30 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

30 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Yemek Bahsi Yoğurtlu Çalı Fasulye Fasulyalar ince ince kesilip pl- şinceye kadar haşlanacak. Burada dikkat edilecek şey tam pişecek kadar su koymaktır. — Zira eğer fazla su koyarsanız süzmek lâzım Bu suretle de fasalyenin asıl kuv- Veti gitmiş olur. Fasulyeler piştik- len sonra ateşten indirip soğuta- caksınız. Sofraya çıkacağı zaman Üzerine sarımsaklı yoğurt ve zey- tinyağı döküp karıştıracaksınız... Tuzlu Badem Bademleri haşlayıp bir Iki da- kika sıcak suyun içinde bırakınız. Süzünüz. Kabuklarımı çıkarınız. İyice kurulayınız. — Tavanın İçine biraz zeytinyağı veyahut sade yağ koyunuz. Iyice kızdırınız. Badem- leri bu kızgın yağa atınız. Penbe Penbe olunciya kadar mütemadi- yen karıştırarak kızartınız. İster- SBeniz fırına koyunuz ve orada kı- Zartınız. Cilâsız bir kâğıdın üze- :lr_ıe dökünüz. Üzerine tuz serpiniz. Banyoya Hazırlık Bu yaz banyoları için çok beyenildiği söylenen bir mayo modeli. Çam Banyosu Gezintiye — gittiğiniz. zaman Çam ağacınının yaprakları demek olan yeşil dikenlerinden toplar- tınız, Sonra onları evde kurutur bir tarafa —saklarsınız ve fazla Yorgun olduğunuz zaman yemek- ten evvel bununla banyo yapar- Bınız. Şu şekilde hazırlarsınız: Beş litre kadar suyun İçerisine #peyce miktarda bu dikenlerden koyar ve ta kokusunu verinceye kadar kaynatırsınız. Sonra - süzer dikonleri atar ve suyu banyo ya- Pacağınız suya karıştırırsınız ban- Yo yaparsınız. Vücudunuzun bütün Yorgunluğunun gittiğini ve iştiha- Bizin avdet ettiğini görecekelniz. Sandıkta, sepette büyük an- nelerinizden kalmış elbiseler ipekli püsküller varsa hemen meydana çıkarınız. Zira belki bir daha kullanmak fırsatını ele geçiremez- siniz. Şu iki elbiseye bakınız. Bunların eski zaman elbiselerinden farkı ne.. Bir zamanlar elbiselerde o ka- dar çok tül vardı ki dikiş dik- mek, elbiseyi vücuda yatırmak bir san'attı. Halbukl bugünün Çiçıkİır Ve Güzellik Cildiniz İçin Susam Susamın soganını alıp, sütle on dakika kadar kaynalınız. Bir tülbentten süzüp her sa- bak yüzünüze sürünüz. Cilt için bundan daha faydalı henüz hiç birşey bulunamamıştır. * Kirpiklerinizi Uzatmak için Eger kirpiklerinizi — uzatmak istiyorsanız Hintyağını unutmay- nız. Suyun içerisine Hintyağı dö- küp yumuşak bir fırça ile her akşam sürünüz. Ertesi gün kir- piklerinizin - sertleştiğini ve bir müddet sonrada uzadığını göre- ceksiniz. Ayni şeyi — saçlarınızı kuvvetlendirmek — için yapabilir- siniz. Yalnız bu defa fırça yerine bir parçe pamuk kullanınız. ve başınızı sarınız | tır. Bu “ rafı | diğer tarafı ise DÜU kadar Bu şapka hem spor, ham de tuvalet olabilir. SON POSTA Hayat Bir Teker- rürden İbaretmiş bol büzgü ve kloşlarını yapmak hiç te uzun bir emeğe ve san'ate mütevekkif —değil, — Kollarında ipek püsküller sarkan elbiseyi, dikişten birax anlıyan bir kimse bile yapabilir. Yeter ki dikmeği aklına koymuş olsun.. Poelerinli Bu şapkalar- dan biri, siyah hasırdan — yapıl- mış floş önü inik yanları — kalkık gayet — sevimli bir — şapkadır. kurdelâsı önün- den bağlanmış- şapka kumaştan da ya- pılabilir. Bir ta- çok İnik başın — yarısını açıkta bırakacak açıktır. — elbise kera... Yakası açık. Aşağısı floşlu kolsuz bir elbise.. Pelerin etrafına krepsaten geçmiş ince krep veya tülden yapılmış. Tıpkı sıki çocuk pelerinleri gibi. Diğer elbise de pratik bir yaka ile gayet güzel bir kol mo- deli görülmektedir. Bu empirime elbise kısa bir ceketle etekten