19 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

19 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi Şoförlerin Nelerinden Şikâyetçisiniz? Godikpaşa, Çukur sokak, 103 No. Salmı — Şoförlerin hiçbir. şeylerinden Jikâyetçi — değilim. —Hattâ bilakis, poför şikâyetlerinin — nazarı — İtibare alınmamasından - şikâyetçiyim. Hatta halkın; goförlerden gikâyet etmeye hakki varmış gibi bu suali soruşunu- za şaşıyorum. Galiba, kısılan, hevei ı di doyurmak neden mi müdafsa ediyorum? Siz yanıldığınızın, ve sualinizi bir şoföre sorduğunuzun Farkında değilsiniz de ondan! kasilan çatmak * Sultanahamam, Ocakçı çık- mazı 7 No Raşib — Hepsinin değil, fakat bazıları» nın kabalıklarından... Meselâ ben, bir yere acele yetişmiye mecbur kaldığım zamanlar, tramvayın — kalabalığında rabatsız olmamak için — otomobile binerim. Göğsümde darlık olduğu Için, kalabalık fenalık veriyor. Fakat otomobile binmekle, yağ- murdan kaçalım derken doluya tütule muş oluyorum: Çünkü, kapalı oto- mobilin şoförü, cıgarasını tüttürüyor ve dumanlarını fasır fusur savuruyor. Bittabi, öndeki «camdan — dolan rüzgürın İçeriye savurduğu bu duman- lar genzime doluyor. Ve ben fenalık- lar geçiriyorum, 1 taşırken buna — benzer ları ve terbiyesizlikleri yap- madan edemiyorlar, Hele nizam — hilâfına — pozarlığa giriştikleri ve uyuşamadıkları zaman kullandıkları lisanın koyu hakaretine tâhammül edebilmek için bazan Hz, Eyyup sabrı bile kâfi gelmiyor! » Sultanahmet, Fırın sokağı T7i numaralı hano Hamza: — Otomobile — binmediğim içla, şoförlerden gikâyetçi değilim. Fakat bence, şu otomobillerin, yaya yolcuları rahatsız etmekten; ve züppe sefahet düşkünlerinin bayağı gösterişine yara- maktan başka bir geye yaradıkları yok. Çünkü, başka -yerlerde otomobil blr sürat dır. Sür'at isa vakti nakit sayan kimselerin ihtiyaç duy- dukları bir şeydir. Halbuki — bizde vaktin — kıymeti bilinmediği Içindirki, otomobil yolcuyu üzmekten başka hiç bir şeye yara- miyor, vö bir ziyankâr İüks vasıtası olarak kalıyor! lera Pulları Geldi Ceza evleri harcı adıyle lcra daireleri kânunuevvlden beri ala- caklılardan yüsde iki nisbetinde makbuzla bir para alıyorlardı. Tüze Bakanlığı Istanbul icra mu- basebeciliğine Cera Evleri harcı için yeni pullar göndermiş — ve ağustostan itibaren harçların bu pullar yapıştırmak — suretile tahsil edilmesini bildirmiştir. F SON POSTA Vergi Kaçakçılığına Karşı.. Verği kaçakçılıklarına mani olmak ve maliye tahsl ve İcra | iş'erini daha çabuk başarabilmek İçin yeni bazı tedbirler düşünül mokte olduğunu öğrendik: Kaçakçılığı kökünden kurutmak için sivil vergi istihbar memurları kullanmak, Bu memur- lar her yere girip çıkacaklar, Bazan bir tüccar gibl fabrikatör- lerle alış veriş ederek defter- lerini görecekler. 