1 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

1 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

* hi Halkın Sesi Hayat Ucuzlayor Mu ? Kasımpaşa, Derviş sokağı, 7 No.lbı hane, Vasilı — Bu da sorulur mu ya? Okumu- yor musunuz? Tuz fiatı yarıyarıya indi. Şeker fiati bugünlerde tırpı yiyecek. Ondan sora sıra gaza gele- etk. Gaz ucuzlatıldı mı, ekmeğin eli kulağında, Yalmız bu gidişle benl yaman bir endişe sarmıya başladı. Zira bu acuzluk birez daha artarsa, para sarfedecek yer bulamamaktan korkacağ z azizim ! x# Aksaray, Aktar sokağı, 92 No.l: dükkân sahibi Sırrı : — Hayat mı? Azizim, bana — öylü gelir ki, hayat denilen gey, hiçbir zaman şimdiki kadar ucuzlamamıştır. Siz de sözüm ona gazeteci o'acakmı. nız. Eğer sattığınız sayfalara biraz KÖöz gezdirseydiniz bu suali sormıya lüzum görmezdiniz. Baksanıza, 20 para İçin, 40 para için, bir kibrit kutusu, bir. çakı, bir yağlı ve kirli külâh için adam öldü- venler var. Sorarım #lizer “Hayat, bundan fazla daba masil ucuzlasın azizim ? » Çengelköy, Mektep sokağı, Bi No.lı hane, Hakkı 1 — Hayat ucuz umma, para pahalı #zizim, Günde otuz kuruşa 30 takla atacak olduktan sonra, ucuzluktan bana ne? Kaldı ki tuzdan başkaları henliz Mfta kalmaktın kurtulamadı ya. Meselâ, dağ gibi buğday vagonları borçlu sözü kadar ucuzladı da, ek- meği bâlâ aymı paraya yiyoruz. Senin aulıyacağın bana kalırsa, hayat! fazla, ucuzluk lâfk - ucuzladı. arizim. Yeni Gümüş Paralar Darphane henüz 50 ve 25 kuruşluk gümüş paraların —kalıp- larımı hazırlıyamamıştır. Şimdi eski kalıpla 100 — kuruşluk paraların basılmasına devam edilmektedir. Şimdiye kadar gerçi 4 — milyon Tiralık 100 kuruşluk basılmış ve Vngilz mütehassisi tarafından ye- ni şekilde bir yüz kuruşluk kalıp daha yapılmıştı. Bunun da henüiz kahbı bitmemiştir. Finans Bakan- kğı osas kararında 16 milyonluk gümüş para baatırı'masını kabul ettiği için şimdi basılanlar ikinci dört milyonluğa dahildir, Tem- muzun onundan sonra yeni yüz kuruşlukların basılmasına — başla- nacaktır. Mecidiye Köyünün Bayındırlığı Son seneler içinde çok rağ- bet gören Mecidiye — köyünün intizamsız bir şekle girmemesi için belediye buradaki inşaatı kontrol etmeyi kararlaştırmıştır. Evler bahçe içinde olacak, birl- birine — bitişmeyecektir. Ayrıca, bu iş için bir proje yapılacaktır. Tifo mikrobu — Şu Belediyeden Al- Jlah razı olsun, Hasan B.! Bostanların su'ile yıkanmasına niçin manl löğam olmadığı sorulunca.... » Kd ” S v SON POSTA DAHİLİI HABERLER Bu Da Ekmek İihtikârı Ucuz Ekmek Dalaveresinin Içyüzü Meğer Zabıta, halkı — kandırmakla meşgul olan bazı fırıncılar hak- kında sıkı takibata girişmiştir. Bu kandırma işi şu şekilde olmak- tadır : Bazı fırınlar, tam kilodan nok- san ekmek imal etmekte, bunları da muayyen barhtan eksik sat- mak suretile güya sucuz ekmek satarak halkın rağbetini celbe ça- lışmaktadırlar. Halkın bu şekilde kandırıldı- ğını nazarı dikkate