12 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

12 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Tefrika No: 82 Perdita tekrar eğildi. Hayatı, yaşamağı bu kadar sevmiş olan ve şimdi bu harâbezarın orta- " gında — ölü yatan arkadaşmın alnından son bir defa daha öptü ve ayağa kalktı. * Caressenin kocası Gerald Lang- ton tayyare ile Frankforta ge- diği zaman, tayyarenin Pragusee gitmiyeceğini söylediler, Gerald Lanton buna biç İtirağ etmedi. Zaten bileti Prague kadar alma- dığını söyledi ve Frankfort hava Jimanında indi. Şirketin oradaki | idaresine giderek: — “Burada Bromley isminde | :_birpilntuııııı varmış... Onun beni geri götürmesini istiyorum,, dedi. * Vdareden kendisine, hususi bir — tayyare tutmasına hacet olmadı- ğını, dört saat sonra posta tay- yaresinin Londraya avdet etmek Üzere hareket edeceğini söylediler. Fakat Gerold Langton, ısrar “etti. Dört saat bekleyecek vakti olmadığını söyledi ve teklif edilen diğer pilotların hiçbirisini istemi- yerek, evvelce kendisine tavsiye edilmiş olan Bromleyden başka kimseye — Itimat edemiyeceğini — ilâve etti. Z Şirket Gerald Langton'u bu — İsrarından vazgeçirmiye çalıştığı sırada pilot Jack Bromley de çıkıgeldl Jack Bromley, kısa boylu, — zayıf, tpkı profesyonel bir cokeyi — andıran bir adamdı. Gözlerin'n — bakışı canlı ve âdeta küstahtı. — Görürüşünde ve etvarında Alman — olduğunu zannettirecek hiç bir şey — gürünmüyordu. Fakat konuştuğu zaman gayet açık bir Alman / şivesile söz söylüyordu. Bunun sebebi gayet basitti. — Jack Bromley bundan tam 23 / gene evvel, harbiumumi esnasında © Almanyadaki sivil üserâ karar- güâhlarından birinde, bir - İngiliz —anadan doğmuştu. Gerald Langton gerçi tayyare / şirketine — Londraya — gideceğini söylemişti. Fakat hniyeti hiç de Londraya avdet etmek - değildi. Açıkça Prağa gideceğini söylese, — gşirketin kendisine bir tayyare tahsis etmiyeceğini pekâlâ bili- yordu. Onun maksadı kendisine tavsiye edilen bu pilotu kandır- mak ve JLondraya gidiyormuş gibi yaparak her ne pahasına Colursa olsun Prağın yolunu — tüt- maktı. Onun için evve'â Jack Brom: Tley'nin ağzını aramıya başladı: K “Beni derhal Londraya götürebilir misiniz?,, Diye sordu. - Jack Bramley hiç tereddüt — etmiyerek : — “Yalaız Londraya değil, isterseniz — götürürüm,, » Şirket memurlarının arasında — bu muhavereye devam etmek doğru değildi. Gerald Langton bir bahane bularak - pilotu dışarı çekli: o — “Tabü, istediğiniz Hatlar, gidi'ecek yerlerin — mesafeler'ne göre ve hattâ yol arda alınacak tehlikelere göre değişir değil mi?,, dedi. Jak Bromley, hentiz maruz karşısındakinin anlamamıştı. YAY ' Hava Mitingi Kadınlar, Yarın Cümhur Alanında Miting Yapıyorlar dört açlı: BASLXYO?. n '_,_ Büreet OĞ Gözlerini kırpış- tırarak ! yüzümne W7 baktı ve: — “Fiat me- safeye göre de- ğişir.. O, pek tabil... ! Fakat tehlikeye gelince Düple — sistemi 5 tayyare — hiçbir tehlikeden kork- sadan — karalar « hattâ denizler yrı her yııe R (idebilir... Am- e NL? .. 