28 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

28 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

| | 'i Lavrensin Ölümü Dedikodusu Bitmiyor!.. ondra'dan gelen - telgraflar ( Lavrens )in öldüğünü haber — verdiler. Fakat bu İngiliz casusunun kendi- sini unutturmaya İhtiyacı olduğu zamanlar o kadar sık sık tekerrür etti ki, bazıları bu kat'lI haberin önünde de tered- dü de düştüler. — Acaba, diye düşündüler, Lavrensi günün birinde uzak mem- leketlerden birinin — göbeğinde görmeyecek miyiz? Bu düşüncede bulunanlar hak- sız mı dırlar, derhal söylenemez, herne ise, biz bugün okuyucu- larımıza ( Lavrens ) münasebetile bir fıkra anlatalım. Bazı kimseler bu adın takma, bir lakap oldu- ğunu sanırlar, halbuki ( Lavrens ) müstear bir isim değil, hakiki bir aile adıdır. Bu Ingilir casusunun müstear olarak kullandığı başka ve çeşit çeşit adlar vardır, ve İçlerinde en tercih ettiği de * Şav ,, adıdır. Sebebine gelince: Lavrens Ingilizlerin — meşhur romancısı Bernard Şavın ailesi ile uzun — zamandanberi — tanışırdı, evlerine — sık sık gidip lirdi. Bir gün bu ziyaretlerinin birinde yabancı bir harım ( Lavrens ) 1 olduğundan daha genç görür, ve ( Şav)ın oğlu sanır, ev sahibine dönerek: — Oğlunuz üniversiteyi bitirdi mi? diye sorar! Lavrens de kahkahayı koparır ve ogünden itibaren lekap olarak Şav adını alır. Nöbetçi Eczaneler Bu gece nöbetçi eczanödler şun- lardır: İstenbul — tarahı; Şehzadebaşında (İsmall Hakkı), Yenikapıda (Sarım), Hafızpaşada (M. Fuat), Şehremininde (A. Hamdi), Samatyada ( Erofi'os ), ÜUnkapanında (Yorgi), Eyüpte ( Hik- mat ), Beyayitte ( Çemil ), Balatta (Hüsamettin), Cagaloğlunda (Übeyi), Bahçekapıda (A. Ruz Bakırköyünde | (merker). a.,oy'ıu t Taksimde | (Della Suda), Yenişe (8. Baro- an), Taksimde, (Ertuğrul), Gala- 'Jatada (Karaköy), Şişlide Şafak s0- kakta (Nargileciyan). Kasımpaşada ( Yeni Turan ), Hasköyde ( Yeni Türkiye ). Kadıköy tarahı: — İskele caddesinde (Sotiryadis), Yeldeğirme- | ninde ( Üçler ), Büyükadada ( Şükrü | Riza). Lavrens öl-| SON POSTA Romanyadan 50 Bin Göçmen Bunlar İçir Güzel Evler - Hazırlandı Yabancı ülkelerde — yorleşmiş kalmış kardeşlerimiz. Türkiyeye kavuşabilmek İçin can atmakta- dır. Köstenceden Türkiyeye ge- mek Üzere yeni baştan 50 bin göçmen — birikmiştir.. Hükümet bunları getirmek ve yerleştirmek için tedbirler almıştır. Göçmen- lerin Köstenceden Türkiyeye ta- gınması için Nazım, Adnan, Ada- na vapurlarile diğer dört vapur tutulmuştur. Bu vapurların yedisi birden Cumartesi günü Kösten- ceye hareket edecekler ve mu- hacirleri Türkiyeye taşpımaya baş- hvacaklardır. Yedi vapur bir we- ferde ancak 3 bin muhacir getl- rebilecektir. Bunun için vapurlar mütemadiyen Köstence ile Tür- kiye limanları arasında işleyecek- lerdir. Bu S0 bin muhacirden ya- rısından fazlasının Şark vilâyet- lerinde yerleştirilmesi kararlaştı- rılmıştır. Şark vilâyetlerinde göç- menler İçin yeni ve asri köyler yaptırılmaktadır. Bu havalideki geniş arazi de göçmenleri tatmin edecek verim kudretine malik bulunmaktadır. Şark - vilâyetlerine — yerleştiri- lecek göçmenlerin doğrudan doğ- ruya Samsun veya Trabzon li- manlarına çıkarılmaları muhtemel- dir. Bir kımm göçmenler de Trak- yaya yerleştirileceklerdir. Göç- menlerin göç sırasında sıkıntı çekmemeleri, hastalığa —tutulma- maları, eşya ve hayvanları İle rahat gelmeleri için