6 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

6 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

; b ! | | Kadınlardan Yol Vergisi Alınmalı Mı? Taksim Talimhane meyaanı Aydede caddesi Verim apartı- man 6 numarada bayan Nimet Memduh: — Hayır, çünkü evli bir kadınsa kocası, kız ise babası nasıl olsa yol vergisi veriyor. Tek buşıma bir kadına ge'ince; erkeklere nisbetle k-dınlar'n kazancı çok ezdır. Bunu kir de yol vergisile daha azaltmak doğru değik. dir. * Erenköy Ethem Hlendi cad- desl 13 numaralı bay Vedat Halil köşkünde bayan Fehamet Başar! — Yol vergisi yolları aşındırmağa göre alınıyorsa, biz minl mini ayak- larımızla yolları aşındırmıyoruz, İstan- bulun kötü yolları bizim ayaklarımızı aşındırıyor. Buna mukabil belediyenin bizden değil, bizim belediyeden vergi almamız lâzım geliyor. Kaldı ki baba- larımız, kocalarım'z, bize sarfettikleri papuç parasından fazla yol — vergisi veriyorler. Aile bütçelerinin zaten dibi de!ik.. Bir de kadınlardan yol parası alıp da gemiyi batırmakta mâna yoktur. * Taksim Şehitmuhtarbey cad- desi Adalet apartımanı Bayan Emine: — Yol vergisini ille kadınlardan da almak İâzımsa bunu, tuüvaletine ayda yüzlerce lira sarfeden Bayanlar- dan istemek gerektir. Yoksa bizler | gibi ayda 100 lira ile aile geçindiren- den bu vergiyi lstemek onları yık- maktır. * Ayazpaşa Bosfor apartımanı Bayan Nurünnisa Gülseren : — Tabif kadınlarda yol vergisi yermelilir'er, Mademki erkekler gibi saylav olduk. Bütün siyas! haklarımızı kazandık, bu hakların icap ettirdiği Yükleri de yüklenmeğe mecburuz. Gülü seven dikenine katlanmalıdır, yoksa deve kuşu gibi “yük taşıl,, Diyince “ben küşüm, “uç,» diyince “ben de- yeyimi, Demek yakl, Vazife Başında Hastalandı 17 senedenberi — mezbehada Ücretle çalışan baytar Bay Münir iki aydanberi hasta yattığı için ücreti kesilmiştir. Belediye rels- liği Daha bir müddet tedaviye muhteç olan ve mesleki itibarile soğuktan sıcağa ve sıcaktan s0» ğuga çıkmak suretile vazife uğ- ru.da hastalanan bu memura te- davi masrafı verilmesi için Şehir meclisine bir teklif — yapmıştır. Bütçe encümeni bu teklifi tetkik edecektir. Otomobil Altında Parçalandı Kurtuluşta oturan 12 yaşında Eleni, Hamalbaşı caddesinden geçimekte iken şoför Salihin idaresindeki 1989 numaralı oto- mobil çarpmış ve teh'ikeli surette yaralanmıştır. Şoför yakalanmıştır. Dilenci — Hasan B.L, Başın gözün sıdakası... Bana bir kuruş ver| iki Güzel Hırsız Dükkânlarda Göz Süzüp Çekmeceleri Boşaltıyorlardı, Hapse Girdiler Cera mahkemeleri koridorunda bütün ihtiraslı gözleri üzerine çeken 18 yaşında bir kızcağır. Kâh gülüyor ve gözlerile etrafına iltifatlar saçıyor, kâh cinsi bir mahcubiyetle kızarıyor, önüne bakıyor. Bir aralık mahkeme kapısında mübaşirin tiz sesi yükseldi : Leman. Zehra aaa.. Ve bu şık giyinmiş, sarı bukleli güzel kız kendin- den daha küçük bir kızın elinden tutarak seke seke kalabalığı yardı. Hâkimin önünde durdu. Leman Orlaköyde ctururmuş. Kandilli kız orta- mektebinde okumuş, 18 yaşında. Zehra, onun kardeşi ve 13 yaşındaymış, hâkim sordu : — Baksana ayol, senden umulur mu bunlar? Nedir yaptığınız? Az kalsın bütün İstanbulu soya- cakmışsınız, Beyazıtta mahallebici dükkânmdan 30, Çarşı içinde kunduracı dükkânından 60, Mahmut- paşadaki manifaturacıdan 18 lira