24 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

24 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

SON POSTA 500 Liralık Müsabakamız Sıyfa 7 Kari Mektubları Fare Mücadelesi Okuyucularımız Içî;ı—âçtığımız Bu Eğ- ŞirketiHayriye Ve.. lenceli Müsabaka Çok Kolaydır Ne Konuşuyorlar ? Ve Veba Tehlikesi Istanbulda © kadar çok fare Vardır ki bu şehrin İnsanları, tıp- kedi veya birer köpek - besler gibi birer tane fareye sahip ola- bilirler. Fakat farelere — karşı böyle bir alâka uyanması herhak de doğru bir şey olmaz. Bu se- bepledir ki Istanbul müstesna, dünya büyük şehirlerinde fareler- le mücadele için lâboratuvarlar Vardır. Bunların vazifesi, depo ve Mahzenlerinde, yiyecek hallerinde riken bu hayvanları yok ede- tek çare ve imkânları yaratmak- tır. Meselâ Pariste farelerle nasıl Mücadele edilir, bunu size anla- talım ; Her sabah iki büyük kamyon, asistan doktorun — nezareti altında Parisi dolaşmıya başlar. Bunlardan bir tanesinde, birçok pan vardır. Bu kapanlara da, fürlü türlü yem takılmıştir. Fare- Din burnu dehşelti koku ahr, Onun en nefret ettiği şey iso tütünle ölmüş fare kokusudur. sebepledir ki bir defa içine fare düşmüş ve orada ölmüş kapan, — sıcak sü — ile adamakıllı - temizlenmezse, o ka- Pana bir başka farenin girme- Mesi ihtimali çoktur. Evet. Bu myonlardan bir tanesi kapan larla doludur.. öbürüsü de boşdur. Boş kamyonun vazifesi, eı!e.ıi- Bün, şehrin muhtelif — yerlerine kurulacak olan bu kapanları top- ).YIp fare mücadele lâbortauvarı- ha çetirmektir. Toplanan kapanlar, lâboratu- Vürlerda bususl bir takım kalıpla. Tin içine sokulur ve sonra kükü- Ft tüsüsüne maruz bırakılır. Ölen üreler, tüyleri yapışmak Üzere tuya sokulur. Sonra bir doktor, ü hayvanları alır, bel ve kol- fuk altlarımı muayene eder. Bu- talarda beze var mıdır? Varsa, Ofare Vebalıdır. Masmafıh fareler €ze bulunması daktoru tatmin ::"'L Dalağından bir parça ti Küçük ve temiz bir cam par fasına bunu yayar. liln'ookop;;':' Syene yapar. Eğer mikrop Dürse b.,P: bir fareye bu mad- deden bir parça aşılanır. Bir şi- teye konur dinlenir. Eğer,48 sa- at içinde beyaz fare ölmüşse, tu- tulan hayvan vebalı demekti. Asri ve modern şekilde çalr tan bir belediye, İşte fare mü- tadelesini böyle yapar. Ve bu faa- her gün devam Eczaneler Bugece nöbetçi eczaneler şunlardır! İatanbal tarafı: Şehzadebaşında (Asaf), Aksnrayda (Ziya Nuri), Edir- Tekapıda (Arif), Şehremininde (A. Hamdi), Samatyada (Rıdvan), Kü- tükpazarda (Küçükpazer, Eyüpte (Hikmat), Lâlelide (S:tki, Fenerda (Ezilyadi), Cuğaloğlunda (Übeyi, Bahç -ka (A Rıza), Bakırkö- Yünde ıı';:fi.n. Beyoğlu tarafı: Tak- timde (Della Sodah Yenişehirde Baronakyan), Taksimde (Ectuğ- ru), Galntada (Karaköy), Şişlide Şalık sokağında (Nargileciyan), Ku- Titıpaşada - (Yenituran), Hasköyde Cenitürkiye), Kadıköy tarafır Mo- düda (PFaik İskender), Pazaryolun- a (Namık — İsmet), Büyükadada nik). 