1 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

1 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

720 Bin Lira Veren Yurttaş Yurdu, havadan gelecek bücum- lara karşı korumak için elbirliği- Me çalşmi — başladı, keselerin, kasaların ağı açıldı, Hava ku rumuns, yeni uçaklar alabilmesi için para yardımı yapılıyor. Bu arada Abdurrahman Naci adında bir yurddaş da 120 binlira verdi. Bu geniş yurdseverlik (örneği karşısında topladığımız mütales- ları şöyle sraliyoruz AN Ahmet, İlkmektep muak ümlerinden: — Bir yurddaş hava kurumuna 180 bin lira vermiş. Bunu gazeteler- de okutkon bir yandan sevindim bir yandan da derin derin düşündüm. Yurdumuzda, zenginlikleri | dillerde dolaşanlar bir haylidir. Fakat bunlar henüz harekete geçmiş değildir. Gö- ml İstiyor ki oBütün zenginle- rimiz bir İamlede binlerce tayyare alsınlar, Böyle işler ulusal birlikle dur. Biz elin sesi çıkmaz. Hep birden harekete geçmeliyiz. Böyle yapacak dlursak Başbakanın istediği 30 milyon lira bir saat içinde toplanır. k Kemal Yasak Kadıköy Pa- zaryolu — Zönginlerimiz Hava Kurumuna Bir çırpıda 120 bin lira veren yurt- daştan ibret almalıdır. Hepimiz işti yoruz ki filâncanın şu kadar parasi, falânın birkaç tane apartımanı var- mış. Fekat Başbakanın işsretinden bir hafta geçtiği halde bu zenginler be- »üz harekete geçmedi. Gazetöler Hava Tahlikesini Bilenler Kurumuna Yyazı- lanlarış İsimlerini meşrediyorlar. Bun- ları merakla oluyurum ve görüyo- rum ki hepsi memur smıfndendr. Ustede büyük zenginlerimizin isim- Terini eriyorum, bulamayınca canım silalıyor. * Recep Sermet Üniversite Hukuk Fakliltesi talebesinden: — Bravo 120bin bira veren yurtdaşa, ben yurt severliğin ölçüsünü maddi farklarda srarım. Dilden sevgi bu devirde İkinci derecede kalır. Bugün orta senginlerimiz için güzel bir müsabaka fırsatı var. Hamiyetli olduklarını isbat için kaşslarını emur- lanma vurup Tayyare cemiyetinin hezinesinâ boşaltanlar. Yurda veren sârar etmez, bilâlcin daha çok kazanır, * Hüsnü Akcan Lâleli aparlı- manlarından — Türk hava kurumuna 120 bin lira gibi yüksek bir servet hediye eden yurtdaşı teprik ederim, Ve öteki xenginlerimizin de hemen hare- kete geçmelerini dilerim. Hariçte Türk Sergileri Öğrendiğimize göre hökümet, bütün elçiliklerimize birer ticaret | ataşesi tayin etmeye karar ver- miştir. Bu karar yakında tatbik edilecektir, Bazı büyük Avrupa şehirlerinde (Türk (mamülâtını teşhir için sergiler açılması da düşünülmektedir. . momşu — Hasan B, .Sıcaklar bas he Böyle mahalle Sraşında oturmak hemme gözeler bir'ev tut! On Beş Günde Neler Oldu? 40 Hırsızlık, 24 Yaralama, 14 : Yangın, 45 Kavga Bu Arada ada Yankeği-| cilik Ve Dolandırrr cılık Da Yapıldı Mayıs ayının ilk onbeş günün- de geçen zabita vak'aları, diğer aylara nazaran bazı suçlarda lehte, bazı suçlarda da aleyhtedir. Bu on beş gün zarfında, diğer aylara nisbetle daha az yangın olmuştur ve miktarı 14 dür. Hırsızlık ve cerh vak'aları da geçen aya nisbetle azdır. Polism failisi