aşırmışsınız. Sen dükkâna mal almak için giriyor çıkarılan mal'arı beğenmiyor, vitrindeki bir nümuneyi göster- Kanlı Bir Cinayet İşlendi Şimdi Bir Eoyacı Ölüm Halinde Hastanededir Evvelki gece Zeyrekte bir kahvede cinayet olmuş, bir slirtli, diğer bir hemşerisini karnından ve vücudünün muhtelif yerlerin den ölüm halinde yaralamıştır. Vuran, Zeyrekte — taşçılık eden Siletli Ömer isminde biridir. Vurulan da Küçükpazarda oturan seyyar boyacı - Musadır. Cinayet, bir. kadın — meselesi yüzünden çıkmıştır. Şimdi boyacı Musa, Cerrah- paşa hastaneslade ölüm halinde yatmaktadır. Bu Da Başka Evvelki gece Samatyada da bir cinayet olmuş, Şark şimendi- feri memurlarından Hüseyin Kadrl gece yarıstı meçhul kimseler ta- rafından birkaç yerinden ağır sürette yaralanmış, ölüm halinde hastaneye kaldırılmıştır. Hüseyin Kadri ifade verememektedir. Yedikulede Bir Çarşamba Pazarı Kurulacak Belediye iktısat İşleri müdür- lüğü bilhassa gıda maddelerini halkın ucuzca tedariki için şehrin ; muhtelif semtlerinde pazarlar ku- rolmasını faydalı — bulmaktadır. Yedikule dibinde bir pazar ku- rulmasimı — İstemişlerdir. — Iktısad müdürlüğü, Narlıkapı civarında bir çarşamba pazarı tesisini ten- sib etmiştir. faaya başladı: mek için dükküncıyı dışarıya çıkarıyormuşsun. İçe- ride kalan kardeşin de boş kalan dükkânda çekme- ceyi açıp parayı alıyormuş. Yaraşır mı size bunlar? Kız serbest, cerbezeli bir tavurla kendini müda- — Yalan efendim. Kendilerine iltifat etmedim diye bana iftira ediyorlar. Ve ilâ... kardeşi Zehra Şahitler dinleni!'di, bunlar arasında yaparken görenler de vardı. Suç sabit oluyordu. Şık ve güzel Leman hırsızlığa siper olduğu İçin, mahküm hırsızlığı da hırsızlık yaptığı için oldular. Fakat ikisinin de yaşları ktçüktü. Hâkim cecalarını indirdi ve bu iki güzel kızkardeşe: — Birer buçuk ay yatacaksınız, dedi. Sonra yaş yoktu. Bir Doktorun Günlük Notlarından (*) Boğmaca Öksürüğü Bu mralarda tek tük boğmaca öksürüğü vak'alarına tesadülf edi- yoruz. Boğmaca bir kaç ay çocukları hasta eden ve bazan zayıf çocuk- Tarda verem başlang'çlarını mey- dana getiren müz'iç bir bastalıktır. Boğmaca hasta çocukların öksür- dükleri eırada havaya karışan lük- rük zerratı vamtasile sirayot eder. Çocuklarınızı yakından — tanıma» dığınız evlere götürmeyiniz. Kim- seye öptürmeyiniz. Boğmacanın tanı bir ilâcı yoksa da yeni çıkan bir nevi şiringalar ile hastalık âdeta iyileşir derecede bafilliyor. Açık hava bol güneş İiyi gıida hastalığın esam tedavi- lerinden sayılır. Cuma P Bu sotları kesip saklayınız, yahut bir albüme yapıştırıp kolleksiyon yapır miz. Sıkinti. zamanınızda bu notlar dektor gibl Imdadımıza yetişebilir. Bür Simit Fırınlarına Da Hamur Makinesi Konacak Belediye Iktısad işleri müdür- lüğü şehir meclisine bir teklif yaparak, ekmek yapıcılar ve fırın- cılar- hakkinda zabıtai belediye talimatnamesizin 364 ncü madde- #ine- yeni bir maddenin - ilâve edilmesini istemiştir. Hâve edilecek maddeye göre ekmek ve franca'a fırınları gibi simit fırınlarında da elle ve yahud elektrikle işliyen hamur makine- leri bulunacaktır. Zehraya döndü: — Seni serbest bırakamam, hapishaneye gön- dereceğim. Bir daha böyle şeyler yapma, nasihatta bulundu. Ve küçük Zehra jandarmaya teslim olunarak bapishaneye gönderildi. Giderken müteessir