12 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

12 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

TETUCARR U N ÜŞKT F SON POSTA Mayıs 12 Tefrika No: 21 Belki alelâde bir manovra yapılacaktı... Belki de #siyast! bir gerginlik tehlikesine karşı ihtiyat! bir tedbir alınıyordu. Avusturyanın Almanyaya ilha- kının ilânından birgün evvel de böyle hararetli hazırlıklar yapılmış ve o tarihten itibaren bir bafta, mütemadiyen merkeri Avrupanın ufuklarını kara harp bulutları kaplamış, milletler korku ve deh- şet içinde bekleşip — durmuştu. Her tarafta tayyare filoları dolaşmakta olduğundan, şehirler- de balka gaz maskeleri dağıtılmıştı. Fakat Ingilterenin, Avusturya- mın Almanyaya ilhakını harp ilân etmeğe makul bir sebep eddet- mediği anlaşılınca harp bulutları da çabucak dağılmıştı. İngiltere- nin bunda başka düşünceleri de vardı. Maamafih hakikatte aylar- danberi filen mevcut- olan bir vaziyetin resmen ilân edilmesini harp - vesilesi yapmak da pek gülünç olurdu. 1938 de Alman hava fi'osu artık kendisine verilen emirlerin sebeplerini araşlırmıyordu. Onun vazifesi bunlara itaat etmekti. Staaken, Nuremberg, Frankfort, ve woları da zahiren tamam değildi. — Fakat gizli filonun derhal faall- | yete geçmek üzere hazırlanması emredilmişti. Tayyarecilerin bil- dikleri ve bilecekleri de bundan ibaretti. Mile Sahte Gumper, yemek arasın- da yaptıkları dedikodularda bile bu adamların asabiyet, çekingen- lik gösterdiklerine, bazı bitirmeden susuverdiklerine dikkat etmişti. Komünistlikle veya dev- lete sadakatsızlıkla itham edilen- lerin feci akibetini hepsj biliyordu. Fakat her dakika ölümle kar- bu adamlarda böyle menfi hisler yoktu. Gayet şen ve soğukkanlı idiler. Hem kendile- rine ve hem de Almanyaya karşı derin ve sarsılmaz bir itimatları || yardı, Gumper masadan kalktı ve bir #ıranın üzerine oturdu. Cebinden b bir mektup çıkararak okumıya başladı. Mektuba okadar dalmış görünüyordu ki <zarfı bilea yere düşürmüş ve sanki bunun farkına varmamıştı. Yanından geçen Witz zarfın Üzerindeki adrese göz gez- dirdi ve şüpheleri bir parça daha azaldı. Guümper mektubunu katladı, cebine koydu ve kalm asker ka- putunu yuvarlayıp — kendine bir yastık yaptıktan sonra — sıranin üzerin boyluboyunca — uzandı ve uykuya daldı. Bu sırada Witx kondisini va- “ gifeye daver eden bir zil vesi işitti ve derhal dairesine kuştu, fakat cdusında hem çaılşıyor, hem geceki vakayli gözünün önünde geçiriyor ve şüpheleri — yeniden kuvvetlenmiye başlıyordu. Gum- — pere kolay kolay cevap veremi- yeceği bazı sualler sormak isti- oyordu. Bir mazeret uydurarak odadan çıktı ve uykuda bıraktığı Gumperin yattığ bir sıraya yak- laştı. Sıra boştu. 973 numara orta- dan kaybolmuştu. Çekoslovakya adliye ve polls nazırı İvan Sehott düşünceli Idi; canı fena halde sıkılıyordu. Kendi şahsı itibarile Sehmitin ortadan kaldırılmasına ve bu hu- susta tatbik edilen usüle de hiçbir diyeceği yoktu. — Hattâ içinden bunun lüzumuna bile kanldi! Şar- ki Avrupanın muhtelif hudut boy- larında casusların sık sık öldü- rüldüğü vakidi. Bu yüzden hasıl olan hafif likler de mutat formüllerle kolayca izale edilebi- liyordu. Fakat Schmit'in aldukça vasi ticar! alâkaları ve mühim şahslyetlerle münasebeti vardı. Ortadan kayboluşunu mutat for- 12- 5- 1935 müllerle izah etmek pek te kolay olamıyacaktı. Onu, ceplerinde kendisini it- ham edebilecek evrakla beraber tevkif edebilmiş olsalardı ne iyi olacaktı! Hattâ küğıtlar olsun ele geçmiş olsa Idi bunlar bir sebep olarak gösterilir, tahkikatın de- yamı ve bittabi uzaması temin edilir ve münasip bir münakaşa zemin! hazırlanmış olurdu. Fakat nazırın canını sıkan başka bir şey daha vardı. Bundan bir hafta evvel Schott, Fritz Hansel isminde bir Alman casusunu yakalatmıştı. Bu adam diğer arkadaşlarını ifşa ettikten maada şimdiye kadar kendisin- den hiç şüphe edilmiyen İohann Sehmit'i de ele vermiş, onun ge- lecek hafta zarfında buradaki teşkilâta mabrem ve mühim bazı talimatı ve evrak gelireceğini söylemişti. ( Arkası var ) Müflis Nişan Terziyanın Sıra Defteri S. No. Alacaklı Talep etti- Kabul edi- R.E. Mü!'âhaat ği miktar len miktar Sırası miktar 1 Haralambo Manakidis Ta- — 100 raketlar Ekberiye han 2 Kirkor Şüküryan Çakmak- — 50 çılar 3 Bagus Çaneryan çarşı Dua meydanı 134 4 Vahan Markaryan ;Haseki hamam 14 6 Kigam Merkaryan altıpar- - makhan No. 5 86 Garbin. Sağıryan çarşi Reisoğlu sokuk No.17 7 Karbet Kopdelyan Çak « makçılar No. 65 8 Agop Sarafyan Marpuççu- lar Amir oğlu han No.2 9 Artin Averyan Su'tanha- mam Maden han No. 39 10 Onnik Sinanyan Kapalı- çarşı Perdahçılar No, 22 11 Nubar Sinanyan Çarşıka. p: Makasçılar No. 2 12 Falk Karakaş Yeşildirek Caferağa No. 11 18 Hranet Sakasakyan Ge- dikpaşa No, 11 14 Sirap Yeşildirek Tarakçı- lar No, l1 18 Setrak Yüzbaşıyan Yeşil. direk Şeytan han No. 8 16 Kaleruni Sirkeci Ralli han No, 13 17 Köseleci Salamon Şoef Kapalıçarşı Kavaflar99:19 18 Parsih Kapalıçarşı Per. dahçı'ar 6/3 19 Lüstik fabrikası şirketi ve- kili avukat Jak Mizral 20 İskonto ve ticaret kollek- F girketi Taş han 21 Eodos Eodosyadis Sirkecl Kayseri han No, 26 22 Aleko Teodosyadls Sirke- ci Kayasri han No. 28 23 Karnik Sıvacıyan Kumka- 1 Valipaşa yokuşu Mimar. Bayrettin sokak No. 21 g24 Arlf mamına temellüken Agâh 84 100 6 50 6 50 D ” BO 6 50 6 BO 6 n 50 6 B0 6 100 6 75 6 B0 6 100 * 6 50 B0 6 60 6 50 6 300 8 30 6 210 ( 60 * f 238 « 25 verildiğinden 295 « B0 Karalk Sıva. he 300 "lira Gelterler müle dera on tın dan BeümE nia reddine Bâ Kira bedeli Imtiyazlı Müflisin karısı Vartuhinin ev eşyast hakkındaki istihkak Iddiası şayanı ka- bul görülmiyerek reddedilmiştir. İMâs idare Azaları Avukat Yusuf Konan, Osman İstanbul İkinci Nlâs Momurluğundan; Müflis Kunduracı Nişan Tersiyanın kayit olunau alacaklılarına hit tetki- kat bitmiş ve yapılan suretl yukarıya çıkanlan sıra delteri dairemize tevdi kılınmıştır. Kanunen yapılması lüzüm gelen ikinci toplanma İçin alacaklıların 8 Ha- ziran 935 Pazartesi günü eaat 14 de ikinol iflâe dairesinde hazır bulunmaları we bu toplanmaya alacakları lttmen veya tamamen kabul edilen alacaklılar ..lıbîkuıi(ibiıırıdıtlıdnıhunıınnüı olursa olsun itiraz edenler ilân- dan beş gün zarlında iflâs kararını veren mahkemede dava uçmağa bakları olduğu ilân olunuz. (11897) | Tıb Âleminde - . . Yeni Bir Keşif Kuşpalazı Striknin İle Tedavi Ediliyor Parls, 11 (A. A.) — Doktor Jorj Pesso en ağır zehirlenme vakalarının tedavisinde, Siriknin'nin muvaffakı- yetli neticeler verdiğini denemiştir. doktor Pesso 23 kuşpaları vakru nda Striknin tatbik etmiş, hzstanın oğırlır Yına göre, kilo — başına ve elli gün müddetle hergüm, yarımşar miligram Striknin şırınga etmek suretile cüm- lestini tedaviye muvaffak olmuştur. Ödemişin On Bin- lerce Köylüsü Kurultay Gününü Büyük Bir Sevinçle Kutluladılar Ödemiş, 11 ÇALA.) — İlbay General Kâzım Dirik, Cumhuriyet halk partisinin büyük