9 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

9 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün İngillerem'n Muvazene Siyaseti — İngilliz nazırları, Ingiliz harlet siyasetine — verilecek istikameti tayin için, Avrupa payitahtların- da bir tetkik seyahati yaplılar. Sireza konferansı, Cenevredeki Milletler Cemiyeti konseyi, İngi- lizlere Avrupa devletlerine kendi siyasetlerini kabul ettirmek için bir vasıtadan başka bir şey de- ğildir. Bu işin ana damarı İngi- terenin takip edeceği siyasettedir. İngilterenin ötedenberi takip ettiği siyaset, muhtelif kuvvetler arasında bir muvazene tesis et- mek ve bu muvazene Üstünde kendi hâkimiyetini kurmak. Ingiltere Napoleon harplerin- den sonra ÂAvrupanın en büyük devleti olduğu — gündenberi bu muvazene siİyasotini takip eder. Iki muhasım kuüvvetten - birine müzahir olur, ve bu suretle dal- ma terazinin akrebi rolünü oynar. Bu müvazene siyaseti cihan har- bine kadar Sürmüş ve 1918 ta- rihinde bitmiştir. Amerika cihan harbinden bü- yük bir deniz devleti olarak çık- tı. Bahrl bir rakip karşısında ka- lan İngiltere Japonya ile ittifa- kını bozmağa ve Amerika ile mi- savi miktarda harp gemisi bu- lundurmağa razı oldu. ingiltere, cihan harbine Alman donanması- nın binihaye büyümesine ve ken- disine Atlas Okyanusunda bir teh- like teşkil etmesine meydan ver- memek İçin girmişti. Fakat harp- ten sonra Amerikanın bahri re- kabetini kabule mecbur olmuştu. 1922 de Japonya, bir Amerl- kan - Ingiliz birleşmesile tehdit edilerek bahriyesinin tahdidine mecbur edilmişti. Fakat Japonya İngiltereden ayrılınca başlı başına, Ingilterenin o sularda bulundura- bileceğinden daha büyük bir do- Banma vücuda ;M Japonya 1933 de İlk defa ola- rak mensucat ihracatında İngilte- reyi geçti. Şimdi Asyada Ingiliz sanayiine rekabet edecek kuvvetli ve büyük sanayi kurmakla meş- guldür. Fransada Versay muahedesk nin temin ettiği vaziyetten ısti- fade ederek yalnız müstemleke- lerdeki sekerini — Avrupaya geçirmiye — değil — aynizamanda İngiltereye ham madde ithalini abluka edebilecek kuvvette bir donanma yaptı. Italya, Maltayı tehdit edecek İr donanmaya sahip bulunuyor. Cihan harbinden mağlüp çı- kan Almanya sanayiini Ğgllk sanayiline üstün bir mükemmeli- yete vardırdı. Ayni zamanda kuvvetli bir ordu ve mübim bir | hava donanması vücude getirdi. Versaydaki Ingiliz diplomat- ları tarafından mevcudiyeti bile Şüphe ile — karşılanan — Sovyet Rusya, büyük bir Avropa devleti olarak rol oynamağa başladı. Bügün — Ingilterede, — Rusyanın kuvvetinl — küçük — görecek bir devlet adamına - tesadüf — edile- mez. B'lnmn bu devletler artık bu- gün İngiliz siyasetinin - oyunca; olmaktan çıkmışlardır. Her blî /— Bin kendine göre muayyen bir siyaseti vardır. Bunların her biri ancak kendi menfaatlerinin icap l'“'â' derecede Ingiltere ile bir- öşmeye razıdır.. Almanya bile ee "'l'ltıreyı dalkavukluk et- mek vaziyetinden iştır. M l'm bütün vaziyetler Ingilte- nİn Muvazene siyasetini İdame etmiye imkân bırakmamıştır. İşte İngiliz nazırlarının Avru- P& paytahtlarını dolaşmalarının :b-bi budur. - Bu Ingiltere, _"'“PIYI tehdid eden, ayni za- olı"d- kendisl için tehlikelerle v olan bu vaziyet karşısın- b: 5"' bir siyaset takibine moc- K " ur. Bir müddet Almanyayı 'I"'k Fr>asayı yola getirmiye Çalıştı. Fakat bugün Almanya &- SON POSTA — Resimli Makale için me kadar korkunçsa, bir cemiyette Fertlere musallat olan kumar, içki, csrar, kokain gibi ejderler de ©o derece Denizlerde küçük ba'ıklara musal'at olan ejder, onlar ' üÜrkütücü ve tehlikelidir. Bu öjderler cemiyet denizinde SON TELGRAF HABERLERİ ihtiyar Diplomat Ölüm ( Baştarafı 1 ine. yüzd. ) — oğlu Pistolakla de isyanın malı kısmını nasıl beslediği anlatılmış- tır. Şahitlerin