23 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

23 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

SON POSTA Cefrika No: 82 — “Katiyen..... Bana kalırsa bu büyük bir vicdansızlık olur. ,, Mösyö Flambert te bu sözleri gülerek söylemişti. Fakat Cares- Be'nin söylediği sözlerin ima ettiği manayı derhal kavramıştı. Demek kd Ingilizler vaziyeti zanmettiğin den daha vahim görüyorlardı. Bu sözlerden bunu — anlıyordu. Fakat onun aldığı talimat sarihti. Her ne pahasına olursa olsun sulhu muhafaza etmek - lâzımdı. Binaenaleyh telâş verici sözlerden ve hareketlerden çekinmeli idi. $ Balo Perdita vaziyeti daha açıkça aplattı : — “Nerede ise bir harp baş- liyacağını zannediyorlar ve onun memleke- dönmemizi istiyorlar. |,, Dedi. |0 Mösyö Flambert alaycı bir isürette kaşlarını kaldırdı : | —" Ona bakarsanız burada Uç senedenberi, hergün fordası hafta harp patlıyacağını söyleyip dururlar. Hamdolsun birşeyler ol- ; madı ve olmıyacak da... Zaten sulhu temin için bu rivayetlerden deha sağlam ne olabilir?,, Dedi. Sür'ati —intikalden — mahrum olan madam Flambert kocasının bu sözlerinden, genç kadınların Pragdan gitmelerini istemediğini atladı ve kocasını takviye - için söze karışarak: * — “Hiç bugünlerde gitmek olur mu? Yarın gece şatoda Sa- libiahmer balosu var. Mevsimin en büyük balosu... Her halde görmelisiniz,, dedi. O, konuşurken biraz evvel gıkanlar da odaya girmişlerdi. Sir Gooffrey tekrar özür diledi fakat izahat — vermedi. Yalnız ehemmiyetsiz bir mesele olduğu- nu, bir şey yapmağa lüzum gör- mediklerini söyledi. Filhakika onlar, şifrenin eski metruk olmasına rağmen telgra- fiın bakikaten Steele tarafından çekilmiş olduğuna karar vermiş- lerdi. Öyle olmasa da, düşman- lar tarafından gönderilmiş olsa, muavenetine gelmemeleri değil, bilâkis gelmeleri talep edilir ve kendilerine bir tuzak hazırlanırdı. Binaenaleyh telgrafın doğruluğun- dan şüphe etmiye lüzum yoktu. Balo kelimesini işiten Caresse biraz da Prağdan hareket mese- lesini tahrik maksadile Sir Geof- fvey sörünlü bitirir, bitirmez der- hal Madam Flambret'e sordu: — “Saliblahmer — balosu mu dediniz? Haberimiz yoktu... Tabli baloyu görmeden Prağdan gitmi- yeceğiz... Husus! bir balo mudur? — “Salibiahmer menfaatinedir.. herhalde sizi de davet edecekle- rine şüphe yok.. Madam Janda bunu temin eder, değil mi Zita? Madam Zita Janda, gülerek cevap verdi: — *“ No demek; memnunu- yetle..,, Diğer — taraftan Perdita ile Laurence de İngiltereye avdet meszeles'ini başka bir cepheden görüşüyorlardı. Perdita: — “Mösyö — Flambert, — bizi Pragdan bir an evvel göndermek — Hiklerde bulunmuşlardı !. ÖK KEye e) | 23-5- 1935 için gösterdiğiniz endişeye hiç te İştirak etmiyor.,, dedi. Lawrence dalgin bir sürette cevap verdi: — “Öyle mi?,, dedi ve dü- şünmeye başladı. Mösyö Flambert son yirmi dört snat zarfındaki olup biten- leri bilmiş olsaydı, herhalde fik- rini - değiştirirdi. Onlar odadan çıktıktan sonra genç kadınlar belki de herşeyi Fransız Sefirine anlatmış ve kim bilir daha ne lüzumsuz gevaze- miyet vermiyor mu? ,, — “Zannetmem. Büsbütün baş- ka geylerle meşgul, ,, —" Ya vi? » ( Arkam var ) 500 Liralık Müsabakamız da açtığı- Okuyucularımız ara rettik. İstanbtulda ve dişarıda bu- hunan — öküyücularımızın - (7) Ha- zirana — kadar — vakitleri vardır. O zamana kadir. bize neşret- üilinde cevap- gönderme'l sirler. Zarflerın üzerine “müs baka memurluğuna, kaydı konacaktır. (7) Hezirandan sonra gelecek cevaplor kale alın- mayacak ve netice 112) Haziranda Hân edi'ecektir. Kendini topladı ve - sözüne devam etti: “Ben de