10 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

10 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

— v sayra I Mahkemelerde İ ee Ererire e Hocasını Tehdit Eden Talebe den biri, riyaziye imtihanında aldığı numarayı az görmüş hak- sızlığa uğradığı kanaatile riyaziye öğretmeni İlhamiye fena sözler söylemiş. Bunun Üzerine öğretmen Ilhami mahkemeye baş vurmuş. Bunların birinci cezada duruşmaları yapıldı. Öğretmen İlhami, bu arada bü- yüklük gözterdi, talebesini affetti ve davasından vazgeçti. Bunun Üzerine dava da düştü. İzinsiz İlâç Satmış Sirkeclde eczacı ve kimyaker Abdüsselâm tıbbi bir müstahzarı izinsiz satmak suçile hak yerine verilmişti. Duruşmada izin için baş vurulduğu, fakat — bunun, Ankaradan — gelmesi — geciktiği anlaşıldı, — mahkeme, — suçluyu beraet ettirdi. Çocuğunu Dilenci Yapmış Behiye — ismindeki - kadın 8 yaşındaki oğlu Mustafayı dilenci- liğe teşvik ediyor ve onu bu yola alıştırıyormuş. Bu yüreksiz ana hem hapsedilecek, hem de para cezası verecektir. Fakat o, hâkim karşısında kendisine isnat edilen suçu kabul etmiyordu. Gramofonu Nasıl Aşırmış? Hüseyin ve arkadaşı Ahmet Kapalıçarşıda dükkân sahibi iki » Ticaretleri gramofon alışverişidir. Şimdi bu iki ortak Bekir adında bir kimseden şikâ- yetçidirler. Bekirin dükkânların dan bir gramofon aşırdığını iddia etmektedirler. Anlatışlarına naza- ran Hüseyinin dükkânda bulun- madığı bir gün bu Bekir denilen adam acele acele dükkâna gire- rek Ahmedi karşısına almış: — Ortağın Hüseyin, Iyi bir gramofon satışı yaptı. Sahibinin sesi markalılardan bana bir tane vereceksin! Demiş. Bekirin nefes nofese uydurduğu bu yal Ahmet na- tılsa kapılmış ve en İyi gramo- fonlardan birini seçerek Bekire teslim etmiş. Tabil Hüseyin dük- kâna dönünce mesele anlaşılmış, Fakat Bekir nerede?, O, çoktan sır olmuştur. Mubakeme devam etmekte ve Bekir zabıtaca aran maktadır. Yakalanır yakalanmaz mahkemeye getirtilecek ve bu gramofon — hesabı. - kendisinden sorulacaktır. Adliye Kâötipleri arasında Aslıye Beşinci Hukuk mahke- mesi kâtiplerinden Bay ziya Asliye Birnel Hukuk mahkemesi başkâ- tibi Bay Fahri aleyhine bir haka- ret davası açılmıştı. Aslıye ikinci ceza mahkemesinde bu davaya başlandı. Bay Fahri kendisi de davacı Ziya aleyhine dava açtığını söyledi. Mahkeme bunun soru- ması ve şahitlerin çağırılması için 31 Temmuza kaldı. Numarasız Evlerde Oturanlar! Başvekâlet umum Istatistik mü- dürlüğünden: 1. Nüfus sayımına esxa elmak Üzere Belediyelerce — Lütün binalara numara konulmaktadır. eee senenen 2 - Numarasız binalarda oturanlar hükümete haber vermeğe mecburdur- lar. Oturduğu bina numarasız olduğu halde haber vermiyenlerle bu numa- raları bozın, silen ve kaldıranlar için peara cezası vardır. BUN Dünyada oıup Bitenler Gizli Bir El Güzel Bir Köş- kküBomba ile Havaya Uçurdu ) — Vefa Octamektebi talebesin- | Ölüm Dereceııııde Yaralı Bir Kıdının El Çıntaıındın Çıkın Bir Mektup Faciaya Anahtar Oılmayacak Mı ? Paris, 4 — Eransız zabıtasına yeni bir iş çıktı. Öyle bir Iş ki sonu kolaylıkla gelecek, içyüzü bakılınca anlaşılacak gibi değildir, Muadeleli roman yazmakta ün kazanan muharrirlere mevrzu da teşkil edebilir. O derece çapra- şıktır. anlatoyım : Fransızların yeşil vezine diye andıkları güçle dinlenme ve eğ- lenme köylünde oturanlar dün bütün göşklerin