12 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

12 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Yazan : AllI Rıza Seyti Deli Aslan 'SON POSTA Tefrika No. sır 19 Deli Aslan Hızla İleri Atılmıştı.. KA Bir Meydan Okuma - Sonbahar güneşi bulutsuz ve serin gökyüzünün doğu kenarım gdan yükselmek Üzere idi. jA Ovanın son İnce yağmurlarla anlanmış yeşil otları, yaprakları “yeni dökülen ağaçları Üzerinde gecenin çiçekleri elmas parçaları gibi parlamağa başlamıştı. Subuska kalesinin büyük cephe kapısı açıktı. Bu kapı önündeki |hendeğin ve indirilmiş asma köp- #ünün dışında birdenbire çok par- lak, gönül coşturucu bir görünüş oldu. W Orada, üç yüz kadar Türk Atlıs: kale hendeği önünden uzak- taki geniş ve 1ssız ovaya doğrü ilerlemek Üüzere id. Ancak bu bölük öyle her zaman görülmesi ııjlip olan bayağı askoeri bir lat'a | arkaya döndürerek bir tüfenkten çıkan kurşun gibi şu kumandayı vermişti : — İleri deli yoldaşlar; Subuska ve Allah! Deli Aslanın altındaki soy at ileri atıldı; kumandanın yanında duran ve henüz bıyıkları terlemiş sarı saçlı, mavi gözlü gürbür genç elinde tuttuğu zinetli deli bayrağının gönderini birax ileriye doğru eğdi ve deli müfrezesi çift çift olarak; bin renkli bir ejderha gibi bükülerek, kıvrılarak ovaya doğru yürümeğe başladı... Türklerin akşam tertip etmiş oldukları plân artık tatbik edi- liyordu: Sabahleyin Deli Aslanin kendi bölüğü ile düşmanın gözü önünde Kaleden çıkması ve düşman ka- rargâhına kadar ilerlemesi bu plânın ilk safhası idi. Deli Aslan, Segetvar önlnde Türkler — değildi. Bu, Türk ordularında ve Bost düşman tarihlerinde “Deli, - ler yahut “Delil,,ler diye şöhret bülan korkunç süvarilerdi. Kap- İs©, aslan, kurt postlarına bürün- müş ve kendileri de, küheylan atları da - çelik zırhla kaplı, zırh başlıkları güzel tüylerle #öslenmiş olan bu “deli,, askerinin her neferi birer kahramanlık, mehabet hey- keli veya lavhası teşkiline kâfi Idi. * Deli ,, lerin kıyafetleri hakkında yukarıda çok şeyler söylemiş ol- duğumuzdan burada başka birşey söylemiyeceğiz. Şukadar ki: Çok — süslü ve Barsa ipeğinden “ deli bayrağı ,, bölüğün başında pek hafif rürz- gârla dalgalanırken onun altında | deli bölükbaşısı Aslan Beyin de- mir tulgali ve sorguçlu başı en vzun boylu arkadaşlarının başla- .rındah daha yukarıda seçilmekte İdi. Tulgadaki kartal kanatlarının altında daha korkunç görünen bu baş, yanındaki subuska palan- fasının köşelerinde yükselen şu kulelerden çok metin değilmi di? Kalenin kapısı üstündeki bir kulede duran “ Sarı Şahin ,, bey elindeki yalın kılıcı Deli Aslana “ doğru salladı.. “e Ve o anda «Deli» lerin genç zabiti, uzun çizmelerinin topuğun- dak! keskin mahmuzları, altındaki kendisi gibi kuvvetli ve güzel ata, bütün civarda ün almış uğurlu ve sadık “Kızıl Kaplan,, in kar- nına bafifçe dokundurdu ve hay- vanın kulağına söyleyormuş gibi ağır bir sesle: — Yailah! «Kızı! Kaplan» | Dedi. Ayni Haydi bakalım, zamanda başını her hangi bir iş, yem ve yiyecek tedariki için çıkmış gibi müfrezesi ile kale kapısından çıkınca kale kapıları hemen kapanıp asma köprü — kaldırılacaktı. — Bundan başka bütün Türklerin kalede olduklarma düşmanı ikna için büyük bir halk kalabalığı kale ve tabyalar Özerine Üşmüş bulu- nacaklardı. Bu vaziyet ve hudut boyunda baştan başa tanınan deli bayrağı ile Deli Aslan — müfrezesinin bu çıkışı elbette ve o anda uzaktan kaleyl gözleyen düşman nöbetçileri tarafından Macar bey- lerine ve bunların başlarındaki Zerin oğlu ile Nadajdiye haber | verilecekti. Deli Aslan beyin vazi- zifesl bu kadar basit değildi. Bu- nun ne olduğunu harekâtı takip ederken göreceğiz. Deli müfrezesi Subuska kale- sinin yıkıntı halindeki dış mahalle- sinden kurtulup açık arızasız sa- bayı bulmuştu. Genç kumandan