7 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

7 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Sayfa mam. Hint Denizlerinde Yazan: M. Turhan Hadım Süleyman Safer Reis: “Oku Şu Mektubu Portakal Çiçeği Neler Yazmış ?,, Dedi... Türkler « Murat Rais - Safer on altıpet asrın tipik Türklerinden —71 — Bu bahtiyarlığa eremiyeceğini anla- yınca Uzülüyor, Gzülüyor, üzülü- yordu. Aynı zamanda (kafasındaki fikir de durmadan işliyordu. Bur- han beyin Istanbula gidişinden ham alarak o da Türk bayrs- ğina buradan bir dilek ve bir armağan göndermek istiyordu. Gücerat idaresini sakat ve çürük luyordu. Hiat işlerini pok ka- B görüyordu. Eğer bir yol bulunup da buraları da Türk çem- beri içine konulsa milyonlarca üüem oğlu rahata ermiş olacaktı” Safer rels işte böyle bir işir olması için çareler araştırıyorde. Fakat lstanbulca kendi adı kirli tanılmıştı. Yemende yaptıklarını beğenmiyenler ve buralara gelişini üç sayanlar vardı, onlar, kendi tarafından yapılacak her hangi bir teklifi dudak bükerek karşı" ıyabil'irdi. Bunun için çok kuv- völli bir hamle yapınak, Istanbu- üm gözünü kamaştıracak bir geyler göstermek gerekti. Safer rels Uç beş gün yüreğini dinledi, kafasını işletti, tutulması kolay ve verimli bir yol bulamadı. Hipt denizlerini ve Hint hazine lerini öz yurduna peşkeş çekmek isin hoşa gider bir çığır göremi- yordu. k © Üzüniüden, iç sıkıntısından bir yiğit kişi idi kaplan sırtında tavus tüyü gibi aykırı bir geydir. Fakat şimdi o bakışa değer veriyordu ve ondan, o bakığtan birçok şeyler çıkara- bileceğini umuyordu. Rals, önünde yürüyen meşale- nin aydınlığile biraz önce yaka landığı karanlıklardan sıyrılmaya savaşırken kapısı vuruldu, Porte- kiz filosuna bağlı bir nefer içeri gidi, Matmazel Janın mektubunu sundu. Safer Reis, taşıdığı kokudan kâğıttaki anlamı kolayca sezdizi gibi neferin de nasıl bir işte kul- | lanıldığını anladı, O, okur yazar değildi. Matmazelin ise mektu- bunu kendi dilile yazdığına getiren adamın bir verifesi de ömründe pratik davranmaktan geri kalmamış olan Safer, şu du- rumda da küçük bir kizli denizciye uzattı, mektubu da herife, verdi. — Oku, dedi, bakalım porta" kal çiçeği neler yazmiş? Denizci, baştan başa şiir olan mektubu, kendine yazılmış veya kendi yüreğinden çıkıyormuş gibi, derin bir heyecan içinde okudu, Gücerat diline çevirdi ve Safer Reisin bu İnce sözleri adamakıllı şüphe yoktu. O halde mektubu | yazılanı okumak olacaktı. Bütün | tereddüt | göstermedi, koynundan çıkardığı | keseden üç beş altın alıp Porte- | SON POSTA 30 Bin Saksı Lâzım Belediye Şimdi Bunları Alacak Vilâyet şehrin ağaçlandırılması için iki sane evvel Kâğıthanede bir meyvawz ağaçlar fidanlığı yapmıştı. Kâğıthanenin toprağı bulunan yer yapılacak işa elverişli olmadığı için bu fidanlığı Bey- kozda Abraham Paşanın Çiçek bahçesine ve Arpacı çiftliğine kaldırmıştır. Bu sene çiftliğe ve bahçeye (binlerce kilo oçam, köknar, mazı ve servi tohumu ekilmiştir. Bunlann hepsi de çık- mıştır. Fidanlık Direktörü Bay Enver Kâğıthanedeki çam fidan» larını da (20) bin saksıya almış ve bunları da Beykoza nakletmiş- tir. Vilâyet yani fidanlar için