yakaladığı bır sızlık sayısı 39 dur. Faili meçhul kalan birkaç hırsızlığın da falile- rinin meydana çıkardmasına çalr şılmaktadır. Cerh vak'alarma gelince: Bu suç da diğer aylara misbetle azalmıştır. Onbeş gün zarfında İstanbulda işlenen cerhin adedi 24 tür. Bu suçun az işlenmesinde başhca sebep, polisçe yapılan silâh araştırmalarıdır. Bu onbeş gün içinde fazlalaşan suçlar dayak hâdiseleri ile nakil vasıtaları ve fabrikalarda vukubulan kazalarla yaralanmalardır. Birbirlerile dövüşmeler 45, na- kil vasıtaları ve diğer şekilde ya- ralanmalar da 49 adettir. Bunlardan başka 6 yankesicilik, 3 sarhoşluk, 8 yasak silâh taş mak, 3 denize düşmek, 2 çocuk terk edilmek, 7 dolandırıcıkk, 1 kumar, 1 köpek ısırma, 1 çöküntü, bir de noksan kilo kullanma vak'a- ları olmuştur. Hangi Mektebe Gireceksiniz ? Her yıl gençlere rehberlik eden SON POSTA'ma mektepşisi bu yılda bugünden Hibaren büifün Ortamektep, Üime ve Yüksek omekteplerin kayıt ve kabul şartlarını sütunlarında nejre Yeni bir mektebe girmek istiyen gençler ve çocuğunu yeni bir mak- teba kaydetmek istiyen babalar bi- ze müşküllerinizi yazınız. Cevap Vereceğiz!, Bugün başlıyan mektep kayit ve kabullerinden birincisini yedinci say- İamızda bulacaksımz. Öz Türkçe Çalışmalar On Beşinci Liste 1 — Muvafık -1 — Ovdaşık-2 “Onay - 3 — Yerinde, uygun Muvatakst etmek - Oydaşmak Örneki | — Bu möselede sizinle oydaş'k değilim. - 2 — Bu öner geyi onay bulanlar ellerini ka'- dırsınlar. » $ — Bu hareketiniz benim ahlâk onlayışıma uygun değildir. - 4 — Oydaşmak her za- man gönülden olmaz. 2 — Muhalif - Ayrışık Muhalefet etmek - Ayrışmak Örnekler; 1 — Bizde ayrışık parti- ler yoktur. - 2 — Niçin her işte ayrişmak hevesine kapılıyorsunuz? |! 3 — Zıt - Karşıt Tezat - Karışilık Örnekler: 1 — Bu iki fikir birbirine karşıt değildir. - 2 — Ekonomik girişimlerle İkamuğasiğ O srasında karşıtlık olmumalıdır. < Telif etmek - Bağdamak Örnek; Bu iki kia birbiriyle nasl bağdayabilirsiniz? 5 — Tasvib etmek - Onamak Tasdik etmek - Onaylamak Tasdik - Onaylama Örnekler; 1 — Bu hareketini onamıyorum. » $ — Cumür kanı son kanunu onaylamıştır. Not: Gazetemize gönderilecek yazı- lerda bu kelimelerin Osmaslısaları- ya Bın kullanılmamasını rica ederiz. a e N Cemiyete Girmek İstemiyor Gabriyel Gedikpaşadn oturur. Marangozdur. Son günlerde mah- kemeye çağrılınıştır. Marangozlar cemiyetine (girmemek suçu İle polis tarafından gönderilmiştir. Hâkim, bir san'at sahibi için kendi cemiyetine girmesinin 1ü- zumlu ve faydeli bir hareket olacağını ve cemiyetin san'etkâra çalışılamayan, iş O bulunmayan zamanlarda yardım da edebile- ceğini söylüyerek Gabriyele ce- miyete niçin girmek istemediğini sordu. Gabriyel: — Yaptığım iş ve kazancım pek ax. Benim cemiyete faydam olamayacak ki onun bana olsun, Hem hemen para vermemi istiyor. Halbuki ben patasızım.. Dedi, Hâkim; — Seni polis 'bize göndermiş. Fakat bu, mahkemece bir suç değildir. Seni bermet ettiriyorum.. Diyerek kararı bildirdi. 