1 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

1 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Cefrika No: 12 Müdafaasız olan bekçiyi ölk- dürmek — doğru değildi. Artık onu beraberlerinde — de götüre- mezlerdi. — " Ellerini bağlıyalım. Za- ten başka bir şey yapmıya da vaktimiz yok. Kulübenin içinde bulundukça bizi — görmezler» dedi. Birkaç saniyede bekcinin elini bağlacılar ve sanki kendilerini beklemekte — olan — projektörün ziyası altında kulübeden dışarıya fırladılar. Takip Tam zamanında kulübeden kendilerini dışarı atmışlardı. Çün- kü dört beş neferden mürekkep uskeri bir devriye postası kayalık tarafından kulübeye doğru iler- lemekte idi. Ikf arkadaşın kulü- beden çıktıklarını görünce asker- ler koşarak ileriye atıldılar ve: — «Dur! dur,, Diye bağırmaya başladılar. Steele, arkadaşına dönerek: — «Çabuk, —buradan aşağı atlal nerede ise ateş edecekler,, dedi ve demiryolunun bulunduğu aşağıki sete atladı. Bir saniye sonra da Lavrence onu takip etti ve atılan kurşunlar zarar verme- den başlarının Üstünden vızlayarak geçti. Başlarını — kaldırdıkları — vakit arkalarınden gelen askerleri ve yukarıdaki patikayı görebiliyor- lardı, Eyilice atılan kurşunlardan masun bulunmakta idiler. Rayla- rın arasındaki sık traversler kay- maadn koşabilmelerini temin edi- yordu. Önlerini bulundukları yere ta- kip edemeyen ilk projektörün ziyası kâfi gelmediği için bu de- fa da sağ taraftan, ziyası diğerine amut bulunan bir projektör daha peyda oldu. Bir saniyelik bir karanlıktan istifade ederek doğruldular ve arkalarına baktılar. Kendilerinden daha sür'atli Herliyebilen askerler oldukça yaklaşmışlardı. Evvelden sözleşmiş gibi ikisi- de tabancalarını çektiler ve ace- le etmeden, iyice nişan alarak aleş etmiye başladılar. Askerler mukabelede gecikmediler ve bir an için dağlar ve dereler silâh seslarinin aksi sadalarile çınlayıp © durdülar. Firar Beşe karşı iki kişiydiler, fakat aakerlerin aydınlıkta buluzması oldukca bir faikiyet temin ediyor- du. BEundan mada başlarile, yu- karıya — kaldırdıkları — ellerinden mada vücutlarının diğer aksamı görünmiyordu. Bir müddet sonra askerlerden Üçü yaralanarak — ve- ya ölerek yere düşmüş, ayakta kalan ikisl de siper almıya me- bur kalmışlardı. Ikinci projektö- rün ziyası, firarileri bulduğu za- man oclar daha serbest koşubi- liyorlerdı. Çünkü bir müddet için takipten kurtulmuşlardı... Stesle küfür etmiye başladı. — "“Şu menhus projektörler olmase...., Birdenbire sanki bir selâmet yolu görmüş gibi sesini değiş- tirdi: * Laşgrenceli, Dedi * tayyareyi ei e Böi BÜ LA A M Ş idare edebilirmisin?,, — “Ederim. Ne varkı?,, Öyk ise, bir daha ateş ettikleri vakit sen yaralanmış g- bi yere yuvarlan. Ben başka bir tarafa doğru koşarak projektö- rün ziyasını kendi Üüzerime celb edeceğim. O vakit sen de tayya- reye koşarsın, ,, — *“Ne demek İstiyorsun ? se- ni burada bırakıp da yalnız başı- mamı gideceğim'?, Öyle şey ol- maz azizim. ,, — * Öyle ise, darılma gücen- Perdita polis gefinin karşısında bile soğuk ve kendinden emindi adam değilmişsin. Bunu çocuk oyunu mu zannediyorsun ? Sen an- cak benim dediğim gibi yaparsan bu İş de yardım edebilirsin. Bun- dan maada benim kurtulı imkânı da var. Halbu ki sen onu- da yapamazsın. ,, Steele sözünü bitirmemişdi kl bu dafada sol tarafdan ve olduk- ça uzak bir mesafeden tüfenk sesleri gelmiye başladı. Stecle