başını arkasına çevirdi, arkasın- dan gelen Üüç mehip, — zırhlı süvarinin ortasında delilerin bay- raktarı mavi gözlü genç eğerin deki yuvaya yerleştirdiği bayrağın altında mağrur ve daha büyük görünüyordu. - Ufuklardan gelen serin, ser siz bir aabah rüzgârı sırmalı bay- rağı dalgalandırmağa çalışıyordu; yalçın yüzlü genç bayraktar Deli Aslanın çatık kaşları altındaki gözlerini görünce gülümsedi. Deli bölükbaşısı: — (Nadajdi) nin akrabası (Dol- ni) yi İlerl getirsinler! ( Arkası var) Son Postanın Anketi ( Baştarafı 1 inel yüzde ) sermayeyi de kediye yüklettiniz galiba. Zira öyle olmasa havaiyat bahsinde pek yaya olan yerlerden medet ummazdınız? — Konuşmak için güçlük çek- meyişinizden, bu bahiste pek yaya olmadığınız — anlaşılıyor? — Üstat diyecektim. Fakat onun koönuş- maya devama yeltendiğini sezince esmek istemedim. M. Kemal : — Bakın dedi, düşündükçe aklıma geliyor birer birer. Ben, meselâ sabahları daima sağımdan kalkmayı ve akşamları yatağıma hep sağ taraftan girmeyi itiyat edinmişimdir. Dalgınlıkla —aksine — yaptım mıydi, itiyadımı bozmamak için ya karyolamdan iner yine biner, yahut ta, yeniden çıkarım! Üstadın olanca bâtıl itikatla| rını öğrenmeğe kalkışsaydım, dışa- rıda bekleşen aların haklı bir hücumuna uğrayabilirdim. Bu kor« kuyla teşekklir ve veda ederken, M. Kemal cevaplarını, kuvvetli bir mantık şamandrasına bağladı: — Bugün için, kökleşmiş - iti- yatlarımıza kapılıp gidiyoruz işte... Bunda biraz da, ekseriyete uymak mecburiyetinin tesiri olsa gerek. Maamafih, bittabi, — zaman, terbiye ve ilim bu itikatların bâ- tıllarını yıkacaktır. Nitekim, seleflerine nisbeten, bugünlün gençleri, böyle şeylere daha az kapılıyorlar! Selim Tevfik 12 Mayıs Pazar PARK OÖOTEL YAZ MEVSiMiNiN KOŞADI Meşhur MAZARiICH ORKESTRASI Hergün: DANSLI ÇAY ve YEMEKLER İstanbul 4 Üncü İcra me- murluğundan; İstanbul aeliye 4 tn- cü hukuk mahkemesince verilen tet- biri Ihtiyati karatı muclbinace münasa- «lhı bulunan 1900 dönüm ve yüz at- miş sekiz biln kiloluk ve altı kişilik ehlavukuf tarafından tamamına Bdo lira kaymet takdir edilen çayır otları 15/5/9036 Çarşamba gününden itibaren saat 14 den 16 ya kadar üç gün yani Perşembe ve cuma günleri Azatlı ve yarım Burgaz çayırlarının antılacağın- dan ve üçüncü günü en çok arttıranın üzerinde bırakılı ve müzaye- deye iştirâk eden taliplerin takdir edi- len kıymetin 96 10 nunü teminat ak- çesi olarak — vereceklerinden taliplerin ilân edilen günlerde eaatlörde mahal- linde bulunacak memuruna müracaat- ları ilân olunur. — (337) Müflis Hristaki Hacı Musif ve İlya Mak- —- roplo Kolektif şirketine ait Alacaklılar Sıra Ceüvelidir. K. Ne. Alacakklılar T. Olunan K. Olumsa Sırası Ret Olunam — Esbabi ret ( Baştarafı 9 uncu yüzde ) 55 Mehmet Nuri 564 36 — 544 36 56 Despina S19 80 — 6519 8e 57 Elbenyo Saraf 858 75 oğlu S8 Koço Pandeli 544 52 858 75 S44 52 59 Mehmet durmuş5d0 $40 60 Marko Sıvacı — 494 64 495 64 oğlu 81 Yakof Papade-20600 — 13500 ploa 62 Ziraat Bankası — 23 ol 63 Yakov s;Köseoğ'u 300 €4Avram Papadoplos 800 23 o1 300 Soa 65 Osmanlı Ban- 36096 16 391297 kası 66 Viktorya döber- 864 68 Un sigorta (272 18 mümtazen (272 18 (237 30 (282 So (319 37 (539 37 (272 26 (272 28 6 cı wmıra (225 mümtazen (225 6 ci sira (207 32 Mümtazen 40 verildiğinden (247 32 Gancı sıra (6150 — Mümtazen 71co İngiliz farkı (1350 — Go wıra olmakla bü- raber ödendiğinden en 8799 verildiğinden (17548 07 6 « sıra 864 68 kefalet olmadığın Şirketi 67 Küçükpazsr 1698 46 16016 17 Beşineci siraya Maliye Tahsil 381593 89 315931 S7 şubesine dan 682 29 Borç we- 66663 82 bebi ma- lâm olmadığındar Istanbul 1 Inci İlNâs Memurluğundan; Müflie Hiristaki hacı Yusif ve İlya Makroplo kollekti! şirketinin açılan iflâsından sonra masaya alimış yedi kişi müracamt etmiş ise