23 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

23 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

OM Sayfa emr ak elde e aya SON POSTA “Devlet Demiryo birim yazlık ten- ziâtlı yolcu tarifeleri 1/6/935 tarih nden itibaren tatbik edilecektir: Devlet Demiryo'ları ve Limanları Umumi Müdürlüğünden: Muallim ve Talebelere : Umumi tedrisat dereceleri dahilinde bulunan arif İdarelerince musaddak Hususi biümum mektep ve Üniversite- lerin muallim, Profesör, asistan, mürebbi, muavin ve müdürlerine Mayıs başından Birinci teşrin sonuna kadar ve bu mekteplerin talebeleri.e ecnebi memleketlerdeki aynı mekteplerin talebelerine her zaman umumi tarife ile uzak mesafelere mahsus tenzili D.D. numaralı tarife üzerinden her seyahatte “© 50 tenzilât 71 yapılacaktır. Bu tenzilâttan istifade etmek istiyenlerin, mensup oldukları mektep veya Üniversitelerden veya Maarif Vekâletinden “ve müdürlükler nden mualiim kısmında olanların seyahat edilen takvim senesi içinde tanzim edilmiş bir hüviyet varakasını ve ta- lebelerinde keza en çok altı ay evvel tanzim edilmiş fotoğraflı bir vesikayı hamil bulunmaları ve bilet alirken ve yolda biletler kon- trol edilirken demir;ol memurlarına göstermeleri lâzımdır. Mek- teplerini bitiren talebelerde, talebe iken aldıkları vesikaların muteber olduğu müddet içinde bu tenzilâttan istifade ederler. Umuma Mahsus Gidiş - dönüş tarifesi: Tenzilâtlı Gidiş - dönüş tarifesinin yeni tatbik şartları şöyledir. Gidiş - Dönüş biletlerinin mer'iyet müddetler, seyahate boşlana- cağı günden İtibaren müteakip ayın aynı taribli gününün scnu olan gece yarısına kadardır. Yolcular seyahate başlıyacakları günü kendileri tayin edecekler ve bunu, biletlerin Üzerine yazdıracaklardır. Yolcular seyahate başlamadan evvel tarifenin mer'iyet müddeti dahi- linde olmak şartile, istedikleri günde biletlerini alabilirler. Biletin, bir aylık mer'iyet müddeti bitmeden evvel gidiş - dönüş Gcreti- nin yüzde yirmisi verilmek şartile bu biletler ilk müddetin bittiği günden itibaren müteakip ayın aym tarihli gününün sonu olan gece yarısına kadar temdit edilebilir, Bu tarife eylül 935 sonuna kadar uzatılmıştır. Aile biletleri En çok sekiz kişilik gruplar halinde ve gidiş - dönüş gşartile herhangi iki istasyon arasında 1/Haziran/935 tarihinden eylül 935 sonuna kadar seyahat edecek Ailelere, Samsun-Sivas mıntakasında "660 ve Alaşehir- Izmir » Bandırma mıntakalarında 650 tenzilâtlı olan biletlerle diğer mıntakalarda katedilecek mesafeye göre muhtelif nisbetlerde tenzilâtlı olan biletlerin ücretlerinden ayrıca ve grubu teşkil eden yolcuların birisinden tam ve diğerlerinden 95 20 ücret alınmak suretile tenzilât yapılacaktır. Bu tarifeye göre Haydarpaşa- Ankara arasında seyahat edecek ailelerden gidiş-dönüş ücreti olarak: I Mevki li Mevki HI Mevki 9306 6135 4282 12420 8989 5716 Beş kişilik bir sile grubundan Sekiz kişilik bir aile || ,, Kuruş alınır. Samsun — Ankara Mesafesinde: Dört kişilik bir aile grupundan 10125 7345 Yedi kişilik bir aile 13921 10099 Adana — Konya Mesafesinde : Üç kişilik bir aile grupundan 4618 3342 2124 Altı kişilik bir ale “ 6596 4773 3033 kuruş alınır. Diğer münasebetlerde de ücretler bu derece ucuzdur. Istanbulda köprü gişemizden ve diğer mahallerde İstasyonlarımiz- dan daha ziyade tafsilât alınabilir. Bu Tenzilâtın Şartları: Aile grupuna girebilecek akrabalar şunlardır; “Karı, koca ve bunların çocukları, ana ve babaları, büyük ana ve büyük babaları, torunları, kardeşleri,, Üçten - beşe kadar her grup için bir ve daha fazla kişilik her grup için de iki kadın veyahut on beş yaşını doldurmuş olan