16 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

16 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Nazilli Köylerinde Son Posta Pirlibey Köyünün Ta! Kasabalılara Aittir Nazilli (Hususi) — Yazırlıdan şarka doğru gidilince karıncalı dağın eteğinde Pirlibey köyüne varılır. Burası 250 haneli ve 1160 nüfuslu kasabanın büyükçe köy- lerinden birlidir.. Köyde cuma günleri pasar kurulur. İki bakkal, iki berber, iki fırın, altı kahve dükkânı vardır. Nazilliye Üç saat mesafede olan bu köyün bir dershaneli, üç sınıflı bir mektebi vardır. Bu köy- de mektep çok eskidenberi mev- cuttur. Mektebe 75 çocuk devam etmektedir. — Bugünkü — mektep binasının köhneliği yeni bir mek- tep İnşası ihtiyacını doğurmuş köyde mektep yaptırmak savaşı- 'da köy muallimlerine mevdu ok duğundan - köyün inkilâpcı mual- limi Şükrünün gayretile bu günün plânlarına uygun bir şekilde yeni bir binanın inşasına başlanmıştır. Köyün (1650) lira olan 9365 bütçesinde bu İiş İçin (800) lira tahsisat ayrılmıştır. Pirlibey muh- tarı Mustafa çavuşun mektep İş- lerindeki gayreti kayda mahiyettedir. Pirlibeyin vâridatı pamuk ve bububattan ibarettir. Bu köyde ortakcılık usuli câ- ridir. Tarlalarının çoğu kasabalı- lara ait olduğu için köylüler ge- çimlerini kasabalıların tarlaların- da ortaklaşa çalışmak — suretile temin etmektedirler. Nizipte Hasan Keyf Tütünü Eklil. mesi Yasak Mı Ediliyor Nizip — (Hususi) Burada #imdiye kadar pok çok afyon ekilir ve bu yüzden kasabaya yılda en az yirmi bin lira girerdi. Fakat son kenuzla Nizipte afyon ekilmesi yasak edilmiş, bunun üzerine Nizipliler de Hası tütünü denilen ve Antept şen bir nevi tütün ekmiye baş- lamışlardı. Fakat Anteplilerin te- şebbüsü üzerine bu tütün ekimi- nin de yasak edileceği söylem mektedir. Haber Nliziplileri mü- teessir etmiştir. olunmaz. Oıvıplçm nıl”'plııı Nlıı* değer | SON POSTA Osmancık Bir Milyon Lira Sarfile Suyu Bol Bir Kasaba Olacak Osmancık (Hususi) — Kasa- banın tam ortasında akan Kızılır- mak Osmancığı ikiye ayırmakta- dır. İrmağın Özerinde 15 gözlü, sekiden yapılmış, Çok sağlam bir köprü vardır. Osmancık ormani gşok — olan kazalarmızdan biridir. Bir şirket tarafından işletilmekte olan kös | ve kunduz ormanlarından bir yılda 103 bin lira orman mıştır. Arazinin sulanması için Kızıl ırmaktan cetveller açılmasi ve işe bir milyon lira sarfedilmesi karar- laştırılmıştır. Tahsisat Ekonomi Bakanlığı bütçesinden verilecektir. Elyevm ırmaktan sadece sahilde bulunan arazi iptida! şekilde dolap kurmak suretile İstifade etmek- tedir. — Yeni cetveller — açılınca Osmancık çok verimli bir kaza olacaktır. resmi alın- ö'. Osmancık ve Kızılırmak | Bigada Esnaf Ve Garsonlar Beyaz Gömlek Giyecek Biga — (Hususli) Belediye burada bütün garsonların, yiyecek ve içecek satan bütün esnafın behemehal beyaz gömlek giymesli mecburiyetini koymuştur. Gece vakti el ayak çekildikten sonra da bütün sokaklar sulanmaktadır. Biga Pazarı Biga (Hususi) — Her hafta Pazar günleri kurulan Biga eşya ve hayvan panayırı Perşembe günü