24 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

24 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

SON “POSTA Yumurta Ihracatında Rekabet Brükselden — yazılıyor: Belçi- Ortalıkda kanın yumurta ih- bir damping :“tı.ıîlı:f:ı ur. a Daha 1929 yılında 700 milyon adet yumurta ihraç eden Belçika 1933 yılında ancak 285 milyon yumurta ihraç ede- bilmiş ve geçen 1934 yılında da ibracatın 230 milyona gerilediğini görmüştür. Bu mütemadi düşüşün sebebi komşu — memleketlerin — yumurta ihracatında Damping yapmaları- dır. Holanda ve Danimarka yu- murta ihracatını teşvik ve dışarı da satışı temla için ihracatçılara nakti yardımda bulunmaktadırlar. Hattâ Danimarka da bu yardım, ihraç edilen yumurta başına 7 santime yaklaşmaktadır. * Landradan yazıyorlar — Sov- Sovyetler İngiltereden yet - Rusya — tica- ret mümesslliği İn- giltereden — 1935 alışlarını yılı iki ayı içinde arttırdılar | Türk parasile tak- riben 12 milyon liraya yaklaşan bir. kaymette mübayatta - bulun- müuştur. Bu alış bir yıl evvel ay- ni aylar içinde yapılan mübaya- atla kiyat edilirse Sovyetlerin yüzde 38 nisbetinde mal aldıkları görülür. Sovyetler bu yıl bilhassa mensucat sınali için ham madde ile fabrika kurmak Üzere makl- neler satın almışlardır: Papulas Kurşuna Dizildi ( Baştarafı 1 inci yüzde ) mahkümlarının bulutduğu Ave- rof — hapishanesine — Asimako- pulos — ile — Atina garnizon kumandanı, ölüm — mahküm- ları General Papulas ve General Kimisis'in — tecrit — olundukları höcreye girdiler. — Kendilerine idam edileceklerini tebliğ ettiler. Bu tebliğ ikisini de ezginleştirdi. Fakat soğukkanlılıklarını muhafa- zaya çalışarak, esasen bu akıbeti beklemekte olduklarını söylediler. Dün akşamdanberi Atina mu- bafızlar tarafından şehirde şid- detli tedbirler alınmış, ölüm ce- zasının İnfaz edileceği Gudi mev- küne kadar uzanan yollara mu- hafızlar konulmuştu. Son dint âyin de yapıldıktan sonra mahkümler, asker! kıt'ala- rın Anuhafazası altında demir oto- mobillere konularak Gudi mev- küne götürdüler, Vakit, sabahın dört buçuğu... Sokaklarda asker devriyeleri ile polis memurların- dan başka kimse görünmiyor. Otomobiller tam saat beşte Gudiye vardı. Ortalıkta korkunç bir sessizlik var, etrafta halktan kimseler görünmüyor. Yalnız hâ- kimler, muhafızlık zabitleri, ve kalabalık bir asker — müfrezesi vazife görüyorlar. Biraz sonra mahkümlara ateş edecek manga çağrıldı, mahküm- lar idam mahalline konuldular. gözlerini bağlatmak istemiyorlardı. Tam saat — beş buçuk.. Manga kumandanı askre: — Hazır ol! kumandasını verdi ve bir ateş darbesinden sonra ölüm hükmü infaz edilmiş oldu. ( İstanbuldaki idam — mahkümu Yunan zabitlerile mülâkatımız 15 inci #ayfadadır.) Bayram Yapan Çocuklar Eğlence Ve Ve Musabakalar Arasında Bevimli yavrular Gülhanede kızak merdivenine tırmanırken Galatasaray Ve Haydar- paşa Liseleri Arasında Bu Sabah Spor Müsabakalarına Başlandı Bu sabah Taksim stadyomun- da Galatasaray - Haydarpaşa liseleri arasında ilk spor müsabe- kalarına başlanmıştır. Müsabaka- lar, (120) atletin iştirak ettiği bir eçit resmi ile başlamış, müteca- îihu Haydarpaşa lisesi spor mu- allimi Bay Faik sporculara ve halka hitaben: — Biz, dııuı.b yalnız kınıliııl:l'ı değil, kalbimizde çarpan sevgiyi de beraber getirdik, her zaman bugünü yaşatacağız. lik temas hınrlıyıınd.