10 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

10 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Ekmeğin Hâlâ Ucuzlamaması Ve Halk ? Gedikpaşa, Moktep sokağı, 19 numaralı hane, dava vekili Rifat: Garetelerde habre buğdayın ucuz- Tadığından bahsediliyor. Buğday fiat- lerinin bu sukutu: gmen ekmeğin hâlâ ayni paraya satılması, dünyada az görülen garabetlerdandir. Belediye reisi caddelere ağaç dik- tirecek, sokaklara çirgiler çizdire- cekmiş. Halbuki biz aç karmna eaddelerde, çizgili sokaklarda gez- meye, tok mide ile çölde dolaşmayı tercih ederiz, Bu itibarla Muhiddin Üzstündağ, Avrupa seyahatinde edindiği hayal- lerin tahakkukuna harcayacağı zah- meti, çok daha hayati olan ekmek davasının halline satfetse, epey hayır dua kazanacaktır. x» Nuruosmaniye, Tekke s0- kağı, 17 numaralı hane İsmall Bürmeni — Ekmek ucuzlaygeak. Bu yapı- lan neşriyattan anlaşılıyor. Yalnız, bu ağaçlı mcuzlama işinin tabakkuku bir sürü- şarta bağlı. Bu gşartların çokluğu bana büyük feylezof Hoca Nasreddi- nin moşhur bir hikâyesini hatırlatıyor: H hoca eşeğine talim — ettir- tenmiş, ve biçare hayvanın hergün bir parça daha k bu yüzden iskelete kıkırdayınca hoca — ellerini — Yazık, demiş, açlığa alışıcaktı amma, Öömrü vefa etmedi! Biz ekmek ucuzlayıncaya kadar açlığa alışacağız amma, ömürlerimizin vefa etmemesinden korkuyorum. * Sirkeci, Muradiye caddesi, 41 numaralı “ Turan,, berberi sahibi Salâhattin : Gazetelerde okuyorum : Belediye, bozuk ekmek çıkaranlardan para ce- zanı almış, ve fırınlarını kapatmış. Bozuk mal çıkaranları cezalandır. mak İâzımgelirse, fırıncıları birer me- çöuz — saydırabilecek 'ar, suçlu firmetlerin eö- rımı haksız saymasak bile firınlarının - kapatılığımı doğru — bula- mayır. Çünkü bir çok yerlerde fırınları kapamak halkın rahatını kaçırır. Bu itibarla, fırınların kapatılışı fınacılarla beraber, suçsuz halkı da eezalandırmak demektir. Küçük Yangin Başlangıçları Dün Üç muhtelif yerde küçük yangınlar olmuştur. 1 — Büyükadada iki üç çocuk çamlar altında otları tutuşturup ateş yakmışlar, rüzgârla genişle- yen bu ateş (20) metre murabba: kadar bir sahadaki çamları yak- mıştır. 2 — Bakırköy Istasyon cad- desinde bir kenara - fırlatılan - e- gara ile ollar tutuşmuş bir. mik- tar yandıktan #sonra — söndürül- müştür. 3 — Sirkecide sütçü Osmanın dükkânı önünde bulunan talaş çuvalları düşen bir sigara ile tu- tuşmuş, çuvallar yandıktan sonra söndü rülmüştür. Mahalleli — Hasan B. bu natıl iştir, gılar ekmek fiatını İaditimeye Tatı da.. SON POSTA Yine Bir Çocuk Bir Başka Belediye İmar Çocuğu Vurdu Dün yine bir çocük bir cina- yet işlemiştir. Vak'a Fenerde olmuştur. Öğledon sonra, sokakta oyna- makta olan 9 yaşında Leonida He, ekmekçi çırağı Bulgaryalı 10 yaşında Şahin alay yüzünden kavgaya tutuşmuşlardır. Kavga, az zamanda şiddetlen- miş ve Şahin, yanıda bulundur- duğu keskin bir ekmek bıçağile Leonidayı sırtının birkaç yerinden vurmuştur. Leonida kanlar içinde yere yuvarlanınca, Şahin kaçmak | istemiş, diğer çocukların polisi haberdar etmesi Üzerina yaka- lanmıştır. Hayatı tehlikede olan Leonida hastaneye kaldırılmıştır. Şahin ve babası hakkında' taki- bat yapılmaktadır. Bu Da Bir Yaramaz Şehremininde oturan Hüseyin ve İhsan isminde iki çocuk oyun oynarlarken kaygaya tutuşmuş- lar, neticede İhsan, Hüseyni bir demir parçasile başından yarala- mıştır. Polis İhsanı yakalamıştır. Takas Suiistimali