de (80) bin saksı almaya karar var- #diştir. Bu suretle cinsi çamlar her sene saksılarda (büyütülecek ve beş altı yaşına girince de yere nakledilecektir. Vilâyet bu fidan- lık Müdürünün de Avrupa ve Rus yada bir tetkik söyyahati yap- masına karar vermiştir. we Bugün Istanbul Muhteliti Tak- sim Stadyomunda Atina muhte- Utle ilk maçını yapacaktır. Misafirler, (o bugün (Polonya vapurile gelecekler ve parlak bir surette karşılanacaklardır. Futbol heyeti Istanbulun belli Nöbetçi başlı bütün oyuncularını bugünkü Eczaneler mim Bu gece nöbetçi (eczaneler Fenar »* Güneş o Muhtelitinin Romanya o seyyahati (o dolayısile Istanbul takımı kadrosu haricinde kalacak bu oyunerların yerleri aynı kıymetteki oyunculara veri İstanbul taraf: Şehzadebaşında (İsmail Hakkı), Yenikapuda (Sa- rım), Halızpaşada (M. Fuat), Şeh- remininde (Â. Hamdi), Samatyada (Erofilos), Cibalide lecektir. yipte (Hikmet), Esasen Fener » Güneş futbok mil), Balata (Hüsamettin), Ceğal. || cularıda (o burada bulunsalardı, oğlunda (Übeyi, o Balçakopvda İl kendilerinden esaslı bir istifade (Salih Necati, Bakırköyünde (İstea- fan Terziyan). Beyoğlu tarafı: Yük- sakkaldırımda (Vinikopulo), Galata- sarayda (Galatasaray), Fındıklıda ÇELİLAN), Şişlide (Şişli). Kasımpa şad (Merkez), Hasköyde (Halk). Kadı- köy tarafı: İskele onddesinde (So- #ryadis), Yeldeğirmeninde (Üçler), (Şii yapılamazdı. Çünkü çok defa turne dönüşleri, futbolcuların kuvvetten düşük oldukları bir vaziyete tesa- düf ediyor. Bu Akşamki Güreşler Macarların Seget Taldi güreş takımı bu sabah şehrimize gelerek akşam saat 21 de Beşiktaş Şeref stadyomunda İlk müsabakasını yapacaktır. Bu gece yapılacak Greko Romen güreşlerinde spor- cularımızdan yüksek neticeler bekliyoruz. Macar takımı ikinci müsabakasını salı akşamı syn stadda serbest güreş olarak ya- pacaktır. Süvari Takımımız Da Geliyor Avrupamn muhtelif şehirlerin- deki konkur ipiklere iştirak eden binici takımımız da bugün şeh- rimizde beklenmektedir. Takımı- miz çok güzel bir surelte karşı İanacaktır, Fransa bisiklet turu Şarlvil 6 (A.A.) — Fransa bısıklet devrinin Şarlviklil ara” sındaki ikinci yügrümü (merhalesi) şöyle sonuçlanmıştır. Birinci, 5 saat 32 dakika 18 saniye ile Şarl Peliisye- ikine, ( Speicher- üçüncü Bergameski, Tenis, devis kupası Müddeiumumimiz Temmuz 7 Bugünkü Mühim Spor Faaliyeti Gündüz Atina Muhteliti İle Maç, Akşama Da Güreşler Var Yunanli gençler ilk defa geldikleri zaman kolay bir galebe kazanacaklarını xannetmişlerdi. Aldandılar dağılmak üzere bırakılmıştır. 3 — Hediye tevrlatı dört gün- denberi başlamış ve şimdiye kadar dağıtılanlar arasında büyük ikre- miye isabet edenlerin listesi aşa- ğıya kaydedilmektedir. A — Amerika seyahati: Harp akademisi (o Malatyalı Astegmen Mehmet Nuri B — Paris seyahati; Kıziltop- rak merhum Bay Ilyasın köşkünde Necmi oğlu Ihsan C — Kadife üç parça koltuk takımı: Beyoğlu Posta sokağı No, 30 Ömer Bottazi. D — Peşte seyahati: Beyoğlu Asmaliiesçit kömürcü Ismall ve Ibrahim, E — Elli beş parçalı 12 kişilik çay ve kahve takımı; Çeşmemey- danı Abdüsselâh sokak No, 5 Tirebolulu Sait oğlu Habip. F — Kırmızı maruken takımı Üç parça: Ankara imalâtıharbiye fab. tornacı. 