7 Bir Çekoslovakyalı Bizden İsteniyor İtiselerde imtihantara Bugün! Burada Yakalandı Ve Tev- kif Kararı Verildi Polis, Müddelumumiliğe Çe- koslovakya tebeasından Herman Sinleksandr adlı birisini teslim. etmiştir. Bu adam İadeimücrimin mukavelenamesine göre Çekoslo- vak hükümeti tarafından hükö- metimizden istenmektedir. Çek polisinin İstanbul polisine yazdığı bir yakalama kâğıdına göre, bu adam Moskovada doğ- muş, o Çekoslovakyanın Koçise şehrinde Tirebsov fabrikasında muhasebecilik yaparken 90 bin Çek kuronu aşırarak bir otomo- bille e Macaristana kaçmış ve otomobilini (Biskoviç (şehrinde bıraktıktan sonra Sofyaya gelmiş, Sofyadan da karısına bir telgraf çekerek, tehlikeden masun bulu- nmup (bulunmadığının telgrafla Istanbulda Londra oteline bildir- mesini söylemiştir. Çek polisi bu telgrafı yakalamış ve İstanbul polisine de bu adamın yakalan masını bildirmiştir. Müddelumumilik suçluyu dün Tevkifhaneye göndermiş ve va- xiyeti de Adliye Bakanlığına yazmıştır. o Hariciye Bae iadesine karar verirse suçlu İs- tanbulda Çek zabıtasna teslim edilecektir. Satılıyor Gayrimübadiller o komisyonu, kendi emrine verilen emlâkter bir kısmını daha satışa çıkar- mıştır. Fakat bunlar ekseriyetle az İkiymette olan emlâktir. Küçük Suçlular İkisi De Sorgu Sonunda Serbest Bırakıldı Eminönünde (gazete ve rinden Dimitri, (küçük satıcılarmdan (dokuz ke Mahmedi ve arkadaşı Fazıl mahkemeye ( vermiştir. Mehmet günü geçmiş rumca ve Fransızca gazetelerden 116 tanesini bayle sormadan almakla suçludur. K Memet mak “ln aşi Hm ayi âi >. Şalt bir az sonra çe e ettiğini söylemektedir. Mehkeme Mehmetle Fazıl serbest bırak- mıştır. AR li Haberlerimiz burada bit medi. 6 ncı sayfamızda devam ediyor. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: .. Bu yaz bir sayfiyeye git, iğ, yoksa erirsini , Fazla sıcaklarda plâja nize “ir, gazinoda otur, arabaya bin, koş, de- Bir İki Satırla i Lise ve Orta mekteplerde im tibanlara bugünden itibaren baş” lanmıştır. İmtibanlar Obirer gün ara İle ayın on beşine kadar sü” recektir. İmtihanlara ikişer tale“ Başlandı | Süzme Havuzları Belediye sular idaresi kâğıtha“ nede yeni süzme havuzları yap | tirmiya — karar o vermiştir. Bu havuzlar için 1500 metre mik'abi çakıl ve 1000 metre mik'abı da kum kullamlacaktır. i * * * : Sarıyer Cinayeti Sarıyerde işlenilen madam EK masyan cinayetinin tabkikatınâ bugün de devam edilmektedir. Zonguldaktan getirilen Mehmetlef bu suç ile biçbir alâkaları olma” dığı şeklinde verdikleri ilk ifade de rar ediyorlar. » » » Sadık Han Tekafit edilen İranın Ankarâ büyük elçisi Sadık Han birka$ güne kadar şehrimizde kaldıktas sonra Tahrana gidecektir. ; » * *» Şehir Tiyatrosunda Şehir tiyatrosu bir aya kadef Tepebaşı yazlık tiyatrosunda op€” ret temsillerine başlayacaktır. » * * lik Okullar İ ik okullar dünden itibaren y8f tatiline girmişlerdir. Yalnız b8 şinci sınıfların imtihanları yan başlıyacak, 12 Haziranda bile Me ii Me Prenses Şivekâr Bir zamanlar bir dava sebetile gazetelerde dedikedek |