1935 ma bü havada Mx-* e_ - değil.,, dedi. Gerald Lang- nz ton zemini yok- lamak için gayet lâkayt bir sesle: — “Mese'â prağa gitmek için de ayrı bir Ücret vardır, dtill mi?,, diye sordu. Jak Bromley bu defa gözlerini Havadan gelen belk.. — “Yoksa Praga mı gitmek istiyorsunuz?,,... Bana göre hava hoş amma, bu, biraz da delilik olmaz mı?,, dedi. (Arkası var ) Yarın Taksim Cümhuciyet ala- nında İstanbul kadınları tarafın- dan bir uçak mitinği yapılacaktır. Türk hava kurumu bayanlar mer- kez kolu şu davetle bütün Is'an- bul kadınlarını mitinğe çağırmak- tadır: “Türk kadıml. Yurtseverliğin! her fırsatta büyi bir İlgi gösteren Türk kadınlığı Tür. Hava Kurumu dolayısile yine temiz duygularını belirtmek yolunu bulmuş, tanbul bayanları namına bir uçak alımı karar vermiştir. Bu Övyünmeğe değer duygunua kutlulanması için 13 temmuz cumor- tesi günü saat 17 de Taksim Cum- huriyet meydanında bütün İstanbul ©7 kadınlığının - katılmasile olacak top- lantıya gelmen! her zaman gösterdi- | Hin yürtsever varlığından bekleriz.,, Mitinge — şehir — bandosunun çalacağı istiklâl marşı ile başla- nacaktır. Bundan sonra abideye çelenk konulacak, bayanlar mer- kez kolu başkanı Hakkiye Emin açış söylevini söyliyecek, bunu Meliha Avni ile Cemile Süreyya- nin — söylevleri takip — edecek, onuncu yıl marşı çalınarak mitin- ge son verilecektir. Buradan ayrılacak bir heyet bir çelenk koyacaktır. Türk Hava Kurumuna yapılan yardımlar ilerilemektedir. Dün de Murat İnger 25, Neyezil oğlu Kiryako 20 lira vermek, av ver- gileri idaresinden Ahmet, Zihni, Falk, Salâhattin, Ibrahim, Salâ- hattin, Kâmil de — maaşlarının yüzde ikisini vermek — suretile küruma hava tehlikesini bilen üye yazılmışlardır. AÂynca av vergileri idaresinden 84 memur Yugosla_vr Mektepr Gemisi Karadeni- ze Çıktı Içinde 75 deniz talebesi bu- lunan — Villi - Velebita Yugoslav mektep gemisinin 8 haziranda(!) Istanbula yaptığı ziyaret Türk Yugoslav dpstluk — duygularının ne kadar kuüvvetli ve sağlam olduğunu bir kere daha göster« meye vesile olmuştur. Akademi direktörü B. Miloh Lipovaz şunları- söylemiştir: “Bu güzel dost ve müttefik ölkeden büyük bir heyecanla ay- rılıyoruz. Istanbulda — kaldığımız — mild- aa — Fatih Sulh Hukuk Hâkimli- ginden: Davacı Mehmet Beliğ ta- rafından Fatihte Çargambada Dıraman çeşmesi yakınında Astarcı sokağında 1M numaralı münime evinde veyahut Suadiye Bağdat caddesi 329 numa- ralı Mümtazın köşkünde oturan Dok- tor binbaşı Suphi İsmet aleyhine aç- miş olduğu 925 lira 48 kurnş alacak davasının lera kılınan mühakeme- sinde müddesaleyhin ikametgâhının meçhuliyetine — binsen onbeş gün müddetle ilânen tebligat lcrasına ka- bakılması 25-0935 tarihine müsadif Çarşanba | günü saat 14 de bırakılmıştır. Yevmi mezkürda Fatih birinci sulh hukuk mahkemesinde hazır bulunmanız lü- zumunu bildirir davetiy» hukuk usu- Tü mubakemeleri kanununun 14 ünci maddesine tevfikan tebliğ makamına kalm olmak üzere Vün olunur. (384) detçe bize gösterdikleri İçlen ve hararetli — kaşılamadan — dolayı hükümet - örkünlerine ve bütün Türk ulusuna çok samimi teşek- kürlerimizi ve derin minnettarlı- ğımızı söylemenizi rica ederim.,, Villa- Velebita mektep gemisi | bu akşam Karadenize gitmek Özere hareket edecektir. (Son Postaj) — Anadolu ajansı haydi uzaklardan aldığı için Rok- | feller hakkındaki haberi yanlış verdi diyelim. Daha evvelki gün limanımıza gelmiş olan bu ge- minin gelişini bir ay evvel atışına ne demeli? Bandırmada Okul Sergisi Bandırma, ( Özel) — Orta okul talebeleri tarafından bir se- nelik çalışmalarını gösterir bir sergi açılmıştır. Çok güzel olan on gün sergi halka