dinlenmesi daha bir müddet sürecektir. Yeni nııbuı_'ı_ıdıı;l Mayısın | on dokuzunda başlıyacağı - için divanıharpler o tarihe kadar İşle- rin! bitirecekler ve ürfi idarede seçimden önce kaldırılacaktır. dolaşır ve Önlerine düşen zayıfları, müptelâiarı avlayıp yutarlar. Bu ejderin elinden kurtulmak güçtür. Onum için gençlerin kulağına küpe; Ejecr'erin bulunduğu yerlerde Colaşmayınız ve kendinizi bu ( jderlere gıda yapmayınız. — Sözün Kısası Canlı ABEÇACNI Yemiş Manavlığı Server Bedi Yıldızda bir kaç gün sonra toplanmiya hazırlanan kadınlar kongresinla programında beyaz esr ticarectine karşı mücadcle açmak da var. Ne muammalı alış veriştir. bul Gazetelerde okur — dururüz: Bir takım gizli şebekeler, bilmem | nerelerden fakir ve güzel kızları ayartır, bilmem nerelere götürür ve bilmem kimlere satarlarmış. Ben şimdiyekadar kadınları şah- siyetinden tecrit eden, ticaret malı gibi ihracı, sevki ve satışı müm- kün, şuursuz ve iradesiz birer eşya halinde gösleren bu haber- leri sütun delaurmiya mahküm dünya şuunu muharrirlerinin ha- yalinde şişirilmiş birer zarif pa- lavra sanırdım; — Şarkın - binbir cesine cevap vermek işteyen merikalıların yaratmiya çalışdık- ları binbir. garabet — masalın- dan biri olduğuna hükmeder- dim ve inanmazdım. Demek aslı varmış; demek bir takım - gizli eller, fakir ve güzel kızları taze yemişler gibl bilmem nerelerden koparıyor, toplıyor, bilmem nere- lere götürüyor ve bilmem kim- lere satıyorlarmış. Bu canlı yemiş ticaretinin üs- öşeğinde Yatıyor Müdafaalar Başladı Atina, 9 (Son dakika) — Ter- sane baskını suçlularının sorguları bitti, müdafaalar başladı. Bugün karar verilecektir, Gümrüklerde Islahat Projesi Ankara, 8 — Gümrük ve ln- hisar Bakanlığı vazife ve kurum projesi Başbakanlığa verilmiştir. Bu projeye göre taşra gümtrük memurları kadroları araltılacak, çok memur yerine arx, fakat ehil ve ihtiyaçları tatmin edilmiş memurlar kullanılacaktır. Gümrük müdürlerinin maaşlarına zam ya- pılacaktır. Yeni kadroya göre baş mü- dürler 80, birinci sınıf müdürler 70, ikinci sınıflar 55, üÜçüncü sı- nıflar 45, dördüncü sınıflar 40, birinci müdür muavinleri 45, ikin- ciler 40, birinci merkez memur- ları 35, ikincl merkez memurları 30, birinci idare memurları 25, ikincl İdare memurları 20, baş muayene memurları 55, ikinciler 45, birinci muayene memurları 40, ikinciler 30, üçüncüler 20 li- caklardır. kafa tutmakla meşgoldür. Bu çı- marık çocuğun elindeki bomba Ingiltereyi de berhava edebilir, O halde merakla beklenecek şeylerden — biri de, — İngilterenin Streza ve Cenevre konferansın- dan sonra siyasetine vereceği Istikamettir. İngiliz Siyaseti ( Baştarafı 1 İnel yürzde ) Umumiyetle Ingilterenin, Av- rupa devletleri arasında ara bu- lucu bir rol oynamak siyasetinden vazgeçmemesi lâzmgeldiği ileri sürülüyor. Marning Post gazetesi, her türlü müfrit iddialarına rağ- men, Almanya ile uzlaşmanın imkânsız olmadığını yazıyor. Taymis gazetesi de şunu ya- myor : *“Ingiltere, her harp müsebbi- bine karşı variyet almağa azmet- miİş görünmelidir. Bununla beraber mevcut haksızlıkları da tamir et- mek suretile, harp sebeplerini or- tadan kaldırmak lâzımdır. İngiliz diplomasisinin bütün gayretleri, Almanyayı uluolar kurumunun kol- lektif sistemine ithal etmeğe ma- tuf bulunmalıdır.,, Bu gazete diğer bir yazısında şöyle diyor : “Fransa, İngllterenin Streza konferansındı nde mevcut ve- saiti kullanı suretile kendisine müzaheret edeceğini ilân etmesi arzusundadır, Fakat bu yüzden iki devlet arasında bazı ihtilâflar çı- kabilecektir.,, Yeni bir habere göre, Lord Eden son seyahatinde kalbinden Zei İSTER İNAN 1ISTER INANMA! Ankaradan İstanbul gazetelerine gelen bir te'graf | akşam sızlamıştır. Orkestra, eserin ikinel kızmımı