6 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

6 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Doğru Mu Değil Mi? Belediye ekmeğe öledenberi narh koyuyor. Buwdan mekest ihtkâr yapılmamasını Otemindir. (Yumi mn'i pahalılığın Baüna geçmektir. Halbuki ekmek mavi resmen ll "kuruş olduğu halde Kirçok fırıslar. dn 9 kurnuşan on kuruşa kadar müihyor. Yari pahalikğa kayı konan “erin o rağmım ucuzluk vardır. Bu hususta barı kimseler. le konaştuk, narha taraftar olup kmadiklarım sorduk. Bize yunları söylediler Naci Bozkır (Erenköy ) — Beriim gençliğimde okuduğum iktisat Maine yöre, sarh en zeruri maddeler için konur. Şu şartla ki e maddenin mavcudu »2 ols. Halbuki bugün Bele- diyenin ekmeğe math koyması doğru değildir. Çünkü tugün un çok boldur va tam bir rekabet maddesi halinde- Ür. Bence Belediye sadece ekmeğin çeyizini tesbit etmeli ve arh kay- maaraladır. 4 Hüseyin Zühtü ( Cerrahpaşa caddesinde ) — Axizim, Nerh çok yi bir şeydir. Ben daha birçok | yey- lere narh konmasını istiyorum. Çünkü bugün şehrimizde sun'i bir pahalılık var. Bir kısım eznof bire yüz kazan. mak sevdasındadır. Bu sebeple narh konan maddelerin sayısı çoğaltılma- dır. Ancuk Belediye nrha riryet .dilip edilmediğini ski bir şekilde kontrol etmelidir. * Bedri Büzer ( Bilyükderede Piyasa Caâdesinde ) — Ben mar- ha hiç bir zaman taraftar değilim. “Çünkü Yktsadi olmayan bir şeydir. Eğer pahahtığa karşı durmak İstiyor. sak İkbsadi usullere müracaat etme- miz lâammdır ki buda belediyenin vazifesidir. Büyük harptede ban maddelere narh kondu ve çok şid- detli tedbirler alındı. Fakat hiç din- Teyan olmamıştı. Belediye, temizliği temin etmeli v8 hilekürliğa karşı mücadeleye geç- melidir. Ev Soyucusu Bir Çingene Kadım Suç Üzerinde Yakalandı Polis, muhtelif evlere gece veya gündüz girerek soyan bir kadın hırsız yakalamıştır. Bu ka- dın Fatma adında bir kıptldir. Fatma, son defa dün, Kızıl- toprakta oturan Bayan Naciyenin evine girip rahat rahnt oşyaları toplamakta İken kendisini kolla- makta olan polisler anszım gir mişler ve fatmayı suç üzerinde yakalamışlardır. Kopya Kâğıtları İşi Esnaf bankası tasfiye komis- yonunun banleanın eşyası arasında kullanılması yasak olan kopya kâğıdı satmasından dolayı yapılan tahkikat yürümektedir. Hal Memuru — Hasan Bey ! Belediye buraya Bir swbza hali yaptırdı. S gede MA ea Bir Günde 480 Lira Ceza Kesildi! Ahmet Necati Tekrar Ha- Tramvaya Asılan Çocuk- larla Mücadele Ediliyor Tramvaylara asılan çocuklar: la ciddi bir mücadele başlamıştır. Ki göndenberi şehir sokakların da tramvaya asılan çocuk görmü- yoruz. Bunun en mühim sebebi tramvaya asilan çocukların aman vermadan yakalanması ve hemen mnalarma babalarına (gidilerek birer lira ceza ulınmasıdır. Bütün mahalle bekçileri tramvaya asr yakalamakla Edirne Emniyet Küdürü Vazi- fesi Başına Gidiyor Tstanbnl emniyet İkinci şobe müdürü demir Edirne emniyet müdürlüğüne tayin edilmişti. Bu tayin emri dün gelmiş ve kem disine tebliğ edilmiştir. Demir, burada bulunduğu müddet içinde İyi bir polis oâmiri olduğunu, enerjik ve zeki hareketlerile İspat