1 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

1 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa Halkın Sesi Seyyah Getirtmek İçin Neler Yapmalıyız ? Fatih, Saraçhane başı, Fatih karakolu yanında, Mümtaz Pa- şa sokağında 27 numaralı ha- ne Bay Sinan: — Seyyah getiritmek için meler yapmak İâzım geldiğini, seyyah ge- tirtme işile uğraşanlar bile bilmiyorlar. Ben nereden bileyim? Fakat ben bu işle hiç alâkadar olmadığım halde, görüyorum ki — sayyahları getirtmek için kaçırtmak için yapmadık şey bırakmayorlar. Meselâ memlekete ge- len seyyahların, Sirkeci istanyonuna girişlerini bir göz önüne getirin. Sa- de o urada gördük'eri bile, yapılan bütün propagandaları koşa çıkarmaya kâfidiri, Kasımpaşa, — Zincirlil kuyu, Sirkeci Muslâhattın mahallesi, Nalbantçı yokuşu, 12 numar8, Bay Hayrettin; — Seyyah getirtmek için, memle- keti soyyahlara — gözterebileceğimiz bir hale sokmamız lâzımdır. Bizim, bugünkü halde seyyah getirtmeğe çalışmamız İçin yeni taşınılmış, ve döşenip dayaı az,; hattâ silinip süprülmemiş bir eve misafir çağırma- ekserlsi, İstanbulu bir Si gezer gibi dolaşıyorlar. Bu itibarla, İstanbula, sade e«ski ve tarihi eserleri bol bir antika gşehri ha- linden çıkarmak ; havası, yeri, suları güzel; gerilecek, eğlenebilecek yerleri bol bir bal ayı memleketi haline sok- mak, ve öyle tanıtmak lâzım. Yoksa; duvar ilânlarile, palavra ile yürümez bu içşl. * Beykoz, Sırmacı sokağı, Bay M. Sami Karayel; — Birader, biz burada doğup bü- yüdüğümüz, ve şehri karış karış tanı- dığımız halde, bir tatil günü geldi mi- di, ispinoz kuşları gibi düşünüyorur, düşünüyoruz ki, —gezecek, gidecek, avunup eğlenecek bir yer bulamıyoruz. Bu itibarla, ıoyyıh(m buraya ça- gırmadan, getirtmeden evvel, geldik- İeri xaman bizim vaziyetimize düşme- melerini temin etmek lâzımdırl. 4 Talebe Mektepten Muvakkat Kay- dile Tardedildiler Hayriye lisesinda bir talebenin yaralanması ile neticelenen hâdise etrafındaki — Maarif — müdürlüğü tahkikatı bitmiştir. Arkadaşlarını yaralıyan 4 talebe mektepten muvakkaten tardedilmişlerdir. Hiristiyan Mezar- hıkları Bunlar da Belediye Tara- fından İdare Edilecek Belediye kanununa göre, şehir dabhilindeki bütün mezarlıkların belediye tarafından idare edilmesi lâzımdır. Fakat belediye bugün yalnız islâm mezarlıklarını ele al- mıştır. Bildirildiğine göre, bele- diye, Musevi ve hıristiyan mezar- hıklarının idaresini de ele almak hususunda tetkikat yapmaktadır. Komşu — Hasan B!.. kendilerine kapanıyor. Ecneli mek- teplerinin bir çoğu talebesizlikten kondi —— SON POSTA Hırsızlık Rekoru Kiran Bir Hizmetçi Tevkif Edildi " Vakıf İşkri İcar Ve Mukataalar Ne Olacak ? Vakıf işlerinin medeni kanun bükümlerine uygun bir şekilde düzeltilmesi için tanzim edilen kanun lâyihası pek mühim esas- ları ihliva etmektedir. Eykaf akarlerinin gelirini ço- galtmak için gelir getirmiyecek kadar harap olan ve yahut mev- zil kıymetini kaybetmiş bulunan emlâk ve arazi taksitlerle sa- tılıga çıkarılacak, geride kalan akarlar kıymetlendirilecek ve irat- ları arttırılacaktır. ; En mühim şey, İcare ve mu: kataa diye her yıl halktan alın- makta olan bir nevi vakıf vergi- sinin zamavla ortadan kaldırılma- sıdır. Hazırlanan lâyihanın bu hu- susta mükim esasları ihtiva ettiği ve 20-25 senelik taksitlere ayrı» lacak bir bedelle bütün emlâk ve arazinin şimdiki