sizin gittiğinizi istemiyorum. Fakat yalnız benim sözümle olmaz kil. Mister Lang- tonun telgrafını unuttunuz mu?,, — Ona rağmen Caresss'in buradan — gideceğini — zannetmi- yorum. — *“ Demek telgrafa da ehem- Odun Ve Kereste Aîrtır.m_asîi Belgrat Muhafaza Ormanları İşletme Direktörlüğünden : N Belgrat mubafaza ormanlarının tensil ve İmarından ötürü mevcut kayın, gürgen, kestane ve meşe ağaçlarından çıkarılması gerekli olan devrilmiş ve diklij olanlardan da kuru ve haslalıklı bulunan ağaçlardan elde edilecek tahminen 300 metre mik'abı gayrimamul kereste ile * 120,000 ,, kental odun 1935 yılının Haziran ayının onuncu pazartesi günü sant “ 11 ,, de muvakkat ihalesi yapılmak Üzere kapalı zarf usulile arttırmaya konulmuştur. Isteklilerin muvakkat teminatı olan “ 1125 ,, lirayı Vilâyet Muhasebeciliğine yatırarak “15,000,, liralık bir teahhüdü yapab'le- cek mal! kudrette bulunduğunun ve orman işlerini başarabi'eceğini mübeyyin Ticaret Odasından ilân tarihinden sonra tasdik edilmiş vesikayı muhtevi teklif mektubunu nihayet ihale saatinden bir saat evveline kadar * Istanbul Vilâyet binasında dairei mahsusasında ,, toplanacak olan * Vilâyet orman satınalma ,, komisyonu reisliğine verilmesi ve şartaameyi görmek isteyenlerin İlân tarihinden itibaren “ tatil günleri,, hariç Büyükdere - Bahçe-köyünde bulunan Belgrat ormanları işletme direktörlüğü ile İstanbul Orman Dirâlsşı'lllilnı müra * " . 2 film birden ÇILGIN KAN | GiGi BERBER Charles Boyer Türkçe sözlü Annabella operet Duhuliye 20 kuruş 1 — Beyoğlunda Ağa hamamı sokağında Üçüncü vakıf hanın 6 No. dairasi. 2 — Beyoğlunda Parmak kapıda Telgraf sokağında 2-4 No. apar- tımanın 3 ve & No, lu daireleri. 3 — Beyoğlu Kamerhatun çakmak sokağında 19 No, lu ev. 4 — Hocapaşa, Emirler, Hamidiye caddesinde 46 No, lu dükkân, 5 — Tahtakale, Rüstempaşa, Papasoğlu S. 22. No. mağara. 6 — Uzunçarşı Saman Viran evvel, dökmecilerde 49 No.lu dükkân 7 — Yusufpaşada Haseki caddesinde 25 No. lu dükkân. 8 — Tophane, Ekmekçi başı Boğaz kesende 136 No. lu dükkân. ©9 — Bahçekapıda Dördüncü Vakıf han zemin katta 66 No.lu mağaza- 10 — Şehremini, Denizaptal, Tramvay C, 338 No. lu dükkân. 11 — Bahçekapıda Dördüncü Vakıf han 4 üncü katta 20 No.lu da, 12 — %ıyuıuı Simkeşhane altında 101—95 Ne. lu dükkân. 13 — Çarşıda Karamanlı oğlu sokağında 7 No. lu dükkân. 14 — Balıkpazarında yağ iskelesinde Kanlıca pazar kayığı iskelesi kira üzu 31/5/936 bitimine denlü, 15 — Arnavutköyünde Tevfikiye camil İmamı Meşrutahanesi uzut 31/5/938 bitimine denlü. Yukarıda yazılı mahaller kiraya verilmek Üzere açık arttırmaya kon> muştur. İatekliler 25/S/935 Cumartesi günü saat on beşe 'denlü Evkaf Müdüriyetinde varidat kalemine gelmeleri. —— - * “26386,, kira Ölüp Ölmef'ği (Baştarafı 1 inci yüzde) barlarında kulaktan kulağa bir çok şayialar, rivayetler dolaşmıya başlamış ve bunlar o derece ya- yılmışlardır ki hükümet bile bun- ları tekzip etmiye ve bu suretle onunla ne kadar alâkadar oldu- gunu İilân etmiye mecbur ol- hastanede ölen adam casus Lav- rence değildir. Başka birisidir. Lavrence gizli bir vazife ile Şarka gönderilmiş ve bunu saklamak için de hükümet böyle bir ölüm rivayeti çıkarmıştır. Diğer bir rivayete göre İngik terenin bütün harp plânlarını yalnız Lavrence bilirdi. Hükümet her ihtimale karşı bu plânları kâğıt Üzerinde tespit etmekten çekindiği İçin bunları casusun harikulâde hâfızasına tevdi et- miştir. Bu adamın ölmesile de Ingilterenin herp plânları tama- men kaybolmuş ve İngiliz devleti büyük bir tehlikeye maruz kak- mıştır. Son zamanlarda Lavrence'in oturduğu