açık bulundu- rulacaktır, Evvelce ilân edildiği veçhile Denizy ollan ışu»:rmıasl Acenteleri © Karaköy — Köpiübaşı Te', 42362 - S Mühürdarzade Haa Tel. 22740 - Ayvalık Yolu MERSİN vapuru 13 Tem- muz CUMARTESİ günü saat 17 de Galata rıhtımından Di- kili'ye kadar. (3965) Mersin Yolu ÇANAKKALE vapuru 14 Temmuz PAZAR — günü saat 10 da Mersine kadar. “3966,, Sinir ve akıl hastalıkları müt, Or. ETEM VASSAF şlu Orhan R.apartımanı Tel.22033 iköy Bahar ye Kerl sokak Tel6079 | Levazım ve Mübayaat Şubemiz 12/7/935 taribine rastlayan Cuma günü Kabataştaki yeni binasına nakledilecektir. Yeni binadaki telefon numaraları aşağıda gösteril- miştir. Cuma günü zaruri olarak muamelât tatil edileceğinden iş sahiplerinin 13/7/935 Cumartesi yününden itibaren yeni binada işlerini takip edebi ecekleri İlân olunur, *385T,, Levazim ve Mübayaat Şubesi Müdürlüğü T. 49367 » — Müdür Muavinliği » 49357 , Dahili ve harici » 49358 mübayaat şeflikleri Fatihe giderek tayyare abidesine | da yardırrcı üye yazılmışlardır. Müfettiş Namzetliği ve Şef Namzetliği İçin Müsabaka İmtihanı Türkiye Ziraat Bankasından: 1 — Bankamıza müsabaka ila (5) müfettiş namzedi ve (5) şef namzedi alınacaktır. 2 — Bu müsabakalar 5, 6 ve 7 ağustos 935 tarihinde An- kara, Istanbul Ziraat Bankalarında yapılacaktır. Tahrirt imtihanda kazananlar geliş ve dönüş yol paraları verilmek suretile Ankaraya getirilerek şifahi bir imtihana tâbi tutulurlar. Bu imtihanda da kazananlardan beşi 140 lira aylıkla müfettiş namzetliğine ve diğer beşi de (130) lira aylıkla şef namzetliğine tayin olunurlar. 3 — Müffettiş namzetleri iki sene stajdan sonra Muüfetti ehliyet imtihanına girecek ve kazanırlarsa 175 lira aylıkla müfettiş: liğe geçirileceklerdir. Ankarada Umum Müdürlük servislerinde - çalıştırılacak - olan şef namzetleri ise bir senelik stajlarının sonunda ehliyet imtihanına girecekler ve kazananlar terfi ettirileceklerdir. 4 — Müsabakalara girbilmek için ( siyasal bilgiler ) veya ( Yüksek Ticaret ve İktısat ) okulasından veyahbut Hukuk Fakülte- sinden veya bunların yabancı — memleketlerindeki * benzerlerinden diplomalı bulunmak gerektir. 5 — İmtihan programını ve sair şartları gösteren izahnameler Ankara, Istanbul ve İzmir Ziraat Bankalarından elde edilebilir, (3951) Belediyeler Bankasından : Bankamız Sigorta servisinde açık o'an 125 lira maaşlı 20 lira Mesken Bedeli ayrıca verilir. Şef Muavinliğine aşağıdaki şartlar dahilinde memur alınacaktır. 1 — Türk olmak 2 — Siyasal haklarına sahip olmak, 3 — Tam Sıhhatli olmak 4 — İyi ahlâk sahibi bulunmak 5 — Askerlik hizmeti ile alâkası bulunmamak, yaşı 30 dan yw karı olmamak, 6 — Yüksek mektep mezunu olmak, Garp dillerini bilenler tercih olunur. Bankalarda en az beş sene hizmet etmiş olanlar yaş kaydından müstesnadır. Bunlara ait vesikalar imtihandan en az üç gün evvel sicil müdürlüğüne teslim edilecektir. 7 — Yapılacak imtihan : A — İlimi iktısat B — Muhasebe usulleri C — Ticari hesaplar D — Banka muameleleri ve Bankacılık hakkında Umumi malümat. E — Usulü defteri ve evrak ve senedatı ticariyeye ait kanunl hükümler. F — Ticari muhaberat G — Sigortalar ve sigortacılık hakkında umum! malümat Imtihan 9 Eylül 1935 saat 14 de Ankarada Belediyeler Bankasında yapılacaktır. Bu saatten sonra gelenler İmtihana kabul olunmazlar. —“1679,, “3909,