17 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

17 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

SF CA 2 Sayfa Mesleğinizin WNelerinden Şikâyetçisiniz? Aksaray Setbaşı sokağı 49 No. li hane, şoför All Şevki; — Yolların bozukluğundan tabli, Arabalarımız, daha taksitlerimizi öde- meden harap oluyor. Bir tarafı sakat. lanmadan, tamire girmeden bir hafta ku'lanabildiğimi hatırlıyamıyorum. Sonra biz de, başkalarını ziyana gek- maktan zevk duyan kimseler var. Hatta bunların içinde, öyleleri var ki, otomolile, sade bu kuruyası zevkle- rini tatmin edebilmek için biniyorlar. Ve meselâ çiçek vazosunu kırıyorlar, ttâ kanepelerin yüzlerini * Fındıklı Fırın sokağı 3 Noli hane, şoför Galip; — Şoför meden şikâyet eder azi- zlim; yollardan tabil... Bilhassa Edirne kapı, Müozevi, Otakçılar, ve Eyüp - Keresteciler yolu.. Bufalara gitm mecbur kalan — betbahtlar — içi tekerlek, silindir, çamurluk kırmadan dönenler parmakla gösteriliyor. Ve biz buralara gidecek müşterile karşılaşmamak için bucak — bucak kaçıyoruz. Fakat aksi gibi en fazla da oralara müşteri çıkıyor. Ben kendi he », mecbur etmeseler, © yola takalı yazacağı paranın İiki misline dahi müşteri gölürmem! * Feriköy, Aynacı çıkmazı, B numaralı hane şoför Tahsin: — Otomobillerin bolluğundan, ve müşterilerin azlığından. Bugün bir hesap edilse, neredeyse adam başına bir taksi düşecek İstanbulda, Sonra, yaktin koymetimi bilen az. Para da kıymetlendi. Bu yüzden; pek.. Amma pek sıkıda kalıp ta mecbür. olma« yanlar, otomobilin yanına bile uğra- — muyorlar, Bittabi biçare şoförler de, Bazan, tramay parasına, hatta tram- yay parasından ucuza müşteri taşı« maya mahküm o'uyorlar. Madam Elmasyanı Kim Öldürdü Sarıyer Cinayetinin Yeni İpucları Bulundu Müddelumumilik ve polis 20 gün evvel Sarıyerde esrarengiz bir sürette on yedi yerinden yarala- narak öldürülen Madam Mari Elmasyan tahkikatile meşgul ol- maktadır. Polje yenlden — bazı Ipucları elde etmiştir. Madamın evinde bulunan mek- tuplar da tetkik edilmektedir. Madams daha evvelce para sız- dırmak için tehdit mektupları gönderilip gönderilmediğide araş- tırılmaktadır. Gaz Deposu Yandı Beykozda Sokonl gaz fabrika- — Banın İmlâ dairesinde dün sabah - bir infilâk olmuş, binanın Üst katı çökmüş, makine dairesinde bulunan benzinler de yanmıştır. aa VA Yolcu — Hasan Bey, büyük han, yanındaki hamam... Şu gördüğün SON POSTA Mücevherler Kayıplara Karıştı Bir Kadın Falcı Karının Zabıta Tuhaf Bir Hile - Karşısındadır Evvelki gün Saraçhanebaşında garip bir soygunculuk hâdisesi olmuştur. Bayan Fatma İsminde biri, meçhul bir çingene karısma fal baktırmak İstemiş ve falcıyı evine almıştır. Kurnaz falcı fal icabı olarak — Bayan — Fatmanın mücevhberlerini getirtip bir ekmek içine koymuş, —bunun 24 saat durması lâzımgeldiğini, bu müd- det içinde yeniden uğrıyacağını söylemiş ve çıkıp gitmiştir. Vaziyetten şüphelenen Bayan Fatma ekmeği açtığı zaman için- den birkaç çakıl taşından başka birşey bulamamıştır. Zabıta *bu kurnaz falcıyı aramaktadır. 