alan alâka- darlar, bu kabil fırıncıların ehem- miyetle takibini kararlaştırmış- lardır. ğ Bu takibat cümlesinden olmak üzere Samatya nahiyesi birinci komiseri Hamdi Tongar, o mın- takada bulunan 12 fırını âni ola- rak teftiş etmiş ve muayyen tar- tıdan çok eksik olarak imal edil- miş 300 kadar ekmek bu'arak musadere etmiş, fırın sahipleri hakkında takibat yapılmak üzere icabeden — zabıtlar tanzim edik miştir. Eczaneler Ve Pazar Tatili Eczacı kalfaları eczanelerin her akşam dokuzda kapanmala- rını temin ettikten sonra şimdi de bir kısım eczane sahipleri ecza- nelerin pazar günü kapanmaları ve geceleri olduğu gibi Pazarları da münavebe İile çalışılmasını teklif etmişlerdir. Eczacılar ce- miyeti bu hususta bir karar ver- meden evvel eczacılar arasında İ açmıştır. Ankete ge- n çoğu pazar tatilinin mesl merkezindedir. Ne İmiş ! Bir Kaza Oldu Ve Bir Genç, Vasıtasızlık Yüzünden Öldü Ruümeli kavağında kaymakam Hüseynin —on aliti yaşında oğlu Müuhlis, — beraberinde — arkadaşı Sami ile beraber karga avlamak için bahçeye çıkmışlar. Bir ara dalgınlık eseri olduğu zannedi- len bir hareket neticesi çifte pat- lamış ve içinden çıkan saçmalar, top'u bir halde Muhlisin sol ta- rafına girmiştir. Vesaitsizlik yü- zünden bir buçuk saat kadar kan zayi eden genç, imdat otomobili olmamasından ve telefonsuzluk yüzünden göz göre ölmuştür. Bir Dayak Hâdisesi Bir Adam Poliste Dövül- düğü İddiasındadır Aksarayda Kadri bey soka- ğgında (24) numaralı evde oturan Osman oğlu Mahmut adlı bir delikanlı dün müddelumumlliğe bir arzuhal vererek Yusufpaşada Ahmediye — karakolunda — polis tarafından döğüldüğünü ve yar ralandığını İddia etmiştir. Müd- delumumilik davacıyı tıbbi. ad- ide muayene — ettirmiş — ve vücudunun —mubtelif — yerlerinde bir takım yara ve bere İzleri tesbit — edilmiştir.. Davacı on gün sonra tekrar bir daha mu- ayene — edilecektir. Meğh;r Tünel Meselesi Sanayi Müfettişi Daniş, Müracaatçılar- dan Artık Yaka Silkiyor Sanayi müfettişi Danişin Kadr- köyündeki — evinden — başlayıp Büyükadada bittiği söylenen ve bir Alman arkeoloğu tarafından aranan meşhur tünel bakkındaki neşriyat — Kültür. Bakanlığının nazarıdikkatini celbetmiş ve mü- zeler idareşinden bir memur Kadıköyüne — giderek — yüzüstü bırakılan hafriyat mahallini tet- kik etmiş ve Danişten malümat ve İizahat almıştır. Şimdi de Alman Arkeoloğu aranmaktedır. Diğer taraftan Danişe garip müracaatlar da vaki olmaya baş- lamıştır. Tünelde amele olarak kalacak, demektedir. Sahte Altın Sürücüleri Ampul Ana Yadigârıdır Diye Altın Suyuna Ba- tırılmısGümüşÇeyrekleriSürüyorlarmış İkisi de seyyar satıcı. - Biri genç Ağaoğlu Murad, diğeri de gadece Ali... Hâkim huzurunda korku ile bekleşen bu iki kafa- dar iki adet çeyrek gümlüş para- yı altınsuyuna batırarak — altın lira halinde sürmeye çalışmaktan suçlu.. Murat ve Ali ikisi — bir olarak birkaç çeyreği böylece ellâlamışlar. Balatta, köprübaşın- da