camlarını sarsan bir top gürültüsü İşitirler ve me- rak ederek sokağa fırlayınca gö- rürler ki, yeşil bir bahçenin or- tasında, çam ağaçları ile sarılı cici bir köşk yıkılmış, çıkıntıla- rını alev sarmıştır. Telon İşler, — telgraf İşler, ve arası çok geçmeden bir polis ve bir söndürme müfrezesi yetişir, kurtarma ameliyesi başlar, ilk hamlede de iki tahta arasından, ölüm derecesinde yaralı bir kadın vücudü çıkarılır. Bir Söz, Bir Mektup Kadın baygıtdır, fakat dudak- Tarının arasında da bir mırıltı vardır: — Bir genç erkek, bir genç kız, deyip durmaktadır. Kadının el çantası açılır, içinde kendisi tarafından, polla komiserine veril- mek Üzere yazılmış bir mektup çıkar. Bu mektupta şöyle denik- mektedir: Bay komiser; Size uğradım, bulamadım, yarın sabah onda tekrar yazıha- nenize geleceğim, mühim bir şey söyleyeceğim, bulunmanızı rica ederim. Madam Sol Mektup — okunduktan — sonra kadın bastahaneye kaldırılır, fa- kat yolda ve başka bir şey söy- lemeden evvel ölür. * Yapılan ilk tahkikattan anla» şıldığına göre Madam Sol üç beş gün önce de polis merkezine gitmiş ve komisere hayatının teh- likede olduğunu söylemişti. Am- lattığı hikâye şuydu: — Ban bir kaç yıl önce, Pa- riste kitapçılık yapan Mösyö Ro- sen lsminde bir adamla tanışmış- tım, bu adam —benim üç dört milyon frank param olduğunu anlayınca, beni oğluna almak ls- tedi, iyi bir genç görünüyordu, razı oldum, fakat çok geçmeden gördüm ki baba oğul benim pa- ramı emmek istiyorlardı, mütema- diyen borç para istiyorlardı. Ay- rıldın ve Öönce senet karşılığı vermiş olduğum Öödünç paraları da geri istedim, hak yerine baş vurdum, Vesinet de malik oldukları köşkü sattırdım, alacağıma mu- kabil Üzerime geçirttim, yalnız şimdi hayatımın tehlikede oldu- ğunu görüyorum. Zira mütema- diyen: — “Bu köşkte oturamazsınız,, şeklinde İmzasız mektuplar al- maktayım. Polis komiseri bu müracaati dinledikten ve imzasız mektupları okuduktan sonra kadına tahki- kata girişeceğini | söylemiş ve ihti- i yatlı bulunmasını tavsiye etmişti. — * Zabıta hâdi / seden sonra bu müracaative bu diyevi hatırlayın- ca tabit ilk iş olarak — kitapçı (Rosenli aramış, bulmuş ve şu ce- vabı almıştır: —Madam So- Vun tehdit mek- “tupları alınca, be ni — hatırladığını anlıyorum, fakat yanıldığını — size İIsbat edeyim : Köşkümün ki- me satıldığını ben bilmiyorum, bile, Adliye bu satışı ben Pariste de- gilken gıyabım: da yapmış, Yon öğrendim, usul: süz buldum, mua- melenin feshi için istida verdim. — Havı Madam Sol — Peki oğlunuz yapmış - ola- max mı? — Oğlum çabuk — kızar ve Zabıtanın Ko- ğ laylıkla İçinden Çıkamayacağı Çapraşık Bir uçurulan köşkün hâüdiseden evvelki ve sonraki hali sinirlenir bir adamdır, fakat zan- netmem. Esasen iki yıldanberi kendisi ile dargınım, Nerede ol- duğünu — ve ne yaptığım - bilmi- yorum! — Sebep? — Yine bu Madam Sol'dur. oğlum metres olmuş, iki yıl bir« likte yaşamış, sonra çocuğumla birleşerek evimi soyup soğana çevirmişti, iflâs etmekliğimi mu- cip olmuştu. Bilâhara ayrıldılar, fakat ben oğlumu bir türlü af- fedememli.,, Görülüyor ki kitapçı Roron'un mazi hakkında söyledikleri Ma- dam Sol'un hayatta iken polis komiserinin anlattıklarından çok farklıdır. Diğer taraftan zabita 8len kadının hayatının son za- manlarını araştırmış ve kitapçı oğlu genç Rosen'den