16 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

16 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

SON POSTA 16 — Haziran Sayfa 5 | Gönül İşleri Bugünkü Kızlardan Hoşlanmıyorum Siyaset Âlemi Habeş-İtalyan Savaşı Kaçınıl- maz Bir Haldir HARİCİ TELGRAFLAR ,Japonya, Çini Emri Al- İtalya Nle Habeşistan arasındak! ihtilâfın artık bir harbe gittiği inkâr kabul etmez bir hakikattir. Ban prensip esasları üzerinde son zamanda münakaşaya girişen ve İtalyan gaze- telerine cevap veren İngiliz matbuatı da itiraf ediyorlar ki İngiltere için İtalyan gemilerine Süveyg kanalımı kapamak — mevzuubaha değildir. ve lagiltere, — İtalyanın — Habeşistanda taliini denemesine muhaleföt elme- sektir. Şu halde bu söze mazaran Cg"!ııı ile Fransa, bu muharebeye berveçhipeşin muvafakat etmişlerdir. * Şimdiye kadar eyda yılda bir defa geml uğrayan doğu Afrikasındaki Muzavva İimanı, bugün asker ve erzak taşıyan İtalyan nakliyeleri ile doludur. — İtalyadan — gönderilecek erzakın — kifayetsizliği — düşünülerik cenubi Afrika İngiliz firmalarile anlaşmalar yapılmıştır. Kap ve Dürban şehirlerinden Eritre ve kılyıı Soma- Kisine doğrudan doğruya erzak gemi- leri gönderilmektedir. Habeş hudut- larına dayanan İtalyan müstemleke- lerindeki hayat şartlarının xorluğunu göztermiş olmak için, İtalyanın, laa- bında, buralara kadar içecek «u göndermeye mecbur olduğunu kay- detmek İâzımdır. — İtalyan « Habeş Ahtilâfı, — İtalyanın hayatı için bir Aönlim noktasıdır. Ya, İtalya burada «lde edeceği muvaffakıyetle İstikba. linin genişleme iİmkânlarını kurmuş oldenk, yahut ta ebediyen doğu Alfrikasındaki emellerine veda ede- eeoktir. — Süreyya Sıyasal Bir Suikast Nevyork, 15 ( A A.) — 250.000 Üyesi bulunan İrlanda » Amerikan kurumlarından 8 tancsi, dÖ Valera hükümetini devirmek amacile — bir yağınç (suikast) hazırlamaktadırlar, Stratosferde Burbank (Kaliforniya) 15 — Ame- Tikan uçmanı Viley Post, bu sabah etratosfer yolu le Nevyorka uçmuş- tur. Aradaki iraklık 2450 mildir. Londranın Muüdafaası Londra, 15 (A. A.) — Sü Bakan« lığı Londra bölgesindeki 8 alay müs- tahfızı hava korumasına ayırmıştır. Havada Çarpıştılar Bükreş 16 (Husuzl) — Uçak kar #argühı üzerinde ikl harp uçağı birl. birine çarparak yanmışlar, dört pilot ölmüştür. Demir Ağa, böğürür — gibi fomurdandı: — Nereye çekliliyor muşum ? Senin —başını yemeden nereye çekilirim ki ? Genç kadin, hiddetle bağırı- yordu: — Çekil, diyorum, be adam, anlamıyor musun ? — Nereye çekilecekmişim ba- kayım? — Gözün nereyi keserse? Git karşımdan... Defol ... — Ülen, sen, beni koğacak güba mumn? — Ağzını bozma, ayı! Hacerin sesinden, dik dik ce- Yap verişinden, ayıldığı, kendini toparladığı anlaşılıyordu. Genç kadının verdiği cevaplar, Demir Ağanın — püskürdüğü — ateşlere, ülevlere gaz dökmek gibiydi, | - tına ÂAlmak İstiyor! Bunu Söyleyen Bir Japon