6 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

6 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

# geni — Bayan onuşacaklar ? On ikinci toplantısı şehrimizde ıildiz sarayında toplanacak olan rsulusal ( beynelmilel ) kadınlar öngresinin müzakere mevzuları bit edilmiştir. Kongre Bu ayın 8 inden 25 şine kadar süre- tbilgektir. Fakat 15 misandan it.ba- Fen Üç hususi komite - toplantısı yapılacaktır. Ayın 17 sinde de u komlsyonlara Sâzalar seçile- ektir : Sulb, müsavat, seçim hakkı, _illlyıh müsavat, ahlâk ve ka- ntılarına başlıyacaktır. lik gün Türk Kadınları Birliği Çevirgeni Bayan Lâtife Bekir tarafından O bir nutuk söylenecek, bu nutku kadınlar ittihadı ve fahri çevir- Şapmanın nutku takip edecektir. Aynl gün öğle- den sonra kadınlarla erkekler arasında çalışma ve medeni hak müsavatı komisyonları — toplantı- larını yapacaktır. Akşam Belediye Reisi tarafın- dan — murahhaslara bir akşam yemeği ziyafeti verilecek. 19 ni- ; Sanda yine muhtelif komisyonlar toplantılarını yapacaklar ve ©o gece Dolmabahçe sarayında Türk Kadınlar Birliği tarafından bir resmi kabul yapılacaktır. 20 Ni- San — günü içtimalarla geçecek 21 Nisan Pazar günü Boğaziçinde Türk Kadın Birliği tarafından bir gezinti tertip edilecektir. Ayni gün akşamı Belediye | Tiyatrosunda bir miting yapıla- O eak ve kadının bir vatandaş olmak itibarile haklarile vazifeleri fizerinde — münakaşalar — yapıla- caktır. 22 Nisan günü İttihadın teş- kilât ve mali işleri Üzerinde ko- huşulacak ve o gün saat 17,30 da Üniversite konferans — salonunda Bulh lehine bir miting yapıla- taktır. 23, 24, 25 Nisan günleri yine Muhtelif komisyonlar içtimalarını yapacaklardır. 24 Nisan Çarşamba günü öğleden sonra roberkolejde bir çay ziyafeti verilecdktir. Eski Maarif Nezareti Binası Balediyeye Geçti Belediye teftiş, zat işlerl, harita, sanayi ve yollar müdür- lükleri Belediye binasına sığma- dığı için Belediye eski Maarif Nezareti binasını Maliye Bakan- lığından iİstemişti. Maliye Bakan- hığı milli emlâkten olan bu binayı 40 bin liraya Belediyeya satmıya karar yermiş ve bu kararını da Belediye ve orada çalışan lıınıç tetkik komisyonuna — ve Milit Emlâk Müdürlüğüne bildirmiştir. Bu komisyon derhal başka bir binaya nakledilecektir. Muhtelit Hakem Mahkemesinin bir iki aylık işi kaldığı için muvakkaten burada çalışacaktır. Terkos Kesilmiyecekmiş yaz mevsiminde terkos su- lıı_nnın ikide birde kesilmemesi için belediye sular idaresi şimdi- den tedbirlee almak kararındadır. Bütün peygamberler ins n ara biribirine benzer geyler vaat ve telkin etmişlerdir. Fakat hepsinin ittifak ettiği noktalar şunlardır : Çalmıyacaksın; öldürmiyeceksin; yalan söylemiyeceksin. Hangi devirde, hengi nursanız. Lulununuz, bu üç emir dalma hükmünü icra ai a ğiğer ĞNFi Ğ SON TELGRAF HABERLERİ Almanya, Kuvvetsiz Oldu- temeli — bozmak, cemiyette — bulu- eder. Bu üç k:ide, içtimai nizamın üç esaslı temelidir. Bu cemiyeti bozmaktır. menfi cınir vermekle kalmeı. Çalanı, ö'düzeni, yalan söyleyeni cezaya çarpar. Muhitinizde bunlara nefes :lma imkân: vermeyiniz. Cemiyet yalnız ğunu Gizlemek istemiyor ( Baştarafı 1 inci yüzde ) larından bir harp açmak cesare- tinde değildir. Bununla beraber, Ingiltere, Av« rupa barışını temin hususunda ken- di Üzerine bir mesuliyet hissesl yüklenmek vaziyetinde olduğunu teslim ve tasdik etmiş bulunmak- tadır. Fransa ile Sovyet Rusya arasında Paris, 5- (A. A.) — Fransız