erkek “evlâtlık, hizmetçi, mürebbi, sütnine,, akra- balık şartı olmaksızın grupa girebilir. Grup halinde seyahat edecek ailelere, fotoğraflı alle biletleri veri» lecektir. Bunun için grupa girecek aile efradının birer vesika fotoğraflarının gişelere verilmesi lâzımdır. Vazıh olmak şartile grup helinde çıkarılmış küçük kıt'adaki fotoğraflar da kabul olunabilir. Verilecek aile biletlerinin dönüş kısımlarının mer'iyet müddetleri, biletler üzerine yazdırılacak seyahat gününden başlamak ve bunu takip eden ikinci ayın aynı tarihli gününün sonu olan gece yarı- sında bitmek üzere İki aydır. Bu biletler, bu iki aylık müddet içinde müracaat edilmek ve gidiş-dönüşr için verilmiş olan ücret yekü unun yüzde yirmisi tediye edilmek şartile evvelki müddetin bittiği andan başlamak üzere bir ay daha temdit edilebilir. Veyahut bu şartlar dahilinde biletler bidayetön temdit ettirilmiş olarak ta “alınabilir, Bu müddetler içinde seyahat için kullanılmayan dönüş Mietleri üzerinde hiçbir hak ve mutaleba kabul edilmez. Dönüş seya- tatire başlandıktan sonra mer'iyet müddetleri biten dönüş biletlerile yolda mecburi aktarma sebeplerinden başka bir sebeple tevakkuf edilmemek şartile biletin muteber olduğu istasyona kadar tcret verilmeksizin seyahat edilebilir. Aile biletlerile seyahat edenler hem gidişte ve hem de dönüş- te ka edilen mesafenin her 500 kilometre ve kesrine mukabil bir istasyon olmak üzere müteaddit istasyonlarda biletlerinin mer'iyet müddel'eri içinde olmak şartile istedikleri kadar tevakkuf edebilir. Yolculur, fazla katedleck mesafeler için umumi tarife Üzerinden 4648 6391 resmi veya Ma- © Grip, adi nezle, Soğuk algınlığı kırgınlık bunların netayici olarak ağrılar çok dola romatizma ile karıştırılır. Bir tek PERTEV KiNiN komprimesi Sizi bütün bu ıztırablardan kurtaracağı gibi sıtmaya karşı da ilelebed muhafaza eder, PERTEV KiNiN KOMPRİMESİ İstanbul 4 üncü İcra Meiurluğundan: Emniyet Sandığı namına Birinci derecede ipotekli olup Yeminli üç ehli vukuf tarafından tamamına 3055 lira kiymet takdir edilen Üsküdarda Kısıklıda eski Akmazbağlar yeni Çıkmaz Rasimpaşa sokak eski ve yeni İ, Ii No.h bir köşkün tamamı açık arttırmaya vazedilmiş o olduğundan 724/6/935 tarihine (Omüsadif (O Pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muhammenenin “© 75 inl bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakılacaktır. Aksi tak- dirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak Üzere arttırma 15 gön müddetle temdit edilerek 9/7/935 tarihine omüsa- dif SALI günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dalremizde yapılacak İkinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammenenin 90 75 ni bulmadığı takdirde satış 2280 No, İı kanun ahkâmına tev- fikan geri bırakılır. Satış peşindir. Arttırmaya İştirâk etmek İste- yenlerin kıymeti muhammenenin 9» 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu bâmil bulunmaları lâzımdır. Hakları Tapu sicilli le sabit olmıyan ipotekli alacaklarda diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbiteleri ile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları Tapu sicili ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden mütevellit Belediye rusumu ve Vakıf içaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. Daba fazla malümet ak mak isteyenler 10/6/935 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak arttırma şartnamesi ile 934/3054 No. lu dosyaya müracaatla mezkür dosyada mevcut vesaiki göre- bilecekleri ilân olunur. (2834) Sinop Müddeiumumiliğinden: Sinop umumi! Hapishanesindeki mahküm ve mevkuflara 1/6/935 gününden 1/6/936 gününe kadar bir yıl içinde verilecek ekmek 20/5/935 gününden itibaren yirmi gün müddetle ve kapalı zarf usulü ile eksiltmeye çıkarılmıştır. 