Diplomatıdır Paris, 15 (A. A.) — Japonyadas yeni gelen ve önemli bir diplomat olan Vant, Japonyanın Kuzey Çi hakkındaki ülküsümü soran bir gaze- teciye demiştir. klı *— Japonya Nankin hükümetinin Japonyanın - oyu (reyi) elmadıkça hiç bir ömemli işe girişmemesini Istiyor. Biz, B. Şang-kay-«gek iki yüzlü blr alyasa güttüğünden ve Çin-Japon diplomatik ilgilerinde bir — dostluk #lyasası gözettiği halde Kuzey Çinde bizim — nüfuzumuza — kargı — açıktan açığa tinei anevl- bir mukavemet hazırlamakta olduğundan ötürü ka- rıştık. Hopey'in her tarafında, kuomintang kurumları, jandarma karakolları, gizli kurumlar ve bu arada mavl göm- lekliler, Japonyaya karg propaganda, boykot ve korkutma hareketlerinde bulunuyorlardı.,, Diplomat, Çinla, günün birinde Japonyaya — saldırmakk düşüncesinde olduğunu da — söylemiş ve — gunu eklemiştir; “Biz, nüfuzumuzu — kuzey Çial Nankine bağlıyan bağları koparmak- # izin, sağlam olarak kurmak ama- cındayız. Bizim için, kuzey Çinin kendi kendini yönetmesi - Idare atmesi - yeter. Bir Japon isteği Yerine Getirildi Pokta, 15 (ALA.) — Japonlar tarafından işten el çektirilmesi iste- nilen Hopey ilbayı Paotinfudan Şet- siye hareket etmiştir. Genel karargüh da yakında Şetsiye gelecektir. Harp Tamamen Durdu Assompslyon, 15 (A. A.) — Bolivya ve Paraguvay orduları kumandanları dün harbi durdurmuşlardır. Bitaraf sakerl heyeti buraya gelmiş ve Şake mıntakasına gitmiştir. Amerikadaki Ulusal Kal- kınma Kurumu Vaşlagton, 15 (A. A.) — Cümhur relsi Ruzvelt ulusal kalkınıma yönü. timinin (idaresinin) dövamından yana olan kararı imza etmiştir. Fazamı Mahmut Yesari Mubarrem Bey, karar verme- mlş, titriyordu. Bu sırada, Demir Ağar — Vay! Diye gürledi, Bu, korkunç bir gürleyişti. Odada, ileriye atılma, geriye sıçrama gibi ayak patırtıları ok muştu. Mubarrem Bey, — fazla tereddüt etmedi, kapının tokma- ğinı çevirdi. Kapıyı açarken, acı bir kadın çığlığı, Muharrem Beyi kapının önünde çivllemişti. Arkadan Ay- şe kadının bir bıçkırığı andıran sesini duydu: — Kıydı tarzeyel. Yandı Ha- cer!.. Yandı kızcağızl.. Muharrem Bey, odadan İçeri girdi. Masanın Üzerinde yanan lamba, odadaki gölgeleri büyük tüyor, birbirine karıştırıyordu. GT Japonya hariciye bakanı Hirohita (ortada oturan) ıRomanyada Bükreş, 15 (A. A.) — Geniş bir casusluk şebekesi meydana çıkarılmış, birçok Macar yakalanmıştır. Bir Ro- men zabitinin de bu işle ilgili (a'd- kadar ) olduğu anlaşılmaktadır. Amerikada Bir Felâket Övnalde ( Amerika ) 15 — Bütün sular taşmıştır. Birçok köyler u al- tında kalmıştır. Bkişi ölmüş birçok kişi kaybolmuştur. Halk kaçmaktadır. Müuddi zarar ikl milyonu goeçmiştir. 