700—İf_ıîşiye Birçok Para veHediyeler | (1) inciye 100 75 Blk vetirc <3 (5) inciye 25 Ayrıca on kişiye (10) ar lira, 100 kişiye de (425) Ilra kıymetinde muh- telif hediyeler. Ne Konuşuyorlar? Son Posta 22 Nisan Pâ- zartesi gününden itibaren kolay, berkesin iştirak edebileceği bir müsabakaya başladı. Müsabakamız şudur : Hergün Son Posta'ya Hr resim konacak ve bu resmin altına, resimde ne konuşuld ğunu bildiren dört cümle yazılacaktır. Siz bu dört cümleden birini seçip bize bildireceksiniz. Resimde ne — konuşulduğu — hakkındaki ihtimalleri göstermek Üzere de altında dört .cümle yazılmıştır. Bu ressmi tetkik edecek ve bu dört cevaptan birini seçip bize bildireceksinlz. Son Posta'nın bu yeni mi- sabakasına bütün kariler iştirak edebilir. Müsabaka şartlarımız şunlardır. Müsabaka şortları 1 — Resim altında gösterilen sözlerin resme en uygun olduğu- na kani olduğunuz bir tanesini BOŞ VAKİT Birbirine Benziyen Daireler Resmimizde dört sıra Üzerine bir takım daireler gö- :::::::ı. Bu daireler, üstünde, altında, kenarında veya orta- sında birer nokta veya leke var- inde dır. Aym noktayı aynı yerin taşıyan daireler birbirinin eşi de- mektir. Buna nazaran aşağıdaki suallere cevap verin'z: 1 — Hangi sıralarda birbiri- benziyen daireler yanyana bu- lunmaktadır? 2 — Hangi sıralarda birbirine benziyen daireler çifter çlftı.-l bu- lunmakta ve aygı sira Ojerıudo böylece tekerrür ıhııcktedu? 3 — Hangi sıradaki dı.lfıler hiç birbirine benzememektedir? 4 — Hangi sırada ayni cins- ten üç daire vardır? Bayanlar 1 — İşin! çabuk bitir, bu akşam erken çıkalım, 2 — Yeni gelen mütürü gördün mü? Gsaç ve güzel bir adam ! seçiniz. Bu sözün numarasını ku- pondaki yere işaret ediniz: Altı- na isim ve adresinizi koyunuz. 2 — Müsabaka 30 — gün devam edecek ve hergün bir resim konacaktır. Karller 30 re- simin — kuponlarını — topladıktan sonra birleştirip Son Posta müsabaka memurluğuna gönde- receklerdir. 3 — Müsabakaya iştirak ede- bilmek için 30 resmin de ceva- bımı kuponlara doldurup gönder- mek Iâzımdır. Noksan — kupon gönderenler müsabakaya »iştirak edemezler, 4 — Müsabaka müddeti 50 gündür. Resimlerin neşri bittiği günden itibaren Istanbul ve taşra okuyucularımız. 15 gün içinde kuponlarını Son Posta müsa- baka memurluğuna göndermeli- dirler. 7 Hazirandan sonra gelen LERİNİZDE NE YAPARSINIZ ? Nişancılık Bir Transatlantik vapuru Ame- rikaya giderken büyük bir Ays- berge yani bir buz kütlesine te- sadüf etti ve kaptan derhal (A), (B) ve (C) toplarının ateş etme- sini emretli. Topcuların arasında şiddetli bir rakabet başladı. Her topcu ötekilerden evvel bir isabet yapmak istiyordu. Topcular top- larının başına geçtikleri vakit her topun nışangâhi aynı mesafeye âyar edilmişti. (A) topunun top- çuları rTışangâh mesalesini (156) metre fazlalaştırdılar. (B) topunun topcuları mesafelerini (20) metre azalttılar. Her ikisi de eteş etti ve gülleler kısa düştü. (A) topcuları mesafelerini iki misline, (E) topçuları da üç m's- line çıkardılar ve yine ateş ettiler, Bu defa (A) topunun güllesi he- defin Üstünden aşdı, (E) topunun güllesi ise kısa düştü.. Bu defa (C) topçuları da ateş ettiler ve gülleleri tam hedele isabet etti. Bunlar ilk nışangâh mesafesini (561) metre faz'alalaş- tırmışlardı. Hakiki — mesafeyi — bulabilir- misloiz? 3 — Daha çok — Işia var n ? 4 — Ben Nişanlanıyo- rum, haberin var cevaplar kabul olunmaz, 6 — Gelen cevaplar Son Posta tarafından teşkil edilen bir hakem — heyeti — tarafından tetkik —edilecek ve en uygun cevapları bulanların hediyelerini ayıracaktır. Müsabaka — neticesi 12 Haz'rran Çarşamba — günkü nüshamızda ilân olunacaktır. 6 — Son Posta'da çalışan- ların ne kendileri ne de aileleri bu müsabakaya iştirak edemezler. 