de bunlardan dör- dü taleplerini geri almış olduğundan diğer altmış Üç kişi cem'an (381598) lira (89) kuruşun kayıt ve kabulünü istemişlerdir. Masayı teşkil eden iflis idare heyetince bu istekler müstenidatı tetkik olunarak bundan (816931) lira (57) kuruşu kabul edilmiş ve dört alacaklının tuamamen ve bazılarının kssmen ol« mak üzere (65662) lira (32) kuruşu reddedilmiştir. Kabul edilen paradan (41460) lirası birincl derecede mümtas - (1016) lira (17) kuruşu beşincl derecede hazine alacağı olüp baki (273455) lira (40) ku- ruşu her birinin hizalarında gösterildiği gibi evvelce aktedilen kongurdata şartına tevfikan Banka Komerçiyale İtalyana üzerine ikinci derecede ipotek edilen buzhane ve müştemilâti bedoli üzerinde mümlaz ve kısmen altıncı de- receyi teşkil etmişlerdir. Yukardaki tetkikat neticesini gösteren mra octveli birinci İflâe Memurlu- ğunda bırakılmış ve alâkadarlara birer nüsha gönderilmiştir. İBls idare heyeti taafiyenin ceryanı şekline ve alacaklarla borçluların vaziyetine dalir vereceği raporu dinlemek ve bu idareyi tepdil veya İpka etmek ve masanın menfaatı için zarur! görülecek kararları vermek üzere 10 Haziran 935 günü saat 14 de ikinci toplanma yapılacaktır. Bu toplanmaya alacakları tamamen veya ktamen kabul edilen alacaklılar gelecektir. Alacakları tamamen veya kısmaen reddedilenlerin veyahut istediği sıraya kayıt edilmediğini görenlerin veya başkalarının kabal edilen alacağına Kiraz edenlerin tarihl ilândan itibaren beş gün içinde iflâsa karar veren mahkemeye müracaata mecbur olduğu ilâa olunur. İstanbul İkinci İcra Memurluğundan : Emiyet Sandığı Namına Birinci derecede ipotekli olup Yeminli üç ehli vukuf tarafından tamamına dörtbin beşyürz 4500 lira kıymet takdir edilen Istanbul Şehzadebaşında Emin Nurettin baba Hasan Alemi mahallesinde eski Mektep yeni Serezii sokağında eski 9 yeni 23 No, li bahçeli bir evin tamamı açık arttırmaya vazedilmiş olduğundan 17/6/935 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icta edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muham- menenin 96 75 Inl bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakılacak- tır. Akal takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdit edilerek 2/7/935 tarihine müsa- dif SALI günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dalremizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammenenin * 75 ni bulmadığı takdirde satış 2280 No. lı kanun ahkâmına tev- fikan geri bırakılır. .Satış peşindir. Arttırmaya İştirâk etmek İste- yenlerin kıymeti muhammenenin ** 7,5 nisbetinde pey akçesl veya milli bir bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Hakları Tapu sicilli lle sabit olmıyan İpotekli alacaklarda diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sabiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbiteleri ile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün xzarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları Tapu - sicilli ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenvirlye, tanziliyeden mütevellit Belediye rusumu ve Vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. Daha fazla malümat ab- mak isteyenler 19/5/935 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak arttırma şartaamesi ite 934/201 No. lu dosyaya müracaatla mezkür dosyada mevcut 'vesaiki görer bilecekleri ilân olunur. (2552) Satılık Sinema Filimleri: İstanbul Gümrükleri Baş Müdürlüğünden : 5, 10, 15, 20 Nisan 935 tarihli gazetelerle yapılan ilânda yazıli Sinema Filimlerini transit olarak harice çıkarmak şartile 200 liraya& talip vardır. Bu bedelden fazlaya almak isteyenler 26/5/935 Pazar günü saat 15 de yapılacak müzayedeye iştirâk için Başmüdürlükte top” lanan komisyona müracaat etmelidirler. “254T4