19 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

19 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

MAHKEMELERDE | GöÖDÜKLLÜMİZ Kapıcı İle Banka Memuru Karşı Karşıya HİŞLERİN Anadoluda Evlenmek Ne Kadar Güçtür k |Bet Kat yen Yür Sak evl Termede Bayındırlık Çalışmalan Başladı Butun Yollar Davacı 55 yasında bir adamı Adı Hasan. Pangaltıda, Yahudihane sokağında, Refah apartımanında kapıcı. Üzerinde eski, soluk çu- hadan fakat temiz bir caket, ve aynı kumaştan dizleri yamalı bir pantalon var. Palabıyıkları, per- dahlı esmer suratı, yakasız, düğ- meli ve kalın mintanı, ve kalın yapılı iri vücudile bir kapıcıdan ziyade, zorlu bir hamalı andırıyor. Dava edilen 26 yaşında bir genç: Adı osman, Bir türk ban- kasında memur. Üzerindeki şık elbisenin en iyi kumaştan yapıl- dığını ve çok usta bir terzide dikildiğini anlamak için ne giyim, ne de mensucat mütehassısı ol- miya lüzum yok. Sade parmağındaki yüzüğü, sade gravatındaki koca İnciyi ve sade yeleğinin cebinden sarkan ince bir zincirin ucundaki altım Satsa, altı ay geçinebilir. Fakat buna rağmen de, mah- kemede suçlu yerine düşmesinin sebebi, Erzurumlu fakir kapıcı Hasana olan 25 lira borcunu ödememesi. Davacı hâkime dert yamıyor: — Bir gün karıkoca geldiler. Bir hafta sonra ödemek Üzere 25 lira istediler. Ve beş İlra da fazla veririz !,, Dediler. O kadar dert yanıp üstüme vardılar ki, dayanamadım, çıkar- dım, paraları verdim. Tutup - eli- me, 30 liralık senettir diye pullu bir de kâğıt sıkıştırdılar. Sonra ba kâğıdı, okur yazar bildiklere gösterdim : — Sana oyun etmişler, bu | Devamı 9 ucu — yüzde ) Bir Doktorun Günlük Cuma Notlarından (*) Bu Aya Ait Yemek Listesi Suat 7- 8 Sabahı 1 — Aç karmna yarım bardak su. ? — Biraz kayısı, vişme, karpaz veyahut başka bir meyva, 3 — Yan yanıya — sulandınlmış süt, reçel, peynir. 12«1 Öğle yemeği: 1 — Tavuk veyahut et suyu ile pişirilmiş mercimek çorbası, ( diğer sobre çorbuları havuç, patates de olabilir. ) £ — Tavuk, bahk, haşlama otleri ve kuzu pirzolam yanımıra haşlan- miş fasulye, patates ezmesi. 3 — Börekler yahut — zeytinyağlı enginar, kabak, vessire. 4 — Kompostolar, südü —tatlılar, meyvalar. 16-17 İkindi kahvaltısu Sütlü kakao, kaşar peynlri francala veyahut kek. 7-8 Akşam yemeğli 1 — Içi kabaklı, patatosli, tatlı biberli omlet veyahut pastiç makar- pa, sarımsaklı yoğurt, meyva, don- durma. Bu mevsimde yemeklerin daima açıkta, kırda sü ve deniz kenarın- da yenmesi iştihayı açar. | inceleme gezisi hazırlamıştır. Yapılıyor Terme (Önl) — Yı’lırdınhul bakımsız kalmış olan ilçemizde | önemli bir bayındırlık çalışması başlamıştır. Terme normal güzel- likleri dillerde destan olan bir ilçemizdir. Şimdi başlayan bayur dırlık çalışmaları ilçemizi daha çok güzelleştirecektir. 23 kilometrelik çarşamba - Terme yolu yenibaştan yapılmak- tadır. 3 kilometrelik bir yeri kalmıştır. Bu yolun bitiminden sonra Terme, Samsun ilinin adeta bir mahallesi haline gelmiş olacaktır. Komşu Ünye ilçesine giden yo- | lun da Termeden itibaren ikl ki- lometre — mesafesinde — bulunan Çankallar mervkiüne kadar olan kısmı da il bütçesinin tasdikinden sonra hemen başlanacak ve kış gelmeden ikmal edilecektir. Yol- suzluk yüzünden halkın — ürünü ucuz satılmakta — ve köylümüz zarar etmekte idi Bu yolların ya- pılması ile köylümüz ürününe daha çok alıcı bulmuş