450 Bin Kişi Greve | Hazırlanıyor Vaşlağton, 15 (A. A.) — 450 bin kömür işçisinin bu pazartasi yapacağı grev Ttemmuza birakılmiştir. - Bu tarihe kadar işçinin durumunu dürel- tecek olan bir kanun çıkması umu- luyor. Fransız Bütçesinde Beş Milyar Tasarruf! Cümhuriyet Mi, Kraliyet Mi? Çaldaris; “Reyiâmın Yapı- lacağı Şüphesizdir,, Diyor Atina, 15 (Hususi) — Başha- kan Çaldaris rejim meselesi hak- kında kat'i olarak şunları söyle- miştir: “Reyifimın yapılacağı gşüphe- sizdir. Bunu söyliyebllirim. Eğer millet rejimin değişmesini isterse © vakit saylavlar da yeni rejime sadakat yemini vereceklerdir.,, Başbakan — muavini harbiye bakanı — general — Kondil'isş de: “Rejim meselesini ortaya çıkaran hükümet değildir. Bu, bükümetin Isyancılara galebe çalınasından istifade edenler tarafından çıka- rılmıştır. Venizelosun iki sene içinde çıkardığı iki isyan hareketi rejim meselesini doğurmuştur.,, . dedikten sonra Elen milletinin bir- leşmesi lüzümunu ilerl sürmüş ve eski kıral İle görüşmek Üzere Hacer, pencereain kenarındaki sedirin Üstüne yıkılımıştı; Demir ağa, onun üzerine eğilmiş merak- la bakıyordu. Muharrem Bey, Demir ağanın #stüne atılmak, geri çekmek is- tedi, fakat onun elinde parlayan kamayı görünce Hrperdi. Demir ağa, kendinde değildi: O kadar kendinde değildi ki tokmağın çev- rildiğini, kapının — gıcırdayarak açıldığını, odaya birinin girdiğini, birşey, birşey duymamışlı. Kendinden bukadar -geçmiş, hayvanlaşmış bir adamın, sağa sola galdırmasından daha tabil, ne olabilirdi? Hacer, kerevetin üstünde, hiç kımıldanmadan yatıyordu. Acaba ölmüş miydi? Hiç kurtarmak Gmi- di kalmamış mıydı? Fakat eğer Demir ağanin elinde parlayan kama, bir daha inecek olursa, hiç bir ümit kalmazdı. Demir ağa, tekrar vuracak- miydi? — Muharrem Bey, yavaş yavaş İlerledi. masanın yanındaki lakemleyi aldı, kaldırdı. ve hızla Demir ağanın sırtına İndirdi, Memurlar Azaltıla- cak, Aylıkları Da Kesilecek Parla, 15 (A. A.) — Bir gazeteyâ göre, Fransa hükümeti, memurların aylıklarım — kesmek, — demiryolları memur kadro ve aylıklarında tasarraf yapmak, bütün İşyarların (memurların) sayılarımı azaltımak ve sosyal sigor- talara yesi ble düzen vermek suretile bütçede beş milyar frank tasarruf yaptcaktır. Bunlar İçin yasa kuvve- tinde kararnameler neşredilecektir. Londraya gideceğine dair çıkan haberleri şiddetle tekzip etmiştir. Doğru Değil Atina, 15 (Hususi) — Baş- bakan Çaldarle, Pnriste çıkan Paris Solire gazetesine Yunanis- tanda halkım yüzde seksen beşinin kraliyet taraftarı olduğuna dair beyanatta bulunmadığını — söyle- miştir. Demir ağa, acı v inledi, kalkınacak - oldu; Muharrem Bay, iskemleyi tekrar kaldırmasile indirmesi bir oldu. Bu ikinci darbeden sağa kay- kılan Demir Ağa, yanlamasına elindeki kamanın Üstüne düştü; kama, böğrüne saplanmıştı. Demir Ağa, canevine ateş düşmüş gibi bağırdı; sıçradı, diz- leri üstüne doğruldu, sol yumru- “ Bugünkü kızlar hoşuma git miyor. Onların serbestliğini, caka- sını, açık saçıklığını beğenemiyo- rum, Onun İçla de evlenemiyorum. Ben, biraz eski zaman kızlarına