13 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

13 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

BT Sağtaz | | |' Halkın Sesi | — Mesleğinizin | Nelerinden | Şikâyetçisiniz? | Düa başladığımız bu — anket ! serisine davam ediyorur. Bugün de uşağıdaki sütunda, müretüip- lerin cevaplarını bulacaksınız: Edirnekapı, Çakırağa mahak tesi, Kaleboyu NO, 760 müret- tip Hamdi : p — Mesleğin nesinden şikâyet olur birader? Tabil gündeliğinin szlığından.. * Mevlânekapı, Hasırcımelek sokağı, MNo. 17 mürettip Nurl?” — Gündeliğin azlığından ve işin çokluğundan. Biz, karımea boyunda, — almsiyah harflerle uğraşn uğraşa, gözle rini gün geçtikçe söndüren İnaanlarız. * Şehremininde İbrahimçavuş mehallesinde, Kaşıkçı mektep sokağında mürettip Sabri: — Mesleğimin şusundan, busundan değil, bir. kelimeyle — mesleğimden şikâyetçiyim, azizim. Ne yapayım ki, bu iş kıtlığında takılmış bulundum — bir kere. Yokdsa, yapılır, — görülür, yenir, yutulur. boydan değildir bizim Iş. Ben eskiden, on mutrodan mete- liği görürdüm. Şimdi Iki metrodan babamı tanıyamıyorum. Bu işi beceremediğim gün Allah — bile kerim değildir. x Aksaray, Nalıncı sokak, 35 numara, mürottip Mükerreom: — Matbaalar, yeni makineler ge- tirttiler, Şimdi 0 makineler bir enatte, bizim elle dört, beş saatte yapabildi- Bimiz İşi çıkarıyorlar. Bu yüzden de, birçoklarımız açıkta kaldı. F imdi bir talep oldumu, yirmi mü- Pettip birden başvuruyor, Bunun meti- — gesinde de mürettibin yevmiyesi, Har- mumideki Alman — markları — gibi habire düşüyor. Sanayicilerin Bir Müracaatı İstihlâk Vergisi İçin Sarahat İstiyorlar Istanbul sanayicileri Gümrük- ler Ökonomi Bakanlığına müra- caat ederek yeni İstihlâk vergisi kanunu projesine iptidal! maddeler- — den olduğu gibi mamul madde- — lerden de İstihlâk vergisl alınması — kaydının ilâvesini istemişlerdir. — Sanayiciler bu suretle yabancıt OOgralların yerli mallara rekabe eğemiyeceğini söylemektedir. Sanayiciler bundan sonra ya- — pılacak ticaret — mukavelelerine *“Türkiyede yapılan maddelerin ithaline imkân yoktur,, kaydının — Hâvesini de istemektedirler. Liman Şirketi Kadrosu ç Liman ve rıhtımlar umüum müdürü Ali Rıza Çevik dün An- karadan şehrimize gelmiştir. Ali Rıza Çevik Ankarada liman ida- resinin Maliye Bakanlığından ay- — gılarak Ökonomi Bakanlığına bağlanması işi ile meşgul olmuş- — tur. Liman muvokkat /—kadrosu esas kadro olarak kabul edilmiştir. ı.' SON POSTA DAHİLİ HABERLER Bir Kurt Köpeğinin Dün — Şişlide Yaptıkları Dün, bir kurt köpeği, Şişli e- yarını heyecana düşürmüştür. Şişlide oturan Madam Maryan- tiye ait bir kurt köpeği, her ma- sılsa sahibinin elinden kurtulmuş, ve Öötekine berikine saldırmıya başlamıştır. Herkes birer tarafa Altın Hırsızı Osman Kayseriden Kaçmıştı. Burada Tutuldu Polis ikinci şube memurları, Kayseride yapılan —mühim bir altın hırsızlığının - faillerini gehri- mizde — yakalamışlardır. — Vak'a şöyledir: Kayserili Osman isminda biri, memleketinde — bir kadıncağızın evine girmiş ve eline — geçirdiği (25) beşibiryarde ve (20 ) altın lirayı ve bundan başka iki halis gümüş şamdanı aşırarak mrraka- dem başmıştır. Kayseri zabıtası, buü altın hırsızını. orada yakalayamayinca, muhtelif — şehirler — zabıtalarına ve bu meyanda da İstanbul poli- sine müracaat etmiştir. Bir müd- dettenberi —bu — soygunculuğun faili aranadursun dün çarşı İçine bir adam gelmiş ve elinde taşı- dığı halis — gümüş iki şamdanı satmak için sağa sola baş vur- muştur. Bu sırada memurlar, bu adamın halinden şüphelenmişler ve Kayseri hırsızlığını da hatırlır yarak kendisini karakola götür: müşlerdir. Osman, karakolda — sorguya çekilince yaptığı hırsızlığı olduğu gibi itiraf etmiş, beşibiryerdelerin bir kısmmı da sarfettiğini söy- lemiştir. Bu altın hırsızı, şimdi mahfu: zen Kayseriye gönderilecektir. Milli Mücadele Filmi Ordu Akademisinin Güzel Bir Teşebbüsü Ordu akademisi n bir destan olan ınnbı.:::ım filim ile tesbit etmek Üzere yeni bir. teşebbüse — girişmiştir. Bu hususta ilk çalışmalar Adana mıntakasında başlamıştır. Akade- minin üç filim memuru Çukurova ve Gaziantepteki milli mücadole kahramanlarını filime almak üzere Adanaya üçler, —oradan da Maraş ve teptebe geçmiş- lerdir. kaçıştığı için köpek te alabildiğine dolaşmakta devam etmiştir. Kurt köpeği, nihayet, o civar- da oturan binbaşı Bay Naimin beş yaşındaki oğlu Sedatı yaka- lamış ve ısırmıştır. Vak'ayı gören- ler, hemen polisi haberdar etmiş- Hangi Mektebe Gireceksiniz ? Yakında Ortamektep, Lise ve Yüksek mekteplerde kagıt ve kabullere başlanıyor. Her sene olduğu gibi bu sene de Son Posta, yeni yetişen genç- lere soruyor : Hangi Mektebe Gireceksiniz ?. Son Postaın Mek- “pçı vi Ortamektep, Lise ve Yük- sek mekteplerin bütün kayıt ve kabul şeraitini yazacak, gençlerimizin müş- kül sorgularına cevap verecektir. ler, memurlar, koşuşup — yetişmiş, çocuğu kurt köpeğinin dişlerinden zorla kurtarmışlardır. Gerek yaralı Sedat, gerek köpek, şehreminindeki kuduz has- tanesine sevkedilmişler ve müşe- hede altına alınmışlardır. “Köy Evleri T'Şi,, Açılan Proje Müsabakası Uzatıldı köylü- ler ü bir evleri Sünkar kçaşe T bt biten müsabaka, 1 Hazirana ke- dar - uzatılmıştır. Kıymetli Tevrat Bir Heyete Tetkik Ettirilecek Hapishanede bulunan ve çok laymeti olduğu muhakkak olan Ceylân derisi üzerine yazılmış Tevrat kitabı bir — mütehassıs heyoje tetkik — ettirllecektir. Bu kitap, evvelce Hahamhane tara- hntıı tevkifhane havrasına verik mış El Altından Mektep İşle- ten Bir Bayan Balatlı Madam Marika Para Cezasına _Mıhl_(üm Oldu Madam Marika Balatta oturur, Zabıtaya verilen bir habere göre Madam Marika evinin üstkatını meptebe çevirmiştir. Bunun için de Kültür. Bakanlığından izin almamıştır. Onun, Balat, Fener, Ayvansaraydan gelen talebesi var- mış. Beş ile yedi yaş arsındaki bu yayruları Madam Marika sıra- lara oturtur, şehadetnameli bir muallim gibi sıraların arasında gezerek onlara mezaret edermiş. Çocukların defter, kalem ve çan- taları varmış. Onlara, mahiyeti moçhul dersler