezilya, Şili, Uruguay, — Arjantin, Peru, Ekvatör ve Kolumbiyada Afılyasyonlar ISTANBUL ŞUBE MERKEZİ Galata Voyvoda cuddesi Karaköy Palas ( Telef. 2641 /2/3/4/5 ) Şehir dahilindeki acentelor: İstanbulda: Alalemciyan henında Telef. 2821. Beyoğlunda: İstiklâl enddeni Telel. 1046,Kampiyo dairesi Borsada Telef. 1718. İZMİRDE ŞUBE SON POSTA ——--— Izmir Beşinci Uluslar Arası Panayırı İzmir ( Husu- si) — Daha şim- diden 935 Izmir uluslar panayırına geniş hazırlıklar yapılıyor. İzmirin bu hazırlığı her şeyden — evvel, geçen seneki pa- mayırın açılışında Başkan — İsmet İnönüne - verdiği bir sözü yerine getirmek içindir. Izmir beşinci uluslar aras pa-« | nayırı fa'al ko- mitesi muntazam bir şekilde top- lantılar — yapa-« rak — panayırın reklâm, afiş, propaganda — işleri Için karar- lar — vermiştir.. Dünyanın — her yerindeki ticaret odalarına, ta- nınmiş - müesseselere afişler ve mektublar — gönderilerek — İzmir pana vına davet edilmişlerdir. Ea'kan sıyasal blokuna dabil memleketlerden panayıra İştirak edecek firmalar için büyük ko- laylıklar gösterileceği gibi mem- leketler, bir. cemile — olmak Andiflide Çukurbağ Köyü Andifli (Hususi) — Çukurbağ köyü Gedik dağının yalçın kaya« ları arasına gizlenmiş ve çukur bir sahada kurulmuştur. Köyde bağcılık çok ileridir. Köyün ha- vası ve suyu çok İyidir, nüfusu beşyüzden fazladır. Bu köy sebze yetiştirir ve köylüler Andifli pa- zarında sebze ve odun satarak para kazanırlar. Andifli savaş sırasında düş- manlar tarafından işgal edildiği zaman bu köyün halkı köy etra- findaki kayaları tutmuşlar, bunları birer asri istihkâm gibi kullana- rak köylerine düşman ayağı bas- tırmamıya muvaffak olmuşlardır. Antebde Muzir Hayvanlarla Mücadele Gazianteb, (Hususi) — Vilâyet mızir. hayvanlarla mücadelea ko- misyonu bu sene yapılacak mü- cadelenin temellerini kararlaştır- muş ve İkinciteşrin başından itiba- ren —mücadeleye — başlanmıştır. Sürek avları yapılmaktadır. Sonteşrin içinde yapılan sürek avlarında merkez kazası köyleri ile Pazarcıkta “ 64 ,, domuz öldü- rülmüştür. Yine bu ayda Islahiye kazasında ayrıca on domuz öldü- rülmüştür. Avlar, komşu vilâyet ve kaza- ların köylerile birlikte ve karşı- lıklı yapılmaktadır. Birincikânunun on beşine kadar dağda yedi do- muz daha öldürülmüştür. Yamaç- oba, Pazurcık, Islahiye dağlarında ve Karadağda tarama yapılmak- tadır. Bu aydan itibaren tohum ilâç- lama ve fare mücadelesine de başlanmıştır. Şimdiden Hazırlanıyor lira — sarfederek panayırım bulun- duğu Cümhuriyet meydanını - tevsi edecektir. Bundan başka yangın sa- hasındaki harab manzarayı - tadli etmek için(Şükrü Kaya), ( Tevfik Rüşdü Aras) ve (Celâl Eayar) adlı üç yeni bulvar açılmış; bu bul- varın olduğu yer- lerde binalar ya- pilmiya — başlan- mıştır. — Panayır mevsimine — ka- dar bu caddelerin güzelleşmesine iti aa gösterilecek- Geçen panayırda San'atler mektebi pavyonu Ür. üzere — İzmir — uluslar — arası panayırına — iştirak — edeceklere tenzilâtlı nakliye tarifesi tatbik edeceklerdir. Sovyet Rusya hükü- meti, daha şimdiden İzmir pana- yırına işlirak edeceğini bir mek- tubla İzmir kent başkanlığına bildirmiştir. Izmir belediyesi, İzmir şehrinin plânını yapan mimar Danjenin gösterdiği lüzum üzerine 200,000 Tarsusta İskân rini arazi dağıtılmışt r. Antebde Bu Seneki Talebe Miktarı Geçen Yıldan Bin Artık Gazianteb, (Hususi) — Vilâye- timiz ilkmekteblerinde sıraların, ders levazımının - artırılması ve sınıflarda yeni şubeler açılması, köylerde yeni mektebler yapılması gibi alman tertibat sayesinde talebe sayısı bin kadar artmıştır. Geçen yıl bütün vilâyet ilk- mektblerinde — talebe — mevcudü * 6200 ,, Idi. Bu ders yılında ise 41474 ,, kız ve * 5681,, erkek olmak Üzere “7155,, tir. Bu mikdarın daha da artacağı anla- şılmaktadır. Vilâyetimizde kasaba ve köy- lerde 78 İlkmekteb ve 178 mual- klim vardır. İnebolunun İthalât Ve İhracatı Inebolu, 2 (A. A.) — Inebolu iskelesinin 934 — birinci kânun ayında ecnebi limanlarına 