7 — Müsabakada karzananlara şu mükâfatlar verilecektir: (1) inciye 100 ündüye — 50 (4) ” 25 (5) İinciye 25 Ayrıca On kişiye (10) ar ilra, 100 kişiye de (125) lira kıymetinde muhtelif hedi- yeler. Gördügünüz kroki etrafı çitle çevrili bir tarlayı göstermektedir. (a) (b). (€) tar'anın üç kapısı ve (A), (B), (C) de üç inektir. Hiç bir inek diğerlerinin takip ettiği yo'u takip etmemek ve bu- nu katetmemek şartle (A) ineğini (a) kapısından, (B) ineğini (b) ka- pısından ve (C) ineğini de (c) ka- pısından çıkarab'lir misiniz? Meyva İle Mübadele Uzak adarın bir'nde bildiğimiz parayı kulanmaz ar. Orada mü- badele vası'ası meyvadır ve her meyvanın kıymeti şu suretle tayin edilm'ştir. 7 Portakal — 8 Limon 3 Ananas — 4 Ağaç kavunu 9 Limon — 10 Muz 5 Ağaç kavunu — 6 Portakal Bu kıymetlere nazaren 105 A- nanas ile 35 uğaç kavunundan ibaret bir parti ile 70 muz ve 104 portakaldan mürekkep bir parti aralarındaki kıymet farkımı bulabilir misiniz? Bir Kuzguncuklunun Tememnisi Bütün şirketler, tarifelerinl iş saatlerine uydurduğu halde, biz, Boğaziçinde oturanlar, maalesef bundan istifade edemiyoruz. Bu- nun iİçin Şirketi Hayriyeden şu dilekte bulunuyoruz: İş saatleri sabah saat sekizde başladığına göre, Kuzguncuktan vapurların sekizden on on beş dakika evvel köprüye muvasalet edecek surette, yani yediden sonra, 7,25 7,35 de bir vapur İşletilse ve önümüz- deki bahar tarifesi ona göre tan- zim edilse muhakkak ki bundan şirket ve abali istifade edecektir, Sonra Boğaziçinin boşalmasına yegâne sebep ücretlerin fazlalığı» dır. Hiç olmazsa İşçiler için yal- nış sabahları, ortaköy ve civerı"- da olduğu gibi bir ucuz t.rif> tatbik edilirse, ucuz olan ev ki- ralarile beraber halkın kalabalığı fazlalaşır. Bu hususta şirketin noksa! layan varidatı da göz önlün- de bıulandurulmalıdır. Kuzguncuktas Mihran Terzibaşyan Yine Şirketi Hayriye Ve Te- nezzüh Vapurları Şirketi Hayriye Boğaziçi için tenezzüh seferleri tertip etti. Fakat bu vapurlar Perşembe günü ak- şam ve Cuma günü sabahları kalkıyor. Bittabi Perşembe günü gidecek olanlar için ayrıca 150 - 200 kuruş oötel paramı vermek, Cumaları da alaca karanlıkta koş- mak (âzım. Benim işaret edeceğim nokta şu: Niçla bu vapurlar yalnız e- tanbula hasredilmiştir?. Biz Üsküdar, Kuzguncuk, Bey- lerbeyi ve diğer iskeleliler bundan ne için İstifade edemeyiz? Bu bakkı neden — dolayı - bizden kesmişlerdir? Bu tedbirin bu şekilde alınması yine şirkete kâr vermiyecektir, bu muhakk.. Mak- sat halkın Boğaziçine rağbetini arttırmak ise, bu tarzda hareket hiçbir semere veremez. Beytlerbeyi Çarvesakızı sokak N. 25 V. A“'un evablar j Adliye moslek mektebi mezunların- dan Ferdi Yiğittürker Mevzuubahs yazımızda vaziyet tasrih edilmiş, şikâyetiniz Istan- bul icrasından değil, — Errurum icrasından — olduğu açık şekilde anlatılmıştır. Yazıyı — bir. daha okuman zi ve başkalarına - okut- manızı tavsiye ederiz. * Okuyucularımızdan Bakırköylü Bay Adil Doraya: Şilrisriz güzeldir. Fakat gaze- temiz şiir neşretmez. Edebi mec- mualardan birine gönderiniz, * Okuyucularımızdan Beşiktaşta Bay Fiktet Karayas'nı Tersane hakkında - bildirmiş olduğunuz mütalcalarınız güzeldir. Fakat bu mesele daha ziyade devlet işi olduğundan, maalesef yazınızdan istifade edem.yeceğiz. * İzmirde iki çeşmelikte Bay Tahsin Kızgaça: Anlatmış olduğunuz hal bir veh'mden ibarettir. — Sinirleriniz gerilmiştir. ve dimağınız daima sabit bir fikirle uğraşmaktadır. Binaenaleyh evinizl, sakinliğinden kurtarınız. Gülüni z, söyleyiniz ve kafanızda yuva keran bu vehmi atıp neş'eli olmıya çalışınız. î lbie TÜMa v |