etmişti. Yeni vazifesinde de mu- muvaffak olacağımı umuyoruz. SON POSTA DAHİLİ HABERLER | Kaçak Mahküm Yakalandı - pisaneye Un Fiatı İyice Ucuzladı Eakat Ekmek 11 Kuruşta Yerinde Sayıyor Ekmek (Hatlarının o düşmesi İcap ettiğini kaç gündür yaziyo- vur. Bugün sadece dünkü borsa muamelesini, un ve buğday fiat- lar nı kaydetmekle iktifa ediyoruz. Dün borsaya 438 buçuk ton buğday 38 ton da un gelmiştir. Buna mukabil 6 kuruş 5 para ile 6 kuruş 36 para arasında 210 ton yumuşak, 4 kuruş 5 para ile 5 kuruş ön para arasında 540 ton sert buğay satılmıştır. Bir gün evvel yumuşak buğday 6 kuruşla 7 kuruş 17,5 para, sert buğday da 7 kuruşa yazılmışlı. Fiatlardaki iniş meydandadır. Yine dün borsada 465 kuruşla 7 lira arasında 1085 çuval un aalılınıştır. Bir gün evvel de 555 kuruşla 740 kuruş arasında satış yapılmıştı. un fiatındaki azalma da yine açıkça görülmektedir. Ekmek ucüzlamakı mı, ucuzlamamalı m? Bu mukayeseli cetveli meşrettik- ten sonra bu bahis etrafında bize söz düşmez. Bu Zararı Kim Ödeyecek ? 350 Çuval Un Denize Dö- külmeye Bundan bir müddet oevd Tekirdağızdan getirilen 350 çuval vergi kaçağı un yakalanmış, bun- lar müsadere edilmiş, İç Ticaret Gümrüğü ambarına konulmuştu. Gümrük Kanununa göre çabuk bozulan maddelerin 48 saat zar- fında satılması lâzımdır. Halbul bu unları Buğday Koruma Idaresi satmamış ve şimdi bezulmaya yüz tutmuştur. Bu vulana İşe yaramaz bir hale geldikten sanra masraf edilerek denize Gtilacağı sanılmaktadır. Yine Iç Ticaret Gömrğünde satılması icap eden 5 sandık gümrüğe m sa yumurta vardır, bunlar da bozul maya mahküm bir vaziyette duruyor. İmilhsn Bitti Ortamektep muallim muavinli- ği için, itede yapılan im- tihanlar dön tamamlanmıştır. Ne- ticeler bugün belli olacaktır. Pazar Ola Hasan B. Diyor 1 .. Artik bütün sebzeler, meyvalar burada aatilacâk. Mahküm! “Yeni Müddeiumu- mi İşe Başlıyor Istanbul müddeiumumiliğine te- yin edildiğini bütün arkadaşları- mızdan evvel haber verdiğimiz asliye Göçüncü ceza mahkemesi ! reisi hikmetin tayin emri dün İ müddeivmumiliğe tebliğ edilmiş- tir. Hikmet bügün yeni vazifesine başlayacaktır. Hikmet uzun müddet müd- delumumilik başmvavinliğini yap- mış ve iki sencdenberi de esliye üçüncü cera reisliğinde u. Müddeiumum! başmua vinliğin- de buln'uğu zamandaki idare- ciliği ve mahkemedeki İsabetli kararlarile tenimmiş olan Hikmete yeni vazifesinde de muvaffakiyet- ler dileriz. akıla Pe Gönderildi Bir sahitekârlik suçundan ? sene hapse mahküm olan Adana tüccarlarından Ahmet Necati dört ay kadar evvel İstanbula gelmiş ve burada yakalanarak Istanbul hapisanesine konmuştu. Fakat Ahmet Necati bhapisa- neye girdiği gündesberi kaçmayı zihnine koymuş ve bunun içinde bir plân hazırlamıştır. Ahmet Necati hapisaneden dışan çikmak için tamdığı bir kız tarafından Eatih sulh hukuk mahkemesinde bir dava açlırmış ve bu davaya bakılmak üzere altı gün evvel de kendisi bir jan- darma ile beraber mahkemeye gönderilmiştir. Necati mahkemeye giderken tanıdığı başka bir ka- dının oturduğu eve uğramak İste- miş ve bu suretle de kaçmaya muvaffak olmuştur. Ahmet Necati