23 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

23 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Deli Aslan karşılık vermedi, o, şimdi, en öndeki Macar atlı- larına keskin ogözlerile bakmıya dalmıştı. Orada anlaşılamayacak bir ka- rışıklık oluyordu, Macarların bir takımı Türkleri kovmayı bırakmış, orada kendi aralarında cirit oynarlarmış gibi atlarını koşturu- yorlar, ovada değirmiler çeviri- yorlardı. Delikanlı daha iyi ba- kınca bu eatlıların bayağı bir öküze benzer hayvanı kovala- makta olduklarım seçti ve bir- denbire işi anladı: Macarların böyle kovaladık- ları bir öküz değil, Sarı Şahin Beyin, daha doğrusu Şahin Beyin kızı Ülkerin tanınmış koçu idifij, Şahin Bey bu hayvanı küçükten büyütmüştü, pek güzel bakılma- sının da büyük faydası olmakla beraber hayvan eşine binde bir çatılmayacak Okadar büyümüş, güzelleşmişti. Subuska sokakla- rında bu güzel koçun kurumla biçimli başını dikerek Sarı Şahin Beyin arkasında dolaşması görü- lecek bir görünüştü. Evet, Deli Aslan anlamıştı Koç hiçbir vakit kapalı durma- dığı için, gece ya Subuskalılarla beraber, yahut onlardan sonra kaleden çıkmış, askerin arkasına düşmüştü: (şimdi Macarların bir kümesi, uzun bir yiyeceksizliğin açlığı içinde bu etli hayvanı tut- mak istiyorlardı. Deli Aslanın beyni karmaka- rışik olmuş, birçok eski zaman parçaları birbiri arkasına gözünün Bnünden (geçmeye (başlamıştı. Şimdi gelmez yollara gitmiş olan o sevgili Ülker, kendi kız kâr deşile beraber özene bezene bu koçu kaç kere yıkamışlar, kınala- mışlar, süsleyip ODeli Aslana getirmişlerdi!. Onlardan geriye yalnız bir oçk ka'mışken, şimdi gözünün önünde oda mi düşman bıçaği altında can verecekti? Beli Aslan şahin kanatları sokulmuş tulgasının gümüş zinci- riol çenesinin altından kuvvetlice kastı ve arkasındaki altmış “Deli,, atlısına elile bir işmar yaptıktan sonra Kızıl Kaplanı dört nal, Macarların Üstüne doğru sürdü. Bölük başılarının tatlı bayırdan aşağıya İndiğini gören altmış “Deli,, de onun arkasına düştüler. Başlarındaki (oOkaplan derisi kaplı tulgalarının iki yanına so kulmuş kartal kanatları ve sırtla- rındaki kurt derili caketlerile gü- zel küheylanlarının özerinde bayır» dan inen bu seçme kahramanları, Türk biniciliğinin ve askerliğinin bu eşsiz nümunelerini görüp te avlarının Üzerine inen bir sürü kartala benzetmemenin yolu yoktu. Bu ansızın saldırışı görüp te birdenbire işin ne olduğunu anla- mayan yeniçeri zabiti irkilerek; — Bre bu Deli oğlan gerçek- ten mi çıldırdı? “Dedi; ancak hemen yine © an- (iJ Subuska faclamnı okuduğumur yerlerde bu koç için de ayrıca satır vardır. Okuyucularımız bu hayvem kendi o düşüncemizden o çıkardığımızı sanmesın'ar. tarih yaprakları kitabımızın sonunda gösterilecektir. Bu koç “ kale dizda- ram muezarrat koçu. , sözlerile un latılmıştır. £ Deli Aslan Ülke Sanki Gelmez Yollara Gitmişti... —e— Tetrika > ia da o