gözükmüyordu. Gözlerinde birdamla bile diye Maliye Teşkilâtı Değişmiyor İstanbuldan Anadoluya Memur Gönderilmiyecek Gazeteler, yeni Maliye teşkilâtı için birçok şeyler yazdılar. En son haber, Istanbuldan — Anadoluya birçok maliye memurlarının nakl- edileceği hakkında idi. Bizim yap- tığımız tahkikat yazılan şeylerin hepsinin de birer düşünce mahi- yetinden Üstün kıymetleri olmadı- ğını göstermektedir. Maliye Ba- kanlığı 935 bütçesini hazırlamış ve birer suretini de İstanbuldaki alâkadarlara göndermiştir. Bundan öğreniliyor ki Bakanlık bütçeye geçen senekinden fazla tahsisat koymamıştır. O halde şimdilik yeni — bir teşkilât mevzuubahis değildir. Eğer yeni teşkilâta lüzum görülürse Bakanlık bir lâyiha hazırlayacak ve bu lâyiha ile meclisten yeni tahsisat istiyecektir. Öğrendiğimize göre henüz böyle bir lâyiha da hazırlanmış değildir. Yeni Maliye Şubeleri Maliye Bakanlığı Istanbulda yeknesak şubeler yaptırmıya ka- rar vermişti. Bunun için Millt Emlâk müdürlüğünde (100) bin lira toplanmıştır. İstanbul — tara- fiında şimdilik Üç şube yapıla- caktır. Tahsil müdürü Bay Ali Riza - bunların — yerlerini - tesbit ederek — bakanlığa - bildirmiştir. Hocapaşa şubesi Yeni postaha- nenin arkasındaki arsada, Eminö- nü şubesi Eminönünde asrt ab- desthanenin bulundugu yerde Ye- nicami şubesi de Macuncularda bir arsa Üstünde yapılacaktır. Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: *San Postadan : Ölen bir dilencinin koltuk değneğinden 98 altın çıkmıştır. ,, BK AO MNW Ç I çncnîlu hasta ... -—Adıhıılllvııı.ndoı Hasan B. — Yahu bozukluğum yok, ı yanımda bizim gazetenin elli liralıkları var...| san B.! Nisan V, Günün Tarihi Birkaç Satır Arasında Kültür bakanlığı Ankarada bir Ortamektep binası yaptı ya karar vermiştir. Bina için bin lira keşfedilmiştir. Yaki ihalesi yapılacaktır. Bu yeni tep en asri şartlara uygun caktır. * * * H Ucuz tarife 1 Devlet demiryollarının haytf nakliyatı için hazırladığı tenzi tarife 1 Mayıstan itibaren tatböı edilecektir. * * * Kaç Hayvan Keslldi? kzmir — mezbahasında ayında 2992 koyun, 1329 Ğ kaçi, Süreğlle DA annde, Hi domuz kesilmiştir. 1 * * * Seyyah Gelecek itibi Bu ay içinde Istanbula n yüzden fazla seyyah gelecektir. Tü: * * * Ba Köprüde Yenl Iskele — bir Köprüdeki Kadıköy lskelesinlii ka yeniden İnşasına bu ay içindi ge başlanacak, 250 bin lira ta nacaktır. de a L B har Yeril Mürekkep Alınacak ,, Maliye Vekâleti devlet dairei ,, lerine dağıtmak için 23 bin yerli mürekkep alacaktır. d * * * y Sahipsiz Eşyaolar a Istanbul gümrüklerinde sahipt , leri tarafından alınmamış J eşyalardan bir kısmı yenideti K müzayede ile satılığarçıkarılmıştır! * * * Tenezzüh Vapurları Akay idaresi perşembe nünden ilibaren yüzde elli ten: Tatlı tenezzüh tarifesini — tatbi başlamıştır. * * * 72 Kaçakçı Son bir haftada cenup dutlarında 72 kaçakçı tutulmuştur * * * Romanyanın Ankara Elçiliği Bükreş, 4 ( A. A, ) — Ma: buat müdürü B. Öjen Filottl Ankara orta elçiliğine tayin edik miştir. * * * Yeni Bir Müze Izmirdeki Selçuk'da, Efes h rabesinde bulunmuş - olan j eserlere ait bir müze meşherl açılacaktır. Bunun İçin bir binâ temin edilmlştir. * * * Tıp Talebesi İçin Tıb talebe yurdunda Sıhhat bakanlığı hesabına okuyan tales beler için yeni ayakkabılar 164 marlanmışt r. Dilınel.— Zararı yok, bozarız. Har —