sahiplerine verileceği artık evkafın bu mallar lle hiçbir alâkası kalmıyacağı söy- leniyor. Tevlit işleri de yoluna konul- maktadır. Şimdiye kadar mütevel- Nleri tarafından İdare edilen va- kıflar evkaf idaresinin sıkı müra- kabesi altında yine mütevellileri elinde bırakılacak, fakat vakfını idare edemiyecek kadar iradı az olan, bu yüzden hem vakfı İmar edilemiyen, hem de icap ettirdiği işler yapılamıyan vakıflara evkaf idaresi el koyacaktır. Bir Talebe Tevkif Edildi Tıp Faküllesi dördüncü sınıf talebesinden Faik adında bir genç dün polis tarafından müddeiumu- miliğe verilmiştir. Bu gence arkadaşlarından Ek- remin — elbiselerini çalmak suçu isnat ediliyor. Faik dün Sultan- ahmet birinci sulh ceza hâkiminin karşısma — çıkarıldı, bü - elbiseyi çalmadığını söyledi. Fakat hâkim tahkika tevrakını okuduktan sonra: — Oğlum dedi, seni serbest bırakmıyorum, tevkif ettim, dedi ve talebe tevkif edildi. Bir. A); İçinde Dokuz Ev Dolaşmış Yüzlerce Lira Ve Bir Yı- ğın Da Eşya Ve Mücev- her Aşırmış Dün polis tarafından Müddei- umumilğe tam bir kucak tahkikat kâğıdile beraber İki adlı genç bir kadın teslim edildi. Yerina göre, Hatice ve Melâhat adlarını takınan bu İzmirli kadının dört ay içinde tam dokuz yere hlz- metçi olarak girmiş ve oralardan mühim miktarda para ve diğer eşya çalmış olduğu iİddia edili- yordu. Bu kadın bazı kapılarda ancak dört, beş saat hizmetçilik etmiştir. Bazı kapılarda en çok bir hafta kalmıştır. Kendisine acındırmasını iyi bilen bu kadın Taksimde Şark apartımanında Bayan Muazzezin yanmma girmiş, (204) lirasile elbiselerini aşırmış, yine Taksimde Bay Zekeriyanın (475) lirasile bir kısım kıymetli eşyasını ve —Ayaspaşada Bay Kemal Rifatın (38) lirasile (40) liralık eşyasını, Alemdarda dok- tor Bay Ibrabim Zatinin evinden çorap, dantele, entari, gömlek ve daha birçok çamaşır, Lâlelide Bay Nacinin apartımanından san- dığı kırarak (26) parça çamaşır, kimyager Bay Osman Şerafettinin evinden —manto ve ayakkabı, Firuzağada çinkograf Bay Kenanın evinden (l lira ile altın fincan zarfı ve bir çıft iskarpin çalmıştır. Dört Aydan beri ele geçmeyen bu kadın iki gün evvel yakalan- mış, evinde ve sırtında çaldığı eşyaların birçokları bulunmuştur. Sultanahmet Sulh Birinci Ceza Hâkimi önüne çıkarılan Hatice tevkif edilmiştir. Bu Sabah Bir Cinayet Oldu Ciballde oturan kıpti Hasan ile Şükrü bu sabah, aralarındaki eski bir alacak davasını tazeliye- rek kavgaya tutuşmuşlar, her ikisi de birbirlerini tehlikeli surette yaralamışlardır. Yaralılar hastaha- meye kaldırılmışlardır. Bir İnfilak Bir Amele Firkaç Yerin- den Yaralandı Ortaköyde bir karamelâ fab- rikasında bir karpit deposu infilâk etmiş, Kâmil adındaki bir tesviyeci kaç yerinden yaralanmış ve teda- visi için hostahaneye kaldırılmıştır. Genç Kız Nasıl Öldü? Başkasının Attığı Kurşunla Öldüğü Tesbit Edildi Müddelumumi muavinlerinden bay Ahmat Remzi dün de Sarı- yerde kalbinden vurularak ölen Belkisin tahkikatile meşgul ob- muştur. Morg raporunda kurşu- nun seyrine göre Belkisin kendi kendini vurmadığı kat'i surette tasrih edilmiştir. Çünkü kurşun sol taraftan girmiş ve vücudun sağ tarafına yürümüştür. Eğer bu kurşunu Belkis sıkmış olsaydı seyri sola doğru olması İâzım gelirmiş. Genç kızın çorapların- daki deliklerin eskimeden müte- vellit olduğu anlaşılmıştır. Belkisin parmağından bir nişan yüzügile bir pırlanta yüzük çıkarılmıştır. Bu pırlanta zavallı kız o gün komşuların iğreti ala- rak takmıştı.. Müddefumumilik bugün Belkisin babasım çağırta- rak elbiselerile beraber bu yü- zükleri teslim edecektir. İstanbul Limanı Istanbul limanının Pire ve ls- kenderiye limanları gibi asri bir şekle getirilmesi için fili çalışmalar başlamıştır. Ilk evvel liman umum müdürlüğü —maliyeden — alınarak Bayındırlık Bakanlığına bağlana- cak, bundan sonra da — ıslahata başlanacaktır. 