olacaktır. Terme ilçesini ikiye bölen Ter- me çayı Üzerindeki ahşap köprü ile Ünye - Terme arasındaki Miliç ve Akçay köprülerinin betonar- me yapılması için bütçeye tahsi- | sat konulmuştur. Ilçebay Abdürrahman Yükse- lin bu sene için çizdiği çalışma proğramı Köy Kanununa tevfikan yaptırılmaktadır. Şimdiden ame- lelerle yolun iki tarafına cetveller açımya başlanmıştır. Köylümüz bu yolda sevinçle çalışmaktadır. Şarbay Mustafa Keleşin de- vamlı çalışması ile kasabanın ortasında bulunan mezarlık kaldı- rılmış ve yerine gayet güzel bir park yapılmıştır. Parkın ortasında bulunan bir ağaca halk partisi tarafından bir radyo hoparlörü konulmuştur. Bir takım harap dükkânların yıkılması için belediye meclisin- den karar alınmıştır. Yerlerine pek yakında beton dükkânlar yapılacak ve bazı yerleri de bele- diyece istimlâk edilerek meydan halinde bırakılacaktır. Pirinç pazarı denilen mahalle bir hal yapılmasına karar veri- miştir. Bu halin inşasına pek yakında başlanacaktır. Yozgatta Halkevinin Gezisi Yozgat, (Özel) — Halkevi İâlr u gezide Bogarza köye gidilecek ve Eti harabeleri ile yapılan araştır- malar gözden geçirilecektir. Termeden güzel bir görünüş Hacıbeylide Bir Kadın Kaçırdılar Eski Kocası Bu Kadını 40 Liraya Satmışmış Nazilli (Özel) — Hafta lçındı pamuk tarlaları arasında Hacı- beyliden Hediye adlı genç bir dul kadın - kaçırılmıştır. Vak'a şöyle olmuştur : Hacıbeyli köyünden Mendres ovasında pamuk tarlalarında ça- lışmak Üzere gelen Hediye, işini bitirdikten sonra, dört kadınla beraber Duman içi köyünden geçerlerken “ Kör Salih,, deni- len genç we evli bir adamın taarruzuna uğramıştır. Bu sırada Hediyenin eski kocası Kadri de ortaya çıkmış, engel olmak isteyen kadınları kargı sallayarak — dağıt- mıştır. Haydutlar, bundan sonra He- Aydın San'at Okulu Bu Yıl 29 San'atkâr Yetiştirdi Aydın — San'at okulundan bu yıl 11 tesviyeci ve tornacı, 11 ağaç işçisi, 2 yapıcı ve 5 dem'rel çıkmıştır. — Endüstri hayatımıza yeni katılan bu gençler — okul bahçesinde güzel bir ayıı'ık mü- sameresi verdiler. Akşehirde Esnaf Cemiyetleri Akşehir (Öul) — Burada esnafların birleşerek cemiyeller kurmaları faydalı olacağı kendile- rine anlatılmış ve ayakkabıcılar, kahveciler, marangozlar, boyacılar arabacılar, berberler birer cemi- yet kurmuşlardır. diyeyl alıp götürmüşlerdir. Köyde söylendiğine göre He- diye eski kocası tarafından Kör Salihe 40 liraya satılmıştır. Ertesi gün, —vak'a Üzerine, Hediyenin akrabası karakola gi- derek şikâyette bulunmuşlardır. Salih ve kadın aranmaktadır. Öğrendiğime göre Salih be- raberinde Hediye olduğu halde (Dalca) dan doğru Aydına git- mişlerdir. Bu macera Hediyenin ilk ma- cerası değildir. Bu genç ve dul kadın geçen sene yine bugünlerde Mustafa adlı bir genç tarafından kaçırilmış ve evlenmek vaadile maceralara kurban gitmiştir. Geliboluda Sıcaklar Arttı, Tarlada Ça- lışırken Bayılanlar Var Gelibolu, ( Özel ) — Şimdiye kadar rüzgârli ve serin giden havalar mevsimin icabı olarak şiddetli sıcaklar yapmıya başladı. Evvelki gün sıcaklık, tarlada orak sallıyan çiftçilerden bazılarını fena halde sarsmış ve iki kişi bayık mıştır. Bir kısım mahsulün dökük mesine de başlandı. Çıkan mahsul çok iyli ve temizdir. Gelibolu borsasında buğday 3,38 - 4 kuruş, arpa 2,32 - 2,35 kuruş, bakla 3,32 - 3,35 kuı'ıııı satılmaktadır. Kasaba ve civarma bir