kurulmıya başlanılıştır. Armutova Kooperatifi Azmulova kooperatifi hlesedariarı Armutova, (Hususi) — Gömeç kooperatifi — yıllık — toplantısını yapmıştır. Hissedarlar kooperatifin yıllık İşlerini beğenmişler, yeni Tarsusta idare heyetini seçmişler ve büt- çesini yapmışlardır. Toplantıya Burhaniye Ziraat bankası memu- ru da iştirak etmiştir. Adıyamanda Yapılan Eski Eser Araştır-! Leyleklerle Kariallar Bir maları Önemli Neticeler |Hava Muharebesi Yaptılar Veriyor Tarsus ( Husust ) — Yapılan eski araştırmaları önemli neticeler vermektedir. Romalılar devrinden kalmış birçok mezar ve iskelet bulunmuştur. Romalıların ilk de- virlerine ait eserler de çıkmaktadır. Yer altından boyahane çömlek imalâthaneleri bulunmuş- tur. Hititlere ait birçok boncuk, bakır ve altın paralar elde edik miştir. Aşağı inildikçe tunç dev- rine ve tarihten evvelki devirlere ait birçok eserler — bulunacağı anlaşılmaktadır. Arapkir. Egemenliği Arapkir (Hususi) — Kazamız, Egemeni Hifai Akıncı Yozgat Ağırceza yi tayin edilmiştir. Bandırmada Deniz Hamamı Bandırma (Hususi) — Beler diye Cümhuriyet Meydanına bit- yük bir saat kulesi yapmıştır. Şimdi de duba üzerinde 32 localı güzel bir deniz hamamı yapık maktadır. 15 güne kadar Men- VAA LRE U” dreğin burnuna konulacaktır. ve | Adıyaman (Hususi) — Bu yıl buraya pek çok kartal ve leylek gelmiştir. Ve geçen hafta leylek- lerle kartallar arasında — müthiş bir hava muharebesi olmuştur. Bu muharebedoe ölüp yere dü- şen bir leyleğin bacağında bir ha ka görülmüştür. Halkada Üniyer- | site Kannas. Sit Huvanil B. 1616 cümlesi yazılıdır. Halka - vilâyet tarafından — Ziraat — Bakanlığına gönderilmiştir. Merzifonda Bir Kaza Merzifon (Hususi) — Iki çocuk kuş avlarken biri saçma ile di- ğerini vurmuştur. Çocuğun yarası hafiftir. Sındırgıda Ucuzluk Sındırgi, ( Hususi ) — Afyon satışları rençberi memnun edecek halde değildir. Kilosu 100 kuruş- tan 250 kuruşa kadar satilmak- tadır. Bu fiat geçen yılu fiatla- rına nazaran çok düşüktür. Her şeyde fiat düşüklüğü göze çarpmaktadır. Tereyağı 35 kurur şa, en İyi yağlı peynir )0- 15 kuruşa satılmaktadır. Evlenmeler Niçin Güçleşiyor Polatlı, (Hususi) — Evlenme- lerdeki güç Adetler devam edip gitmekte, bu suretle bazan karar- laştırılmış evlenmeler bile imkân- sız. bir hale gelmektedir. İşte buna bir misal: Polatlının Ahmetli köyünde Şeyho Mehmet adlı biri kızını Cihanbeylinin Ortakışla köyünde Hasan oğlu Hasana nişanlamış ve ağırlık olarak 1187 İlra para İle yirmi tane beşibiryerde »altın ve birçok eşya almıştır. Fakat tam nikâh kıyılacağı zaman da başlık adı ile 2 bin lira para istemiş, bu para verilmeyince kızı vermekten vaz — geçmiştir. Bütün — âdetlerin kalkması — ve evlenmenin esir alım satımına benzetilmesinin önüne geçilmesi lâzımdır. Sivas Memurları Maaşlarının Yüzde İkisini Tayyare Kurumuna Bıraktılar Sivas, ( Hususi ) — Sivastaki | bütün memurlar maaşlarının yüzde ikisini hava kurumuna terketmeğe karar vermişlerdir. Aydında Kuraklık Bu Yıl İncirlere De Zarar Verdi Aydın (Hususi) — Havzamızın