dişleri arasından ; — “Haydi, şimdi, tam g- Diye bağırdı. Laurence nin, dediği — gibi — hareket — edip etmiyeceğini beklemedi. — Zaten Biraz arkada bulunuyordu, Önde- ki arkadaşının ayağını yakaladı ve öyle bir kuvvetle çekti ki Lav- rence derhal yere — yuvarlandı. Steele süratini artırarak — ileri geçti ve koşmıya başladı. Lavrenca düştüğü yerden doğ- ruldu. İlk düşüncesi, hiç te hoşu- ma gitmiyen ve zorla — kendisine yaptırılmak istenen bu rolü yap- mamaktı. — Fakat - giriştikleri İşi, onun ehemmiyet ve azametini düşününce ilk fikrinden vazgeçti ve yere yatarak sürünmeye baş- ladı. Onu projektörün ziyası altında böyle görenler, arkadaşı tarafım dan terkedilen — ve — Ümlitsiz bir Bürette kıvranan bir. yaralı veya bir yarı ölü olduğuna şüphe ede- mezlerdi. Projektörün ziyası bir müddet, müddet mütereddit bir surette onun Üzerinde tevakkuf etli ve nihayet daha Gtede, iler- leyen arkadaşını takibe başladı. Bir müddet — sonra Lavrence yerinden kalktı. Hiçbir. maniaya ni aü d , POSTA SON Meays 1 <— 500 Lira Veriyoruz ÇUN ça tesadüf etmeden tayyareye ulaşa- rak bindi ve sessizce kimse gör- meden, hissetmeden — havalandı. Arkada projektörler dağ yamaç- larını araştırıyor, derelerden &.lâh sesleri aksediyordu. XU 973 numaralı, entelicene ser- visteki bütün arkadaşları arasın- da hesaplı — cesareliyle şöhret bulmuştu. Bu hususta ona yeti- şebilecek başka kimse yoktu. Bu şöhret biltabi yalnız arka- daşları arasında ka'ıyordu. Çün- kü bir casus halkın alkışlarından mahrum bir halde ça'ışmağa, gece gündüz uğrunda hayatını tehlikeyo attığı kimse'erden gizli yaşamağa ve ölmeğe mabkümdur. O, başkalarının hırsla — ara- dıkları şan ve şöhrelitea ayni hırsla kaçınmağa mecburdur. Lavrence'i arkada - bıraktığı vakit Steele'in ilk maksadı düş- manın nazarlarını kendi Üzerine celbetmek ve böylece arkada- şının tayyareye ulaşmasını temin etmekti. Şimdi bu maksat hasıl olduğuna kendi hayatını kurtar- mağa ve bulunduğu vaziyetten her suretle istifade etmek İsti- yordu. hlığına, takip ettiği yolun her arızasından — İstifade etmek bu- sustaki meharetine rağmen, ça- yet takibe işirâk eden projek- törler — istikametlerini — değiş- tirmemiş — olsalardı — Steele'in dört taraftan kendisine doğru ilerleyen düşmanlarından, Üzerine atılan kurşunlardan kurtulardan imkânsızdı. (Arkası var) B'ı'r Tavzih Mektubu Geçenlerde yine bu sütunlarda “bir peri hikâyesi,, başlığı altında bir İzmir mektubu çıkmıştı. Bu mek- tup bakkında gu tevzih yazısını aldıkı “Anlatılan otel yangınından boş kalmış arsa Üzerine yaptırmış oldu- ğgum binadan babsile şahaımdan iti- madı umuminin selbi - ve tehzil mak- sadile yazılar uydurularak gazetenize gönderilmiş olduğundan bunu yazan- ların cezalaadırılması hakkında Müd. dekamumilik — makamına — müracaat eylediğimden neşrolunan mektubun bana ait olmadığını gazetenizin aynl sütununda meşretmenizi — saygılarımla yalvarırım.,, izmir Üçüneli Noteri H Tahsla Amur — —- Yarın akşam SARAY Sinsmasında 2 filmbirden « UNUTULMUŞ " SENFONi JACK PAYNE ile meşhur cazı tarafından cazip film Hâveten : Mevsimin en büyük muvaffakiyetini kazanmış olan LiBELEi Sehnitzer'in meşhur eseri ve MAGDA SCHNEİiDER'im temsili Okuyucularımız, Bu Mü- sabakamızı Kolaylıkla Takip Edebilirler 100 Kişiye 500 LiraVe Hediyeler (1) inciye 100 ©P ni 25 (3) üncüye 50 ğ Sasee 25 (5) inciye 25 Ayrıca on kişiye (10) ar lira, 100 kişiye de (125) llra kıymetinde muh- telif hediyeler. | — Elbisemi beğendin mi ? 