miktar yağmur düşmüş kavun ve karpuz- cuları sevindirmiştir. İlk karpuz kilosu 7,5 kuruşa satıldı. Elaıııde Çocuk Bahçesı Açıldı “Anadoluda görüp tanışaı evlenmek hulyasını — güdersenli irle ve yıllarca aradığınız. kızı bulamafi lek evlenmekte — güçlük — çekersii Kasabalarda kızlar, ya evlerdi kapalı bir hayat yaşarlar; veyi hut biraz serbesttirler ve dışar görünürler. Fakat evlenenler eli seriyetle birincilerdir, — ikincilâğ! ve alle hayatına pek uygun görük| mezler. “Ben de yıllardanberi lıındl. me bir hayat arkadaşı uıyoıdu. Nihyat birincilerden birine t oldum. Şimdi nişanlanmak Üzeri yiz. Fakat onlar kızı guılırmd den nişan yapmak istiyorlar. Beği ise tanıdıklar ve aile efradındağı. | müteşekkil bir nişan toplan! kinde küçük bir törenle yüzi takılmasını mek tanışmak değil midir?,, İzmir: Z. Z. Bu okuyucu haklıdır, Fakat Mmsanlar alıştıkları ıoyJ lerden — kolaylıkla — ayrılamazları Kasabalarda halk henüz kadınığ serbestliğine alışmış değildir, siğ haklısınız. Nişan merasimi allâ huzurunda yapılır ve bu hâüdise çiftlerin bayramı gibi kutlulanış, Zaten nişandan sonra da görüş mok bir zarurattir. Fakat mademki kızını istedie giniz aile bunlara taraftar değile dir. O halde onları zorlamak İ bir netice vermez. Bu şekil nişanın da manâsı yoktur. Onunf için nişan yerine nikâh yapmali daha hayırlı olur. k Ankara Muazzez Güveni Kendinizi erkeğe beğendiree ceksiniz. diye yüzünüzü maskaras ya çevirmeye sakın razı olmayın. Bu bir alışkanlık Işidir. — Insaa gözü kör bir arkadaşını bile köp görmez. Ve onun gözünün bos zukluğu- arkadaşları — nazarında — onun kıymetini düşürmez. Siz de bugün ona hoş — görünmediğini sandığınız şeyler, yarın onun ho- şuna gidebilir. TEYZE Bursada Elektrik Ücretleri Bursada elektrik kilovat ücree tinin 12 buçuk kuruşa indirildiği haber verilmişti. Bayındırlık Bae kanlığı şirket — ve nüesseseleri umum müdürlüğü Bursada elektrik kilovat Ücretinin 12 buçuk kuruşa değil 18 buçuk kuruşa indirildi- ğgini ve bu fiatın bir ağustostan itibaren 6 ay muteber olacağını, 6 ay sonra tarifenin — yeniden tetkik edileceğini bildirmektedir. Nöbetçi Eczaneler nöbetçi — e#ozaneler İstanbul tarafır Şehsadebaşında (Üniversite), Yenikapuda (Sarıdı), Hafızpaşada (M. Fuat), Şehreminine de (A. Hamdi), Samatyada (Erali- 103), Cibalide (Necati Ahmet), Eyüp- te (Hikmet) azıtta (Cemil), Ba- latta (Hüsamettin), Cauğaloğlunda (Übeyt), Bahçekapuda (Agop Minas- yan), Bakırköyünde (İatelan Terzi- yan). Boeyoğlu tarahı: - Kalyoncuda (Beyoğlu), Taksimde (Taksim), Ga- lata Mahmudiyede (Mişel Sofronya- dis), Şişli Hamamda (Halk), Ku« sompaşada — (Merkez), — Hasköyde KTi | vol | uı n istiyorum. Nişanlarıf — d —< © ei & ee — M n Elaziz çocuk bahçesinin açılma türeni | Elâziz (Özel) — Burada güzel bir çocuk bahçesi | oyuncak vardır. Bunların İçinde &llıı çarpanlar tesia edilmiş ve 3 gün önce türenle açılmıştır. Açıl- | tayyare, dolaplı salıncak, beşik, al karıncadır. ma türeninde bütün çocuk aua ve babaları hazır | büyükler için de ayrıca parelel yapılmıştır. Motör ve bulunmuşlardır. Bahçede — çocuklar için —17 çeşit | kayık yüzdürme havuzu İle kum havuzu da vardır. (Halk). Kadıköy tarafı: İskele cud- desinde (Sotiryadis), Yeldeğirm.- ninde (Üçler), Büyükadada (Şivasi Rıza). (© Ba notları kesip saklayınız, yahut bir abüme yapıştırıp kolleksiyon yapı- bu