kaçmadan bir gün evvel Adana- dan dört yüz lira getirtmiş ve ha- pisanedeki bütün eşyasını da dı- şarıya çıkartmıştı. Çıktıktan son- ra da Üsküdardan hapisane arka- daşı Mahmuda bir meklup gön- dermiştir. Fatih jandarma kuman- danı OÖzdemirle polis bu firar üzerine faaliyete geçmiş ve nlha- yet kaçak mahküm nişantaşında yakalanmıştır. Bir Kadını Dövdüler we Sebzelerin, xara çıkmasına ne detsin Cibalide bir kahveci, dün sokakta gitmekte olan bir kadını adamakıllı döğmüştür. Polise mürecaatla dayak ye- diğini iddin eden kadın, Cibalide Karamehmet mahallesinde oturan Alinm kansı Habibedir. © adınm iddiasma göre, o civarda kahvecilik eden Sabri birdenbire önüne va eski- dezberi beslediği kinini | dışarı vurarak kadını döğmüştür. Sokakta ve kahvede bulunan- lar, kadını Sabrinla elinden güç- Jükle almışlardır. Polis, Sabriyi karakola hakkında takibata başlamıştır, Kökçünün İçirdiği İlâç Bir Adamı Öldürmüş * Celâl adında birisi, evvelsi akşam ağır hasta olarak Cerrah- paşa ( hastanesine ( kaldırılrmş, orada ölmüştür. Fakat Celâlin kardeşi adliyeye müracaat ederek, bu ölümün, Ahmet adında bir köke tarafından kardeşine içiri- len bir ilâçtan ileri geldiğini id- dia etmiş, bu kökçü hakkında kanuni takibat başlamıştır. Yİ meyvaların burada Hasan Bey? Temmuz 6 N Günün Tarihi Bir İli Satırla | Ecnebi Talebe Grupları Geliyor di Yaz tatilinden ötürü, memle* ketimize Avrupadan, tetkik için talebe ları geleceklerdir. Bu arada, İngiltere ulusal talebe bir- iğinden bir gurup Ege denizi kıyılarında bir araştırma gezintisi yapacaktır. Bu gezintiye bir Törk talebe grupunun da katılması, birlik tarafından dilenmektedir, * * Bereket elen Muğle, 5 — Muğla alai kuzey yönlerile Dağarası izi yağan yağmurlardan buraları çok faydalanmış bu alanda tütünlerin bir kısmı kırılmıya başlamıştır. * * * Emniyet Müdürlüğünde Malat iyet direktörü Ek« rem rl yn e şube direk- İzmir Panayırı için 22 Ağustosta açılacak olan arsulusal İzmir panayırna iştirak edeceklere Şark demiryolları idarcsl tarafından yolcu ve eşya tarifele- rinde tenzilât yapılacaktır. Maş * Berberler için Berberlerin Ohafta tatilinden istifadeleri için bir kanuna lüzum olduğu bildirilmektedir. * * * Veremliler Geçen yıl Yerebatandaki ve- rem banana 19500 muaye ne yapılmış, ilâç verilmiştir. &., air. Dört Kafapar Birçok hırsızlıklar yapan Ki- Karabet, Emanoel ve An- don adında dört kafadar dün Ikinci Cezada hapis cr. mahküm oluuşlardır. pi x Şüpheli Bir Ölüm Tekirdağında iskeleden düşe” rek ağır surette yaralanan Ha «im adlı bir rençber Cerrahşaşa hastanesine (getirilmişti. o Yaralı dün ür. Bu ölüm şüpbeli siren Min geli yapılıyor. Ne Biçim Kadin? Muazzez anında bir kadın,de- Hkanlıları bazı vaitlerle aldata- rak dolandırmak suçundan ya" kalanmıştır. * * * Balkon Çökünce Dün Modada bir evin balkonu çökmüş, Nuriye adında bir kadın ile torunu ağır surette yaralar” mışlardır. ME AE Otomobil Çarptı Şoför Osmanın otomobili, Ga- latada Necati bey caddesinde 9 yaşında Envere çarparak yara- Tamıştır. 2 aaa a mmm mnleeilee edi İ — İnşallah burada ihtikâr- pazara çıkar | © “©