benzeyen, durgun, sessiz, çekim gen, bir erkeğe baktığı zaman yanakları al al olan mahcup bir kız istiyorum. Fakat bunu bula- mıyacağımı sandığım için evlen- miyorum. Siz me dersiniz?,, Adnan Bence aldanıyorsunuz. Hayat değişti. Kızlar evden çıktılar. Ar- tık onları kafes arkasında kendi hayallerile başbaşa yaşar bula- mayız, bugünün kızı az çok bha- yatı da, erkekleri de, İnsanları da tanıyor. ; Fakat kafes — arkasında yaşayan kız — yoksa, — manen aradığınız evsafı — muhafaza eden genç kız çoktur. Hâlâ ailesinin — dizl — dibinden ayrık miyan — tutumlu, — ev işlerini bilir, gözü hayata açılmamış saf ve temiz aile kızları çoktur. Yak mnız bunları sokakta ve şurada burada ararsanız tabit — bula- mazsınız. Bunları daha ziyade tanıdık aileler vasıtasile bula- bilirsiniz. Onun için meyus ol mıya İüzüm yok. Yalnız aradı- gınız yolu değiştiriniz. * “Otuz yaşında bir adamla ve- vişiyorum. Evlenmeyi düşündük. Fakat o, resm! nikâha yanaşmı- yor. “Biz biribirimizi sevdikten sonra, ikl yabancı adamın bir kâğıda — evlenmek — istediğimizi kaydetmesile hiçbir şey değişmez. Onua İçla nikâha lüzum yok, Böylece yaşayıp gidelim ,, diyor. Onun bu mantıkımı benim aklım pek almıyor amma, Siz ne dersiniz?,, Alyie Sadeçe sevgisinde samimi ol- madığını — ve — sizin — sevginizi Istismar etmek isediğini gösterir. Bu adama inanmayıniz ve ken dinizi tehlikeye atmayınız. TEYZE aşkınlıkla | zaman, polis ve jandarmalar geri lakin | çekilerek yol verdiler. Evin önünde toplanan kalaba- hğın sağır homurtusu, cesetlerin yattığı arka odaya kadar geli- yordu. Yüzü sapsarı, ayakta duran Muharrem Bey, jandarma mülâ- ziminl görünce, titrek bir sesle; — Olanları gördünüz müU? dedi. Genç zabitin yüzü de otelci- ğunu havada sıktı, kölü böküldü, | Hİ yüzünden farksızdı. Cevat yana sarktı ve enll omuzu, irl yapılı gövdesi, kökünden balta yemiş çürük bir kütük gibi y- kıldı! Yorgun bir inilti, odayı sarstı... Hacer, kerevetin Üstünde upur zun yatıyordu; ne Demir Ağanın can acıslle bağırması, ne çürük bir kütük gibl yıkılması, inlemesi, hiçbiri, Haceri, daldığı sonsuz ve artık rüyasız, korkusuz. uykusun- dan uyandıramamıştı!.. x Jandarma zabiti Cevat Bey, mumlu el fenerlerinin titrek, kör ışıkları ve el çıralarının. par par Bey, bir şey söylemedi. Komiser maştı: aa — Odaya girdiğimiz zaman, Muharrem Beyi burada bulduk. Cegetleri muayene ettik, Hacer Hanım da, Demir Ağa da ölmüş- ler. Demir Ağa, elindeki silâbın Üstüne düşmüş. Odanın halinden, dehşetli kavga ettikleri anlaşılı- yor. Demir Ağaya yazık oldu. Jandarma zabiti, başını ağır ağır sallayarak komiseri dinliyor- du. Döşeme tahtaları pıhti pihti an içinde idi. Komiser, devam ediyordu: — Cesetlerin durumunu boz- madık. Müddeiumümi ile hükü- yanan alevlerile alaca bir aydınlık | met doktoruna haber gönderdik. içinde göz çaşırtan odaya girdiği ( arkamı var )