12 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

12 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

—- ”©0 Sorunuz Cevap Verelim !.. uza Özt Vazilli mual'tim bahçıvanlar “ Ağustos Fıidanların | geçmedikçe bilin- mez derlerdi, uatlüğu nasıl ; Gerçekten bir fi- | anlaşılır? danın tuttuğu ilk &.ralarında hiç belli olmaz. Tomur- arıp patlaması, fida- cuk'arın ka nın kendisindeki su ve gıda ile de mümkün olduğundan buna bakarak tuttuğunu söylemek ha- talıdır. Çok defa sürmüş tomur- cukların Ağustos ortasında Siniş- tiği, küçücük yaprakların sarar- dığı ve aralarının örümcek bağl'ar gibi olduğu görülür ki bu man> zaraya bürünen fidanların tutu- şundan şüphe edilebilir. Maamatih bazen çok su'anan veya toprağının altı (karasulak) olan yerlerdeki fidanlarda da bu hal görülebildiğinden bunu ayırt etmek gerektir. * Bir fidanmın tutup tutma- ması meselesi her şeyden önce © fidanın: A — İyi yetiştirilmiş bir fidan elması, B - Mevsiminde sökülüp mevsiminde dikilmesi, C - Yerinin iyi ve dikilişinin usulünde olması D- Sonbahara kadar su, çapa gibi ihtiyaçlarının yapılması ile ilgilidir. Eğer bu dört esasta bir eksiklik varsa o fidanın tutma- #ından her zaman şüphe edilebi- lir ve sonbahar gelmedikçe bir şey denemer. » Pınarköylü Mehmet: Bir kaza neticesi olarak her hangi bir hayvanın kaynar su veya Hayvanlar- takdirinde yapa- cağınız şey şu merhemi yaptırıp yanık yerlere sabah akşam sür- mektir: 70 gram İiyi zeytinyağ 18 ., kireç suyu 15 -« salol Bunu hazırlamak için önce zeylinyağını bir kaba koyarsınız. Sonra başka bir kapta biraz kireç eritip onun duru suyunu alırsınız. Zeytinyağın —üstüne — katarsınız. Daha sonra eczaneden alınacak olan salol - ilâcım da üzerine atıp bepsinl İyice karıştırırsınız. Bu merhem yarayı — azıtmadan geçirir. Büyük yanıkları temiz bir bezle örtünüz. amma eğer bulur- saniz bu bez eczahanelerde satı- lan (gazlı bez) lerden olsun. Kü- çük yanıkları açık bırakabilirsiniz. Balıkesirde Hasan Durmuş: “Geçen yıl kavunların yaprak- Kuvunlarda| larına bir takım aprak kar kurtlar — Üşüşerek y di yaprakların albnı a kemirdiler, ve ku- ruttular. Bu yıl da - olacağından korkuyorum. Bu neden İleri gelir ve çaresi nedir?,, diyorsunuz: C — Kavunların yapraklarına saldırıp onların altını. kemiren böcüye kavun yaprak — kurdu derler, Lâtince adı: Epilachna — Chrysomelinadır . Böcülerin kanlı kanat sınıfından- dir. Asıl zarar yapan kurtlarıdır. Bunlar sarı renkte etli ve siyah kıllarla süslüdür. Bu — kurtların anacı; kışı toprak oltında geçirir. Tam bostanlar 3-4 yaprak olunca topraktan çıkıp yapraklara — yü« murtlar. Bu yumurtalardan da İşte osarı adlı kurtlar çıkıp yap- rakları kemirmiye başlarlar. Ke- —e G Ziraat Bilgisi (*) ateş ile yanması | Dünyada Olup Bitenler Harp Olursa Almanya Her- |kesi Bir Sürpriz Karşı- Bırakabilir ! Edilen Franmz gaze- tecilerinden biri geçen- gün Al- manyada yapılan bir teyyare tec- rübesi münasebe- tile Uç beş ay önce yine aynı memlekette ya- pılmağ olan başka bir denameyi ha- tırlayarak vatan- daşlatını göz aç- maya davet etti. Fransız mes- Hekdaşimizin hatır- | ladığı “bu dene- me, Baltık denizi üzerinde Rugen adasında, asker tahmin ve &ivil bir fen heyetinin önünde yapılmıştı. Mesele; mühendis Brüno ve Olto Fişhor kardeşler tarafın- dan icad edilmiş olan gülle