kal- haberi: “ Ankara, (Hususi) — Bugün Kültür Bakoanlığına, şimdiye kadar eşi görülmemiş bir müracantte ve şikâ- yette bulumuldu. İstida #ahibi, radyoların eskli müdürü Aziz Çorludur. " Aziz Çorlu, geçen Pazar akşamı bir konsere gitmiştir. Programda Bethovenin 7 inci senfonlai vardı. Eski radyo müdürünün anlattığına göre dâhi Bethove- nin mezarında, eğer kemikleri hâlâ duruyorsa, işte o dırmış, 7 inci senfoninin k dans havası şekline koymuştur. Konser de ancak 30 kişilik bir dinleyici kütlesi karşısında 5 dakikada biti- rilmiştir. Ankara Kahvele- rinde Oyun Yasak Ankara, 8 — Belediye bir Hazirandan 1ttibaren kahve ve gazinolarda tavla ve küğıt oyun- larını yasak etmiştir. Ziraat Bankasında Ankara, 8 — Ziraat Banka- sının sahipleştirilmesi hakkındaki kanun projesi Meclise verilmiştir. Banka bütün ticari muameleleri yapacak, zirat kredi kooperatif- lerini tam ve kâmil bir surette sermayelendirecek, ziral sahada inkişaf elecektir. Buğday alıp satma işini kendisi çuırıcık ayrı bir teşkilât kurulması düşü- nülmektedir. Esnaf Bankası Yolsuzluğu Ankara, 8 — Esnaf bankasın- daki yolsuzluk tahkikatı evrakı iç işleri bakanlığından Devlet Şürasına verilmiştir. hastalandığı için Streza konferan- sına ve Milletler Cemiyeti kon- seyinin toplantısına İştirak edemi- yecek, her iki toplantıda da lm- giltereyi Başbakan Makdonald ve Hariciye Bakanı Sir Con Simon temsil edecektir. Japonya Kuvvetleniyor Tokyo, 8 (A.A.) — Hükümet hava müdafaasımı kuvvetlendir- mek için hemen beş senelik bir plân hazırlamıya karar vermiştir. tarafın” da adeta bir Aziz Çorlu, o akşam, dinleyicilerin azlığını, Bethoven hesabına bir talih eseri ve ann'at nam'na bir kazanç addetmektedir; fakat variyete fevkalüde #inirlenmiş o'duğundan, hemen bir istida hazırlamış ve bugün Kültür Bakanlığına vermiştir. ,, İSTER İNAN İSTER İNANMA?! tüne bütün iğnelerini, manikür törpülerini, örgü şişlerini saplamak istiyen kadınlarla beraberim: kah- rolsuu beyaz esir satan alçak heriflerl.. Kahrolsun amma bu pişkin, hin oğlu hin erkeklere toplu İğne hücumu para eder mi? Toplu iğne, törpü, şiş, cımbız değil, hatta namuslu erkeklerin de yardımile polis ve jarndarma silâhlarının boşaltılmasında ne fayda var? Bu işi kökünden düzeltmek gerek. Nedir bu işin kökü? Bu işin kökü, bütün dünya kadınlarının kendilerini erkeklere hâlâ taze bir yemiş gibi arzetmiyo üzenmeleridir. Hâlâ dudaklarının yapmacık rengi elma kabuğuna, kiraza veya İyice kızarmış nar tanesine çalan, askılı göğüslerinin yuvarlakrları hâlâ turuncu andıran gergin İpek çoraplarının altında, hâlâ bir portakalın iç zarındaki tatlı özün kehriba rengini arayan kadınlar, bir yemiş sepetl estetiği kuran modalarile bu ticaretlere kapı açmiyorlar mı? Iosanca duygularımızdan ziya- de iştihalarımıza hitap eden bu modalar, aramızda bazı açık göz- leri canlı yemiş manavlığına teş- vik ediyor. Kadın, kokusu çiçek- leri ve vücudu yemişleri andıran bağ, bahçe mahsulü olmakta de- vam ettikçe bazı erkekler de bağ- cılık ve bahçevanlık — ticaretini kürlı bulacaklardır. Beyaz esir — satıcılığı, kadın boyası ve kadın kokusu licaretile beraber ortadan kalkabilir. Renk- siz ve kokusuz bir kadının güzel- liği ayrıca münakaşa — edilmek şartile. Kadın Ve Çocuk Ticareti * Ankara, 8 — Kamutay dünkü toplantısında, —kadın ve çocuk ticaretinin yasak edilmesi hak- kında iki yıl önce Cenevrede yapılan mukaveleyi — tasdik et- miştir. Tevlik Rüştü Aras Cenevreye Gidiyor Dışarı - işleri bakanı Tevfik Rüştü Aras bu sabah şebrimize gelmiştir. Buradan, ayın on be- şinde toplanacak olan |luslar ku- rumu konseyine başkanlık etmek için Cenevreye gidecektir, Rusyada Ölüm Cezası Paris, 8 — Sovyet ::U=. |-12 ndan yukarı herke m uıııııııy.'l dı, mahküm — eddebile- “uu hlı "w Ğ