26700 Hralık 219 ton ve Türk llmanla- rına da 131000 lira kıymetinde 991 ton İhracatı. olmuştur. Buna karşılık 159100 İlra kıymetinde 461 ton ithalât vardır. x» Türk olis Ankara merkezi, ihracat mahsullerimiz. hakkında broşürler hazırlatarak Izmir Uluslar arası Panayır Komltesinin yaptığı reklâm şeklini daha geniş ve memlekete şamil bir hale getir- meye karar vermiştir. Bundan başka Izmir şehri hakkında da büyük bir broşür ha- zırlatacaktır. — A. Adnan İşleri Ve Yeni Tarsusda bir örnek giyindirilen bekçiler, Kaymakam ve zabıta amirleri Tarsus ( Husust ) — Kaymakam Bay Hıfzı kazanın bütün bekçile- teşkilâtlandırmış ve hepsine bir örnek elbise giydirmiştir. Bay Hıfrzı iskân muamelâtına da ehemmiyet vermektedir. Bu sayede evsiz bulunan birçok muhacirlere ev verilmiştir. Tarlasız muhacirlere de Bursada 1935 Yılı Çalışma Programı Çizildi Bursa, 2 (A. A.) — Yeni yık başını ulusun İstek ve ihtiyacla- rına fırsat tutan vali, fırka, kaza- lar idare heyetleri, belediyo baş- kanları, kaymakamlar, fırka vilâ- yet kurumu merkezinde toplana- rak düşünüş ve görüş birliği için and iİçdiler ve 1935 yılının çalış- ma programını çizdiler ve yılı kutluladılar. Havza Köylülerinin Dilekleri Havza ( Husust ) — Fırka kon- grelerine bakmak için gelmiş olan Giresun saylavı Bay Münir Kay- makam Bay Ş. Kaya ile birlikte köyleri gezmiş, köylerin dileklerini dinlemiştir. Bay Münir köylüleri- nin dileklerini dinlemek Üzere Lâdiğe gitmiştir. Karamanda Yol İşleri Karaman (Hususi) — Bütün yollar tamir edilmekte, yeni kal- dırımlar döşenmektedir. İstasyon- dan şehir haricine giden büyük gose tamir edilmiştir. Ne Oldu ? Noel Lâtinceden — alınmadır. Yalvaç Isanın doğum bayramına ad olarak kullamlır. Demek ki Noel, bugün yaşayanlara 1935 yıl önce doğan yüksek yaradılış!ı blr adamın nasıl dünyaya geldiğini hatırlatacak. Biz ve bütün çağdaşlarımız odoğumu ışıklar arasında, bol yemişler içinde, gülerek, eğlene- rek kutlularız. Yeni bir yıl başına kılavuzluk eden Noelden uğurlar umarız. — Çocuklar, Noelle yıl başını — biribirine — karıştırarak sevinçli — bir uykuya dalarlar, ak ll ” Noel babanın kırmızı. manlosundan yataklarına neler döküleceğini görmek için yürekleri çarpa çarpa uyurlar, tatlı düşler görürler. Noele değer ve- ren her çocuk, onu bol armağan dağıtan İyi gönüllü bir babalık sayar, © saygı ile Noeli sever. Noelin bir de öz yüzünü düşü- nelim: İsa nasıl doğdu, doğdu?... İncili yazanlardan Matt- hien, Marc ve jean bunu yazmaz- lar, doğrudan doğruya Yalvacın yaşayışını — anlatmiya — girişirler. Yalnız Luc İsanın nasıl doğdu- ğunu söyliyor. Onun yazdığına göre Ünlü Yalvacın anası Mer- yem, karnındaki yükle Nasıradan “ Beytüllâhım ,, e gelir. Nişanlısı Yusuf da yanındadır. Hanlarda yatacak yer bulamazlar. İster istemez bir ahırda gecele.» meğe katlanırlar. İşte Isa orada, o ahırda doğmuştur, yatırılacak beşik te olmadığı için şöyle böyle kundaklanıp —ahırın — yemliğine yatırılmıştır. O doğum gecesile bu çağın" noe'leri arasında ne derin, ne engin ayrılık var, değil mi ?.. M. V. Vilâyetlerde Yılbaşı Aksaray, 2 (A.A.) — Yeni yılın girmesinden ötürü öksüz Çocukları Esirgeme Kurumunun anıkladığı balo Ulus evinde yas pılmıştır. Gün doğumuna kadar süren bu toplantıda Atatürk sınıre #z sevgi ve saygılarla anılmıştır. Bilecikte Temsil Bilecik, 2 (A.A.) — Halkevi temsil şubesl tarafından yılba- şında verilen müsamerede altı ok çok canlı bir tablo halinde halka anlatılarak gösterilmiştir. Bayanlarımız C. H. Fırkasına Üye yazılmıştır. Denizlide Balo Denizli, 2 (A. A.) — Gelirl, öksüz — çocuklara yardım - İçin halkevinde parlak bir balo ve- rilmiştir. nerede TÜRK ANONİM ŞİRKETİ TESİS TARİHİ: 1803 Sermayesi: 10.000,000 İnxiliz lirası Türkiyenin başlıca şehirlerile Paria, Mançoster'de. Misir, Nis,Londra — ve Kıbrıw, İrak, Filistin ve Yunanistan'da Marsilya, İran, Şabeleri, Yugoslavya, Romanya, Suriye ve Yunanistan'da Filyalleri vardır. SA Her türlü banka muameloleri yapar