13 Bin Lira İstiyor ! — İstanbul Ad'iyesinin eski mlle- tantiklerinden avukat bay Hikmet, refikasına ameliyat yapan Haseki hastanesi doktorlarından profesör Lipman ile hasta bakıcısı Elizeyi protesto etmiştir. Bay Hikmet, profesörden 10 bin, hasta bakıcı- dan da 3 bin lira tazminat İste- mektedir. Bay Hikmetin iddiasına göıı, refikası bir kovuştan başka ir kovuşa usulsüz olarak kaldı- rılmış ve bu yüzden hastanın yaraları açılarak tedavlsi güçleş- miştir. Bir Kaçakçı Bulgaristana Para Kaçırır- ken Yakalandı “Varna,, adındaki Bulgar va- purunun — tayfalarından — Stoyan Bulgaristana — para — kaçırırken gümrük muhafaza teşkilâtı me- murları tarafından yakalanmıştır. Kaçakçının Ustünde 16 bin Bul- gar levası, 120 Bulgar tahvili, 5 yüzük, ayrıca da Yunan ve Ame- rika paraları bulunmuştur. Leva- ların 5 bini gümüştür. Maçka Hattı Maçka tramvay hattının teki yapılmış, ikinci hattın İnşasına başlanılmıştır. Ikinci hat 15 Ha- zirana kadar bitecek ve 15 Haz- randan sonra tramvaylar İşlemeye başlayacaktır. Kurbapı Oldu Öz Dil Çalışmaları Başladı Türk dili araştırma kurumunun kılavuz komisyonu hergün beş kell- melik bir liste çıkaracaktır. Bu Histeleri okurlarımıza vermeğe başlı yoruz. Listade çıkan Sz Türkçe #öz- lerin Osmanlıcaları bundan sonra gazetemizde — kullamılmıyacak, hep öz Türkçeleri yazılacaktır. Bunları hergün kesip cep defterinizin ara- sında sak'larsanız yazılarımızı okurken çok kolaylık görürsünüz. Birinci Liste 1 — Hâkim (Souveraline)-Egemen Hâkimiyet - Egemenlik Misal: Hâkimiyet milletindir - Ege- menlik ulusundur. 2 — Müstakil - Erkin, bağınsız İstiklâl - Erkinlik, Bağınatzlık Misak 1 — Biz müstakil bir milletin çocuklarıyız, - Biz erkin bir ulu- sun çocuklarıyız. - İstiklâl müca- delesi - Erkinlik savrşı $ — Müstakil mebunlar - Bağınsız saylavlare Türkiyede mehkemeler müstakildir - Türkiyede hak yer- || leri bağınsızdır. 8 — Sanayi - Endüstri Sınal - Endüstriel 4 — Hür (T. Kö.) - Özgen Hürriyet (T. Kö.) — Özgenlik 5 — Sorbest - Özgür Misalı Serbest mıntaka - Ozgür belge İkinci Liste 1 — Mamur - bayındır A) Mamuriyet - bayındırlık B) İmar etmek - bayındırmak Misaliler? Ankara bayındır. bir şehir olmuştur. » Memleket bayındırlık yolundadır. - bütün devlet yapı işleri Bayındırlık Bakenlığına bağ- Taamıştir - biz yurdumuzu. bayın- dırmaktan ve geliştirmekten bı şka birgey — düşünmüyoruz. 2 — İnkişaf etmek - Gelişmek İnkişaf ettirmek - Geliştirmek İnkişaf - Gelişim, gelişme Misal: Türkiyenin ekonomik gelişimi günden güne artıyor. 8 — Mülkf - Sivil 4 — Askeri - Süel (militaire) Not! “ Asker , kelimesi “ Soldat ,, || anlamına Türkçedir. 5 — Cemiyet, Şirket - Sosyete Misal: Türk cemiyti - Türk sosyetesi Şeker şirketi - Şeker sosyetesi İçtimat - Sosyal HNott— Türk kökünden gelen “ce« miyet, şu #n'amda ku'lanılacaktır! Hi mer Cemiyâti - Kızılay Ce- miyeti, Dil Cemiyeti, Gazeteciler Cemiyeti. Mot 2 — Gezetemize gönderilecek yazılarda bu keli melerin Osmanlıca- larının kullanılmamazını rica ederir. IBoğazlılara iGün Doğdu Her Tarafta Yeni Eğlence Yerleri Yapılacak Şirketi Hayriye — Boğaziçini şenlendirmek ve gidip — gelenin sayısını çoğalimak için bazı ted- birler almış, fiatleri — indirmişti. Bu arada Boğazda yeni eğlence yerleri vücude getirmek, stadlar yapmak ta kararlaştırılmıştır. Anadoluhisarında, Beykozda ve Beylerbeyinde asri birer stad- yom yapılacak, — burada alâkalı maçlar tertip olunacaktır. Maç günleri maça — gidenler ve sporcular — için gayet — ucuz biletler — çıkarilacaktır. Ansızın Öldü Vefada Kovacılarda Haydarın oksijen fabrikasında çalışan Fer- hat, dün iş Üzerinde İken ansızın düşüp ölmüştür. Sahte Yağ ! Balıkpazarında bir margarin fabrikasının margarin yağlarını tereyağı diye sattığı anlaşılmış ve kapatılmıştır. Uyurken Karnına Yılan Kaçmış ! Kemaliyede tarlasında uyurken ağzından karnına bir yılan giren Kemaliyeli Küâmil adında bir köylü buraya getirilmiş, Gureba hastanesinde yılan karnından çı- karılmıştır. Fakat bu adam mem- leketine gitmek İçin para almak üzere dün — belediyeye — gelmiş, birdenbire — düşüp — bayılmıştır. | Kâmil tekrar tedavi altına alın- mıştır. Altı Suçlu Bir Çozuğa Tecavüz İddia- sile Yakalandılar Istanbul polisi, Hızır, lemail, Ibrahim, Niyazi, Rasim ve Kur- ban adlarında altı kişi, küçük | bir çocuğa tecavüz ettikleri iddi- | asile yakalamış, Adliyeye vermiştir. | Bu çocuk, Karagümrükte oturan | Abdullahın 14 yaşındaki oğlu Velidir. Acaba Cinayet Mi ? Satılmış adında bir adam müddeiumumiliğe bir arzuhal ve- rerek, kayın biraderi Araçlı Maz- | harın kaç gündür ortada görün- mediğini, bir cinayete kurban gitmiş olması ihtimalinden kork- tağunu bildirmiştir. Mazhar 30 yaşındadır ve polis şimdi kend- sini aramaktadır. Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: İ Küi üi BElük Döremiz 5 hd Y e ı e Şu güzel apartıman, şu dükkân,., ı « Şu tarla Hem de kimin hep bir kişinin malıdır. bliliyor musun ? Hasan B. Mutlaka şu köşedel Mayıs 17 Günün Tarihi | Bir İki Satırla Mısır Kredi Fonsiye Tah- villeri Çekildi Kabire, 16 (A.LA) — Yüzde Üç faizli ve ikramiyeli kredi fone siye tahvillerinin çekilişinde: 1886 — senesi — tahvillerinden 327,413 No, lı tahvil 50.000, 1903 #enesi tahvillerinden 489,977 No.lı tahvil 50,000, 1911 senesi tahvile lerinden — 312,773 No.lı tahvil 50,000 frank ikramiye kazanmış« " lardır. * * * Yol Yapımı Muğla, 16 (A.A.) — İl içinde yükümlü işçi çalışması bitmiştir. Hin ova yolu olan Fethiye « Köyceğiz yolu bu yıl açılacaktır, Şimdi yağmur sularının ve küçük suların geçtiği yerlerin kapanımaı sından batak yapan yerlerin düe zeltilmesile uğrapılmaktadır. » * * Şarbay Pariste N ve Şarbay (Vali ve Belediye Relsi ) Mubiddin Üstündağ şimdi Paristedir. Yakında buraya dönee cektir. Wi .» * Kayalara Oturdu Istanbul Yalova arasında yük taşıyan Ahmet kaptanın motörü, evvelki gece Moda - açıklarında kayalara oturmuş, fakat sabahe leyin kurtarılmıştır. * * * Buğday İhracatımız Ziraat Bankası Yabancı piya» salara buğday satışı yapmıya devam ediyor. Avusturyaya yenle den beşbin ton buğday satılmıştır. * * Basın Direktörü Basın Genel Direktörü ( Mate buat umum müdürü) Vedat Nedim dün tayyare He Bükreşten Istanbula gelmiştir. * * * Kolalı Yoğurtlar Belediye bütün yoğurtları tahs N ettirecok, kolalı ye ilâçlı olanı lar imha edilecektir. * * * Denizciler Bayramı Kapotaj hakkının Türk sancas ğına geçtiği bir Temmuz tarihine de yapılacak büyük deniz şenlike leri için hazırlıklar başlamıştır. * * * Yeni Hal Binası Kerestecilerde — yapılan Hal binasının — Haziranda — açılmasi kararlaştırılmıştır. * * * Sekiz Mülteci Bulgaristan Türklerinden se« kiz kişi iki gün evvel Türk- Bule gar hududunu geçerek bize iltica etmişlerdir. g ğ B z b