1 — Verilecek ekmek 650 randmanlı Samsun bir baş unun- dan yapılacak ve beher ekmek 960 gram olarak pişirilecektir. 2 — Ekmekler Hapishane Müdüriyetinin göstereceği lüzum Üzerine yevmiye 700 ilâ 1000 adet arasında ve her gün nihayet saat 14 e kadar hapishaneye teslim edilecektir. 3 — Talipler bedeli mubammenin yüzde yedi buçuğu olan 1877 lira 10 kuruşluk teminatı muvakkate vereceklerdir. 4 — İhale 10/6/935 Pazartesi günlü saat 15 te Sinop C. Müd- detumumiliğinde müteşekkil komisyonu mahsusunca Adliye Bakan- lığının mezuniyetine talikan icra edilecektir. 5 — Teklif mektupları 10/6/935 Pazartesi günü saat on dörde kadar sıra numaralı makbuz mukabilinde 4 üncü maddede yazılı komisyon riyasetine verilecektir. 6 — Mektupların 5 inci maddede gösterilen saatte yetişmek Üzere iadeli taahütlü mektup şeklinde gönderilmesi caizdir. Bu halde; zarfın mühür mumu İle ve iyice kapatılması lâzım- dır. Postada olacak gecikmeler kabul edilemez. 7 — Şarmameye muvafık olmıyan veya içinde şartoame dişin- da şartları ibtiva eden tekliflere itibar olunmaz. 8 — Eksiltmeden mütevellit bilcümle rüsum, tekailf ve dam- ga resmi ile ilân ücretleri ve indelhace ekmek veya unların tahli Ücreti vesair bilcümle masarifat müteahhide aittir. 9 — Daha fazla tafsilât almak ve şartnameyi görmek isteyenlerin tatil günlerinden mada hergün Sinop C. Müddelumumiliği kalemine müracaat etmeleri ilân olunur. ücret farkı vermek şartile yol değiştirilebilir. . Bir nile biletinde yazılı olan yolcuların ayni sınıfta, ayni katarda ve mümkün olduğu kadar da ayni kompartimanda seyahat etmeleri ve ayni istasyonlardan hareket ve ayni istasyonlara muva- salat eylemeleri şarttır. Bu şartlar dahilinde seyahat etmeyen aile efradı bu biletlerle seyahat haklarını kaybederler. Bir aile biletine dahil olan yolculardan yalnız bir kişl, gru- bün azimet seyahatinden sonra ve yalnız alle biletinde yazılı gidiş - dönüş İstasyonları arasında olmak şartile mer'i tarifelere göre, yarım ücretle müteaddit seyahatler yapabilirler. “2813,, TÜRK ANONİM ŞİRKETİ ISTANBUL ACENTALIĞI Uman Han, Telefon 22925 TRABZON YOLU TARI vapuru 23 Mayıs PERŞEMBE günü saat 20 de Hopaya kadar. iZMiR SÜRAT YOLU SAKARYA vapuru her hafta PERŞEMBE günleri saat 16 da Istanbuldan IZMIRE ve PAZAR günleri de IZMIR'den İstanbula kalkar. iMROZ YOLU TAYYAR vapuru 23 Mayıs PERŞEMBE saat 18 de Imroza BOYALARI A — | | | | ) i Kanzuk Eczanesi Müstahzarlarında$ | Saçların sabit ve tabii renklerini iade i »dar, Kumral ve siyah renkler d€ tertip edilmiştir. Ter ve yıkanmaklf| dahi çıkmaz. Daima sabit kalır. Ye ne zararsız ve sıhhi saç boyalarıdır. xanelerle (o ıtriyat Oo mağazalarınd# | bulunur, 4 NOVOTNİ Bahçesi açıldı Beyoğlunun en mutena yeri Enfes Yemekler | TAZE BIRA ELİTE KONSERİ POROSALINA | Ha Katijyon uraz vermeden tari KUS kokuyu tamamen izale eder, Elb; ve çoraplarınızı uzun müddet 7 olarak saklar, İstanbul 224 mumarsi j posta İsutusu 8. T.rumuzile 6 karaf posta pulu göndererek bedava nun” ne İsteyiniz. l Dr. ETEM VASSAF Cağaloğlu Orhan B. apartımamı Tet Ev, Kadıköy Bahariye İleri sokuk Te | Sinir ve akıl hastalıkları müt, İl Istanbul İkinci ifiâs mami, İl luğundan: Müflüs Kibar Ali di Fazılın masasına o müracaatla vi siraya kayıt olunsn İnbisarlar dg başmüdüriyetinin istediği 168 Mr? , | kuruş hakkında if'âs İ yapılan tetkil olarak gösterilen ilâm Şefik 089 gi olup müflise alt o'madığından al talebinin reddine karar verili? 3) | duğu ilân olunur. a