şek- linde bir havaya yükselme vasıta- sının ne İşe yarayacağını Öğren- yatını tehlikeye koyarak güllenin içine bindi ve mekanizmesi pek anlaşılmayan bir motoru işleterek havaya yükseldi ve beklenenin aksine olarak yere düşüp parça- lanmadı, Bilakis 10 dakika İçinde 10,393 metre yüksekliğee çıktı. Hadiseyi aşağıdan seyreden fen adamları o zaman hayret verici birşey gördüler: Güllenin ortasından, adamın bindiği parça bir kürre şeklinde ayrıldı. O dakikada ortasından açılan bir paraşlit ile yavaş yavaş yere inmeye başladı, Buna muka- bil güllenin diğer kismı yere dü- şerek parçalandı. Deneme muvak fakıyetle neticelenmişti. Alman ordusu bu aleti satın aldı, ondan sonra da iki mühendis kardeşin icad ettikleri bu “yükselme vası- tası,, ndan hiç bir ses çıkmadı, binaenaley Fransız gazetecisi me- rakla: — Acaba ne oldu? Diye dü- şinmekte, vatandaşlarını göz aç- maya çağırmaktadır. .. Meslekdaşımız hülasaten di- yor ki: — Hadiseyi ehemmiyetsiz gör- venagı mirilen yapraklar zar gibi kalır, kurur. Bunlara karşı yapılacak tedbir şudur: Kurtlar görünür — görünmez, bir teneke dolusu suya 300 gram arap sabunu koyup eritmeli, on- dan sonra 150 gram da gazyağı karıştırıp elde edilen ilâcı bir püskürgeçle —yaprakların altına serpmelidir. Bunun için tulumbayı kullanan işçi ya kendisi bir sopa ile kavunların yapraklarını çevir- | meli yahut bir başkası ona yar- dım etmelidir ki ilâç yaprakların allındaki böcülere tesir etsin, Çiftçi müşklllerinlei €) Zirsat husus * va. Sen Posta'nin ( Çiftçi ) al slge cevap verescklir, n ni ei D b SĞi sında Fransız Gazeteleri Fiş mekti. Bu Iki kardeşten Otto ha- ' KA “Hayale hüdul yoktur derler, işte İstikbalde yapılabileceği edilen gülleli bir uçma aleti.. c Fişherin yaptığı alet tahminen şöyle olacak; Tayyarecinin bindiği ksım, aml gülleden ayrılarak bir paraşütle yere mebilir miyelim ve unutmayalım ki Alman- lar fen sahasında sık sik yenilik doğurmuş ve bu yeniliği silahlı Ka Almanyada mümkün görülen tasavvurlardan: Gülle Paristen Atılmıştır. A noktasında patlar, harekete devam eder, B ve O noktalarında tekrar patlar, yürümeye devam eder, niha- yet D noktasında paraşütü açılız, Nevyorkun üzerine İner. her Kardeşler—îı;fından İcat Aletin Ne Olduğunu Merak Ediyorlar bir ihtilaf patladığı zamana kadar gizli tutmuş bir millettir. Hepimiz biliriz: Iğneli tüfek 1866 da (Sa- vuva) muharebesinde, çelik top 1870 Sedan çarpışmasında, ağır top 1914 savaşında hep Alman- lar tarafından ortaya atılmıştır. Yüz kilometreden Parisi döğen büyük “Berta,, da onların icadıdır. Ve ilk esas da ortaya çıkmasından 18 yıl önce vazedilmiştir. Pek iyi hatırlatırım: 1900 yı- lnda Lauis Forest adında bir Fransız gazeteci Alman sanayil hakkında tetkikat yapmak lzere Almanyaya gitmişti. Mümkünse Krupp fabrikasına girecekti. Bu maksadına irişggnedi, fakat fabri- kadan tardedilmiş bir fen adamı ile konuştu, ve ondan öğrendi ki: « Krupp fabrikası gülleyi dün- yanın havasız ta- aa 'bükasına yaklaşa- cak derecede yük seğe atacak, bu sayede de hava- nın mukavemeti kalmıyacağından gidiş mesafesini yüz kilometreye çıkaracak bir to- pun — denemesi ile meşguldürler. Louls Forest Almanyadan dâ- nünce bu İşittiğini Ulustration mecmuasına yarzdı, fakat mecmua- nın direktörü yazıyı basmadan ön- ce yüksek bir topçu zabitine göz- terdi ve bu