kurultayının açılması şenliğini Adagüme kö- yünde onbinlerce köylü yurtdaşlar arasında kutluladı. Adagümede yapılan şenlikte Beydağ, Kiraz, Kaymakçı, Birgi, Yeniceköy, Ada- güme, Adagide ve Bademye spor kurumları birlik sporlarile bulun- dular. Ödemişten gelen bando muzika bu şenliğe karışmış, ulusal havalar çalmış, halkı coşturmuştur. Cumhuriyet Halk partisinin dör- düncü büyük kurultayının açılma şenliğinden ötürü Mehmetcik an- :hîdılnın karşısında söylevler söy- en ——— Otomobilcilere Müjde 1adet 28 model tenezzüh açık Şevrole ile 1 adet 34 model Ford kaptıkaçtı şasesi acela satılacaktır. Görmek — istiyenler Galata Yüksek Kaldırım dibi, Hamam sokak No, 3 ve 12 de Şoförler Pazarı sahibi Geb- zeli Bay Ali Rızaya müracant, Te- Yefon: 49194 NE KONUŞUYORLAR? | | — Eyvah düşüyorum.! 1 — Ayağım kaydı anna. Kusura bakmal 3 — Ne oluyorsun öyle ayol ? 4 — Sağına soluna dikkat etsene çocağum! 500 Lira Veriyoruz 30 gün devam etmek üzere Nisamıa 29 sinde başlıyan müsabakamız de- vam etmektedir. Tafsilâtını şimdiye kadar defaatla neşrettik. Müsabâka- mın hitamile beraber neticelerin ta- ayyün edebilmesi için bu tafsilât tekrar edilecektir. Şimdilik gu ka- dar söyliyelim kl aşağıkl kuponu kesiniz ve gu yukardaki resmin ab tındaki dört yazıdan hangisini bu resme uygun buluyorsamız onu kuü- pona işaret ediniz. İstediğimiz zaman bize, bu (30) kuponu gönderirsiniz. Müsabaka Kuponu Resim Numarası: 21 Yazı Numarası 1 Inhisarlar U. Müdürlüğünden: Idaremizin Cibali Fabrikası ahçılığı 18/5/935 tarihine müsadif Cumartesi günü saat 14 de Pazarlıkla talibine ihale edileceğinden isteyenlerin 300 lira teminat parasilo birlikte Ciballde Levazım ve mübayaat Şubesindeki alım komisyonuna müracaatları. #2345. * » 4500 Adet Muhtelif Nihayetsiz Şerit 40 » Büyük Sigara ve Tütün Bandası 50 Metro Baklalı Kayış zinciri 30 Kilo Piko Şartnama makine aksamı ve nümuüneleri veçhile yukarıda yazılı dört kalem pazarlıkla satın alınacağından vermek Isteyenlerin nümune ve şartnameyi gördükten sonra pazarlık için 6/6/935 tarl- hine rastlıyan Perşembe günü saat 14 de * 7,5 güvenme parala- rile Cibalide Levazım ve mübayya Şubesinde Mübayaat komisyo- nuna müracaatları. *2396, * * Almancadan Türkçeye ve Türkçeden Almancaya bihakkın ter- cümeye muktedir bir mütercime Ihtiyaç talip olanların 16/5/935 Perşembe gününe ze müracaatları. Diğer bir ecnebi lisanı caktır. vardır. “ 100 ,, lira Ücretle kadar Memurin Şubemi- bilenler tercih oluna- Beyoğlu Tahsil Müdürlüğünden: Ti Kılınç Ali Paşa Mahallesinin Dabakhane sokağında 40/42 sayılı 190 Hra kıymetli maa oda dükkânın Üçte Iki hiasesinin son müzayedesi yapılacaktır. Isteklilerin * 7,5 depozito sadif Pazar günü saat kamlığında müteşekkil akçeleri ile 19/5/935 tarihine —mü- 9,30 dan 10,30 za kadar Beyoğlu Kayma- İdare Heyetine müracaatları. 42548,, Kete 3- < SA S Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: 1 Haziran 935 tarihinden 31 sene müddetle Ankara yüksek Ziraat ile 100 - 120 müstahdeminin sabah, öğle eksiltmeye konulmuştur. saat 15 de ihalesi icra edilecektir. Fazla palı xarf usulile rastlayan Cumartesi günü Mayıs 938 tarihine kadar bir Enstitüsünün 375- 425 talebe ve akşam yemekleri kar 25 Mayıs 935 tarihine hıhı!ıhıkn.ınııllıdıl'lıınkuıynhdı Yüksek Enstitü CA idare müdürlüğüne ve ihale günü de Enstitü veznesine teslim eden isteklilerin komisyonuna müracaatları (2127) 5750 İlralık teminatlarile Esntitüde idare ve ibale