Arnavut Halil ustanın hri- nında ekmekçi İsmail oğlu Halile uzatmışlar: — Avucumuzda bir bu kaldı. Satacak şeyimiz yok, Zararıma vereceğiz. Ana yadigârıdır amma ne yapalım ?.. Körboğar ekmek ister .. Demişler, sahte liraları boz- durmuşlar. Hakyeri bu iki kafadarı tev- kif ederek sahte altınlarile bir- Hikte Müddeiumumiliğe vermiştir. Pazar Ola Hasan B. Diyor içinden... — Bundan olmaz. v “Tahsisat yok !,, dedi, çıktı- İşin kestirme cevap | şilliklerin içinde hava alıyorum. «« Ben de sebzelerin, saiacaların ye- Hırsızları Zaman zaman apartımanlara ve dükkânlara ampül hırsızları dadanır. Gözle görülebilen, hiç Oolmazsa omuz verilerek yetişile- bilen yerlerdeki ampüller aşırılır. Bu işi yapması kolay olduğu için yapanlar, gayet güç yakayı e de birhaylı ele verirler ve polisi birhaylı — takipten biri yorarlar. Yapılan bunlardan sonra — nihayet daha tutulmuştur. Bu, Salih Isminde biridir. Panorama bahçesine dalmış, eline geçirebildiği ampülleri birer birer çıkarıp cebine yerleştirirken po- lisler tarafından tutulmuştur. Salihin diğer arkadaşları da aranmaktadır. rahat rahat geziyozum, Temmuz 1 [ Günün Tarihi Bir İki Satırla Truva Harabelerini Ziyaret Edebiyat fakültesine bağlı olan arkeoloji enstitüsü profesörü Bos- sert, talebelerinden bazıları ile Truva harabelerini tetkik etmek Üzere bir seyahat yapacaktır. * * » İngiliz Gazetacileri Şehrimizde Bir müddettenberi beklenen Ingiliz gazeteleri ve otomobil sos- yeteleri mümessilleri dün otomo- bille şehrimize gelmişlerdir. Bunlar Deyl Heralddan Wizdom Deyli Meylden Fuller ve Deyli Ekspres« ten Pembertondur. Otomobil mü- messilleri iso Rash ve Bolding, otomobil cemiyetinde de Orr'dur. Salıya kadar burada kalacaklar- dır. Kendileri hudutta Tumig kulüp namına karşılanmışlardır. * * * Fütürist Sergi Fütürist İtalyan şairi Marinetti dün şehrimizde bir Fütürlst sergi açmıştır. Bu münasebetle de bir kanferans vermiştir. * * * Yeni Vâlller * * * Hayaller Hakikat Oluyor İngiliz âlimlerinden profesör Wilkins ikinci defa olarak bir denizaltı gemisile Şimal kutbuna gidip orada bir rasat merkezi tesisine karar vermiştir. dir. Bu arada Ankaraya da uğra- mışlardır. * » * lilkmektep Kitapları İkmektep kitaplarının önü- müzdeki ders yılından itibaren öz Türkçe ile basılmasına karar verilmiştir. * * »* Hava Muüdafaası İçin Hava müdafaası için tramvay ve vapur ücretlerinden yaz günleri 40 ve 20 para alınması hakkında (Ticaret) Tecimi Odasının önayak olmasile bir teşebbüs yapılmıştır. Alâkadar müesseselerle görüşük mektedir. ** a Ekmek Narhı Ekmek narhı. komisyonu bu- gün toplanarak fiatların indirilip indirilemiyeceğini gözden geçire- cektir. — Fintların indirilmei ağ- leptir. KER İN YA AAAT G Dahili Haberlerimiz Bura- da Bitmedi. G ıncı sayfa- STT TALAR Z z Hasan E. — Sen de sayfiye yapıycr- sun demektir. Belediyenin gidenlere kolaylık göstermesi lâzum iyeye de- gilmidir ya |..