10 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

10 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

sasesarssakA AA AAA AAA KA AAA AAA A AAA MA Maçı Kazanamadık... Dünkü muçtan iki enstantane ve seyirciler (seyirciler arasında Adliye Bakanı Saraçoğlu Şikrü görülüyor) nkü Maç Futbolcularımız Dün ** İsteksiz Oynadılar | Atina Karışık - Takımı Bire Karşı 3 Sayı İle Galip Geldi Atina karışık takımı — dün ikinci ve son maçını İstanbul karışık takımı ile Takslım stadın- da yaptı. Pazar günü üç Üçe berabere kalan takımlar bu maçta azam? neticeyi almak için hazır- lanmışlardı. Yunanlılar -takımlarında hiç tadilât yapmamışlar, buna muka- bil 'stanbul takımı tamamile de- ğişik bir şekil almıştı. Futbol — heyetinin — çağırdığı oyunculardan bir kısmı gelmediği için takım bu maçta lâzım oldu- ğu derecede kuvvetli yapılama- mıştı. Oyun rüzgür altına düşen Yunanlıların hücumile — başladı. Rüzgârla beraber hücumları kuv- vellendiren muhtelit oyunu âhenkli bir şekle sokamadığı içindir ki bu hücumlarında mülessir olamı- yordu. Yunanlıların daha canlabaşla yaplıkları akınlar Istanbul kalesi önünde — daha tehlikeli şekilde do aşıyordu. - Nitekim taplu — bir halde hücum eden Farukun boculamasindan iatifade ederek kale içlerine kadar soku- on beşinci dakikada İlk Sayılarını yaptılar. Istanbul müdafaasının bozuk oyunu hücum hattına İcap etliği kadar yardım — etmediği — için Yunan — kalesine yapılan bütün hücumlar dağınık ve pek tabildirki bekleneca neticeyi vermiyordu. Fikretten Hakkıya ve güzel bir vuruşla Jleriye verilen pastan istifade eden Şaban çok kapalı bir zaviyeden yirmi altıncı daki- kada beraberlik sayısını yaptı.. larak | | | | | | devrede de Yuvanlılar | iki dakika sonra Yunanlılar sol içlerinin kuvvetli bir hücumile büyük bir tehlike yarattılar. Oyun hırçınlaşmış, iki taraf da büyük bir gayret sarfına başlamıştı. Yunanlıların sağdan yaptıkları bir hücum korne İle neticelendi. Kale içine düşürdükleri topu sol içlerinin kuvvetli bir kafa vuruşile yükseklerden dışarı çıktı. Hemen Yunanlılar aleyhine verilen kor- ner de Niyazi tarafından dışarı atıld. — Niyazinin — yaptığı bir hücum yine korner oldu ve dışarı atıldı. İstanbul muhteliti oyuna hâkimı olmuştu. İlk devre bir bire nihayetlendi. — Istanbul muhteliti ikinci devrede Hakkının yer.ne Eşrefi takıma alarak — sahaya çıktı.. Rüzgâr altında olmasına rağ- men İstanbul — mühteliti — ikinci cumlara başladılar, Bilhassa Eşref Şeref tarafı hemen her akında kolaylık Yunan kalesine kadar | iniyor, Yunan müdafaasının büyük gayreti bu hücumları müşkülâtla durduruyordu. llik on beş dakika hâkim bir oyun gösteren İstanbul muhteliti | yavaş yavaş durmağa, Yunanlılar da daha düzgün oynamiya baş'a- dılar. Yunanlıların üst Üste yap- tıkları üç kuüvvetli akın büyük bir gayretle kurtarılmış, bunların birinde Faruk sakatlanmıştır. Yunan kalesinden kurtulan top merkez muavine, uzun bir pasla sol içe, ondan merkez mu- daha muntazam hü- | hacime giden top on sekiz yarda çİzğisi içinde çekilen kuvvetli bir şütle yirmi beşinci dakikada ikinel defa Istanbul kalesine girdi. Yu- nanlıların sahanın her yerinde mütemadiyen koşan oyuncuları atak ve alılgan bir oyunla hâkimiyeti | ele almışlar, İstanbul kalesi önüne her sokuluşları ayrı bir tehlike olmiya başlamıştır. Nihayet gittikçe —artan bu höcumlar Istanbul kales? önünde bir facia olmaya başladı.. Soluk soluğa müdafaa yapmıya mecbur kalan Istanbul — muhteliti kırk üçüncü dakikada bir gol daha yiyerek oyundan üç bir mağlüp | çıktı.. Seyahatten dönmüş, bozuk | bir takım bize bundan daha iyi netice veremezdi. — Yunanlıların ateşli oyunları bizimkilerin cansız ve isteksiz. oyunları — karşısında elbette bu