6 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

6 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Yazlık Şuruplar Vişne Likörü Vişnelerin sapları — ayıklanıp yıkanacak. Temiz bir kavanozun içine bir kat şeker, bir kat vişne döşenecek. Eğer vişneler ekşi ise şekeri daha bolca konacak ve bu şekilde kavanoz ağzına kadar doldurulacak. Eğer likörün hafif olmasını istiyorsanız ağzını kapatıp bir gece bırakınız ve ertesi günlü Üstüne çıkmcaya kadar saf ispirto dökünlüz ve yine ağzım kapatıp bir tarafa kaldırınız. Bir buçuk &y bırakınız. Bir buçuk ay sonra | © bir tülbentten veya sörgeçten Süzüp şişelere doldurunuz ve misafirlerinize Ikram ediniz. Eğer Sertçe olmasını istiyorsanız, gece bırakmayınız. Kat kat bastıktan sonra derhal İspirtosunu da ko- yunuz ve ağzını kapatıp kaldırınız. Bu şekilde vişmeler henüz su salmadığı için daha çok İspirto alır ya bittabi likör de daha sert olur, * Şuruplar Şimdi reçel zamanıdır. Hele şeker do ucuzlayınca her ev . bir Parça bir şeyler yapmağa uğra- Şiyor, Meyvaların bazıları — tatlı bazıları ekşi olduğundan her birl için kullanılan şurupların nevi de değişir. Bazısına hafif bazısına kuvvetli şurup - lâzımdır. Burada bu muhtelif şurupların naaıl yas Pıldiğini anlatacağız. 1 — Hafif şurup: Tatlı mey- valar İçin - bir. ölçü şeker, ikl ölçü su. 2 — Orta karar şurup: Pek tatlı olmıyan meyvalar işin - bir ölçü şeker, bir ölçü su. Çilek İçin bu ölçü iyldir. 3 — Kuvvetli şurup; Hd ölçü şeker bir. ölçü su. Bu da meyvalar için kullanılacaktır. Şurup nasıl - yapılır? Evvelâ suyu kaynatınız. Sonra şekeri katınız ve eriyinceye kadar ka- fıştırınız. Ondan sonra da Üç dakika kendi kendine kaynatınız. Çenenizi Güzelleştiriniz Zayıflamak, hele çift çeneleri eritmek isteyenlerde umumiyetle bir deri sarkıklığı görülmektedir. Halbuki — gençliğin en birincl ölçüsü, deri gerginliğidir. Derileri gergin olmuyan kimseler yüze- rinde hiç bir kırışık olmasa bile yine yaşlı ve yorgun görünürler. Bunun için bazı yerlerde ameliyat yapıyorlar. Fakat bu pek şayamtavsiye bir usul değildir. size tarif edeceğim losyon daimi şekilde kullamlırsa çok faydası olduğu görülecektir. Dört — ölçü suyu, — bunun 18i kadar tanen gliserini, 1/4 & kadar fındık hulasası ve 3M ü kadar da renksiz cin alınız. Gliserinin içine yavaş yavaş ve karıştıra karıştıra gülsuyunu katınız. Sonra fındık hulâsasını ve' en sonra da hep karıştıra karıştıra cinl ilâve ediniz ve bunu akşam çonenizin altına, yanl Sarkmış olan derilere sürünüz. Resmimizde gördüğünüz iki elbisenin ikisi de Parisin en meş- hur terzilerinden biri olan Mat- mazel Aliksin modelidir. Alikste bu sene en göze çarpan şey bol büzgü, volan ve çift etektir. Onun modellerinde yalnız emprime or- gantin — vardır. İpeklilerda düzx rengi ve bilhassa koyuca renkleri tercih ederler. Gece elbiselerinin arkası çok açık Önleri İse çeneye çıkacak kadar kapalıdır. Spor, sokak elbiselerinde, gayet geniş cepleri vardır. Kumaşlar arasında şifone ka- Ko 1 R * yapılmıştır. Şapka Bakü hasırın ( dandır. dar her çeşidi vardır. Renklerden tercih ettiği soluk mavi, parlak mavi, siyah ve bllhassa emprime- ler için beyazdır. Resimdeki uzun gece elbisesi şiçekli organtinden — yapılmıştır. Kumaşın rengi siyahtır. Üzerinde beyaz çiçekler vardır. Diğeri yeşil yünlüdendir. Için: ki bulüz de beyaz şifondan Kurdelesi ve önündeki çiçek ise al kadifedendir. Bun- lardan başka size gerek emprime ve gerek düz kumaş Üzerine ya- pılmiş yaka — örneklerile yünden veyahut kloştan — örebileceğiniz gayet pratik ve orijinal bir bulüz örneği takdim ediyoruz. Bu yazın serin akşamları için bu bulüz biçilmiş kaftandır. Ya çiçeği beyendiniz mi? O da ne kadar orljinal ve zarif! Büyükler kadar hatta onlardan daha fazla çocukların da jimnas- Hke ihtiyaçları — vardır. Fakat “ kolları yana kaldır, bacakları bük,, ilâ gibi kuru jimnastik ço- cuğun canını sıkar. Ve binnetice de faydalı olmaz. Halbuki Ame- rikada bu jimnastikleri hayattaki bazı hareketlere benzeterek çoctuk için daha eğlenceli bir hale sok- miya Wdu. Üçle yedi yaş arası çocük iıyılıî:llıı mühim bir devresidir. Bu müddet zarfında çocuğun kı- kırdak halinde olan kemikleri ke. mikleşmeye ve adaleleri inkişaf etmeye başlar. Bu inkişafın ııl!