da atını tepmiş yö elli atlı- sile Deli Aslan takımının arkası- na düşmüştü. Büyük kol ile Ileri de bulunan Şahin Bey bile atının dizginini çekti, bayırdan aşağı bakmağa başladı. Onun olduğu yerden ovada olan bitenler bir anfiteatrdan (o bakılıyormuş (gibi görünmekteydi. Kumandan, önde Deli Aslan olarak altmış Deli neferinlin, şimdi yükselmiş güneşle yalın kılıçları pırıldayarak kendile- rinden beş altı kat çok bir Macar kümesi İçine daldıklarını, Macar kümesinin pıçakla kesilmiş gibi bir kez ortasından yarılıp altmış Türk atlisı çevresinde tekrar sıkıştığını, inip çıkan yalın kılıç- ların biribirine çatışıp karıştığını gördü, ta uzaklarda çınlayan o korkunç, tanınmış : — Subuska, Subuska; koman yiğitlerim |.. — Yiyin, bitirin kurtlarım |.. Nârasını ve Turan kanının iyi bir şövalye örneği olan Macar atlısının : — Sen Corç, Sen Corç! — Hurra! Bağırışlarını açıkça işitti. Ara- lık aralık iki taraftan bir küçük atlı kümesi ayrılarak açıkta bir çevrim yapıp öteki tarafın yanın- dan urmak istediği görünüyor, ancak o zaman karşı taraftan da ayrılan birtakım atlı daha çevirmelerini bitirmemiş olan çer- hacıları okarşılayordu. £ Böylece ana sâvaşın biraz açığında da atlardan, adamlardan bir girdap dönmiye başlıyor, toprağa düşüp serilenlerin atları, yeleleri ve boş dizginleri havada uçarak ovanın ölesine doğru deli gibi koşuyor- lardı. Atlarından yaralı yuvarla- nan cenkçilerden bir takımı ye- niden davranarak ayaklanmak, atının Üzerine atlamak İsteyor, ancak Oarkadan dört nala gelen başka bir atlı onun yanın dan geçerken yana doğru eğilerek bir kılıç vuruyor o zaman yarali bir daha kalkmamak üzere uzanip kalıyordu. Şahin Bey, Delilerin arka- sından savaş yerine (yeniçeri ağasının da yollanmış olduğunu görünce (kaşlarım cansıkıntısile çattı. Haydi Deli Aslan gençti, başına gelen tüyler Ürpertici iş ve yüreğindeki derin acı onu böyle bir coşkunluğa götürebilirdi. Ya şu aklı başında, durmuş oturmuş koca askere, yeniçeri | Yakup ağaya ne olmuştuda, oda geri dönüyor, hiç yoktan iş çıkarıyordu. Şahin Bey düşmanla Obir daha çarpışmak için daha ilerlemek, bu iş için pek uygun olan bildiği bir boğaza yetişmek istediği halde Yakup ağanın da bu çocukluğa karışması bütün plânlarını altüst edebilirdi... Kumandan aşağıya daha keskin bakmıya başladı. Deli Aslan ile adamları, çevresindeki (odüşman kümesini sürerek (oyararak asl Macar alaylarından oldukça ayrılmıştı. Birdenbire vuruşanların arasın dan iki Deli atlısı ayrıldı; bu iki atlının önlerindeki iri bir hayvanı, Sarı Şahin Bey alayına doğru sürdükleri | görünlyordu; arkada Deli Aslan beş elti misli düşmanlarile hâlâ dövüşüyor, onları iki atlının önünü kesmekten geri bırakmıya uğraşıyordu o zx- man Şahin Bey de birdenbire işi anladı.. Bu altmış kahraman, bir koyunu, kendi koçunu kurtarmak için canveriyorlardı!. ( arkası var ) SON POSTA Eski Hayvanlar Müzesinde