7 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

7 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi Belediyenin Yeni Vaitlerine Ne Dersiniz? Lâleli, Tayyare apartımanla- rında, askeri mütekalt Nurl Sümmeri — Tavşanla kaplumbağanın hikâ- yesini bilirsiniz. ya. Tavşan kendi hızına güvenmiş: “Ben nasıl olsa, bn mızmız hayvancağını geçerimi, demiş we bir kenarda hâübırâhate varmış. Neticeyi herkes bilir. Bizim sağolası Muhiddin Üstündağ da, Avrupadan gelirken : — Ben nasıl olsa bütün bu gör- düklerimi İstanlulda yaparım! demiş olacak. Fakat bu deyişin sonu, tavgşan ile kaplumbağa hikâyesinin sonuna ben- zemese bari | * Kadıköy, Altıyolağzı 4 nu- maralı hane Hüsamettin Günel: — Valt, bizim Belediyeninkiler gibi tutulmasa bile güzel şey vesse- lâm, Heni ga “söyle taterağam aöyle, hoşuma gidiyor! , hikâyesi gibi. * Süleymaniye, Camcı sokağı 4 numaralı hanede mütekait Kaymakam Fazı|: — İstanbulda yapılacak waitleri de, İstanbulun plâ: çoğaldı. Bu #eferide Mubiddin Üstündağ sokaklara ageç diktirecek, caddelere çizgiler çizdirecekmiş! Hangi yollara? Hangi caddelere?.. Muhiddin indağ, ya gördüğü yerlerle epeydir unutluğu İstanbulu biribirine karıştrıyor, yahut da - ona bu keyifli seyyahatta bir 14âtifecilik ariz oldu: Bizi güldürmek için nükteler savuruyor. * Balıkpazarı 4 numaralı yağ ticarethanesi sahibi Hacı Emin geylerin kadar — Dün gece zevkimden sabahâa kadar gözümü uyku tutmadı. Şarba- yımız, vadetmekte hiç bu seneki kadar cömert d vranmamıştı. Oku- dukça içim açıldı. Şimdi seyyahlar gelsinlerde İstanbu'u alti ay — sonra Körsünler. Sokaklarım 2, caddelerimiz Ada çamlığına dönecek. O bahsedi- len çizgiler nedir, neye yaracıyak bil- miyorum amma, her halde güzel geyler o'acak. Bana öyle gelir Muhid. din Üstündağ, bu vadettiklerini yerine getirdikten sonra, İstanbulu kendisi bile tan yamayacak, Fakat gu İstanbulluların gönülleri de zindana dönmüş ha inaan bu kadar vaitten sonra bir hafta elsun bayram- da mı etmez? Kamyon Bir Adama Çarptı Kuruçeşme caddesinde sür'atle giden aile mutfağına ait şoför Sitkının — İdaresindeki — kamyon, Arnavutköyünde oturan Osmana çarparak baş ve Cİzlerinden yara- lamıştır. Osman hastaneye kalk- dırılmışt.r. Suçla şoför yakalan- mıştir, Fir Sandal Parçalardı Şirketi Hayriyeye ait 18 nu- maralı kömür kayığı Beylerbeyi spor kulübüne ait fotoya çarparak | parçalam ştır. İ DAHİLİ HÂAÂBERLER Mânâlı Vak'alar... Aynı Yerde Üç Amelenin Ağır Surette Yaralanmasının Bir Sebebi Yok Mu? Evvelki gün Cibalide Bay Halidin odun deposunda amele- den Hüseyin oğlu Hüseynin par- mağını makine kapmış ve derhal kendisini Cerrahpaşa hastanesine yatırılmıştır. Yine aynı depoda biraz sonra ameleden Rizeli Me- miş oğlu Hasan birdenbire yere düşmüş ve ağzından burnundan kanlar — fışkırmaya — başlamıştır. Bu da Cerrahpaşa hastanesine kaldırılmıştır. Yine Cibalide Fener cadde- sinde ameleden Elâzizli Hasan sırunda yükle yürürken birden- bire yere düşmüş ve sırtındaki denk de kafasına — yuvarlandığı için ağır surette yaralanmışlır. Bu yaralı'da kendisinl bilemez bir halde Carrahpaşaya gönderilmiş- tir. Müddelumumllik bir günde aynı yerde olan bu Üç hâdisenin