1 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

1 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

1 Haziran Gören Ve Bilen Var Mı? Ağabeyimi Arıyorum Romanyanın Hacıoğlu Pazar- cığı kazasından Azaplar köyü Armutlu — merkezinde — bulunan ağabeyim Mustafanın bir müddet evvel Afyonkarahisarın Aziziye kazasında bulunduğunu duydum, şimdi ise Adanada Kapalıçarşıda köftecilik yaptığımı söylüyorlar. Kendisinden bir haber alamadım. Gören ve bilen varsa, İnsaniyet Namına adresime yazmasını di- kerim. Tekirdağ Malkara kazamı Pirinççeşme köy mektebi başmualilmi Nazmi Şener vasıtasile Uzun Salih eğlu Talip » Yüzbaşı Mehmet Falği Arıyorum Ancamurun Ferhenk köyünden birinci mülâzim iken yüzbaşılığa terfi eden Bay Mehmet Faiği arı- yorum. Bulunduğu yeri bilen varsa #dresime bildirmesini rica ederim. Amtalya Haesl 3 Üncü ai 525 Arlı Bulul * Anneml Ve Babamı Arıyorum Selânik Kule kahvelerinde polis komiseri babam Arifi, annem Gülfeşanı, oğulları Feridi arıyo- rum, Bilenlerin insaniyet namına bildirmelerini dilerim. Cağaleğlu Hecarüstem mehetep sokak No, 11 de Ülritli Şevkiye * Bay Kemal Ve Kızlarını, Bay All Rızayı Arıyorum Merhum Trabzon Nemli zade Tahsin Paşanın mahdumu Bay Kemal ve kızları Bayan İclâl ve Balkısı arıyorum. Ayrıca 335 te Ayvalık müsta- kil jandarma takımı kumandanı Bay Ali Rızayı arıyorum. Bilen- lerin — adresime bildirmelerini dilerim. Havranda Neş'e çayhanesinde Recep Adnan * Bir Hayırsever Arıyorum Babam — Anafartalarda — can veren Ali oğlu Alidir. Kimsesiz Ye tahsilsiz kaldım. Geçen aylar İçinde fakrüzarüretten ortamek- tebin ikinci sınıfını terkkettim. Beni yetiştirin — büyütecek bir kimseye muhtacım. Şefkat sever- lerin insaniyet namına adresime Yazmaların dilerim. Çanakkele askeri mütekaldi Süleyman Sırrı vamtasile Ali Olug * Kızımı Arıyorum Bundan — iki yıl önce kızım Edirnenin Alemdar mahallesinden Hatice, Edirnede yapılır ve yıkılır Müteahhidi Bay Ismailin yanına unnclçl girmiş ve onunla beraber ktanbulda — Kadıköy Mübürdar €addesinde 40 numaralı eve git- Mişti, Bir yıldanberi kendisinden aber alamıyorum. Bilip görenle- tİin bir anne yüreğini sevindire- teklerini bilerek haber - vermele- Fİni- dilerim . Pehlivanköy berber Mustafa evinde Cemile » Ablamı Arıyorum 322 senesi nüfus araştırmasın- d_l Fatihte Şeyh Resmi mahalle- tinin Bostan sokağında 11 No. ya aydolunan —Aydının Şahinciler üryesinden ablam Kameriyeyi Arıyorum, Kendisinin 337 de Kü- Şükmustafapaşa Kâtiphusrev ma- allesinin Karasarıklar sokağında 23 No, da Mehmet Derviş oğlu ehmet ile evlendiğini duydum. lenlerin adresime bildirmelerini ilerim. Darülâcezede terzi Abdullah oğlu Tevlik Sörer » Oğlumu Arıyorum * Romanyanın Mırakan kazasın- dan yedi ay evvel Türkiyeye gö- Yerken Sirkeci rıhtımında 12 ya- SON POSTA İnanılmıyacak — Şeyler Bir sene evvel rılan bu gül hâlâ eski şeklini kopa- bugün ve tazeliğini muhafaza etmektedir, Amerikeada 9 özerindeki tuturan