köşkün etrafında sık sık orman yangınları oluyordu. Bir gün de casusun hizmetçi ne- ferinin anasını yatağının ayak ucunda ölü bulmuşlardı. Halk bunların, ecnebi casualarının eseri olduğunu ve Lavrence'i öldürmek, mahrem evrakını ele geçirmek veyahut mahvetmek maksadile yapıldığını iddia etmektedir. Hattâ Lavrence'in oturduğu köyde çıkan bir şayiaya göre casus bundan birkaç hafta evvel Berline gitmiş ve avdetinde der- hal polis merkezine giderek ha- yatının tehlikede olduğunu söyle- miş ve polisin himayesi 1i İstemiş- tir. Bundan fiç hafta evvel Lav- rence'in hakikaten Berline gitmiş olduğunu ve avdetinde de daima .. Mayıs 23 —a Meşhur Casus Lavrensin 1 Şüpheli Lavrens meşhar Arap kıyafetile iki polis ile beraber dolaştığını Hogiliz gazeteleri bile itiraf et- mektedir. Bu rivayetler ve itiraflar ve bilhassa İngiliş kıralmın hasta- neye bir memuru mahsas gönde- rerek Lavrence'in ahvali «ıhhiye- sini sordurması çok manidardır. Her şeyi gizli tutan Lavrence geçen sene bir arkadaşına: — “ Hiçbir. memleket beni kabul etmiyor. Türk, Fransız ve Alman topraklarına ayak basamı- yorum. Şöhretim, daha doğrusu kötü namım yüzünden beni Hin« distandan kovdular ve tayyareci- likten ayrılmağa mecbur oldum. Beni herkes casus zannediyor ve her memleket bana karşı kapıla- rını kapıyor!,, Demiştir. Casusun kendi ağzından çıkan bu sözler de gayet manldardır. * a Lavrence hakikaten öldü mü? Yoksa bu da onun hokkabaz torbasındaki bin bir oyunlarından biri mi? Bunu ancak vakayi göstere- cektir. 'Türkiye Ile Küba Arasın- da Afyon Kaçakçılığı ( Baştaralı 1 inci yüzde ) hazırdır, mânasını; Viyana keli- mesi: Vapura yükletilmiştir, mâ- nasını; Berlin k : Mallar muayene edilmeden vapura yük- letilmiştir; mânasını anlatmakta idi. Şifre lisanında Budapeşte: Tehlike var, mallar yakalandı, demek oluyordu. Ihtisas egemenliğinin ( hakim- liğinin ) hakikaten derin nüfuz nazarı sayesinde yapılan kaçak- çılıklar bütün çıplaklığile aydın- lanmıştır. İlk parti afyonlar 934 yılı eylâlünde, ikinci — parti elli kilo olarak teşrinievvel 934 — ta- rihinde, üçüncü — parti 200 kilo olarak 16 kânunusani 935 tarihin- de, dördüncü parti de 9 şubat tarihinde sevkedilmiştir. Kaçakçılık şebekesinin kurnaz- ca bareketleri bütün çıplaklığile meydana çıktıktan sonra ihtisas egemenliği suçlular — hakkındaki kararını bugün vermiştir. Suçlu- lardan — Jozef Pardo ve Leon Matalon ikişer yıl Üçer ay ağır hapis cezasıma ve 5575 şer lira para cezasına, — afyon — tülccarı Davit Abalofya 1 sene Yay ağır hapse ve 5075 lira ağır para ce- zasına, gümrük — komisyoncusu Bay Osman- Nuri 1 yıl, 1 ay ve on beş gün hapse ve 2787 lira —ağır para — cezasına mahküm edilmişlerdir.. Mahküm- lar para cezalarını ödemedikleri takdirde ayrıca birer buçuk yıl hapis yatacaklardır. Şalom biraderler mücssesesl müdürü Bay Antuvan — Regüze, gümrük — muayene memuru Bay Aziz ve tenekeci Bay Bohorun suçları delil noksanından sabit görülmediği için beraetlerine ka- rar verilmiştir. Ancak gümrük muayene memuru — Bay Azizla beş afyon — kasasından — yalnız birini sathi bir muayene ile ik- tifa ederek — bütün sandıkların geçmesine müsaade ederek vazi- fosini suilstimal etmesi ve muaye" ne sırasında kendisinden bekler nen ciddiyeti göstermemesinden salâhiyetli muhakemat encüme- nine ve inzibat — komisyonuna verilmesi onaylanmıştır. — Beraet eden üç kişi serbest bırakılmıştır. , Ad. Bil. Bugün Pangaltı TAN sinemasında LİEBELEİ MAGDA SCHNEİDER Gelecek Pazar günü programı * GENÇLİK - ARZULARİ ““MARTHA - EĞGERTH Heriki filmde FOX JURNAL a Telefon ; 43374