23 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

23 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

NAHKEHEI.E”E !ğ_oggu_ıngm MİZ Bomonti Şirketi Aleyhindeki Dava... Bomonti fabrikasının eski me- murlarından Sezai adındaki bir Türk genel küçük sanatları ko- ruma kanunu hakkındaki bir münakaşadan dolayı açığa çıka- rıldığı iddiasile Bomonti şirketi aleyhine açtığı tazminat davası birinci hukuk — mahkemesinde görüldü. Davacı — vekili, — müekkilinin Türkiyede tatbik edilmekte olan on saat çalışma — zamanından başka; fazla olarak tam sekiz sene şirket hesabına hergün başer saat daha ı İleri bunun mahkeme tarafından tetkik edilen resmi şirket dofterlerile sabit olduğunu söyledi ve bu sekiz senelik fazla çalışma için tayin olunacak para miktarını mahke- menin takdirine bırakarak tazmi- nat diledi. Mahkeme, bu ciheti tetkik edecek kararinı verecektir. 8 Ay Ceoza Aldı Bir manifatura mağazasından kumaş çalmaktan suçlu Kemal ikinci sulh cezada — muhakeme edilmiş ve suçu sabit görülerek (8) ay müddetle hapse ve okadar müddet de emniyet nezareti altın- da bulunmıya mahküm edilmiştir. Manisa Ilbayı Soma'da Soma, (Özel) — Manisa ilba- yı Murat yanında tarim ve baytar direktörleri olduğu halde buraya gelmiş, 3 gün kalarak yapılmak- ta olan iki köprüyü gözden ge- çirmiş, köyleri gezmiş, köylülerin lsteklerini dinlemiş, kömür made- ninde yeni açılan ocaklarda tet- kikat yapmıştır. Bu Yıl Üzüm Çok Bol Soma, (Özel) — Yeni yılın llk Üzüm, kavun ve karpuz mahsulli piyasaya çıkarılmıştır. Karpurun kilolukları beş, üzümün kilosu 10 kuruşa satılmaktadır. Bu yıl üzüm pek boldur. Bir Doktorun Günlük Ş Notlarından (*) Mide Ağrıları Bir kadın hasta Üüç senodenberi çektiği mide ağrılarından mütçeml- ren kullandığı ilâçlardan büyük bir fayda görmediğini ve mütemadiyen zayıfladığını, uykusuz geceler geçir- diğini anlattı. Musyene ettim. Hastam: 1 — İnkıbaz çekiyordu. £ — Dili dalma paslı idi. $ — Baş ağrıları vardı. 4 — Uykusuzluğu vardı. 5$ — Midenin radyografi ve rad- yoskopi muayenesinde hiçbir kusür ve sukutu yoktu. 6 — Kalıa buıılâılın llk (Ba. W ) kunmda büyükl ve dönme vardı. Bu hastaliğin ilâçla tedavisine Hhil- yaç olmadığını, yalmıs korsa kulla- natak bu atızayı tedavi edebilece- gimlzi anlattım. Hastanın üç sonra yemeklerini muntazam yı Gediz İlıcaları Her Hasta lçın Kolaylık Temin Eder Gediz, (Özel) — Gediz iki bin evli ve 7242 nüfaslu çok eski ve en güzel kasabalarımızdandir. 85 köyü ile birlikte bugün nüfusu 44275 i bulmaktadır. Her bakımdan ilerliyen ve ge- liş en Gedizde, sağlık işleri çok iyidir. Murat dağındaki kaplıca- ları çok gifalıdır. Sıcak sularının, çok sıcaktan ılığa kadar çeşitii olması her hasta İçin kolayca te- davi imkânlarını temin — etmek- tedir. Bu sular her türlü cilt hasta- hıklarına, romatizmaya ve sair hastalıklara, çok iyi gelmektedir. Her türlü nakil vasıtası bulundu- ğgundan hastalar buraya kolayca ve ucuzca gelebilmektedir. Bu kaplıcalar belediyeye alddir. Her türlü ihtiyacı temin edecek vası- talara maliktir. Dispanser, dok- tor ve eczane de büyük bir ek-« sikliği önlemektedir. Gedizin içme suları da, bu e- varda şöhret kazanmıştır.