2—M: maliyeden ve- rilmek ve emniyet müdürlüğüne bağlı ve polis elbiseli maliye zabıta memurları tayin etmek, Meselâ Istanbuldaki (40) maliye Şubesine birer resmi maliya polisi verilecektir. Icra ve haciz İşlerinde maliye memurları -merkezlerden | polis almak mecburiyetindedirler, Tera vo haciz Işleri polisin asıl vazifesi — olmadığı için Maliye memutları İstedikleri zaman polis bulamıyorlar ve bu yüzden de işler geri kalıyormuş. Eğer her şubenin emrinde birer Maliye polisi bulunursa haciz ve İcralar vaktinde yapılır ve — hazinenin menfaatleri de bir an evvel temin edilirmiş. Maliye Vekâleti kamı- tayın — toplanışında konuşulacak olan Maliye teşkilâtı lâyihasına da böyle bir madde eklemek tasavvurundadır. İki Kaza Dün İki Amelenin Yara- lanmasını Mucip Oldu Dün iki kaza olmuştur: 1 — Kumkapı odun iskelesin- de Muzafferin motöründe tayfa Mustafa, motörün makine dalre- sindeki makarayı çekmekte iken makara birdenbire fırlıyarak ba- şına çarpmış, yüzünün — muhtelif yerlerinden yaralanmıştır. Mustafa, ağır yaralı olarak Cer- rahpaşa hastanesine kaldırılmıştu. 2 — Fenerde Rüştünüz odun deposunda çalışan Maksut, mo- törde odun keserken, — s0! olini motöre — kaptırmış, armakları kesilmiştir. Maksut da Cerrahpaşa hasi ne kaldırılmıştır. Otomobil Ve Otobüs Kazaları 1770 mumaralı otomobil, dün Beyoğlunda Hamalbaşından ge- çerken 8 yaşında — Françeska izminde bir kıza çarparak yara- lamıştır, 36 Keresteciler - Eyüp hattın- da İşleyen 3312 numaralı otobüs biletçisi Ethem, bir aralık otobüs durduğu bir sırada kapıyı hızla açmış, kapının arkasında bu'unan Sivaslı Durmuşu başından » yara- lamıştır. P ge Düşünülenler Arasında Maliye Polisi Teşkil Etmek De Var |Garson Mektebi Nihayet Açılıyor Mektebin müldürlüğünü yapacak olau Lüzarl (Niyanlarını garsonlukta kazanmış | Garsonlar mektebi Eylülde açılacaktır. Mektep için Sağlık Müzesinin bulunduğu bina civa- rındaki garajın Üstü münasip gö- rülmüştür. Kültür Müdürlüğü mek- tebin nizamnamesini, kayıt ve ka- bul şartlarını, muallimlerin isim ve rdceslerini, hal tercümelerini İste- miştir. Şimdikl halde mektebin muallimliklerine en eski metrdo- tellerden Lüzari ile doktor Raşit Tahsinin oğlu Gardönbar garson larından Mazlum, Yani Kozma, Dimistokli, Yani Istirati, Izmir metrdotellerinden Abdurrahman, Konya İlokantası garsonları şefi Akmet, Ada Yat Kulübü garson- Jarından — Hilmi — seçilmişlerdir. Bunlardan Lâzarı lise mezunudur, Mazlum ile Abdurrahman Alman- yada lahsil görmüşlerdir. Yani Kozma Türkçeden başka dört lisan ile okuyup yazmakta ayrıca üç dili de ana dili gibi konuş- maktadır. Mektebin tedrisat ve servis müdürlüğüne Lâzari geti- rilecektir. Mektebin İdare mü- dürlüğünü de müşterek büro ge- nel sekreterlerinden Cemal ala- caktır. Mektebin eylü'de tedrisata başlaması için lâzımgelen hazır- lıklara başlanılmıştır. Eyîip - Yedikule Yolu Birinci Kısım İnşaat Bitmek Üzere Eyüp * Yedikule yolunun İnşa- atının birinci kısmı bitmek Üze- redir. Yolun Topkapıdan Edirne- kapıya kadar olan kısmın tratu- varları — bitirilmiş, — kenarlarına yüksek cina çınarlar dikilmiştir. Bu tratuvarlatın ortasındaki yol iki kısımdır. Biri asfalt, diğeri parke, Asfalt ve parke yol birk | birine müvazi gitmekte ve tam ortadan bir fener çizgisi ile ay- rılmaktadır. Bu fener çizgisi de dar bir tratuvardır. Her 50 met- reye bir fener konmuştur. Fenerin | dibi bahçe olacaktır. Bu yol Türkiyede ilk yapılan en son sistem yoldur. Parke kal- dırımdan — arabalar, — hayvanlar hamallar ve motörsüz vamtalar; asfalt yoldan da otomobil, otobüs