1 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

1 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

Muharriri: A, R. Kişi — Şimdi sen nereye gidecek- sin, Ahmetl. — Doğruca, —“Deli — Veliya.. Ya sen? — Ben de uzun odalardaki meyhanelere, — Dikkat et. Olur olmaz adamlara açılma. — Candan yoldaş olmazsa, yanıma almam.. — Hadi uğurlar olsun.. Ben şuradan Yemiş iskelasine ineyim de, bir kayıkla karşıya geçivere- yim. — Geçivermek birşey değil am- ma, Ahmet., Zihnimi birşey kur- calıyor. — Ne?.. — Deli Veli, daha yenl bir hengâmeden — kurtüldu. — Vakıa yarelerini savdı amma... Vücudu daha öyle pek kuvvet bulamadı. Bu işe onu sokmasak olmaz mı?. — Olmaz.. Sonra bize gücenir. — Canım tek ona birşey ok masın da.. ko, bize gücensin. — Ali, ne söylüyorsun?. Deli Veli demek, yüz kişi demektir. Böyle bir günde, öyle bir baba- yiğit, kıyıda köşede bırakılır mı?.. Malüm ya.. kurt, dumanlı havayı sever. Bunca zamandır züğürtlük, oğlancağızın imanını gevretti. Bu züğürtlük yüzünden, Esmer Gü- lün hasretini çekti. Nihayet az kalsın bu uğurda da kurban gide- cekti... Şimdi ele böyle bir fırsat geçti.. Gelsin, ortada görünsün de, zavallının eline biraz mal gaç- #in. Bari ömrünün sonunu, Esmer Gülü ile bir hoşça geçirsin, Zehir Ali, bir lahza düşündü. — Pekâlâl. Var, git.. sonu hayır olsun. Dedikten sonra, ileri doğru yürüdü. * Acı Bir İtirat Pençe Ahmet, Yemiş iskelesine gelmişti. Dolmuş ateş kayıkların dan birine binecek, karşı yakaya geçecekti. Fakat çıplak ensesine, ilik bir avuç temas etti ve arka- tından, gür bir ses yükseldi: — Hay bre, Pençe — Ahmet! Böyle nereye gidersin? Pençe Ahmet, başını çevirdiği Zaman, sevinç ile cevap verdi: — Vay, Deli Veli! Sen misin? de tezce sana giderdim. İyi oldu ki buracıkta tesadüf ettim! Söyle bakalım, nasılsın?. — Çok iİyiyim, Ahmet. Gayri, Yaramı tamamen savdım. Şükür ah, dermanımıda — topladım. le bir oturuşta bir lenger ’?İlınlıı kebap ile bir kuşh:ne vi yeyip ağzımı siliveriyorum. — Ya, içki? — Vallahi Ahmet, hemen hiç l"! durmuyorum. Hattâ, şimdi de #uradaki bizim yahudinin çarda- tdan geliyorum. Ne de olsa .“'dilı safası evde içilen içkiye emiyor. E, ne yapalım?. Vak- alışmışız. Bizim arap kızı, l"lun üzenip bezeniyor. Sofra- lar düzüyor. Amma ve lâkin, gel 8ör ki.. o çardakta yan gelip otur- Mak., Şunun, bunun sohbetlerine h'lwıık yok mu?.. Bizim kara lı"ı bunu söşlemeye korkuyo- Ka Onun için bugün iki ci de- ğ ir ki Istaubula şöylece bir ka- ak yapıyorum. Tefrika No.: 89 Acı Bir İtiraf Ali Ne Söylüyorsun ? Deli Veli Demek Yüz Demektir hayrını versin.. sana tesadüfüm iyi oldu. Yoksa, hemen gene karşıya geçecek, kara kızın dizine şöylece yatıp bir öğle uykusu kestirecek- tim. Hadi gidelim de, şuradan birer kupa daha çekiştirelim, Pa- radan yana korkma, Şükür Allaha, hani o adını söylemek istemedi- ğim efendinin sayesinde.. denizde kum.. Deli Velide