| Su'ar- dan bir kismı mide hastalıkları için çok iyidir. Kasabanın etrafı zengin ormanlarla — çevrilidir, toprağı çok münbitir ve en çok buğday, arpa —mısır, palamut ve afyon verir. Ayrıca meyvacılık da çok önemli bir varlık teşkil «tmoktedir. Evvelden çok — meşhur - olan bağcılık işgalde filokseradan bo- zulmuş ve halk tarafından tekrar ihyasına çalışılarak, iyi neticeler alınmaya başlanmıştır. Gedizi, civar yerlere bağlayan yollar muntazamdır. Kütahya, Afyonkarahisar, Uşak, Simav gibi şebirlere muntazam otomobil ser- visleri yapılmaktadır. Gedize yarım saat mesafedeki Akçenlan köyünde, — sayısı Üç yüzü aşen dokuma tezgâhı var- dır. Burada köylü, kendi ihtiya- cından maada ucuz ber, alaca ve kumaş dokuyarak civar yerlere satmaktadır. SON POSTA Bedizden bir görünüş Armutluda Temizlik Ve Bayındırlık Çalışmaları Hızlandı Armutlu (Özel) — Iskele ile kasaba arasındaki kaldırımın ye- pılmasi bitmek üzeredir. Çeşme- lerin su yolları da tamir edilmek- tedir. Yeniden İki çeşme daha yapılmaktadır. Kasabanın temiz tutulması için tedbirler alınmak- tadır. Bütün başıboş köpekler öl- dürülmektedir. Bütün sokakların ve evlerin önünün temiz tutulması kararlaştırılmıştır. Evlerinin ve dükkânlarının önünü temiz tutm- yanlardan 50 kuraş para cezası alınacaktır. Samsundan İstanbul'a Gönderilen Mallar Samsun, (Özel) — Son hafta içinde limanımızdan İstanbul'a 4 bin 464 kilo tiftik, 9500 kilo ya- pağı, 240 sandık yumurta, 50 bin kilo buğday sevkedilmiştir. Samsunda Türkofis Şubesi Samsun, ıd) Şehrimizde açılacak Türkofis şubesi hazırlık- ları bitmek Üüzeredir. Binada lâ- zimgelen tamirat yapılmıştır. Somada Fransızca Dersler Soma, (Özel) — Parti binası- nın bir odasında gençlere mah- sus Fransızca deraleri açılmıştır. Meoktep tatili dolayısile goençler vakitlerini boş — geçirmemekte, Fransızca derslere devam etmek- tedirler. Bitliste ve Muşta Yapı işi Bıı Yıl Bıtlıılıler Dut Yıyemedıler Bitliste Dideban mahallesi Bitlis, (Özel) — Bu yil bura« da her senekinden daha çok in- & vardır. M::: da wılıılı bir n çalışması ğu « yor. H:ı 'ta taş olmadığı İçin arada 84 kilometre mesafe olmasına rağ- men buradan kamyonlarla taş taşınmaktadır. Bitlis'in yaz âlemleri pek hoş olmaktadır. Buz gibi soğuk suları ve kaplıcaları ile muhitte eşsiz bir şöhreti olan Bitlis bu günler- de etraftan gelenlerle doludur. Yalnız bu yıl cınllı dut yemek l ı Karadeniz Köylerinde Son Posta Nolhapsu ve Dutha Köyleri Çoruh, ( Özel ) — Nalhapsu köyü Pazar İlçesine iki saat uzak- hıkta kurulmuş, 70 evli, sadece mısır yetiştiren bir köydür. Ha- vası ve suyu çok güzeldir. Bu köyde bolca meyva da yetiştirilir. Bilhassa armudu ve elması meş- hurdur. Nolhıpoudı orman çok olduğu için kerestecilik ileri git- miştir, Köyün bütün evleri ah-» şaptır, ekserisi ıhlamur ve kesta- ne ağacından yapılmıştır. Köy evleri birbirinden ayrı ve bahçe- ler içinde kurulmuştur. Köyün arazlsi az olduğu için halk işlen- memiş araziyi yakarak temizle- mekte ve tarla haline getirerek mısır ekmektedir. Bu köyde okul yoktur. Dutha Köyü Dutha köyü de Pazara dört saat uzaklıkta kurulmuş, seksen evli bir köydür. Bu köyde de tıpkı Nolhapsu kl!ylıdı old:ı[ı gibi mısır yetiştirilmekt. ev kendi ihtiyacım ltır.