meticeyi — verecekti.. dıkları oyunun - bakalım - âkıbeti nereye kadar varacaktır?. Muhtelit takım: Bedü, Nuri, Farok, Ali Rıza, Esat, Mehmet | Reşat, Niya:l, Şaban, Şeref, Fikret.. Maçı Sait Salâhattin - idare eti Atina Muhtelitl Ankaraya Gidiyor Yunanlılara yapılan bir teklif Özerine Ankaraya gidecek'erdir. Yapacakları iki maçtan birini Ankara Çankaya kulübile oyn- yacaklardır. Yunanlı Sporcular Şeretfine Ziyafet Istanbul futbol heyeti dün ya- pılan maçtan sonra Yunanlı spor- culara Park oötelde bir akşam seleni verdi. Maça çağırıldıkları halde gelmiyen oyuncularımız da şölende bulunan büyük kalaba- lık içinde idiler. Büyük bir saml- miyet içinde geçen bu toplantı gece geç vakte kadar sürmüştür. Hakkı, serererAAAce Serbest Güreşler Güreşçilerimiz Macarla rı Yine Yendiler Macar Güreşçileri Ya- rın İzmire Gidiyorlar Dün akşam Macar güreş ta- kımı İstanbuldaki ikinci müsaba- kasınıda Şeref stadında yaptı. Memlekette en başta tutulan gü- reşin başı boş bir vaziyette bıra- kılmış olması bu iş için büyük bir tehlike İşaretidir. Macarlarla ya- pılan bu müsabakaların maksat ve gayesi bir türlü belli olma- mıştır. Bu canım temas dün gece *» bir hayhuy İçinde ceryan etti hükmen galip geldi. Ikinci müsabaka Gi kil Basri ile Bamlin arasında yapıl Basri 1.25 dakikada tuşla mı lup oldu. 66 kiloda: Sadık ile arasındaki — müsabakada hükmen galipi. 72 kiloda Şaban İle Ör Ala; Sa ' güreştiler. Şaban hükmen durdu. Binlerce halk ayakta ne | mlüsabakaların zevkini almış ve ne de neticelerini lâyıkile görebik miş ve duymuştur. Güreşin bu gidişle layık olduğu büyük alâka- yı galp etmesi, bugün değlise, yarın beklenebilir. İlk müsabaka: 56 kiloda Ömer ile Bobo arasında oldu. Ömer geldi. 79 da Ankaralı Hüseyin dakika, dokuz saniyede Dobo| tuşla yendi. 78 kiloda Ahmet Törükü tu la mağlüp etti. : Son güreşi Çoban Mehmi yaptı. Mehmet rakibini 2.54 kikada tuşla mağlüp etti. Macarlar perşembe günü | re gideceklerdir. Dün gece karşilaşan Türk ve Macar güreşçileri Serbest Yüzme Rekoru Detroit, (Amerika) ©, (A.A.)— Yüzücü Ralf Flanagan serbest Büyük bir lâkaydi içinde oyna- | Dislçe ÖĞ yanta. Himeata dinye rekorunu 10 dakika, 7 6/10 Gsa- niyede kırmıştır. Bundan önceki dünya rekoru 10 dakika 15 4/10 saniye ile Italyah Madicanın üzerinde idi, Yerli Mallar Sergisi Yerli Mallar Sergisi hazırlık- ları bitmek üzeredir. Şimdi açış proğramı — hazırlanmıya başlamış- tır. Sergide şimdiden yer kalma- Serginin en güzel meşhe- rinin inh'sarlar pavyonu olacağı anlaşılmaktadır. Bu pavyon 18 bin liraya çı- kacaktır. Başka hususi müessese- ler yoktur. Para harcayamıyacak- ları için inbisarlar — pavyonunun birincillği alacağı şöphesizdir. DI! Ve Coğrafya Dekanlığı Ankarada kurulacak olan Dil ve Tarih — Coğrafya Fakültesi Dekanlığı için Fuat Köprülü ile Saylav Bay Hasan Cemiin isim- leri zikrolunuyor. Bulgaristanda Bisiklet | Yarışı | — Sofya, 9 (AA.) — Bulgaf ajansı bildiriyor: Bisikletle Bu !f | ristan turunun İkinel yarışı başlamıştır. 1700 kilometro oluğ mesafe 12 günde aşılacaktır. YA' rişa S0 kadar bisikletçi ılrıdıl* Bisiklet birliği başkamı genr Diptcheff, dün sast 12/40da hl' reket işaretini vermiştir. Buğday Meselesi Dün' borsaya 260 ton buğday | gelmiş, 250 ton yumuşak buğdef satılmış, sert buğday — üzerint muamele olmamıştır. Yumuşak buğdayın fiati beş kuruş 25 parf — ile 7 kuruş 10 para ara | değişmiştir. | — Yine dün borsada 452 çuval | | un satılmıştır. Un fiatları da 520 kuruşla 705 — kürüş — arasinı değişmektedir. Maçka Tramvayları Maçka tramvayları Maçkapâ” lasın önüne kadar işliyordu. Hat Maçka mezar'ığına kadar - uxa' miştir. İnşaat bitmiştir. Bu güt” — den itibaren tramvaylar Maçk? mezarlığına kadar gidecektir. —