Müze hademesi — İşte bu hayvan iskeleti tam 15 bin sene dokuz aylıktır. Ziyaretçilerden biri — Na- sl olur yahu ?. Bu kesirli yaşıda nereden çıkarıyorsun ? — Basit. Ben buraya geldiğim gün bana bunun 15 bin senelik olduğunu söylemişlerdi. Ben 9 aydanberi bu müzede garsonluk yaptığıma göre hesap budur .. Sevgide Şaka Olmaz ( Baştarafı 5 inci yüzde ) müşkül mevkide kaldık. Ben belki ayrılabilirim, fakat önceden birl birimize söz vermiştik. O yine kararında sebat edeceğini söy- lüyor. Velhasıl ben! bu vaziyet pek düşündürüyor. Ne yapayım bii- mem kil Ali Kadri Sevigde şaka olmaz, oğlum. Sen belki evenmek niyetile bu İşe girmedin amma, kızlar erkeklerle konuşup sevişmeden başka bir şey anlamazlar. Onun için (oonlara bir defa ümit (o verdiniz mi, (o ertık geri dönmek mümkün olmaz. Maamafih niçin nişanlanmaktan ka- çıyorsunuz? Nişanlanma mutlaka masraf etmeyi İcap etmez. Yalnız acıyarak sevilmez. İnsan bir kıza acıdığı için de evlenmez. Eğer kızı sevemiyeceğinizi hisse- diyorsanız, ailesinin sıkıştırmasını vesile ederek ayrılınız ve kızı boş yere bedbaht etmeyiniz. TEYZE Hele şükür ya- şamak zevkini elde etti Olumun AYA AĞRILARINA «ağı VEŞANE VE KATI Ozva Bı j Hayatı artk tahammülfersa bir hal almıştı. Zira ıztırnb veren ayaklarile yürüyemiyordu. RADİO SALTS banyolarını yapmıya dığı vakittenberi (o kendisini fif ve cevval hissediyor. Bu tuzla mile ayak banyoları sayösinde .. mleler kuvvetlenir ağrılar En dar ak amlı ıstırap çekmeden istediğiniz vakit yürü- Şobilirsinlz. Her eczanede satılır, Naftalin Buhranı Şimdi Bir De Bu Ortaya Çıktı Istanbulun O senelik naftalin sarfiyatı 3-4 yüz ton kadardır. Bu miktar içine Anadolunun bazı kısımları ile Karadeniz mem- leketleri dahildir. Bu sene İstan- bula 39 ton kadar naftalin gir miştir. Geçen seneden de bir miktar kaldığı hesap edilirse yekünu 60 tona kadar çıkar. Bu sene ancak son günlerde naftalin getirilmeğe başlamışlır. Buna sebep geçen sene tüccarın zarar etmiş olmasıdır. Geçen sene tüccar mütat miktarda naftalin getirtmiş ve kendisine kilosu 20 kuruşa mal olmuş idi. Perakende 25 kuruşa satılıyordu. Fakat Rus lar çok miktarda naftalin getir- dikleri ve piyasaya 13 kuruştan sevkettikleri için kilosunu 20 kuruşa mal eden tüccar, elindeki naftalini satamamış ve bu suretle zarara uğramıştı, İşte bundan dolayıdır ki bu sene hiçbir tacir naftalin getirt- miye cesaret edememiştir. Fakat Rusların naftalin getirtmediklerini ğördükleri zaman mevsim de ilerlemiş olduğu için ancak son günlerde yirmi beş ton kadar getirtilmiş ve elden ele dolaşarak derhal satılmıştır. Yaz mevsiminin iptidasında kilosu perakende 25-30 kuruşa satılan naftalin şimdi 35-50 ku- ruşu bulmuştur. Geçen sene Yedikule gazha- nesi tarafından yerli ham naftalin çıkartılmış idi. Fakat makineler getirtilmemiş olduğundan ham naftelin ıslah edilememiş ve piya- saya çıkarılamamış idi. Yedikule