tahkikine el koymuş ve Tabibi Adil Bay Enveri hastaneye gön- dererek — muayenelerini — yaptır- mıştır. Ahlâk Mücadelesi Bir Ayda 21 Randevu Evi Meydana Çıkarılmış Emniyet müdürlüğü ahlâk za- bıtası bürosu Haziran ayı içinde Beyoğlu ve Istanbul tarflarında olmak üzere 21 randevu evi mey- dana çıkarmış, mühürlemiş, bura- ları işletenleri de adliyeye teslim etmiştir. Eu bir ay zarfında yakalanan randevucuların ekserisi Türk de- gildir. Randevuculuk suçları mah- kemelerde de sabit olanlar birer sene hapis, 50 şer İlra para ce- zasına mahküm olmaktadırlar. Bundan başka aynı ay zarfında yirmiden fazla kumar vak'ası tes- bit edilmiştir. Bir Hırsız Yakalandı Eminönünde bir takım dük- kânlardan — muhtelif — tarihlerde hırsızlık yapan - firari — Sıddık nihayet yakayı ele vermiş ve tevkif olunmuştur. Hal Meselesi Muvaffakı- yetle Bitirilmiş Sayılabilir Belediye hal işini muvaffakı- yetle başardı. Halin yapılmasın- dan, — muamelelerin — zapturapt altına — alınmasından — memnun olmıyan bir kaç kabzımal bu işte Belediyeyi muvaffakiyetsizliğe dü- şürmek için muhtelif çarelere ve yollara baş vurdular, fakat muvaffak olamadılar. Hal açıldı, bütün dükkânlar tutuldu ve şimdi İşler orada görülüyor, fakat emellerinde mu- vaffak olamıyanlar yine Beledi- yeye kafa tutmakta devam edi- yorlar, Bir kaç — kabzımaldan mürekkep bir parti eski haldeki dükkânlarını boşaltmamakta ısrar etmektedir. Belediye bunlar hak- kında icraya müracaat etmiş, fakat icra daliresi evvelemi!rde bir mahkeme ilâmi istemiştir. Diğer taraftan bunlar yeni hal talimatnamesinden zarar gör- dükleri Iddiasile Belediye aley- hine bir dava açmışlardır. Bu dava yakında görülecektir. Bele- diye de bunlar aleyhine mukabil bir dava açmıya karar vermiştir. Ne Kadar Tuz Kullanıyoruz Tuz Ucuzladıktan Sonra Satışlar Çok Arttı Hükümetin tuz fiatlarını ucuz- latması üzerine yurdun birçok yer- lerinde sarfiyat göze çarpacak derecede çoğalmıştır. Yalnız Kulp ve Kağızman mıntakalarında satış yüzde yirmi derecesinde artmıştır. Bu vaziyet karşısında yurdun hemen her yerinde tuz istihlâkinin yüzde yirmi derecesinde artacağı alâkadarlar tarafından — tahmin edilmektedir. B Tutulan — istatistiklere göre memlekette 125 milyon kilo tuz kstihlâk edilmektedir. Bunun 5 milyon kilosu sanayide kullanı- maktadır. 120 milyon kilo tuz da İnsan ve hayvanlar tarafından istihlâk olunmaktadır. Mnbhisarlar UÜmuüm Müdürlüğü 1935 - bütçe- sinde bu sene 127 bin ton tuz satılacağı tahmin edilmiştir. Komşu — Hasan Bey, Is a ıbulda bir İstatistik yapmışlar, esnafın sayısını bi muşlar. San bil yiNüLer Orta Okullarda.. Bu Sene İmtihanlar İyi Netice Vermedi Bu yıl ilk okullardan gayet iyi randıman alınmış olmasına rağ- men orta okullarda umulduğu kadar iyi netice alınamamıştır. Bunun sebepleri üzerinde tetkikat yapılmakla beraber bu yıl orta okulların geçen yıldan daha ka- labalık olacağı da gözönüne geti- rilmiş ve şimdiden bazı tedbirler alınmasına lüzum görülmüştür. Bu — tedbirlerin en başında orta okulların İlk sımflarına birer şube — eklenmesi vardır. Bütün orta okullarda yeni şubeler aç lacak bir dershanede elliden fazla taleba bulundurulmıyacaktır. Hik