ve motörlü vasıtalar geçeceklerdir. Şimdi yolun Topkakı - Yedikule kısmı yapılmaktadır. Yol kışa kadar bitirilmiş ve işlemiye açı- mış olacaktır. İki Doktor Aleyhine Bir Dava Açıldı Gerze jandarma komutanı yüz- başı Hamdi Taşar dün müddel- umumlliğe müracaat ederek has- tanenin — lâvtası — Donekiyanla doktorlarından Galip aleyhine bir dava açmıştır. Iddiasına göre de davanın mevzuu şudür: Hamdi Taşar yirmialtı gün evvel refikası Besimeyi doğurmak için bu mü- esseseye yatırmıştır. Fena bir do- ğum neticesinde hastanın sonu kısmen içeride kalmış, bu yüzden çok kan akıtmış ve zalf -düşmüş- tür. Hamdi Taşar bunda bir ölüm tehlikesi gördüğü için derhal eşini başka bir hastaneye kaldırmış ve orada bir ameliyat yaptırmış- tır. Şimdi doktorlardan (3) bin lira tazminatla berabor cezalandı: rılmalarını da İstiyor. Iddlasina göre doktorlar kendisine ancak (200) lira kadar bir tazminat ver- mişlerdir. Müddeiumumtlik hastayı Tabibi adili Bay Salih Hâşime muayene ettirmiştir. Alınacak ra- pora göre tahkikata devam edi- lecektir. Pazar Ola Hasan B. Dl_y dersin? Tramvay kumpanyasından alına- eek para ile,.. an Bİ Sen bu işe ne I «..* Kimi hastane yaptıralım diyor? tutturuyor. ** Kimi de yol or Ki: yaptıralım deye l Bir İki Satırla Türk - Fransız Mahkemesi Türk - Fronsız hakem mahke- mesi elindeki bütün davaları Eylül sonuna kadar bitirecektir. Teşrini- evvelde mahkemenin tasfiye.ine başlanacaktır. * * * Sığınak Yerleri Belediye evlerde ve bütün yapı- larda hava tehlikesine karşı ya- pılacak sığınak yerleri hakkında hazırlayıp — Sağlık — bakanlığına gönderdiği — talimatname — geri gelmiştir. Bakanlık bunun bazı yerlerini mahzurlu görmüş, yenle yapılmasını istemiştir. * * * Ekmek Narhı Sözde Kalıyor Belediyenin muayyen olarak koyduğu ekmek narhına rağmen şehrimizdeki — bütün fırınlar ek- meyi 11 kuruştan aşağı satmak- tadır. Bir çok fırınlar Hlatı - 9,30 paraya İndirmişlerdir. * » * Arsıulusal Parlamentolar Konferansı Brükselde toplanacak Armıulu» sal Parlâmentolar konferansına »Iştirak etmek üzere saylavlarımız« dan Esma Nayman, Falih Rıfka Atay ve Ali Muzaffer dün ve evvelki gün hareket etmişlerdir. * * * Lozan Günü 24 Temmuz Üniversitede Lo- zan günü kutlulanacaktır. Bir kısım talebenin kampta olmaşı münasebetile, rektörlük, kamp kumandanlığından 24 Temmuz gününde talebeye İzin verilmesini rica etmiştir. * * « İ Hukuk Tahslli Dört Seneye MI Çıkacak ? Hukuk Fakültesinin dört senee ye çıkarılması hakkıudaki teşebe büs ilerilemektedir. Bu halden talebe büyük bir memnuniyetsizlik göstermektedir. * * * Bir Otel Hakkında Takibat Zabıta memurları Floryada bir otel hakkında “Kanuna muhale« fet,, suçunda zabıt tanzim etmiş- lerdir. Bu otel “Sularyom Palas,, dır, Hakkında takibat yapılan şahs da oteli tutan Türk tebaasından Maks oğlu mühtedi Tevfiktir. Zabıta tahkikatına mazaran; Tevfikin suçu son zamanda otele yatıp kalkmya gelen eşhasın hüle viyetlerine —ait — beyannameleri vakit ve zamanında polise vere memektir. Oteline gelip gidenleri polise bildirmeyen bu zat mah- kemeye verilecektir. Hasan B. — Bu münakaşadan anlaşı- hyor ki ne hastane, ne de yol yapılacak ge$ l g ,