para... Hadi, düş önüme, Çardağa gidelim. Pençe Ahmet, kendisine ağırz açtırmadan söylenen Deli Veliyi memnuniyetle dinliyor ; onu böyle eski sıhhat ve kuvvetinde gör- düğü için kalbinde büyük bir meserret hissediyordu. Deli Veli, son sözü söylerken, Pençe Ahmedi kolundan tutmuş, oradaki çardak meyhaneden ta- rafa çekmişti. Fakat ©o xzaman Pençe Ahmet Dell Velinin kula- ğına eğilmiş : — Şimdi gidelim. a Demişti. Ve sonra, aralarında gu konuşma geçmişti : — Noereye gideceğiz ? — Ali ustanın kahvesine, — Bu kadar acele mi? — Beli.. Yoldaşlarlar tezce seni beklerler. — Hayır ola.. Ne var? — Şimdi burası söz yeri de- gildir. Hele eraya varalım; Hop birlikte söyleşiriz. Bu davet, Deli Veliye az çok bir hayret vermişti. Fakat Pençe Ahmede karşı kalbinde büyük merbutiyet beslediği için artık lafı uzatmaya İlüzum görmeden onu takip etmişti. Mısır çarşısını, Çiçekpazarını, Mahmutpaşa yokuşunu çıkarlar- ken; hep dereden tepeden sözlerle vakit geçirmişler, nihayet, Ali ustanın kahvesine gelmişlerdi. İçtima zamanına epeyce vakit olduğu için kahve tenha idi. Kahvenin iç tarafına geçmişler, sedirin birer köşesine yaslanarak çubuklarını — ateşlemişler, orada dolaşan dilber bir çirağa, birer kallavi Yemen kahvesi söylemiş- lerdi, Artık Deli Veli'nin sabrı tü- kenmişti: — Eh.. Söyle bakalım, Ah- metl yoldaşlar, nerede, benden ne isterler?.. Demişti. Ahmet, — çubuğunu derla derin çektikten sonra ce- vap vermişti: — Velil.. Geçende sana - gel- diğim zaman, biraz çıtlatacaktım amma Esmer Gülden bir tenhaca vakit bulamadım. Yoldaşların ka- zan — kaldıracakların — bilmezsin, değil mi?.. — Yook, bilmiyorum. — Ebh, artık şunu bil ki., Gayrı bu İş, olacaktır. — Ne zaman?.. — Bugün... Hattaaa, belk! de bir saate varmaz. Bırası değil hadi (Arkası var) Kadın Murahhaslar Ars ulusal Kadınlar kongresine gelen bütün ecnebi — delgeler memleketlerine avdet etmişlerdir. Yalnız Mısır ve Suriye delgelerin- den bir. kısmı İstanbulu uzun uzadıya gezebilmek için kalmış- lerdır. Birkaç gün sonra gidecek- Hay Allah İ lerdir. 'a (18 SON POSTA Kü dinöra ) Büyük Bir Bisiklet Turnesi Ankara, 30 (A.A.) — Ankaragücü bisikletcilerinden bir gurup Mayıs ayı ortalarına doğru Ankaradan çıkarak, günde yasati 150 kilomelreden aşağı düşmemek Gzere Afyon, Denizli, Ay- dın, İzmir, Akhisar, Balıkesir, Çanak- kale, Gelibolu, Edirne, İstanbul, Izmit, Karamürsel, Bursa, Eskişehir, Ankara, yolları Üzerinde teşvik yürüyüşü yapa- caklardır. Ankaragdcü uğradıkları her du- rakta bisikletcilerile mahalli koşucu- lar arasında yarı; tertip edilmesini Va: vilâyetlerden rica etmiştir. Su sporları Istanbul Deniz- €lilik Heyelinden; 1-935 senesi Su #porları müsabakasına İştirak edecek kulüplerin lisansları mevcut olanların 10 Temmuza kadar heyete yeniden kayettirmeleri, 2 — Federe olan kulüplerin bu müsabakalara iştirak edecek azaları için Temmuz bidayetine kadar heyeti