alâkadarlara İ J| emir verilmiştir. Bir Doktorun ! Günlük KB | Notlarından (*) Kum Hastalığı Halk dileğine göre kum hastalığı, böbreklerde toplanan — kalisyom vesair emlâhın küçük taş parça- ları veyahüt daha ufalmiş kum leri halinde idrar yolu vası- dökülmesinden İlerl - gelir. $ Kum hastalığına müptelâ olanlarda bel ağrıları, ağrıları, sabahle» alktıkları saman ulantı. eksik — değildir. — 'Taşlar büyüdüğü saman ağrılar artar ve bazen de idrardan kan husüle gelir, » * Fazla kireçli su içenlerde, çok e«t yiyenlerde, ve kanı alkol vesair içkilerle zehirlenmiş, böbrekleri dalma tazyik ve yorgunluk altında bulunanlarda, bu taş hikâyesi daha çok olur. Tedavi edilememiş vak'alardar Toda- vi; bir mütehassıs muayenesi gördük ten ve rontken ile de taşların yeri anlaşıldıktan sanra ameliyatla işi temizlemektir. Henüz başlamış ve hafif nöbet halinde n hastas lar ise, mümkün olduğu kadar “Maimukattar,, inbikten geçmiş #a içmeli ve “piper Tanmalıdır. Et yemeklerine ve içkilere pehriz de İürımdır. Süt, meyvalar, has- talara hem iyi ve hem de faideli bir gıda yerine geçer. | î | ı îın yataktan V) Bu metları kesip saklayımız, yahut kolleksiyon yapı" Tarihi Çadırda Geliyor Zaman zaman anayurda kavuşan göçmen kardeşlerimizden birkaçı Tekrar Hapse Girecek Sabıkalı Mehmet Ali Para Cezası Da Ödeyecek Dolandırıcılık ve hırsızlıktan birçok mahkümiyeti bulunan sa- bıkalı Mehmet Ali yeni bir suçla yine muhakeme edilmiş ve Üç ay en beş gün ceza almıştır. Meh- met Alinin bu suçu da bir de- landırıcılıktır ve şöyledir: Hafız adile anılan kavaf Ahmet Hulüsiye bir gün bir mektap gelir. Bu mektup kayınbiraderi tarafın- dan gönderilmiştir ve âltında da onun İmzası vardır. Kayınbiraderi, hafız Ahmetce de malüm bazı ailevi hâdiselerden — bahsederek eniştesinden acele 40 lira ödünç para İstemektedir. Mektubu okuyan Hafız hemen 40 lira tedarik ederek kayınbira- derine gönderir. Fakat çok geç- meden İş anlaşılır ve zabıta tara- fından bu sahte kayınbirader araştırılarak Mehmet Ali olduğu belli olur ve yakalanır. Suçunu kendisi de itiraf eder. Mehmet Ali ayrıca 50 lira da para cezasına çarpılmıştır. hir Temsil Müze Idaresi Hazırlığını Gizli Tutuyor ka Askert müze önüne, müzedeki tarihi çadırların en büyüğü kuru- du. Vaktile beş deva tarafından taşımılan bu tarihi çadırda o za- manların en meşhur kumandanları, harp idare etmişlerdir. Askeri müze İdaresi bu çadırda, tariht hâdiselerden birini temsil edecek- tir. Şimdilik hazırlıklar yapılmak- tadır. Fakat müzo idaresi, hangi hâdiseyi temsil edeceğini gizli tutmaktadır. Bu, Istanbul halkına çok hoşa gidecek bir sürpriz olacaktır. Bunu birkaç gün sonra seyretmek muhtemeldir. Bir Yığın Sahipsiz Eşya Gümrük idaresinin gümrük- lerde kalan ve devlete Intikal eden malları satmak için yeni bir teşkilât ve yeni bir satış salonu yaplığını yzmıştık. Bu salonda satılan mallar kıymetlerini kay- betmemiş, bozulmamış mallardır. 