iî Ibarettir. kabarıklığında ve önündeki beyax çiçeklerindedir. b N : XA Üstündeki deve tüy- lerini kaldırınca spor elbisenizle giyersiniz. Deve tüylerini taktınız. mı tuvalet şapka olur, Eğer tüyden hoşlanmazsanız tüy yerine çiçek te kullanabilirsiniz, smmaz — Ev Böreği Bazan akşamdan az bir miktar et kalır. Sofraya çıksa kimseyi doyurmaz. O zaman bu böreği yaparaınız. Lüzım olan şeyler şun- lardır: İki fiecan un, üç çay ka- şığına yakın paudir (bakkallardan kutu ile alınır ) 3/4 çay kaşığı tuz, dört çorba kaşığı yağ, 3/4 fincan süt ve yahut yarı süt yarı su. Kuru şeyler bir araya karıştı rlacak. Yağ konulacak. Sütle su ile yumuşak bir hamur tutulacak. Bir ince yufka açı'acak biraz salça ile karıştırılmış et bu yufkanın üzerine yayılacak. Yufka- nın önünüzdeki ucundan başlıya- rak öteki uca doğru yuvarlıyarak sarınız. Kızgin bir fırında yirmi dakika kadar pişiriniz. Sıcak sıcuk ya bir salça ile ve yahut da et suyu gibi bir şeyİç beraber yiyiniz.. Yumurtalı Makarna Makarnayı — bildiğiniz — gibi pişirin yeyeceğiniz ve makarnanın miktarına göre birkaç yumurtayı- da katı pişirin. Kabuklarını soyu- nuz. Uzunlamasına sekize bölü- nüz. Makarnayı bir tepsiye boşak tınız. Aralerınada yumurtaları yer- leştiriniz. Yukarı da tarif ettiğimiz gibi sütlü bir salça hazırlayınız. Tabit bu defa içinde yumurta beyazları yerine — rendelenmiş kaşar peyniri koyunnz, isterseniz birkaç yumurta kırıp iyice karış- tırınız. Bir müddet daba - pişirip tepside makarna ve yumurtaların Üzerine dökünüz, ve fırıta sokup tatü kızarıncaya kadar bırakınız, Sıcak sıcak yeyiniz. Patatesler Bazen kesilen patate:ler fazla gelir. Su içine konularak ertesi | güze bırakı'ır. Fakat böyle soşul- Bütün slüs kollarının 4 GayetPratik ikiŞapkaModeli, Sineklerin Eve Gir- memesi İçin Bir açık pencerenin önlüne bir demet yonca veyahut ısırgan asarsınız, o pencereden içeriye sineklerin girmediğini görürsünür. * Enginarların Sararmaması için Enginarların — pişirilince kap- kara olmasını kimse istemez. Kullandığınız limonların kabukla- rını saklayınız. Ve enginarı pişir- meden evvel bu kabuklarla iyice ovunuz. Pişince renkleri sapsarı olur. * Ayakkaplarınızın Burnu Sıkıyorsa Bir bez veyahut pamuk ıslatın, memli nemli burunlarına sokönuz ve gece öyle bırakınız. Rutubet genişlemesine yardım eder. * Cam Surahlleri yıkamak için Surahiden maada bardak falan . gibi bütün camdan yapılmış şey- lerl asırganla yıkarsanız - billür gibl parladıklarını görürsünüz. * Pantalonun Ceplerinin Yırtılmamasi için Erkek elbiseleri, bilhassa erkek çocukların, ekseriya cepleri ikl kenarından yırtılır. Bir gün diker- #İniz ertesi gün bakarsınız yine yırtık. Eğer bunları tamir ederken bir daha yırtılmamasını istiyorsa- nız eski eldivenden birer parça kesip iç tarafına koyunuz ve bu- nun Üzerinden dikiniz. Ayni şeyi | yeni — pantalonda da yaparsınız cepleri hiç yırtılmaz. Yeni Doğan Bir Bebe- ğe Ne Gibi Giyecekler Lâzımdır ? Kapalı yakalı dört tane ye- lek, dört tane entari, dört göm- lek, dört gecelik, dört önlük, iki omuz atkısı ev için. Bir tane sokak için, dört çift pot örgü weya kumaştan dizlerine kadrr uzut dört matinc, altı küçük mendil, ince bezden yapılmış ve murabba şeklinde kesilmiş bir düzüne bez, bir düzüne de kalın bezden yapıl- mış, bunlar don yerine kullanıla- caktr. Ne kemer, ne — bağ, ne de kuşak kullanılmıyacaktır. olarak ertesi güne bırakılan pa- tateslerin rergi kararır. Buna mani olmak için ertesi günü pb girirken suyun içine bir. parça ekmek koyunuz..