ırkıdı'lınwhdulı- rimize candan sev; sunarız Gd..mâi .'nfhb ııı. üç defa şa, şa, şa diye bağırmıştır. Bu söyleve Galatasaray Müdür muavini Bay Muslih cevap vermiş demiştir ki: “Arkadaşlar burada galip mağ- lâp yoktur. Hepimiz bir varlıkız we onun İçin uğraşıyoruz ve sonra Galatasaraylılar da Haydarpaşa liselileri şerefine üç defa şa, ça, şa diye bağırmışlardır. merasimden sonra müsaba- kalara yüz metre koşu ile başlan- mıştır: 100 metre Birinci: Fikret (G. S.) saniye 110 Ikincit Afif (G. S.) Üçüneü: Nejat (H. P. lisesi) 1500 metra 6 kişi iştirak etmiştir. Birinel Muallâ (G. S.) 4 dakika 61 saniye İkinci Cemal (G. S.) Üçüncü Akın (H.P. Lisesi) Gülle Atma 6 kişi işt'rak etti. Birinci Ethem (Galatasaray) 10 metre 18 santim İkinci Bahzet (Galatasaray) 3 üneüi Nejdet (H. P. lizesi) 00 metre Koşu 4 müsabık iştirak etti. Birinci Fikret ( Galatasaray ) 94 saniye 5/10 İkinci Taha (Galatasâray) Üçüneü Nejat (H. P. lisesi) Şimdiye kadarkl müsabakalarda Galatasaray ( 32 ), Haydarpaşa İisesl ) puvan kazanmışlardır. Müsabaka akşam — altıya devam edecektir, kadar Kadınlar Kongresi Son Toplantı Yapıldı, Bazı Murahhaslar Bugün An- karaya Gittiler Arsıulusal — Kadınlar - Birliği kogresi bugün öğleden önce #on toplantısını yapmış, kısa süren bir görüşmeden sonra kongreye sen verilmiştir.. Kongre namına Lâtife Bekir, Mihri Pektaş, Kor- bet Aşbi, Emil Gur ve diğer bazı murahhaslardan mürekkep bir heyet bugün üç trenile Ankaraya hareket etmiştir. Heyet Ankarada bir gün kalacak, Yüce Önder Atatürk tarafından kabul edile- cektir. 15 Yıllık Dava Bugün Bitti 15 yıl ıvvıl Silâhtarağa vakfı mütevellisi Bayan Emine Al Ebru ile Evkaf tarafından hazine aley- hina açılan dava bu sabah bit- miştir. Dördüncü hukuk mahke- mesi bu sabah hazine tarafından zaptedilmiş — olan — Silâhtarağa vakfı arazisinin Emine Alebru Hııııııı verilmesine karar — ver- “Tın,, Arkadaşımız (Milliyet) arkadaşımız adım (Tan) a çevirdi ve mütenevvi mün- derecat İle yepyeni bir kisve altında çıktı, Hıdiııııl iyi bir istikbale namzet görür ve tebrik ederiz. üp Oynadılar Dün başlıyan çocuk haftası- nın ilk günü birçok eğlenceler ve tezahürler arasında geçmiştir. Öğleden sonra Gülhane parkin- da eğlenceler yapılmış, tayyare- ler tarafından — şehre — rozetler serpilmiştir. Bu rozetlerde çocuğa alt vecizeler yazılıdır. Gülhane parkındaki müsamere İstiklâl marşı İle başlamış, birln- el ilkmektep talebeleri tarafından monoloğ ve şlir — söylenmiştir. Bundan sonra da gürbüz çocuk müsabakası yapılmıştır. Müsabaka sonunda jüri heye- ti on yavruya derece vermiştir. Bunlardan — üçüncü — mektepten Mihribau birlnci, Yeninesil mek- tebinden Reysan ikinci, 49 uncu mektepten Mustafa üçüncü, Mü- beccel dördüncü, Tarlan beşinci, Yeninesilden Öten altıncı, İsmet yedinci, 49 uncu mektepten Emel sekizinci, Rezzan dokuzuncu ge- mişlerdir. Birluciye ve ikinciye birer masa saati, 3lincüye ve 4 Üncüye birer kolonya, beşinciye ve altın- cıya birer kol saati, diğerlerine de dolma kalem, albüm, top vesaire gibi muhtelif hediyoler verilmiştir. Daha sonra da 4üncü mektep tarafından beden hareketleri ya- pilmiş, zeybek oyunları oynanmış, Yeni nesilmektebi talebeleri ta- rafından kazaska, zeybek ve sa- Ton oyunları oynanmıştır. Gecede — Alemdar — nahiye- sinde doktor Ibrahim Zati ve Bayan Iffet Halim — tarafından çocuk mevzuu etrafında konfe- ranslar verilmiştir. Şehremini ço- cuk esirgeme