ayrıldıktan sonra Mösyö Pausas isminde bi- rile yaşadığını öğrenmiştir. Bu Mösyö Pausas bulunmuştur, şim- di genç Rosen aranınaktadır. ve anlaşılıyor ki, şüphe ikisinin üze- rinde (oplınmıkhdır. bakalım netice ne olacak?. Leylek Gibi Boyünluî Burmalı Kadınların Boyunları Halka- lar Takılarak Uzatılıyor Geçenlerde — İngiltere'de bir cambazhanede Burmalı bazı ka- dınlar teşhir edilmişti. Boğazları- na taktıkları yüksek ve garip halkalarile bu kadınlar halkın büyük bir alâkasını celbetmiş- lerdi. Bunlardan birisi bundan bir kaç gün evvel Londra hasta- nelerinin birinde bir çocuk dün- yaya getirmiştir. Resmimiz hu uzun boyunlu anneyi, yeni doğan bebeği ile beraber göstermekte- dir. Gariptir ki bu çocuğun bo- ğazına halka takılmadığı halde boynu annesi kadar uzundur. Gören Ve Bilen Var Mı? I Kardeşimi Arıyorum Eskiden Adanada Şaban ma- hallesinde oturan Ata oğlu Betteş oğlu kardeşim Ali Rızayı arıyo- rum, Kendisi iki — senedenberi kayıptır. Ali Rızanın bir evlâdınin İIzmirde, bir evlâdının da Istar bulda olduğunu duyduk. Gören ve bilenlerin adresime bildirmele- rini dilerim. Adana Belediye komlseri İsa vasıtasile Zekiye * Kız Kardeşlerimi Arıyorum Abbas Paşanın valdesi ile Mısıra giden hemşirelerim Kırımlı Halil kızı Emine Gülter ile Meli- hayı arayorum. Kendilerinden umumi harptenberi haber alama- maktayım. — Bilenlerin adresime bildirmelerini rica ederim. Beyoğlu Tarlabaşı Ne. 27 Halli oğlu Mehmet * Oğlumu Arıyorum Kırbıyık Salihağa zade Hasanın oğlu 1906 tevellütiü oğlum Közım 12 senedenberi kayıptır. 12 sene evvel Selânikte Ikişerefede oturu- yordu. O zaman son moktü- bunu almıştım. Mübadele zamanı izl ortadan silindi. Bilenlerin insa- niyet namına bildirmelerini dilerim, Yedikule Hacıhüseyin çeşme sekak Ne. 38 de Zeynep x* Anamı Ve Kardeşlerimi Arıyorum Hüseyin avındaki babam Ça- nakkalede şehit oldu. Ben bundan dokuz yıl evvel İstanbulda bak — mumcu darüleytamında bulunur- ken annem,Esma Bayezitte isminl bilmediğim bir mahallede oturu- yordu. Beraberinde Celâl ismin- de lâstik fabrikasında çalışan bir ağabeyim ve bir de Sabiha ablam vardır. O zaman kendilerile gö- rüşüyordum. Bilâhara mektep bi- zi Trabzona, oradan da Erzurum darüleytamına nakletti. O gün denberi anam ve kardeşlerimden hiç bir haber alamadım. Kendi- — lerini gören ve bilen varsa aşa- gıdaki adresime bildirmelerini di- * Ağabeyim! Arıyorum Selânik vilâyetinin Gevgeli ka» zasının Görniçet köyünden Ah- met oğlu ağabeyim Süleymanı arıyorum. Kendisi Balkan har- binde Köprülü cihetinde zabit ldi. Balkan harbinin bozgunlu: ğundan sonra -Anadolu mücade- lesine iştirak etti. — Seferberlik esnasında Anadolunun Ali ağa çiftliğinde yüzbaşı olduğunu ha- ber aldım.. O zamandan berl kendisinden haberdar değilim. Bi- — lenlerin adresime bildirmelerini rica ederim, Ayvalık Ortamektebinden Ahmet eğlu Abdullah BANKA KOMERÇİYALE iİTALYANA Liret — 700,000,000 gesi » — MM4,785,576,20 lerkezi idare: -l:llll? talyanın lica şe irlerinde SUBEL İogiltere, Frııııı. lmcı-e Avustur: ya, Macaristan, Çekoslovakya, Yüe oslavya, Rouıınyı Bulgaristan, #ır, Amerika Cemahiri Müttehidesi, tezilya, l, Uruguay, Arjantin, Peru, Ekvatör ve Kolumbiyada ilyasyonlar ISTANBUL ÇUBE MaRKEZl Galata 'ı'oyvodı caddeci K Palas ( Telel, 4454 oğl âl cıı*d:ıı Tolei. 41046 İZMİRDE ŞUBE