okullardan çıkan blütün talebelerin orta tahsile devamları temin olunacak, müracaat eden hiçbir talebe geri çevrilmiyecektir. Bir Yankesici Yakalandı Mehmetle Kâzım iki ahbaptır. Geçen gün köprü üstündeki te- razilerden birlnin üzerine çıkarak tartılıyormuş, — yanlarına — Bekir sokulmuş ve bir biçimine getire- rek Küâzımın saatini aşırmıştır. Bekir tululmuştur. Hususi Hestaneler ... Tıp Fakültesi Karşısında Dayanamıyorlarmış Tıp fakültesi Istanbula geçtik- den ve İstanbul cihetindeki has- tanelerdeki yatak sayısı çogal- tıldıktan sonra bu semtteki hu« susi hastaneler — zarar etmiye başlamışlardır. Bu zararın neticesi olarak da artık işlerine devam etmemeği kararlaştırmışlardır. le- tanbul semtinde 3tane husust hastane vardır. Bunlardan ikisi kapanmış, tesisat ve malzemeleri de revir, tesis etmek mecburiye- tinde bulunan şirketlere satılmış- tır. Şündi Yalnız Beyoğlu sem- tinde bazı —hususi — hastaneler kalmıştır. Istanbulda da bir tane vardır. Böğrüne Bıçak Saşlandı Ku!hlıııh oturan Öjen ismin- de bir genç, ağaçtan yemiş top- .. Günün Tarihi Bir İki Satırla Adilye Veklli Şehrimizde Adliye Bakanı Saracoğlu Şükel dün şehrimize gelmiştir. * * * Başbakanın Refikası Başbakanın refikaları Bayağ Inönü dün Ankaradan şehrimize gelmiştir. * * * Florya Trenlerinde Tenzilât Şark Demiryolları Filorya tret tarifeleri üzere yüzde 20 tenzilât yapmıştır. Tarife bu ayın 13 ündeğ itibaren başlıyacaktır. “Tarifoyü göre gidiş geliş Sirkecl Filoryg birinci mevki 49, ikinci mevki 36, Üçüncü mevki 25 kuruştur. Gidiğ dönüş — biletleri Cumartes'ndeğ Pazartesiye kadar muteber 9p yılacaktır. * * * Bir Yugoslav Mecmuasınıt Türkiye Nüshası Yugoslavyada çıkan ve ef çok satılan Nedelija ııeı:muıg Türkiyeye ait fevkalâde bir nu: ha çıkarmıştır. Mecmuanin kıplg ği Atatürkün büyük bir resmilâ süslenmiştir. * » » Genel Güvenlik ,Dlroklörg Önümüzdeki ay — ortalarınâ doğru Viyanaya gidecek - olali genel güvenlik İşleri - direktörü Şükrü Fransaya da uğrıyarağ tetkikini oraya da teşmil eddi cektir. * * * Telefon Şirketi ile Müzeker6 Telefon şirketi ile Bayındırlılı Bökanlığının konuşmaları bu, lerde Ankarada başlamış olıî,: tır. Müzakerenin esasını — telefon — şirketinin hükümet tarafında satıpı — alınması teşkil edecektir. f * » * Okumayan Şoförler Belediyenin verdiği bir kararlğ mektepte — okumuyan — şolörlerğ seyrüsefer tarafından ehliyetnamâ verilmiyecektir. & S rer 8 Tamire Muhtaç Mektepl Istanbulun tamire muhtaç â okullarında — nafia mühendisl tarafından — keşifler yaptırılarak gereken tamirler yapılmaktadıt, bütün mekteplerin tamir işlerİ yeni yıl ders başlayıncaya keddr tamamlanacktır. * *& * Gümrük Muhafaze Faaliyet Bu hafta içinde —muhafaza örgütü biri ölü kırk bir kaçakçı, 773 kilo gümrük kaçağı, 27.227 lamak Üzere duvarın Üzerine çıkmış,| defter sigara kâğıdı, 176 gümliş yere atlarken belinde bulunan | mecidiye, 2 tüfek, 20 kaçakçı bıçak gencin böğrüne saplanmıştır. hayvanı ele geçirmiştir. Pığar Ola Hasan B. Diyor Ki: su satan mı ? « İstanbulda süt satan mı daha çok *« Sebze, meyva erzak satan mı ?, satan mı daha çok, l Hasan B. — Hiçbiri değil, konişu, ; Istanbulda caka satan çoktur.