haberdar etmekle lisanalarını yaptır maları tebliğ olunur. Futbol Maçları İstanbul mıntakası — futbol heyetinden; 3/5/1935 Cumi nü yapılacak resmi lik maçları; Beşiktaş Şeref alanında. Karagümrük « Haliç (A) takımları Doğan « Fener yılmaz (A) takım- ları Ortaköy - Sümer A takımları Beşiktaş Kulübünün Fevkal- âde Kongresi Beşiktaş — jimnastik — kulübü kongre tertip — heyetinden: 3 mayıs 935 cuma günü saat on dörtte Beşiktaşta, Akaretlerde Beşiktaş jimnastik kulübü bina- sında genel — üyenin — topluluğu ile dilekli işlerin başarılması için fevkalâde bir kongre yapılacak- tır. Eski, yeni bütün kulüpsever üyelerin mezkür günde hüviyet varakalarını — veya — lisanslarını hamilen bu toplantıya gelme- leri — bildirllir. ” Görüşülecek şeylar: 1 — Müessisler nizamnamesi- nin meden! kanununun İsteklerine uygun olarak değiştirilmesi. 2 — Genel * üyenin — reyile Idare heyetinin seçimi. Gol On İki Yaşında Gol gazetesi on birinci yaşını tamamlamıştır. Muvaffakiyet di- leriz, Rumen Talebenin Ziyaretleri Bir haftadanberi şehrimizde bulunan Rumen talebeleri adalara gitmişlerdir. Bu arada Büyükada- daki Rumen kilisesi ziyaret edi- miş Türkçe ve Rumence millt şarkılar söylenmiş ve akşam geç vakte kadar — dansedip eğleni- miştir. Gece saat 9 dada Rumen talebeleri tarafından Türk Talebe Birliği şerefine bir ziyafet veril- miştir. Dün akşam da Halkevi Idare Heyeti tarafından Beyoğlu Mer- kezinde Rumen talebeleri şerefine bir çay verilmiştir. Bir Tehdit Bir Kahveci Bu Suç Üze- rine Tevkif Edildi Kadıköy polis merkezi, dün bir. kahveciyi, tehdit suçundan yakalamıştır. Bu suçlu, sabıkalı- lardan kahveci Fuattır. Iddiaya göre, Fuat, evvelki gece, evine gitmek Üzere kabzimal kâtibi Bay Muharremin önüne çıkmış ve: * — Siz niçin Benim dükkân- dan çay, kahve içmiyorsunuz?. Sonra iş fena olacak! Diyerek tehditte bulunmuştur. — Silâhlar Bahsinde.. —uzaa Hüi dük İngiltere İle Almanya Bir Türlü Anlaşamıyorlar | İkisinin arasını bozan, Almanların bilhassa denizaltı gemisi yapmak istemeleridir Vaşington, 30 ( A.A.) — Har- biye nazareti, Almanya deniz al- ti gemileri yaptırdığı taktirde Ingilterenin deniz silâhlarını art- tıracağı kanaatindedir. Amerika buna muhalefet etmiyecektir. An- cak Japonyanın da aynı usüle mü- racaat edip donanmasım arttır- mak — kararı — vermesi ihtimali, Amerikayı endişeye düşürüyor. Çünkü Japon deniz kuvvetlerinin çoğalması Amerikanın vaziyetini güçleşdirecektir. * * * Londra, 30 (A.A.) — Deyli Eksgpiren gazetesine göre, Bay Hitlerin, deniz kuvvetlerini ve tayyare sayısını çoğaltmak kararı üzerine hasıl olan heycanın din- mesini İstediği için, bu hafta s0- nunda başlıyacak olan İngiliz - A man deniz görüşmelerinin tecilini istemiştir. Bu gazeteye göre Hit- ler, daha önce mebusan meclisini toplıyarak Almanyanın harici va» ziyetini izah edecektir. Morning Post gazetesi de, Ingiltere tarafından Almanya ya