Rus müzakerelerine devam edili- yor. Zannedildiğine göre, bay La- val cumurtesi günü yapılan Fran« sız teklifine Sovyet Rusyanın ver- diği cevabı bildirecektir. Bu tek- lif, bir Avrupa planı Üzerinde, bir mütekabil yardım tahakkuk Yunan Ordusu 590 Zabit Kadrodan Çıkarılıyor Atina,6 ( Hususi ) — Ordüyu tasfiye edecek komisyon general Petrdisin riyaseti altında dört generalden — teşekklil — etmiştir. Ordudan uzaklaştırılacak — zabit sayısı çok fazladır. Şimdiye kadar tesbit edilen miktar 950 yi bul- muştur. e Bulgaristanda As- kerlik Ve Siyaset Sofyadan yazıldığına göre top- lantıları devam etmekte olan as- kerl şüra, askerl birliğin feshine, orduya ait İşlerin Harbiye Neza- reti ile ona merbut müesseseler tarafından görülmesine karar ver- miş, zabitlerin siyasetle uğraşmala- rını yasak etmiş, Maarif Nazırı Ge- neral Radefle Dahiliye Nazırı Mir- alay Kolefin orduya dönmelerini, yahut orduyu bırakıp nazır sandal- yesinde kalmalarını İstemiştir, Şehirde temizlik tam mıdır? Hayı Seyrüsefer yolunda mıdır? Hayır, Gürültü ile mücadele? Hiç yok. Sütler? Karışık. Esnaf? Alabildiğine Insafaız 'İSTER İNAN Bir arkadaş günlük fıkrasında yazıyorı ettirmeye mütemayildir. Fransa, bu misaka girmeye hazır olduğu- nu Rusyaya karşı taahhüt etmeye amadedir. Ve her İsteyenin gire- bilmesi için de kapı açık bırakı- lacaktır. B. Laval'in, Moskovadan dönüşte Varşovaya uğrayacağı teey- yüt etmektedir. B. Laval, Sovyet- lerin daveti daha önce yapılmış olduğundan Moskovaya Varşova- dan evvel gidecektir. Almanyadan Fransaya Karşı Samimi Bir Hitap Dantzig, 5 (A. A.) — Alman Hava Nazırı General Goering saylav meclisi intihabatı dolayısile söylediği nutukta demiştir ki: “— Almanya Dantzigi cebren ele geçirmeğe muhtaç değildir Çinde K Komünistlik Hükümet Kuvvetleri 3000 Maktul Verdi Hong Kong, 5 (A.A.) — Ros- men haber alındığına , Kvey- sav vilâyetinde lığ:lnş:tnkm:l- lerle harbeden hükümet ordusu, üç bin asker kaybetmiştir. Bütün ecnebiler, Kveyşav vilâyetinin mer- kezi olan Kavyzan şehrinin cenu- bu şarkisine çekilmek emrini ak mışlardır. Hükümet kuvverleri otuz. mil- lik bir mesafe üzerinde ricatleri esnasında Üç bin maktul vermiş- lerdir. Komünist kuvvetlerinin ön- cüleri, yüz bin kişilik Kudelyang şehrinin on beş mil yakınına ka- dar gelmişlerdir. Dün akşam kan- h çarpışmalar olmuş, bu çarpış- malar bu sabah da devam etmiş- tir. Harekâtı bizzat idare eden hökümet orduları başkumandanı Şankayşek, komünistlerin ilerleme- 1STER W geldikçe sorarım: — Ne yapıyorsunuz? A Yarı güler, yarı — Yaptığımızı E ; bunlar hakkında bizim seçtiğimiz gşehir Azaları | ki ? ,, İSTER İNAN İSTER İNANMA! kaç kere urar ile söylediler? . Benim şehir meelisinde tanıdıklarım — vardır. Rast- ve bunu asla — yapmıyacaktır. Hitler diğer milletlere verdiği sözden katiyen dönmer. Fransa, Almanyanın kendine el uzatmağa hazır olduğunu niha- yet anlıyacağını Ümit ederim. Kom- şumuz — Fransızlar sulh meseleleri hakkında okadar kayguda İseler Dışarı İşler Bakanı Laval'in Mos- kovaya gitmesine hiç de lüzum yoktur, Berlinde durması kâfidir.,, Italya Müdafaa Hazırlıklarına Gayret Verdi Roma, 6 ( A. A. ) — Hava taarruzlarına karşı müdafaa birliği Roma valisine bir sakınma pro- jesi vermiştir. Bu proje tatbik edilmek üzere hemen alâkadar dairelerce tetkik olunacaktır. İsmet İnönü Başbakan Şehrimize Bu Sabah Geldi Başbakan İsmet İnönü bu sabahki trenle Ankaradan