verirmiş. Bunun üzerine Madam Marika Adliyeye ve İmiş ve dün muha- A d şahit diye dinlenen polls memuru Bay İsmail diyor ki: — Birze verilen haber ürzerine Madam Marikanın evine girdik. Tam ders zamanı İmiş. Çocuklar kitap okuyor, yazı yazıyor, ma- dam da onlar yordu. Kendisine sorduk: — Kimsesizim, bunları oku- tarak para kazanıyorum, dedi. Diğer şahitler de bu sözü teyit edici şeyler söylediler. Sıra Madam Marikaya gelince; ©, okuma, yazma bilmediğini 1d- din ediyordu. Çocukları da ya- ramazlık ettirmemek ve gözel- mek Üzere evinde topladığını Böylüyordu. Mahkeme, Madam Marikaya 30 Jira para cezası kesmiştir. Fakat şimdiye kadar biçbir suç işlemediğini de göz Bönüne getirerek bu cezayı tecil etmiştir. Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: Mlaye 13 Günün Tarihi | Bir İki Satırla Bay Yevtiç Gelecek * Yugoslav Başvakili B. Yevtiçin yakında Ankarayı ziyaret edeceği haberleri tahakkuk etmektedir. Ör el Vaf Üç Kafadar Tevkif Edildi Abrahim, Halil ve Sait adlı üç kafadar evvelsi gece Beşiktaşta kömürcü Ziyanın kilitlerini kıra- rak dükkünna girmişler ve samı dığıncaki (50) lirasım çalmışlardır. Müddemmumtilik dün üçünü da tevkif ettirmiştir * * * Turfanda Çilek Piyasaya Karadeniz Ereğlisine den turfanda çilek gelmiştir. Kl- losu 140- 180 kuruşa satılmak- tadır. Pek yakında dişeceği muhakkaktir. * *« * Apollon Takımı Geliyor Atinanın futbol ikincisi Apollon takım Galatasaray ve Beşiktaş tarafından müştereken davet edi'- miştir. Appollonun ayın 16 sında Taksim stadyomunda Beşiktaşla 18 incl Pazar günü de yine ayni stadda Gülatasarayla maç yapa- cakları haber veriliyor. * * * Olgunluk İmtihanları Bu sene yapılacak olan İlse ve von sınıf olğunluk imtihanlarını gimdiye kadar 50 kişi talip çık- mıştır. * * * Buradan Ayrılan Esnaf Küçük san'atlar kanumumun tatbik sahasına geçişinden sonra memleketimizden ayrılan ecnebi- lerin çoğu Masır, İvan, Filistin te * * * Wapur Alınırsa Sefer Yapılacakmış ! Öğrendiğimize göre Akay Ida- resi yeni vapurlar satın alındıktan sonra kışın Yeşliköye, yazın da Floryaya Ada seferleri gibi mun- tazam Gseferler tertip edecektir. Florya İçin üçünecü mıntaka, Ye- şilköy için ikinci mmtaka tarifesi tatbik edilecaktir. ! * * * Esnaf Cemiyetlerinin Federe Edilmesi Esnaf cemiyetlerinin federe edilmesi meselesi tahakkuk etmek üzeredir. * * * Dün Gelen Soyyahlar Dün şehrimize İtalya bandıralı Roma vapurlle 1200 İtalyan seye yahı, bir Fransız vapurlle de 200 Fransız seyyahı gelmiştir. Bu seyyablar dün şehri gezmişler ve gece Timanımızdan hareket etmiş- erdir. J Muharrir — Peki... Senin en korktür — bâtıl itikat nedir ? SS "Bat itikatlara * itikat i Son Posla uzdkarrlri — Hrsma B. !. Seninle de anket yapmiya geldim. Bâtıl ilizatlara imaur mısın dasan B, — İnanmam! z Muharrir — İki bayram ı?ıııııü v enmeyi uğursuz sayar mısın Hıyıııı B. — Saymam. Çünkü bixde bayramlar da çoğaldı, evlenmeler del., Mubarrir — Karakediden korkar mı- Hasan B. — Bâtıl etmek | sın ? Hasan B. — Onu farelere sor |