bir nota verilmeden önce Fransa ve İtalya ile fikir teatisl yapıla- caktır. Deyli Herald gazetesi ise, Al- manyanın yeni harp gemileri yap- tırmak kararının tatbikatta ilerle- miş olduğunu, bugün mürettebatı- le birlikte altı deniz altı gemisi- nin hazır bulunduğunu yazıyor. Londra, 30 (A.A.) — Alman deniz — silâhlanmasının yakında Berlinde protesto edilmesi muh- temeldir. * Berlin, 30 (A.A. Havas) — 12 parça denizaltı gemisinin inşası, daha başka gemilerin de inşasını derpiş eden yeni Alman deniz programının ancak bir cüzüdi'r. Hamburgtaki Blohum ve Voss tezgâhları ile şarki Prusyada Şi- hav ve kil tezgâhları faaliyetle çalış- maktadırlar. Diğer taraftan Kilde deniz tayyareciliği de hayli inki- şafta olup Baltık sahilinde Flens- berg ile Ştetin arasında dizili du- ran deniz tayyarelerinin adeden #on zamanlarda pek ziyade arttığı görülmüştür. Almanya parayı nereden buluyor Londra, 30 (A.A.) — Finan- siyal Niyuz gazetesi, Almanyanın silâhlanma ve büyük umran İşle- rine nasıl para bulduğunu merak etmekte, Almanya daha geçen yıl büyük bir malt inhizama uğ- ramıştı, demektedir. Müzakere Mayısa kaldı Londra, 30 (A.A.) — Ingiliz- Alman müzakereleri B. Hitlerin, Almanyanın dış siyasası mayıs ortasında vereceği İzahattan son- raya talik edilmiştir. Ingiliz - Alman Londra merkez- lerinin tarihi henüz tesbit edil- memiştir, Kadın Birliği Artık Tarih Olurken Uzun senelerdenberi memle- ketimizdeki kadın hareketlerini idare etmiş o'an “ Kadınlar Bir- liği , Öönümüzdeki cuma günü son bir toplantı yaparak kendi kendini feshdecektir. Bu hususta kendisila görüşen bir muharriri- mize Birlik Başkanı Bayan Lâtife Bekir demiştir ki: — Teşkilâtı Esasiye Kanunu- nun kadına erkeklerle müsavat hakkını verdikten sonra Kadın Birliğini esasen kapamayı düşü- nüyorduk. — Fakat — hükümetin müsaadesile — bundan iki — sene evvel Uluslararası kadınlar kon- gresini Istanbulda toplanması için davet etmiştik. Kongreler malüm olduğu üzere azalarının bulunduğu yerde yapılır. Bunun için birliğin kapanmasını Uluslarası kadınlar kongresinden — sonra kapamayı düşünmüştük. Bugün de kongre muvaffakiyetle — yapılmış, bitmiş olduğu — için birliği kapamak istiyoruz. Bunun için de cumaya bir kongre yapıp kat'i kararı vereceğiz. Bayan Lâtife Bekire göre, kadın hareke!ilerini, toplantılarını temin için veya genç kızları bir arayg toplamak için ne bir kadın kulü- büne ne de bir genç kız cemiye- tine ihtiyaç vardır. Artık bundan sonra kadın erkek, fikri bir ayrılık göstermeden aynı çatı altına toplanacaklardır. Inhisarlar U. Müdürlüğünden: Idaremiz ihtiyacı için numune ve şartaamesi mucibince "10000,, kilo yerli malı Kınnap pazarlıkla satın alınacaktır. Vermek isteyen- lerin 15/5/935 tarihine rastlayan Çarşamba günü saat 14 de *» 7,50 güvenme paralarile Cibalide Levazım ve Mübavaat Subesinde Mübayaat Komisyonuna gelmeleri. "2176,, y ! | j | | j i