bu — kaplumbağanın çizgiler Cenubi Afrikada yaşıyan uyumamıştır. tıpkı bir Çinli kari- katörüne benziyor. “Colson,, işmindeki bu adam 46 senedenberi kâüğ.ttan kalem hiç kaldırılma- dan yapıl- Amerikada Northfield kasabasında evlenme kâğıdı yalnız tımarhanöden tedarik edilebilir. I BUNLARI SİZ DE YAPABİLİR MİSİNİZ ? l Mürekkep Lekeleri Mürekkep lekelerinden mey- dana çıkan resimlerde tıpkı kadın modaları gibi çeşit — çeşittir ve — biribirine benzemer; bu- nunla beraber © kadar pa- halı şeyler de- ğgildir. Yeter ki mürekkebi Adi bir kâğıda damlatmalı yoksa son mo- da bir Paris tuvaleti Üzerine Kaleminizi hokkaya batırıp bir kâğıt Üzerine mürekkebi damla- tınız. Ortasından büküp ikiye katlayınız. Bir dakika sonra ga- rip şekiller hasıl olduğunu göre- geksiniz. İşte size örümceğe benzeyen garip bir hayvan. şında Nesimi ismindeki oğlumu kaybettim. Kendisi uzun çebreli, kara gözlüdür. Bilenlerin veya bulanların insaniyet namına bil- dirmelerini dilerim. Çerluda Süleymanlı köyünde Kenar Mustafa * Dayımı Arıyorum Edirnenin Emirler köyünden dayım Dağlı oğlu Ibişin seferber- liktenberi hayat ve mematından haberdar değilim. Bilenlerin in- saniyet —namına bildirmelerini dilerim. İzmir Yusufdede — caddeslade Uluyel sökağldda No, 80 da Hüsüyin Kadir Resmi Kim Yaptı? Resim hocası, resme istidat gösteren Gdört talebesini evine davet — etmiş — ve — aralarında bir. müsabaka — tertip — etmiş idi. Çocuklar — çalışır iken ho- ca bir aralık dişarıya çıktı. Dö- nüşünde, — çocuklardan — birinin merdivene binerek duvarın Üzerine bir resim yapmış ve birde kirli el lekesi bırakmış olduğunu gör- dü. Bunu kimin yaptığını sorma- dı. Etrafına bakındı ve bir daki- ka sonra kabahati işliyen çocu- ğu yakaladı. Resme bakınız. Sizde hatli çocuğu bulabilirsiniz? Saatler Yan yana iki duvar saati var. bunlardan birl her saat onar sa- niye kazanarak ileri gitmekte ve diğeride her saat onar ye kaybederek geri kalmaktadır. Bu iki saat 1 Haziran tarihin- de ve tam Öğle zamanı ayar edi- lerek bırakılırsa her ikleide ne zaman tekrar ayni eaati göstere- eektir? kaba- Şekiller Bazı şekiller vardırki - kalemi kâğıttan kaldırmadan çizilebilir. Gördünüz şe'cillerin hangileri bu suretle çizilebilir ve hangileri çi- zilemez? K Sayfiye Meselesi Kalabalık bir aile sayfiyeye gideceklerdi. Fakat kalamışa mı, Adaya mı, yoksa Boğaza mı gide- ceklerini bir türlü kararlaştırar miyorlar ve aralarında uzun uza- dıya münakaşa ediyorlardı. Bu münakaşalarda ana baba- vın fikrine iştirak ediyordu. Ço- cuklarından — Nimet İle Nedim, diğer aile efradile ve hatta kendi aralarında bile uyuşamıyorlardı. Şefika babasının ve Mahmut ta anasının tarafımı iltizam ediyor- lardı. Selim ise bu defalık Nedi- min fikrine İştirak etti. Yine bu defalık, Aliye, Nimet İle uyuştu ve Fahri de Şefikanın — tarafını iltizam etti. Nihayet reylerini vermiye baş- ladılar. Nedim Boğaz aliye de Ada lehinde rey verdiler. Buna