Yalnız Evrakın Okunması Bir Ay Sürecek Sekizinci ihtisas müddelumu- miliği takas kevrakını okumiya devam etmektedir. Bu okuma bir aydan fazla sürecektir. Çünkü sade fozleke 600 küsur sayfadır ve bütün evrak 36 kilo gelmek- tedir. Tahkikat evrakı çok karışık safhalar arzetmektedir. okuma İşl bittikten sonra alâkadarlar çağı- rılarak isticvap edileceklerdir. Terzi Figaro ile Calibe hak- kındaki tahkikat evrakı da henür tetkik safhasındadır. Bunlar önü- müzdeki hafta çağrılacak ve lstic- vap edileceklerdir. Bir Otomobil Hendeğe Devrildi Dün Hürriyet tepesinde bir otomobil kazası olmuştur. Şoför Mirtadın idaresinde bulunan ve tuğla harmanlarından birine ait olan kamyon Kâğıthaneye doğro gitmekte iken Hürriyet tepesi civarında bir hendek içine yuvar- lanmıştır. Bu yuvarlanma netice- sinde otomobilde bulunan amele- den Yunus baş, boyun ve gözün- den, şoför Mirtat da kol ve bacaklarından ehemmiyetli surette yaralanmıştır. — Yaralılar tedavi altına alınmışlardır. Trolleybüs Hikâyesi Dün sabahki gazotelerdenbiri, yeni yapılacak — barı tramvay hatlarına, tramvay yerine trolley- büs işletileceği — Ihtimallerindan bahsetmekte idi, Tramvay şirke- tile bu hususta yaptığımız temasa göre, şirkette — böyle bir şeyin VAâfı bile geçmemiştir. İlbay Muhiddinin Bir Tavzihi Aldığımız varakadır: “İki aylık bir ayrılıktan sonra memlekete dönüşümde, bir meolis- te arkadaşlar arasırdda her - türlü kayıt ve şarttan uzak hüususi bir dertleşme arasında bazım yarı gaka söylediğim sözler bir gazeteci mü- lükatı gibi yazılmış ve yayılmış. Sonra da bunu öle alan başka yazıcllar her yüzü tasarlanmış ek- siksiz bir çalışma programı imiş gibi - ileri geri benim düşünceleri- me uymuyanı birtakım yazılar çıkar mışlardır. Ne o, nede bu halka sunulan tarıda ve çerçevede hiç birisile alâkam olmadığını gazete- nizle yazmanızı dilerim. hkstanbul Valisi ve Belediye Reisl * Muhiddin Üstündağ Z;l_lı—_ı“]_eu ..... ZS » ; Tayinleri Azliye birinci ceza relsi Necip Nadirle üçüncü Hukuk — reisi Zekinin Temyiz raportörlüğüne tayin edildikleri Hak Bakaalığı tarafından kendilerine bildirilmiş- tir. Öğrendiğimize göre Bakanlık bu tayinden sarfınazar etmiştir. Yalnız bay Necip Nadirin müd- delumumlliğe tayin edilen bay Hikmetin yerine Asliye üçüncü ceza reisliğine tayin edileceği ve birinci ceza reisliğine de başka birisinin getirileceği söylenmekte- dir. Mahkeme azasından Bürha- neddinin - reisliğe tayini haberi doğru değildir. Istanbulun Yeraltı Servet- Müdürü Bir Anlaşamamazlık Yü- zünden İstifa Etti Belediye Imar Müdürü Mimar Ziya İstifa etmiştir. Fakat Şar- baylık bu İstifayı kabul etmemiş ve mimar Ziyaya İstifasını geri alması teklif edilmiştir. Ziyanın istifasını geri alıp almadığı henüz belli değildir. Istifanın sebebi şehrin plânı meselesi olduğu söy- lenmektedir. Topkapı - Aksaray Yolunda Topkapı - Aksaray tramvay yolunda hatlar bozuktur. Bu yüz- den tramvay seferlerinde ikide birde ârizalar husule gelmektedir. Dün de bir tramvay çıkmış, sefer- ler sekteye uğramıştır. Belediye şirkete tebliğat yaparak bu yolu derhal tamir etmesini bildirmiştir. Eğer bu akşama kadar raylar değiştirilmezde tramvay seferleri belediye tarafından tatil edilecek, münakılât otobüslerle yapılacaktır. Belediye icabettiği kadar otobüs temin edecektir. Gayrımübadiller Bugün Bir Defa Daha Toplanıyorlar Bugün saat 15 de gayrımüba- diller Halkevinde toplanacaklar- dır. Bu