4 — Piyangoda ikramiye ka- zanamıyanlar (amorti (olarak Beşiktaş Şeref stadında 7 Tem- muz Pazar ve 9 Temmuz Salı günleri akşamları saat 2i de yapılacak Macar * Türk güreş maçlarına parasız girecek ve bu iki maçları seyredeceklerdir. 5 — Macar» Türk güreş maç- larında hiç bir suretle para ile bilet alınarak gidilemiyecek ve ancak eşya piyango bileti hamil- leri bu iki maçı meccanen şeyre- deceklerdir, 6 — Beşiktaş stadından gece rahat avdet edilebilmesi için nas kil uasıtalara müracaat edilmiştir. Vefa İdman Yurdunun Kongres Vefa Iman Yurdu dün sene lik kongresini yapmıştır. Kongre- den idare heyetine Arif Mustufa Yaşar, mua'im Nizami, Edip Kont, Ahmet Nurettin, Mustafa Saim Şahin, Saim Cavit Oral, yağtığı yerde duramamıştı, odada gekinmeye başlamıştı. Bir eralık gözünün önüne Portekizli amiral İdi. Herifin kılıca davranmalı > sleyişini hatırladı, tasslı yüzünde Wir gülümseme belirdi, mırıldandı: Budala!,. Fakat bu kelimenin du daklarından dökülmesile beraber yüzü ciddileşti. Matmazel Janı ve onun taht odasında kendini süzü- şünü hatırlamış. Işte bu hatırlayış Sefer Reis için bir meşale oldu. O, güzel kızın kendini sarmak ister gibi hayran hayran süzdüğü sırada en küçük bir ilgi göstermemişti. Bir savaş eri içia kadın kolu, kavrıyamamış olacağınr düşünerek çöze yapmiya da girişti. — Sinyor, dedi. Donna Juvana sizi candan seviyor. Onun dedi- ğine bakılırsa siz, şu Hint deni- zinden daha derin bir şeymişsiniz. Bizim gemileri bir çöp gibi sürüp götüren dalgalar, sizin bakışınızın yanında süt köpüğü kadar cılız kalıyormuş. Siz de hem öldüren meleklerin, hem ölüleri dirilten peygamberlerin kudreti varmış. Bundan ötürü bizim donna Juavna sizin önünüzde hem ölüyor, hem diriliyormuş. (Arkası var) Yeni müddelumumi Bay Hikmet dün sabah yeni vazifesine başla mış ve memurların tabriklerini kabul etmiştir. İstanbul Ikinci scra memur- luğundan: Bir borçtan ötürü haozs- dilip paraya çovrilmesine karar verilen İstanbul Balıkpazar Taşçılar 903 numa- radaki dükkânda olan bir keremelâ makinesile (o sadeyağ tenekeleri (dolu olarak 12-7-035 gününe rastlayan Cu- wa günü saatlüdan 12ye kadar yukarda yazısı ğeçen yerde birinci açık arttırina İle satılacağından alınak istek- lilerinin mahallinde hazır - bulunacak mümüruna mürncdatları ilân olunur. (352)) tayyare bayilerine kâfi miktarda Vimbledon;: 6 (A.A.) — Tevis finali, tek erkekler: Pery ve 6/4 He Fon Kram'ı yenmiştir, Eşya Piyangosu Komisyonunun Bir Tebiiği Türkiye idman cemiyetleri it- tifakı eşya piyangosu komisyo- nundan: 1 — Piyangomuzun keşidesi 23 Haziran 935 Pazar günü Tak» sim stadında hükümet mürakipleri noter ve beyetimiz huzurunda yapılmıştır. 2 — Keşideden sonra bütün vilâyetr, banka ve bilet gönderi- len adreslere Hste yollandığı gibi Saim Turgut, kontrol heyetine de Muallim Vehip, Ziya, , Yekta seçildiler. BİR OPTÜRATÖR HAREKETİYLE MÜKAFAT KAZANINIZ KODAK Amatör fotoğrafları MÜSABAKASI 1 Temmuz - öl Ağustos 1935 Tafatlât ve şartları fotoğraf maizomesi satıcılarından alınız. sn varam Avrupadaki Konkurlara Giren Süvari Sübay- larımız Da Bugün Geliyorlar j