gazhanesi makinelerini getirtirse memlekette bolbol naftalin bul mak mümkün olacaktır. Çocuklar Arasında Yaralama Davutpaşada Kasap Ilyas ma- hallesinde oturan 14 yaşında Halit Ziya ile ayni mahilede oturan 12 yaşında İsmail, deniz kenarında dama oynarlerken kavga etmişler, Halit Ziya bıçakla (o İsmeili iki yerihden yaralamıştır. Halit Ziya on beşini tamamlamadığı (için babası da sorguya çekilmiştir. Seyyar Piyangocular ! Kemal ve Leon isminde iki kişi, “piyango,, kanununa muha- lif olarak, bir torba içinde bir takım fişlerle piyango çektirdikleri görülmüş ve cürmümeşhut halinde | yakalanmış'ardır. Muhafaza Teşklilâtının Faaliyeti Geçen bir hafta içinde muha- faza örgüsü (şebekesi) 57 kaçakçı 1064 kilo gümrük kaçağı, 873 kilo inhisar kaçağı, bir tüfek, 42 mermi, altı Iran halısı ile 36 ka- Değeri Pey parası UraK. LiraK. BORSASI İstanbul ÇEKLER 1.T.L. için | Nar « york Ö,7935 Paris 703 Miase Biikss! Viyana Madrit Berlin Yarşora 9,6315 4,5088 13,1335 2,4825 65,6083 | Bölereş Belgrat Ii? | Londra Ke 62159 (4,0175 | Meskora ,, 108675 ESHAM ve TAHVİLÂT Tira İş Banr,(Nama) Ü9 (Hümiler #3 diy Osmaılı bem 20,0 Gelâüik O, 3 Şiikatl Hay iye 13,59 Meliş 1050 Anadolu Mö0W. 15,65 di 2,10 | 1033 ls'ikram İstleram Duhlit 94,25 Düyunu Mu, O, Lağcat teri'p 14479 . » Um Reji Tramvay Rıbtm (items) MESKÜKAT P) Kurüş 240 | glam 30,00 Baakust(Os.B,. 224 | Kalın beşibirlik altan > TElimhuriy of) (Asin) 48, Paris Borsası Paris, 22 (A.A.) — 21 tarihli borsa şudur: Değerler Boraası, dalma sey- rek alışverişler (arasında, çok düzensiz bir gidiş muhafaza edi- yor. Çok aranılan birtakım klın- yevi madde sehimleri gibi, Fran- sız rantları da oldukça canlı ve belli olacak kadar da alkınmakta- dırlar.) Öblir yerli Fundolarla ars ulusal degerler, pek geniş ölçüde olmamak üzere aşağı yukarı oy namaktadırlar. —— I — Gazetenin esas gasisile bir sütunun Hi satırı bir (santim) sayılır. 2 Sayfasına göre bir santi- min ilân fiatı panlardır: 3 —Bir sentimde vasat (8) kelime vardır. 4 Ince ve kelm gaziler Fatih'de Yanık Kirmasti camiinin 207 metre murabbaındaki arsasının bütünü - 316. Fındıklıda Dere içinde Hacırecep Camlinln en- kazile 140 metre murabbaımdaki arsanın bü- Gedikpaşada Mimarhayreddin mahallesinde Be- desten sokağında 2 sayılı 23 metre murabbain- daki meşrutahabe arsasının bütünü - Altımermerde Seyyitömer mahallesinde Yolge- 1036. çen mescidinin 407 metre murabbaındaki arsasi- 900 45 6809 800 00 60 00 tünü. » 481. 2000 16 25 40700 30 55 nın bütünü. - 329. 80000 © Hasan Efendi Fındıklıda Cihangir yangın yerinde Pürtelâş camiinin enkazile 246 metre mu rabbaındaki arsanın bütünü. » 487, Yukarıda yazılı özlekler satılmak üzere on beş gün müddetle açık arttırmaya çıkarılmıştır. Üstermesi 1/7/935 Pazartesi günü saat 15 de Komisyonda yapılacaktır. isteklilerin yüzde yedi buçuk pey paralarile Mahlülât Kalemine gelmeleri, “3326,