6 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

6 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

6 Nisan Dünya İktisad Haberleri Amerika Pamuk Sanayiinde Plânlaşma Amerika hükümell bir kararla pamuk mensucatı Ç""’TC tahdit işine yeni- y den temi tmiş- azalıyor tir.. Bu kararın diğerlerinden farkı bütün fabrika- törleri düşünmüş olmasıdır. Tahdit işinin muayyen kimselere kâr veya zarar vermemesi için tahdit key- fiyeti bütün fabrikalara bir nisbet dahilinde tatbik olunacaktır. Bu suretle çalışma saatleri yüzde yirmi beş azaltılacak ve yeni bir İşsiz kütlesinin. doğma- sının Öönüne geçilecektir. * Roterdamdan yazıyorlar: Bu- Tayyare radaki deniz mü- müzesi zesi binasının bir kısmında “tayyare müzesi ,, açılmıştır. Tayvare —müzesi tayyarenin doğuşundan — itibaren — geçirdiği safahatı, bilhassa yarın İçin, fay- dah bir surette tecessüm ettir- mektedir. Müzelik tayyare teknik İşleri kadar Holânda havacılığının ikti- sadi ve ticari bakımdan faydalarını gösterir levhalara da ehemmiyet verilmiştir. * Pragdan yazıyorlar: Çekoslo- ırk saatlik | vakya — ökonoml Bakanlığı — bütün sanayide — tatbik edilmek üzere kırk saatlik haftayı kabul etmiştir. ; Bu & e çalışma saatlerini n iki sene müddetle mer'! kalacaktır. - Nevyorktan yazıyorlar; 1934 Amerikalı- | Yih ilk üç ayında a BEL Z| Aönerlka” Böeğik yine oto- ” mobil ima- | Memleketlerinde lâtıni 750 bin otomobil yapılmıştı. Içinde arttırdılar Iıı=ıduğıılııı1935 yili ilk Üç ayında ise 1.100.000 otomobil yapılmıştır. Bu miktar bir yıl evvelkine bakarak 350 bin otomobil fazladır. Bu artış Ruz- veltin (Iş bulma|) — plâmnın iyi meticeleri arasında görülmektedir. * Suryede tatbik edilen Tütün inhisarı rejimi üze- rine Suryede ve Lübnanda — bulu- Pa nan tütün fabri- fabrikaları | kalarının sahipleri fabrikalarını yeni inbisar idaresine satmaktan imtina etmiş ve bun- ları Filistine nakle karar vermiş- lerdir. * 4 Nisan 1929 tediye tarihli eski Osmanlı tahvillerinin — dün kayıtları yapılmıştır. BUTÜN ÜLKEYİ BÖLA.:XA:ZSINIZ FAKA Bürün ürkevi HER GUN “DOLAŞIR SON POSTA Dün Şehrimizde Olan Spor Faaliyet Mit Takim Kadrosunun, Dünkü Ekzersiz Maçı KİK * İleri İçin Ümit Verici Değildi Sağda; Dün yapılan sokak koşusundan bir resim. Solda; Millt takımın Galatasaraya karşı »Taksimde oynadığı Ingiliz antrenör gelelidenberi muhtelif kadrolarla ekzersiz maç- ları yapan Milli takım, dün de aşağıdaki yazıldığı şekilde Gala» tasaray takımının karşısına çıktı ve Iki kırkbeş dakikalık ekzersizi 3-0 kazandı. Dünkü — maçın Millt — takım lehine bitmiş olmasına rağmen neticeden — memnun olmak pek doğru olamaz. —Çünkü takımın heyetlumumiyesi — kuvvetli — bir ecnebi oyununa karşı dayanabi- leceğini bize inandırmış olamadı. Milli takımın — sol açık yerinde şimdiye kadar birkaç maç oyna- miş — olan Fikretin bulunmaması, müdafaasının da — birinci — sımıf müdafaa oyuncularından yapık- Mmaması ve muavin hattının İâyı- kile işleyememesi dünkü —oyunun bozuk bir gidişle devamında ha- mil olmuştur. Müdafaa ve muavin hatlarının eyl İşlememesine, hücum hatt- nın da aksaklığı İlâve edilmelidir. Hücum hattının da bir milli ta- kıma yakışacak hali yoktu. Saat —dördü —çeyrek geçe Millt takım şu şekilde yapılmış olarak — çıktı: | Hüsamettin - Necdet Hasan - Feyzi, Lütfi, Enver - Eşref, Şaref, Rasih, Salâhattin, Muhteşem, Maçın lik yirmi dakikasını mllli takım pek karışık ve bozuk oynadığı için Galatasaraylılar ko- layca hâkim oldular. Âdeta milli takım misıf sahasına — yerleşmiş bir halde oynayan Galatasaray- hlar iki Üç gol fırsati. kaçırdık- tan sonra milli takımın hücum hattının mukabil hucumları kar- sısında müdafaaya geçtiler. Milli — takım da -— belli başlı birşey yapamadan dakikalarını boş yere geçirdi. Nihayet bir firsat anında ilk golü Salâhattin yaptı. Salâhattinin golünden birkıç dakika sonra birinci devre 1- 0 milli takım lehine bitti. Ikinci devrede oyununu daha düzgünleştiremeyen — milli —takım Galatasarayın yorgunluk ve işti- hasızlık dakikalarında yakaladığı iki fırsatı göle çevirerek maçı 3-0 kazandı. İkinci golü Rasih, üçüncü golü Muhteşem attı. * Şeref Sahasındaki Maçlar Dün Şeref sahasında da maç- yapıldı. — Birinci -oyün:” Beşiktaş genç lar maçtan bir estantane takımı - İstanbulspor genç takımı.. Her iki tarafın genç takımında İleri için Ümit veren oyuncuların bulunduğu bu iki takım çok gü- zel bir oyun oynadı Fakat Be- şgiktaş daha Üstün - çıktı, rakibini yendi. Ikinci oyun: Beşiktaş B. le- tanbulspor B. — Şimdiye kadar birkaç kere sahalara çıkmayan Beşiktaş B takımı çıktı da İstan- bulspor B. takımı gürünmedi; Beşiktaş hükmen oyunu ka- zandı. Üçüncü — oyun: Doğanspor A - Sümmerspor A.. Doğanspo- run Üstün bir oyunu İle başladı; ve Doğanlılar eyi birkaç akın yaparak 2 gol yaptılar; Ferdi akın yapan — Sümmer spor da, buna bir golle karşılık verdi; Oyunu kaybetmesi ihtimâli göründü bu sıralarda Doğanlılar bir gol daha çıkardılar, Sümmer spor da bir canlı akın yaparak oyunu, kazanmaya çalıştı, bir gol daha çıkardılar, oyun 1- 2 va- ziyetine düştü; Doganspor, oyu- nu ihmâl eder gibi bir vaziyet Almasının cezasını çekti. Berabere, meağlübiyetten kur- tulmak için çalıştı, hakem Adnan Akın, İüzumsuz hatalar yapan bir Ikl oyuncuyu çıkardı. Dördüncü oyun: Karaklimrük A - Ortaköy A.. Karagümrtğün çok iİyi akınlariyle 15 te başla- yan maç, 12, 15 inci dakikalarda, Karagümrügün güzel iki golile Karagümrüğün kazanacağını zan- nını vermesi bir. dakika sürmedi, 16 ncı dakikada Ortaköylüler ortadan bir akınla ilk gollerini * kalecinin gafletinden — istifade ederek yaptılar; Birinci devre bu — vaziyette bitti, Ikinci — devreye — başlandığı zaman çok canlı oyun oldu, Or-« taköylüler, bir çeyrek sonra be- rabere — sayısını yaptılar Kara- gümrüğün bir oyuncusu sakatlandı (10) kişi kaldı; Bundan sonra gol yapamadılar. * Sokak — Koşusu Dün yapılan sokak koşusu alâka İile takip — edild. -Bu kaşuya giren atletler yaz mev- simine iyi idmanlı girdiklerini gösterecek şekilde yarışnışlardır. Viyana Takımı Ilk Maçını Bu Cuma Günü Oynuyor Libertas takımının iki mühim oyuncusu Viyananın birinci sınıf profes- yönel — takımlarından — Libertas 12, 14, 19 nisan tarihlerinde üç maç yapmak Üzere İstanbula ge- liyor. Bu takımın İstanbula ge- mesile 1935 senesi ilk Avrupa teması başlamış oluyor. Libertas takımile Fenerbahçe, Galatasaray ve Güneş takımları maç yaaacak- tır. Işittiğimlze — göre — Liber- tas takımile yapılacak olan maç- lar şu şekilde olacaktır. 