toplantı hakkında düşü- nülen ilk şey kongrenin fevkalâde münakaşalı ve gürültülü olacağır dır. Çünkü yıllardanberi uzayıp gelen bu işe hâlâ muvafık bir bal çaresi bulunamamıştır. Bu- günkü kongrede heyeti Idarenin kendiliğinden — çekileceği — mev- zuubahs ise de xaten yerinde artık kalamıyacağı muhakkaktır. Yeni bir heyeti idarenin seçilmesi işinin de, yine bir on beş gün I.IT"" kalacağı ihtimali kuvvet- e. leri Meydana Çıkarılıyor Evvelki gün Yerebatanda eski zaptiye karşısında temelleri atılan bir apartman arsasında Bizanslı- lardan kalma çok kiymetli bir mozayıkın bulunduğunu yazmıştık. Müze idaresi dün de bu moza- yikle meşgul olmuş, — Üzerinde temizlik yaparak şeklini tamamile ortaya çıkarmıştır. Mozayikler renkli taşlarla çok san'atkârane bir şekilde süslen- miştir. Üzerinde Meryemin bir resmi ile —Apollona — benzeyen yarı çıplak ve elinde çelenkler tutan bir erkek resmi, kenarla- rında da üÜç kadının yalnız. yüz resimleri vardır. Mozayiklerin etrafında renkll ve slslü biribirine geçmiş plân resimleri, ince <zarif çerçevoler, çizgiler bulunmaktadır. Bu bizans- hlar zamanında çok geniş ve kıiymetli - kilise zemini — tahmin edilen bu mozayiğin şimdi bulun- muş büyüklüğü ancak iki metre genişliğindedir. Müzeler İdaresi mütehassıs vasıtasile bu mozayiği Ayasofya müzesine nakledecektir. Pazar Ola Hasan B. Diyor Kl: Drine okuyor. — Belediye hiç oralarda değil, hâlâ bildiğini Basan B. »« Ekmek fiatları bir türlü inmedi, Mlm Temmuz Bir İki Satırla Karacaahmette Kesllen Selviler Belediye tarafından Karaca- Ahmetteki yüz kadar kurumuş selvinin kesilerek satılması yüzüne den orman müdürlüğü ile arala. rında bir ihtilâf çıkmıştır. Orman idaresi bu selvilerin orman rese mini İstemektedir. Meselenin dev« let şürâsına aksedeceği tahmin edilmektedir. * * * Adaların Su Derdi Senelerdenberi susuzluk sıkın- tısı geçiren Büyükadada belediye yakında su deposu yapmağa baş- hyacaktır. * * * Şirketi Hayriyenin Plâj Tarifesi Şirketihayriye Sütlüce ve Ak tınkum hatları Üzerindeki yeni ucuz tarifeler yapmıştır. Tarife biletleri plâj ve gidip geb me masrafı olarak 45 kuruş tos- pit edilmiştir. * * * Celâl Bayar Bugün Cidiyor Ekonomi bakanı Celâl Bayar maiyetindeki zevat ile birlikte bugün saat I6da Çiçerin vapurile Sovyet Rusyaya hareket ede- coktir. * * 4 Kültür Müdürlüğünde Toplantı Lise ve Ortamektep müdürleri dün kültür müdürünün başkanl» ğgında toplanmışlar, Ortamektepa lerde yeni açılacak şubeler İşinl ve imtihan talimatnamesi meseles sini konuşmuşlardır. * * * Tünelde Otomatik Tertibat Tünel —arabalarının kapıları şimdiye kadar tünel memurları tarafından dışarıdan açılıp kapae mıyordu. Dünden itibaren otomas tik tertibatla kendi kendine açıe hp kapanmaya başlamıştır. Darısı tramvayların başına. * * * Zincirlikuyu Mezarlığı Zincirli kuyudaki asri mozari lık 92 bin metre murabba: sahâ Üzerine İnşa edilmektedir. Dıvare lar bitmiş, mezarlık adalara ay« rilmiş, alle kabirlerinin yapılma- sına bı.lınılıın.tu'l; F;kıl yol,d::: geçtikçe daha berbat ve geçilmez bir hal almıştır. Ase falt yolda küyular peyda olmake tadır. * * üııım:ıudo imtihanlar Üniversitede, Fon Fakültesin- den maada bütün Fakültelerin imtihanları bitmiştir. Fen Fakük tesinin son imtihanlarına da dün . Bir iki güne kadar bu imtihanlar da bitecektir. Hasan B. — Bu gidişle galiba ekmek Tiat. inmezşe bize inecek, ahbaplar | ! Hişşei ya at