102 Bin Liranın Hesabı Müşterek esnaf bürosu heap- larında 102 bin liralık bir yolsuz- luk olduğu yazılmıştı. Ticaret odası esnaf şubesi müdürlüğü büro hesaplarının. oda namına tetkik edilmesine karar vermiştir. Fakat tetkikata mürakiplerin yap- makta oldukları tetkikattan sonra başlanacaktır. Dün Gelen Seyyahlar Dün sabah şehrimize Alfa ya- tile Fransadan bir seyyah gurupu gelmiştir. Gelenler arasında Fi; gazetesi müdürü ve meşhur Igoü- nin refikası ve misafirleri vardır. * Yarın şehrimize Alman bandı- ralı General Fon Stube iamindeki büyük vapurla ( 300 ) kadar bir Alman seyyah kafilesi gelecektir. Pazar Ola ;ısın Bey Diyor Ki: Türkiyeden gidiyorlar. *«» Bu mektepleri açanlar ümitlerini kestikleri için bir daha gelmemek üzere ettil »«« Pemde verdikleri bu karar, tam çocuk haftasının son gününe tesadüf Hasan B. — Desene... teplerinde okuyan ve şimdi türk mek- teplerine geçecek olan çocuklarımız :çin Bir İki Satırla Abdülhâmit Veresesinin Açi tığı Dava İzmirde tütün ticareti yapan Papa Dimitros şirketile hüküme- tin biribirleri aleyhinde —Türk Fransız mahkemesinde açtıkları davaya dün başlanılmıştır. Abdülk hamit veresesinin — açtığı dava hakkındaki karar bugün veriles cektir. * * * Dâinler Vekili Türk — dâinler — vekili bay Zekâi dün Paristen — şehrimlze xolnııılıiir. Birkaç — gün sonra karaya gidecektir. K * * * Vilâyet Ve Belediyede Vali Muhiddin Üstündağ - ile eşi ve kızı dün tayyare İle Brendiziye gitmiştir. — Vilâyetta muavin Rükneddin, belediyede de muavin Hâmit kendisine vekâlet edecektir. * * v Lise Müdürleri Şehrimizde bulunan ortamektep — müfettişleri — kültir bakanlığından — yapılan — davet üzerine bugün Ankaraya gide- ceklerdir. * * * Yeni Bir Pazar Bugünden itibaren yedikulede kuledibinde her çarşamba gün- leri yeni bir pazar kurulmayı başlanacaktır. & * * * Afyon - Antalya Afyon - Antalya hattının Is* parta şube kolunda demiryolu İstimlâ kişine devam edilmektedir. lise ve * * * Mesal Saatleri Bugünden İitibaren dairelerde iş sekiz buçukta — başlayacak, 12 de bir buçuk saat öğle tatili yapılacak, akşam saat beş bur çukta çalışmalara nihayet veri- lecektir. * H rE Şark Müfattişliği k Vilâyetleri Umuml! Müfettiş- uııış:' Kuıııı"n.ıu.. Abidin Özmes nin tayin edileceği söylenmektedir, * . * Bilecik — Vilsyeti İç İşler bakanlığı Bilecik - vilây yetinin kaldırılması kakkında tetkikat yapıyor. * » » Devlet İnşaatı Hazırlanan kanun projesine ılvı devlete ait büttün tamirat ve inşaal Bayındırlık bakanlığı tarafından yapte lacaktır. Trakya Müfettişi Trakya umumi müfettişi Ibra« him Talih dün akşam Trakyaya gitmiştir. * * * Transit Vapurlar Yeni liman tarifesinde transli geçen vapurlarla ecnebi vapurlara kömür ve su ver:= ücretleri çok ucuzlatılmıştır. Yı tarife bugünlerde tatbike başla- nacaktır. Ecnebi mek- bir bayram bitti amma başka bir bay- ram başladı! y