12 — Nisan Cuma günü Ga- latasaray - Libertas 14 — Nisan> Pazar — günü (Güneş - Libertas « 19 — Nisan Cuma Fe- nerbahçe - Libertas Galatasaray ve Güneş ta- kımları — maçların - Taksim stadyomunda, Fenerbahçede Kadıköydeki Fenerbahçe stadyomunda — oynayacaklar- dir. Okuyucularımıza Libertas takımile yapılacak maçların ne kadar meraklı olacağını anlata- bilmek için bu takımın gerek Viyanadaki lik — maçlarında, gerek geçen mevsim — Avrupanın dört — bir. köşesine — yaptığı seyahatlerde — elde ettiği neti- celerle — kuvvetinl — tesbit — ede- biliriz. Libertas takımı Viyana likin- de dördüncü vaziyettedir. Likin başında gelen ve şöhretleri bt- tün dünyaca tanınan - Rapit, Admira ve Vienna gibl takımlara karşı daima tehlikeli bir rakip olarak kalmaktadır. Libertas takımı yaptığı tur- nelerde çok muvaffakiyetli neti- celer almıştır. . Almanya — şampiyonu -T. C. ©. ISanayiinde l Artışlar Harp — hazırlıkları artıyor: cümlesinin yalnız bir sözden iba- ret olmadığı aşağıdaki satırlar- dan da fışkırmaktadır. İngiltere- nin bu İşle uğraşan iki meşhur fabrikasının — yani (Vickers ve Armstrong) in umumi - heyetleri toplanarak 1934 yılı hesaplarını görüşmüşlerdir. Bunlardan Vickers şirketinin 1934 yılı kârı - 970.352 Ingiliz Mrasıdır. (Takriben 6 milyon türk lirası| Bu şirket — 1933 yılında ancak Sİ6 bin İngiliz lirası kâr etmişti. 1934 — yılındeki kazanç fazlası yüz — elli bin sterlinden fazladır. Bittabl ortaklarına da geçen yll yüzde 4 dağıtan Vilc- kers bu yıl yüzde 6 kazanç tevzl edecektir. Armstronga Gelince: 1933 yılında 491 bin İngiliz lirası kazanan bu şirket 1934 te 725 bin sterlin kâr etmiştir, 1933 te bir yıl sonraya devredi- len kâr fazlası 78 bin iken 1934 te bu miktar 105 bine çık- mıştır. Bu iki noktadaki artiş yüzde otuz etrafındadır. Bu vaziyet karşısında dünya« nin harp için maddeten de ha- zırlandığı gün gibi aşikâr bulun« maktadır. Unutmamalıdır ki bir şirketin — yaptığı kâr — miktarı umum! siparişlerin yüzde İle öle çülen bir kısmıdır ve bu kârların artış miktarı değil artış yüzdeleri! Işin tetkikinde göz önünde tutul- malıdır. Sakaryaspor Yurdunun Bir Tavzihi 27/3/935 — tarihli gazetenizin dördüncü sayfasında memlekette spor başlıklı sütunda; muhabirle nizin yazısında bahsettiği futbol maçı Yeni Hilâl B. kulübümüz A. takımları arasında olmayıp her iki kulübün B. takımları — arasında yapılmıştır. Sayı netice 3-5 değil 5-2 takımımız lehine olmuştur. Hakemliği — yapan yüzbaşı bay Nâzım kulübümüzün kaptanı değil genel kaptanıdır. Keyfiyeti tavzih eylerir. Karamanda Spor Karaman Idman yurdu-Konya Gençler - birliği maçını Gençler birliği 1 - 4 kazandı mektepler fiküstüründe — san'tler liseyi 1-3 ortamektep San'atleri 2- 3 yendi maçta hakem — yüzünden kavga çıktı Tortuna takımını 0 - 1 yenmiştir. İsveç turnesinde yedi oyun oynamış ve — yalnız İsveç Milli takımına — karşı yaptığı maçta 3-2 mağlüp olmuştur. Diğer maçları kazanmıştır. Italyada oynadığı dört oyu- nu da kazanmıştır. - Lehistanda beş maçın hepsini, Fransada oynadığı 11 maçın yak nız, birinde — berabere kalarak diğerlerinde galip gelmiştir. Yukarıya — sıraladığımız malü- mattan 12- 14 -19 nisan tarihle- rinde üç maç yapmak Üzere İs- tanbula gelecek takımının kuvvet derecesi anla- şılır. Önümüzdeki günler zarfında takım oyuncularının hususiyetleri oyun tarzları hakkında malümat vereceğiz.. — —— 4 olan Libertas — |