nazaran aile bu üÜç say- fiyeden bangisine gitmiştir? - lehinde, Sayla .9 l Borsada T Hafta Içinde Neler Duyduk? Piyasalarda mevsim sonu — dola- yisile durgunluk vardır. Muame- le az olmaktadır. tırlarda her n idaki sa- n vaziyetini Aayrı ayrı bulacaksınız. Afyon — Afyon piyasasında değişiklik yoktur. Vaziyet geçen yedi günün eşidir, inhisarlar ida- resinin yeniden mal almıya baş- layacağı söylenmektedir. Fakat henüz” bir hareket yoktur. Serbest piyasadakl tüccar ye- ni mahsul karşısında alacağı va-« ziyetl kararlaştırmakta ve hare- ket için inhisarın işe başlamasını beklemektedir. Tiftik — Tiftik piyasasında Sovyet Rusya alışlarından sonra hafif bir durgunluk oldu. Hafta- nın son günlerinde Almanya için yen'den alışlar başlamıştır, Piyasamızda 47 ton oğlak malı satıldı. Ahcılar Almanya ile ta- nışan firmalardır. Bunun on tonu 72 diğer on tonu 78 ve müteba- si 80 kuruştan satılmıştır. Ayni günler içinde yirmi ton kadar anamal tiftikde kilosu 60 kuruş etrafında muamele görmüştür. Türk ofise Berlinden bildirilen tiftik piyasası borsada alâkadar- lara bildirilmiştir. Bu haber herkesi memnun etmiştir. Filbakika Istan- bul piyasasında güya Almanyanın artık Türkiyeden tiftik alamıya- cağı yolunda haber çıkarılmıştı. Türkofis bunları tekzip etmekte ve fiat listesini de muayyen bir haddi muhafaza ettiği takdirde Almanyanın — tiftiklerimizi — yina eskisi gibi alıcı olduğu bildiri- mektedir. Buna rağmen perşembe günü piyasa durgundu ve Alk- manya için de istek yoktu. Diğer taraftan alâkadarlar; Almanyanın bilhassa oğlak malları için isti- fadeli bir vaziyet ortaya koydu- ğunu ileri sürüyorlar. Yapağı— Piyasamızda yenl mahsul — beklenmektedir. — Eski mahsulden stok yoktur. Bu se- beple piyasada bir durgunluk ve Işsizlik göze çarpmaktadır. Buğday — Rekoltenin geçen yıldan noksan olacağı yolunda dolaşan haberler üzerine piyasada satıcı azalmıştır. Fiatlarda geçen yedi güne kıy kiloda 10 - 15 para kadar bir yükselme görük müştür. Ekstra beyaz buğdayların kilosu 5,25 kuruşa kadar a'ıcı bulmuştur. Çavdarlı malların da fiatı buna'kıyasla kolayca anla- gılabilir. Piyasada satıcıları çok nazlı görmekteyir. Piyasa sağlam ve yükselmeye yüz tutmuş bir va- ziyettedir. Rekolte haberi ayni şekli muhafaza ettikçe piyasanın böyle kalması muhtemeldir. Arpa — Dışardan iş azdır, Bunlar Iİtalya için küçük talep- lerden ibarettir. Almanyaya flat ldare — etmiyor. — Yeni mahsül Bzerine (alivre) — satışlar başla- mıştır, az da olsa bunların piya- sayı tutacayı anlaşılıyor. Fındık — Yeni — mahsül için kat'i bir rakkam henüz yoktur. Manmafih olâkadarlar nezdinde yaptığımız soruşturma- lara göre bu yıl rekoltesinin bereketli — olacağı - anlaşılmıştır. Fiatlar eyidir. Bu sebeple önü- müzdeki — yılda yetiştiricinin yü- zünün gülmemesi için bir sebep yoktur. Çok az kalan eski mah- sül fındı (55) kgaruş etra- fında fiat isteniyor. Yeni mahsül üzerine de alivre satışlar baş- lamıştır.