kurumunda da mü- samereler verilmiştir. Halkevinde Müsabaka Bugün çocuk baftasının Ikinci günüdür. Akşam üzeri Istan- bul Halkevi —merkezinde gür- büz çocuk müsabakası yapılacak, meme, mama ve oyun çocukların- dan en gürbüzleri seçilerek hedi- yeler verilecektir. Bu müsabakaya yüzlerce çocuk iştirak edecektir. IKendi bayram günlerinde çalışa: v ıoçiıı)ını çoeurıı, onuncu ıı; famızda okuyucularına dertlerini d&iy.vlıı Lütfen o sayfayı geviriniz.) Dün yapılan müsabakada kazanan sevimli yavrumr Ters Sevgi Erkekleşmiş — kadımı — tariht temsil eden Sapho'dur. Yirmi yedi azırdanberi onun şlirleri okunur, Lencade kayalarından “Yâ aşki,, deyip denize atılışı hikâye olunuk Pradier adlı bir Fransız san'atıi kârı o şilrlerden ve o hikâyedem aldığı heyecanlı İlham ile Saphoas nun bronzdan ve mermerden ayri ayrı iki heykelini yapmış ve Fransız san'at dünyasına armaganı bırakmıştır. Sapho, sevgl uğrun herşeyini feda eden bir yanıl varlıktır !.. Yalan tarihte de; Sapho gibi ruh bakımından değil, fakat gi yinip kuşanma ve gezip dolaşma bakımından, erkekleşen bir kadın var: Gougı Sand. O Musset'yi çileden çıkarmakla ün aldı, yetmiş ikf yıllık ömrünün hemen hergü- nünü yeni bir aşk ile geçirdi. George Sand, erkek gibi giyinirdi. Erkek gibi de yerdi, içerdi va yazı yazardı. Kendisini tarihe iren böyle erkekleşebilmesldir, '.'lGıçzn yıüı lıl::bııl Cexa mahkemelerinden birinde erkel kostümü giyen bayanın muhakeme edildiğini gazetelerde okuyunca bizde erkekleşmenin de ters ce- reyan ettiğini anladım. Bu bayas kendini gerçekten erkek gibi tanıtarak başka bir bayanın yü» reğini çalmış ve onunla nişan- lanmış. Fakat foyası meydana çıkınca nişan bozulmuş. Buraya kadar bence bir feve kalâdelik yok, Lâkin fötr şap« kalı, alâmod kostümlü, eli bas- tonlu yalancı erkek, nişanlısından ayrı yaşamaya dayanamıyor, bir tehdit mektubu yollayor: “Ya benli seversin, ya geberip gidersin,, diyor. İşte ters sevgl bu. Bizim bildiğimize göre seven« ler, sevgililerinin ölümünü değil ğı.ıııum isterler. Nitekim Safo, ep öyle yaptı. George Sand da hiçbir — sevgilisini ölümle kore kutmadı. T Erkekliğe imrenenler hakiki erkeğin ne demek olduğunu öğrem melidir. Erkek, tam erkek, kadım öldürmek şöyle dursun, bir kadına sille bil'e vuramaz. Bu centilmenliği yapamadıktan sonra kostüm değiştirip erkeklik taslamakta ne zevk var ki?.. M. T. Tan —a eaaaenma ae eüdEDEaönüNe ea Bir Doktorun Günlük K Notlarından (*) Romatizma — Bu mevsim, — birçok kimselerde romatizma sızılarının baş göstere- ceği bir mevsimdir. Bu bastalık rTütübetli havalarda ve mevsimler dekişirken baş gösterir ve ehem- miyetle Üzerinde durulmak ister. Romatizma çak yerlerde oynak yerlerde baş gösterir. Fakat her zaman mafsallarda baş göstermez. Adale ve ârapta tezahürat yupar, Boyun, arka, belde de görülür ve siyatik denilen bacak ağrıları, elns ve tabiat itibarile hep roma- tizmadır. Bazan şiddetli bir ateş ve oynak — yerlerinin tutulmasile başlar. Bu, tehlikelidir. ve kulp ihtilatlarına yol açar. Fakat her zaman böyle başlamaz. Sinsi ve müzmin şekilde de kendini gös- terir. Rültubet ve güneşsizlik baş- hca sebepleridir. Bu gibiler deniz, göl, nehir kenarlarile yalılarda oturmamalıdırlar. VT Bu notları kesip saklayın.rz, yahut bir albüme yapıştırıp kolleka';ön yapır piz. Sikinti zemamımızda bu notlar” bir doktor yibi imdadınıza yetişebilir.