928 yılından evvel gümrüklerde kalmış, bozulmuş, cinsini ve ma- hiyetini değiştirmiş binlerce parça eşya vordir ki bunlar da Kuruçeş- me antrepolarına — konulmuştur. Bu mallar Kuruçeşme antrepola- rında transit olarak satılmaktadır. Garibi şu ki bu mallar bozulma- mış, İyi mallardan daha İyi müş- teri bulmaktadır. Şark Hattının İki Mayıs 28 Kari Mektubları Bir Babanın Kühür Bakanlığından Ricası Samsunda Bay H. Sevginden bir mektup aldık. Kendisinin Samsun — mekteplerinin — birinde okuyan bir kız çocuğu vardır, diyor ki: — Kiızım on dört yaşındadır. Kendisine karşı derin bir merbu- tiyetim var. Her baba gibi ona ben de ziyadesile düşkünüm. K zım bir gün mektepte tarih ders sinde iken arkadaşlarından birini tarih muallimi derse kaldırmış. Bir sual sormuş. Kızım boş bulunarak “Kosva Muharebesi,, diyo fısılda- mış. Muallim bu harekte nedense ziyadesile sinirlenerk dershanede uzün müddet ayakta tutmuş, son- ra, kizanı muallim odasına almış, saçlarından tutarak başını birkaç defa duvara çarpmış, bayılıncıya kadar dövmütür. Kızım baygın bir halde, fakat aradan üç saat geçtiğinden sonra getirdiler şimdi soruyorum. Kızımın çocuk- luk saikasile yapış olduğu “hsıltı,, bir elrüm mü teşkil eder? Bankalardaki Memurlar Muayyen Müddetler İçin Aylık Zammı Görecekler Ankara, 28 (Hususi) — Malk ye Bakanlığı, devletin doğrudan doğruya veya dolayıslle alâkadar bulunduğu müesseselerdeki me- murların Ücret ve maaş vaziyet- lerint halletmek için Barem Ka- nunu - çerçevesini — genişletmek tetkiklerini sona erdirmek Üzere- dir. Yeni lâyihaya göre, sermaye- sinin tamamı veya sermayesinde devlet hizsesi bulunan banka me- murları muayyen müddetler İçin- de aylık zammı göreceklerdir. Bulgaristanda Zararlı Fırtınalar Sofya, 28 ( Hususi) — Bul- Yanındaki Ağaçlar garistanın muhtelif mıntakalarında Bazı Köy'üler Bunları Kesip Kaçırıyorlarmış Şark şimendiferleri kumpan- yası tren hattının iki tarafını ağaçlamaya karar vermiş ve bazı mıntakalarda yolun iki tarafına ağaç diktirmiştir. Fakat köylü'erin bu ağaçları kestikleri ve çoban- ların — diplerinde ateş yakarak ağaçları öldürdükleri görülmüştür. Şirket bütün İstasyon memurla- rına ağaç kesenlerin ve ağaç diplerinde ateş yakan'arın mab- kemeye verilmelerini tebliğ etmiş- tir. Adliyede Yeni Tayinler BakanlıktanBazı Hâkimlere Sorgu Telgrafları Geldi Üç gün sonra yeni mali yıl başlıyor. Bu müüasebetle birçok münhalleri bulunan acdliye bakan- lığında tayin ve fikir alma ha- zırlıkları — ba ştir. - Bakanlık Istanbul hâkimlerinden — bazıla- rına telgrafla müracaat ederek kendilerine yeni bazı memurluk- lar teklif etmiş ve kabul edip etmeyeceklerini sormuştur. Be- yoğlu ikinci sulh ceza hâkimi Bay Atıfa ve yenileme bürosun- da ça'ışan Bay Tahsine Mahkeme azâlıkları teklf edilmişlir. Dün de yeniden bazı istimzaç telgrafları gelmiştir. Yeni tayinler ay başın dan itibaren başlıyacaktır. çıkan fırtınalarla beraber yağan dolulardan yeni mahasvlât tama- men harap olmuştur. Bu sebeple elçimiz. Bay Ali Şevki Berker Bulgar hariciye ne- zaretine giderek — hükümetimiz namına beyanı teessür etmiştir. Bir Ahlâksızlık Suçlusu Tevkif Edildi Küçük Bir Çocuğa Sarkın- tılık Ediyordu Evvelisi gece saat 9da Gala- tada karanlık sokakların birisinde Mehmed adlı bir adamın, on iki yaşında — bir çocuğa sarkıntılık ettiği görülmüş, — cürmümeşhut halinde yakalanmıştır. Dün adl- Yil'n verilen suçlu tevkif edilmiş- tir. Çarpışan Vapur Evvelki gece bogazda çarpışan Ron veVoreda vapurları dün limana getirilmişler, Üsküdar önüne çe- kilmişlerdir. Yapılan muayenede ikisinin de yaralarının mühim o!- duğu görülmüştür. Kabahatın kim- de olduğu araştırılmaktadır. Ceviz içi Çalmış Bir dükkâna girerek bir sandık ceviz içi aşırırken yakalanan Nb yazi muhakeme edilmiş ve iki ay hapse mahküm olmuştur