2 — Bön sonl çok severim. $ — Bak ben kocaman adam oldum. * — Bu kıyaletle babama benzemlyor mu- yum ? Ne Konuşuyorıar? bilmek için 30 resmin de ceva- Son Posta 22 Nisan Pa zartesi gününden İtibaren kolay, herkesin iştirak edebileceği bir müsabakaya başladı. Müsabakamız şudur : Heorgün Son Posta'ya bir resim konacak ve bu resmin altına, resimde ne konuşulduğunu bildiren dört cümle yazılacaktır.: Siz bu dört cümleden birini seçip bize bildireceksiniz. Resimde ne — konuşulduğu — hakkındaki htimalleri göstermek lzere dea altında dört cümle yazılmıştır. Bu resmli tetkik edecek ve bu dört cevaptan birini seçip bize bildireceksiniz. Son Posta'nın bu yeni mü- sabakasına bütün kariler İştirak - Müsabaka şartlarımız şanlardır. Müsabaka şartları 1 — Resim altında gösterilen Böz'erin resme en uygün olduğu- ma kani olduğunuz bir tanesini seçiniz, Bu sözün mumarasını ku- dondaki yere işaret ediniz: Altı- na isim ve adresinizi koyunuz. 2 — Müsabaka 30 — gün devam edecek ve hergün bir resim konacaktır. Kariler 30 re- simin — kuponlarını — topladıktan sonra birleştirp Son Posta müsabaka memurluğuna gönde- receklerdir. bını kuponlara doldurup gönder- mek “lâzımdır. Noksan — kupon gönderenler müsabakaya iştirak edemezler. 4 — Müsabaka mülddeti 50 gündür. Resimlerin meşri bittiği günden itibaren Istanbul ve taşra okuyucularımız. 15 gün İçinde kuponlarını Son Posta müsa- baka memurluğuna göndermeli- dirler. 7 Hazirandan sonra gelen cevaplar kabul olunmaz. 5 — Gelen cevapları Son Posta tarafından teşkil — edk len bir hakem heyeti tetkik ayıracaktır. Müsabaka neticesi 12 Hazran Çarşamba günkü nüshamızda ilân olunacaktır. 6 — Son Posta'da çalışan- ların ne kendileri ne de aileleri bu müsabakaya İnııık edemezler. 7 — Müsabakada karananlara şu mükâfatlar verilecektir: () inciye 100 (2) ” 75 (3) üÜüncüye 50 ) ” 25 (5) — inciye 25 Ayrıca On kişiye (10) ar Hra, 100 kişiye de (125) lira kıymetinde muhtelif hedi- 3— lll—bnhyı htırık ede- yolor. Fransa İle İtalya Arasında Bir Hava Beraberliği İçin Görüşmelere Bıılııııyoı Paris. 30 (A. A, Hava Bakanı General Dönen, © mayısta Romaya gidecek ve orada şu meselelerle — meşgul olacaktırı 1 — Sitrerada tasavvur edilen hava misakının müzakeresi, 2 — Fransız - İtalyan hava ticareti birliği projesinin tetkiki, 3 — Her iki memleketin teknik beraberliğini kuvvetlendirmek. Deli Mi? Venizelosçu Bir Zengin Tevkif Edildi Atina, 30 (Hususi) — Venize- fırkasına mensup zen len 47 yaşında Sotiri birlsi dün bir lokantada isyan lehinde söylediği sözleri dinlemek İsteme- yen Kiryazapulos adında birini .) — Funıııv İtalya Havalarında Bir Hâdise Bir Alman Tayyaresi Zorla Yere İndirildi Sestokalende | Italya J 30 (A. A.) — Italyan hava kuvvet- lerinin böyük bir merkezi olan bu şehir üzerinde birçok defalar uçtuğu görülen bir Alman tayya” resi, altı Italyan askeri tayyeresi tarafından Cumartesi günü yere edilmiştir. l“-î'lzıx.lmıını şimdiye kadar ııJİ tuttuğu hu haber, yeni ifşa olun muştur. Alman tayyaresinin içinde sivil giy.nmiş bir şahıs bulunuyor” du, Zannedildiğine göre, bu bir Alman zabitidir. üzerinde Alman markalı iki fotograf makinesi bır lanmuştur. Şimdi mevkuf bulun maktadır. - karnından ağır surette yaralamış” tır. Sotiri tutularak Divanıharbe verilmiştir. y e