ıı dir surette olmasını temin İçin birçok hareket- ihtiyacı el dettiğimiz şu hareke ço :::iı: l:; faydalı olduğu anlaşıl- mıştır. 1 — Bisiklete binmek; bahçe- in veyahut odamın etrafında, :ı:lui iyice yukarı kaldırıp ind- rerek ve önden freni tutuyormuş gibi yaparak, koşmak. 2 — Kesekâğdını .l*ı.:; avuçlar bir yerden su alır gibi birleştirilip çukurlaştırılacak, derin nefes alıp avuçların içine tıpla Mevsimin en yeni ve çok gık yaka modelleri Çocuğunuza Jimnastik Hem Oyun Hem Jimnastik Bu yazıda çocuğunuza yapıl- ması tavsiye edilen hareketler, aynı zamanda birer oyundur. Onları ders mahiyetini haiz olan bedeni hareketlerden ziyade bu oyunlarla idmana alıştırabi- Lirsinle: 1 — Bisiklet 2 — Kise klğıdı şişirmek 3 — İğneye iplik geçirmek 4 — Hacıyatmaz oyunu oyna- mak, Bir tecrübe ediniz. Yaptırınız | sest kâğıdinin içine Üfler gibi üflenecek, takl nefes kalmayıncaya kadar. Kâğıdın patlaması yerine de — eller biribirine çırpılacak. Söylediğimiz yaştaki çocuklar için bu hareketi üç defa tekrar etmek küfidir. Bu hareket — çocuğun bilhassa ciğerleri için iyidir. Eğer çocuğa harekâAtı teneffüsiye yap deseniz canı sıkılır, fakat kâğıt #işir de patlatalım derseniz koşa koşa gelir. 3 — Hacıyatmaz; bir kutunun içinde yatar gibi büzülüp yerde yatılacak “Hacıyatmaz,, derdemez zıplayarak ve kolları yakarı uza- tarak ayağa kalkılacak, tekrar kutunun içindeymiş gibi yapılacak ve bu hareket böylece birbiri arkasından dört defa yapılacak, 4 — İğneye iplik geçirmek; eller önden kilitlenecek, sağ bacak yukarı doğru kaldırılıp diz kolla- rın yaptığı halkanın içine geçiri- lecek, bir dakika böyle durulacak bu hesapça kolların yaptığı halka iğnenin gözü diz. de oluyor demektir. Bir bacakla yaptıktan soura ayni hareket diğer bacakla da yapılacak fakat e'ler hep ayni durumu muhafaza edecek. SON POSTA YA p SN Bunları Biliyor Musunuz? Eğer Kısalmış Yazlık Mantonuz Varsa Eğr yazlık mantonuz kısalmışsa hiç üzülmeyin. Biraz daha kısaltın. Çünkü bu sene yazlık mantolar 3-4 uzunluğundadır. Aşağıdan elbisenizin etekleri görünmelidir. Düğmelerini de değiştirir, güzel temizletir ve ütülerseniz masraf- #zça yazı geçirmiş olursunuz. . * Siyah Elbisenizle Giymek İçin Eğer siyab elbiseniz dar ve bununla sokağa çıkmak lateml: yorsanız, Üzerine kalça uzunlu gunda küçük bir ceket yapınız ve emprimeden astar geçiriniz, ayni emprimeden isterseniz önüne bir de istediğiniz zaman çıkarabilmeniz için eğreti tutturulmuş bir de jabo yapınız. Değişiklik olması için arasıra da elbiseyi yeşil setenden bir kemerle giyiniz. * Eğer Bacaklarınızda Le- keler Varsa Bu yüzden s#okağa çorapsız çıkamıyorsanız, — ziftle okaliptüs karıştırıp bir. merhem yapınız. Veyahut — eczaneden yaptırınız, içire içire bacaklarınıza sürünlür. Bir gece öyle bırakınız ve ertesi günü yıkayınız. * Eğer Burnunuz Yayvansa Bunu bazı memleketlerde ame- liyatla düzeltiyorlar. Fakat bu Ihtiyaçtan değil de zevk için yaptırılan bir ameliyat olduğu için pek pahalıdır. Hem de her operatörün küârı değildir. Bunun en kolay çaresi burnun Üstüne açık yanlarına koyu renk pudra sürmektir. Ev Kadını Neler Bilmeli ? Düğmelerin Çabuk Kop- maması İçin Ne kadar sağlam, çok diker seniz dikia, bir iplik koptu mu arkasından düğmenin düşmesini bekleyin. Buna müâni olmak için düğmeyi dikerken bir defa düz dikin, bir defa ilmikleyin. Böyle dikince aradan bir iplik kopsa bile diğerleri ilmikli olduğu içia yine düğme yerinde durur. * Tozlanmaması İçın Çaydanlık gibi ibikli şeyleri kullandığınız — zamanlar — ibikle- rini kâğıtla veyahut bezle tıkar- sanız tozlanmalarına mâni olur- sunuz. Çünkü oraları bir defa tozlandı mı kolay kolay - temiz- lenemez. * Pelteyi Boşaltmazdan Evvel Pelteyi cam kabın içine boşalt- madan evvel bu kaba birkaç dam- Ia su koyarsanız, peltenin tabağa yapışmadığını görürsünüz.