ılıyıeık kadar hayvan beslemektedir. Kö- yün kadın erkek bütün halkı okur yazardır. Köy evleri gayet basittır. Bu köyün havası güzel, fakat suyu fenadır. Köyün erkek- leri avcılığa pek meraklıdırlar. Bu köyde de mektep yoktur. Bir Kuzu Yüzünden Kayseride Bir Adam Kom- şusunu Vurdu Kayseri (Özel) — Burada Abdullah adlı birinin bahçesine Ahmet adlı komşusunun kuzusu girmiş, bu yüzden çıkan kavgada Abdullah saldırma İle komşusunu ağır surette yaralamıştır.. Ahme- diıı hayatı tehlikededir. Kayseride Dağ Sporu Kayseri, ( Özel) — Burada dağ sporuna önem verilmektedir. Do- kuma fabrikası sporcuları bir ka- file halinde Erciyaşın tepesine çıkmışlardır. Tepede hâlâ kar vardır . mümkün olmamıştır. Çünkü daha mahsul olmadan Aağaçlara dut kuşları üşmüş, mahsulü yemiştir. Geçen seneki bollukta kimsenii yüzüne bakmadığı dut bu sene özlenen bir meyva olmuştur. Memleket hastanesi boşalan jandarma mektebi binasına nak- ledilmiştir. Memleket hastanesi binasına da İnhisarlar idaresi ta- şınmıştır. Postane de belediyenin yaptır- dığı yeni binalardan birisine nak- ledilmiştir. ||. Eczaneler NİŞLERİN Demek Siz De Evleniyorsunuz? Geçen gün akrabadan bir! genç kız beni ziyarete geldi nlşanına davet etti, Sonra: — Davetiyeyi kendim getire. dim, çünkü siz tecrübe sahibisk ' niz, — nasihatlerinizden — istifade etmek İsterim, dedi. — Nişanlanacağın” genci sevk yor musun? dedim. — Çok sevişiyoruz, ve mes'ut olmamamiz için bir sebep göre, müyoruz. Fakat bütün evlenmeler. böyle — başlamış, bu — ümitleridi kurulmuştur. Fakat sonra... — Öyle ise dinle kızım. Nik düğününden eve — döndüğüni fndan — itibaren kocan değişer cektir. Eve akşamları yorgün dönecek. Artık sana eskisi kada? dil dökmeye vakit bulamaya: Ve sen, o neş'eli, si düşki Aşıkını arayacaksın, o artık ölmi tür. Fakat zamanla sen de bunâ alışacak ve herşeyi tabll göre« ceksin. ocuk istiyor musunuz? 'vet amma, korkuyorum,' Kocamın — varidatı yetmez dl:t üzülüyorum, — Daha gençsiniz. Bir ikl! senç bekleyebilirsiniz, — fazla — değik Kocalar kadın için bir çocuk #nası olmanın ne muazram bir şey olduğuna dikkat edemezler. ilk seneler çocuğa göstereceğiğ ve ondan esir; ıyıccğiı sevgil kıskanabilir. ıkıl zaman İle bu da dürelir. * Arada — sırada — kavgalarınız olacak. O vakit meyus olarak yanlış evlendiğine kani olacaksınız, O vakit alı da ötekine berle kine, — hele arka derdini yanma, Tekrar durulduğu zaman bunlara lıı:; Iııç vaziyete düşersin. Bil, al, dostlarınızı birliktâ dyıı'ıh gidin. * Biz kadınlar dalma koedıg, mızı yükselmiş görmek İsti | bizi onların mevcut vaziyetlerindey, memnun — olmamıya — sürükler, Erkek bundan bikar, — usanın Bilâkis vaziyetten hoşnut görünm meli, onu haris olmıya sevkoete memeli. Yoksa birçok kocalar karılarının - bu teşviki yüzünded ahlâksızlığa düşmüşlerdir. * Başlangıçta kocan senin he dileğini yapmıya çalışacak. Bi elbisen, filân olacak. Fakat sonra evvelâ ve erkeğin bütçesine uy mıya mecbur olacaksınız. Buny da hüsnükabul etmeye hazırlan: malısın. TEYZE Nöbetçi İstanbul tarafı: Şohzadebaşında (lsmail Hakkı ), Topkapıda ( Na- | zım ), Samatyada ( Erofilos ), Kü- şükpazarda ( Küçükpazar ), Eyüpte ( Hikmet ), Gedikpaşada ( Asador« yan), Defterdarda ( Arilf ), Divan- yolunda — ( Esat), — Bahçekapıda ( Hüsnü Haydar ), — Bakırköyünde (İstefan Toerziyan ), Beyoğlu tarabı 'Tünelde — ( Matkoviç ), — İstiklalde (Kemal Rebül ), Galatada ( Mer« kez ), Şişlide ( Şark Merkez ), Ka- sımpaşada ( Yeni Turan ), Hasköye de ( Yeni Türkiyo ), Kadıköy tara- fu Muvakkıthane caddesinde (Leon Çubuklıyan ), Kuşdilinde ( Hulüsi Osman ), Büyükadada ( Halk ).