şehrl- mize gelmiştir. General İnönü trenden Haydarpaşada İnmiştir. Burada birkaç gün İstirahat edecek, sonra Ankaraya dönecek- tir. Ruzvelte Tehdit Mektubu ! Boston, 6 (A. A.) — Tomas isminde biri, cümhur relisi Bay Ruzvelde tehdit mektubu gönder- mek zannı altında tevkif edilmiştir. lerine mani olmayı tecrübe için elinde mevcut bütün kıtaları sev- ketmiştir. Dün altı saatlik bir muharebeden sonra kızıl orduyüu akamete uğratmışa benziyordu ise de, görünlşe nazaran bazı muvaf- fakıyetsizliklerle karşılaşmıştır. Bü- tün misyonerler Kudeyang şehrin- den çekilmişlerdir. INANMA! omuz silkerek, görüyorsun, — ne yapabilirdik Sayfa 3 Sözün Kısası—ı Kadmlarda: İ Yol .1 buyz l ergıs' Server Bedi Istanbul Belediyesi başını ka- şıyarak ve gülümseyerek düşünü- yor: Kadınlardan da yol vergisl almalı mı? İçinde vergi ve kadın gibi ko- yu İezzetler bulunduğuna göre, | herhalde çok tatlı bir meselel.. Şimdiye kadar neden tereddüt edildiğini anlamıyorum. Diyorlar ki Türk kadınlarının saylavlığa kadar yükselimesi Üzerine çalışan- lar nasıl kazanç vergisi veriyorlar- sa Belediye hudutları içinde de yol vergilerini ödemelidirler. Saylavlıkla yol vergisl arasın- daki münasebeti de kavrayamadım. Müsaade buyurunuz da biraz dü- şŞüneyim : Evet, Türk kadım say- lav olduktan sonra medeniyet yo- lunda yürümeğe başladı, fakat be- nim bildiğim bu yol Belediye rü- sumuna tâbi değildir. Eğer vergi | tahsildarları medeniyet yolunda da karşımıza çıkarlarsa gerisin geriye dönmek İstiyenler bulunur. Maksat şehrin yolları ise, Türk kadını saylav olmadan çok evvol oradan yürüyordu. Eskidenberi ayakları vardır. Biraz küçüktür amma yüksek topuklarile bizden daha sık adım attığı için kaldı- rımları aynı derecede — eskitir. Bunun içindir ki ayakkabı İstihlâki onlarda bizden fazladır. Bence kadınlardan yol vergisl alınırsa usulü değiştirmelidir: Her kadın İskarpini başına küçük bir fiat zammederek her ayağın kal- dırım Üzerindeki faaliyetinin de- recesine göre adilâne bir vergi koymalıdır. Böylece kıymeti fazla olan kadın iskarpinleri daba farla vergi temin ederler ve İşlerine koşan yorgun, hasta kadın ayak- larile sİnemaya, çaya veya dedi- koduya koşan sevimli, şen, hafif ve bahtiyar ayaklar arasındaki fark ta gözetilmiş olur. Bir Keşif Ev Çöplerinden Bir Mad- - de Elde Edildi Berlin, 5. - (A. A.) — Ev süp- rüntülerinin husus! bir munmoele- den sonra tazyiki suretile yeni bir inşaat malzemesi imal edilecektir. Bu maddeden yapılan levhalar, keçe kadar elastiki, ağaç gibi sağlam ve mantar kadar tecrid hassasını halz ve bilamel gayri kabili Iştialdir. 1937 Sanat Sergisi Paris, 5 (A. A.) — Mıntakavi sanat kongresi bugün açılmıştır, Kongra 1937 uluslararası sergisl için bir hazırlık tezahürüdür. Balıkesirde Asri Mezarlık İkmal Edildi Balıkesir (Hususi) — Ilyaslar mezarlığı park haline könulmak- tadır. Vilâyet tarafından parkın projesi Istanbulda bir mühendise yaptırılmıştır. Toygarlepedeki yeni ve asrl mezarlık ta ikmal edilmek üzere- dir. Asrl mezarlığa sekiz yüz lira sarfile bir bekçi kulubesi yaptı- rılmıştır. Yeni mezarlıkta 3 sınıf mezar — vardır, birinci ve ikinci sınıf mezarlar — Ücretli, — Üçüncü sınıf mezarlar ücretsizdir. Mezar- lığa 300 den fazla çam dikilmiştir. 600 Altın! Taranto, 5 (A.A.) — Bir köy- lü eski Metaponto şehrinde tesa- düfen 600 tane eski altın bulmuş- tur. Bunlar cenep İlslyas ndeki eski Yunan şehirlerinin parılenıdır.