rabit te: « Böyle şey olamaz, çocukca bir nazariye » deyince, yazı kâğıt sepetine atıldı. fakat hâdiseden 14 yıl Gonrada Parisi döğen | Berto meydana çıktı. Brüno ve Otto Fişher kardeş- lerin aleti bize bir sürperiz hazır-- layabilir, gözümüzü —dört açma- hyız. Alelusul Almanların motör: lu tayyareye yedek olarak bir de gülle şeklinde itici bir alet ekle- meyi düşündüklerini, tecrlibeler yaptıklarını, hattâ böyle biz vası- ta ile meselâ bir hamled» Parla- ten Nevyorka gidebilecek, adam ve eşya taşıyabilecek bir gülle icadını bile mümkün gördüklerini biliyoraz. Bütün bunlar bu dakika İçin belki birer hayaldir. Fakat unut- mayalım ki, Jülvern'ın fenni ro- manlarında ortaya atılan tayyare He deniz altı gemisi de, bu ro: ların yazıldıkları tarihte birer ha- yal olarak telâkki ediliyordu.» İngilterede Köpek Sevgisi gisi Ingilizler köpeğe çok merak- hdırlar ve onları çok - severler. Bugün İngilterede köpeği olmıyan ev bemen hemen yok - gibidir. Ingilizler köpeği yalmız sevmekle kalmaz, onların cinslerini ıslah etmek için her sene müleaddit sergiler, köpek müsabakaları ve [ Hangi Mektebe Gireceksiniz ? | Okuyucularımı- izın Sorgularına Karşılıklar Tarsus Örtamektebinden Haliler — Orta Orman Mektebini | voya pek İyi derece ile bitireci olursanız Orman Mühendisş Mel tebine girebilirsiniz. Fen mektel ayni şekildedir. Her iki mektebi tahsil müddeti Üç senedir. * Bola vilâyeti — Düzce Cehtı oğlu S. Alpatar — Size Konya veya Erzinc orta askeri mekteplerini tavsiyi ederiz. Ayrıca Kırıkkale san' mektebini de göz önünde bı lundurunuz. — Bu — mekteplerit kazasını “nüyet kayıt ve kabul şartlarını 9 Temr muz tarihli gazetemizde bulabi lirsiniz, * Antalyada O. Süzere: Yüksek ziraat mektebinin kar yıt ve kabul şartlarını 19 Hazirat tarihli gazetemizde bulursunuz. x Adana Hükümet cadderinde Ahmel, Hidayete : . Orta orman mektebine ort mektep merunlarını alırlar. Dahâ fazla malümatı 19 Haziran tarihli gazetemizde bulacaksınır. * İzmitte hat boyunda — Mustaft Nuriye: Yüksek baytar mektebi Am karadadır. Buraya İllise mezunlar rını alırlar. Küçük baytar sıhhiye moktebi de oradadır. Bu mektebe ortamektep mezunları alınır. Tas lipler arasında müsabaka imtihani yapılır. Mektep leyli meccanidir. * Irabzonda Haydar Hüsnüye: Istanbul Sanat — mektebine, Istanbul ve civarı şehirlerinden olan gençler alınır. Siz bu yerle- rin haricinde sayılırsınız. Bunut için başka bir mektep seçiniz. * Düzçede mütekait Alâeddinet yaşı — büyüktür. İstediğiniz mektebe — maalesef giremez. Maamafih madem ki çiftçi çocuğu sayılıyor, Bursa ve- ya Halkalı Ziraat mekteplerine girebilir. Bu mekteplerin kayıt ve kabul şartlarını 14 ve 28 Haziran tarihli gazetelerimizde bulabilir- siniz. Oğlunuzun » Temir Kordonboyunda Asım Hür- — Galatasaray lisesi leyli ve ücretlidir. Talebeden 275 lira Ücret alınır. Bu Ücret bir senede üç taksit olarak verdirllir. * Boşiktaş Ihlamur oaddesinde Ömer Lütfiyeş — Bu sene Şehir Yatı mek- teplerine hakkında talebe — alınmıyacağı Vekâletten — mektebe yarışları tertip ederler ve kaza- nan hayvanlara kupalar, rozetler dağıtırlar. Bu sene Mister Smith isminde bir boldug, birçok mü- sabakalar kazanarak bolduğun cine köpekler arasında şampiyon- luğunu kazanmıştır. Resmimizde Mister Şmith'i kazandığı kupa- lardan bazılarile beraber görü- yorsunuz.