belli başlı ve geliri en çok mah- sulü olan inçir 40 ğüne kadar yetişecektir. İncirlere artık aşılık bab asılmaya — başlanılmıştır. Fakat kuraklık bu yıl incirlere zarar vermeye başlamıştır. Re- koltenin geçen yıllardan daha az olacağı tahmin edilmektedir, Kızılcahamamda Telefonsuz Yer Kalmadı Kızılcahamam (Hususi) — za dahlünde 134 köy telefonla biribirlerine bağlanmış, merkeze ellilik bir santral konmuş, ayrıca nahiye 4 santralla, büyük köyler- dede 14 santıralla takviye edi- miştir. 96 kilometre uzunluğunda- ki mesafede bütün telefon direk- leri yenileri ile değiştir.İmiştir. Bu yıl içinde yeniden 150 kilo- metroluk bir hat Çamlıdere nahi- yesine, 3) kilometoluk bir hatda Günen nahiyesine çekilmiştir. Kaza dahilindeki telefon hattı yekünu 1270 kilemetroyu bu:- muştlur. Manyas Panayırı Kapandı Manyas (Hususi) — Manyas panayırı kapanmıştır. * Dört gün devam eden panayırda her sene- kinden fazla iİş yapılmış, alıcı ve satıcı memnun dönmüştür. | | | Fran, Sovyet Rus« ya İle Iktısadt An« laşmalar Yapıyor Tahrandan yazıyorlar — İrant Ekonomik | 13 Sovyet Rusya arasındaki alış ver rişler son yıllard$ yeniden çok arte mıştır. İki — dosl laşıyor et hüküs metleri bu tın dah& esasli surette İnkişaf etmesi içim çalışmaktadırlar. Daha son güne lerde İran Ticaret Nazırının vle yasetinde bir İran heyeti Sovyet Rusyayı gezerek birçok - sanayl müesseselerini ve gördükleri işlerl yakından — tetkik etmiştir. Ikl memleket murahhasları bu vesilt ile Uç sene için müteber olacak yeni bir ticaret anlaşmasının esase larını tesbit etmişlerdir. Bu ans laşmiya bağlı olarak yapılan ve takas esasına — dayalı bulunan hususi itilâflara — göre Sovyetler Irandan pamuk yün, deri gibl maddeleri alacaklar ve karşihe ğında makine, ziraat aletleri gibl sanayi mamulAtı vereceklerdir. x» Atina şehri milli bankadan Atina bele- 190 milyon drabe diyesi borç- miye varan bit apmıştı Tanıyor Bu istikraz şel güzelleştirmek için muhtelif bas yındırlık işlerinde kullanılacaktın (120 milyon drahmi bizim pa- ramızla aşağı yukarı iki milyon Hra kadar tutar)|. * Bükreşten yazıyorlar: Roman» yalılarla Almanlaş arasında Ekonoml Ruasya an- İRomanya- A manya tica- #«t anlaşma: sı tasdik e- dilemiyecek mi ? için son zamam larda yapılın ve Romanya tarafıma dan Bay Manolesco, — Almanyâ için de Wohlitatın — Imzalarınj taşıyan ticaret anlaşması aleyhinde mecliste şiddetli bir — cereyam başgöstermiştir. Bu anlaşmayg göre Almanyada kalan Blokâ marklarla Romanyalılar Alman malı satın almak ve bu mallart Romanyaya sokmok zaruretinde olmalarına rağman — Almanlar, Romanyadak! Bloke matluplarıni Romanya — sanayilnde — sermaye olarak kullanmak imkânını elde etmektedirler. Bu hal, Romanya& sanayiinin Alman hakimiyeti altına girmesini intaç etmekte ve bu sebeple — kamutayda — haklı bir Özüntü — yer bulmaktadır. Bu sebeple kamutayın bu anlaşmayı tasdik elmiyeceği ve imzalıyanları da suçlu addedeceği — tahmin ıdılıekud.lı -— —'5__ BUTÜN ÜLKEYİ AMAZSINIZ ] rı.lı BürTÜN ÜLKEYİ HER GUN AM?