23 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

23 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Çek - Leh ' . p. * Geçimsizlikleri Bir müddettenberi Çekoslovakya ile Lehistan arasında da bir geçim- sizlik var. Daha doğrusu mevcut olan göçimsizlik devam ediyor ve epey artıyor. Çünkü Lehistan, Çekoslovakya topraklarında bulunan Leh azlığının fena munmele gördüğünden şikâyet- çidir. Bu sebepledir. ki, — evvelcâ, Elçiler Konferansı tarafından Çekos- lovakya ile Lehistan arasında iki parçaya ayrılan Tetehen mıntakasının parçalanması yıldönümü münasel etiyle Lehliler bazı gösterişler tert'p etmiş- ler, beyannameler basıp dağıtmışlar- dır. Lehliler, bu taksimi “ utanılacak bir karar ,, geklinde taysif etmekte- dirler. Çekler ise Lehlerin bu hare- ket tarzından son derece mütecssir olmuş görünmekte ve gazete yazı- ları ile mukabeleye çalışmaktadırlar. Çeklerin iddlamına göre, Lehlerin vaziyetlerinden — gikâyet — ettikleri yurtdaşlarını kurtarmak için behem- hal topraklarından arazi ayırmak leap ediyoraa bundan, en xziyade Lehlerin kendileri zarar göreceklerdir. Çünkü — Lehlatanda da bir — haylı zulum gören yabancı artık vardır. Ve bunların sayımı epey tutmaktadır. Binaenaleyh Lehistan, bu tarzı hare- ketile Tosyadan pirinç temin etmeye giderken evdeki — bulgurdan — olan kimsenin vaziyetine düşmektedir. Çeklerle Lehlerin Fransız müttefi- ki iki millet oldukları düşünülürse bu münakaşa ve karşılıklı iddiaların mahiyeti daha ehemmiyetlenmiş olur. Muhtelif nazik noktalara — ilâveten Avrupanın bu bölgesinde de — bir hassas kisım — mevcuttuf -dömek oluyor. — Süreysa Çerez Kabilinden ——— Yanılışına Göre Yeniçeri zarmanında, bir gece, s0- kakta, zabıla memurları şüpheli bir adam yakalayıp çevirirler. — Son kimsin ? — diye — »sorarlar; o da; — Talebei ulümum; covabını verir, Ürzerini ararlar. Bir de bakarlar ki, koltuğunun altından, kocaman bir pala sarkıyor. — Bunu ne diye taşıyorsun? derler. — Yanlış kazımak için. der. — Hiç bununla yanlış kazınır mı? Diye sorunca, herif gtlü — Ey! der. Bazan öyle olur ki, bu bile küçük g. x* EBaki sadrazamlardan S.. Paşa hasisliği ile ün almişt. Bir gün meşhur Manas Efendiye sormuşlar; — Sadrazamın — sofrasında — acaba kimler bulunur ? Manas Efendi de; — Meleklerle sinekler! demlş. * 8.. Paşanın rakibi, sadrazam K.. Paşa da mütemadiyen, durduğu yer- de çenesini oynatırdı. — Bir. gün vükelâ vapurunda, sudurdan — sahip molla, geviş getiren bütün hayvan- ların etini yemek caiz olduğunu söyleyince, manas Efendi; — Ya? demiş; tevekkeli değil, 5.. Paşa, K. Paşanın başını yedi ! Tti SERA DOLAŞAMAZSINIZ FAKAT $ SA Son Posta ö , . BDAKİ BİRİLÂN, Bürün Ürkeyi HERGÜN DOLAŞIR —i TELGRAF, TELEFON, TELSİZ HABERLERİ İran'da Kışkırtıcı Bir Şeyh hâdise Çıkardı Meşhedde Silâhlar Atıldı Birkaç Kişi Oldü. Yaralananlar Da Var Tahran, 22 (A.A) — İran “Pars,, ajansı Meş- hedde çıkan hâdise hakkında Şu tavzihatı vermek- tedir: 11 Temmuz akşamı, polisçe tanınmış olan kıiş- kırtıcı şeyh Behlül, vaizde bulunmak bahanesiyle halkı toplamış ve şapka ve yeni abuk gsabuk şeyler söylemeye başlamıştır. Polis bu —— ——— —— — —. - Almanya'da Yahu-| Bayrak Hangi Günlerde ve Nasıl di Düşmanlığı Bir Gazete Sabah Kapa- tıldı, Akşam Yasak Kaldırıldı Berlin, 22 (A.A) — Yahudi düşmanı olup son haftalar içinde Yahudilere karşı çok zorlu savaş açan ve en son numarasında da bir çok Nazi İleri gelenlere ve bu arada başbakanlık sekreteri Ham- mers'e de çatan haftalık Der Stürmer gazetesi bu sabah ka- patılmt ise de sonradan bu ya- sak kaldırılmıştır. Berlin, 22 (A.A) — Yahudi gazetesi olan İndische Rundachau birinci teşrinin 22 sine kadar ka- patılmıştır. Çıplaklar Kampına Hücum Paraları Aldılar, Elbisele- ride Yaktılar Barcelona, 22 (A. A.) — Bu- rada Java şehrl yakınlarında ro- ververle silâhli on kişi « Çıplake lar kampına » girerek elbiselerin cebinde bulunan bütün paraları almışlar ve elbiselere de eteş ver- dikten sonra 'savuşmuşlardır. Mareşal Fevzi Ankara 22 — Mareşal Fevzi bu akşamki tyenle Istanbula ha- roket etmiştir. Kudüs Patrikliği Atina 23 (Özel) — Boş olan Kudüs Patrikliğine Erden Mitro- lidi Timoteos tayin edilmiştir. imeteos Sisamlıdır ve tahsilini Oksford Üniversinde bitirmiştir. İstanbulda Buğday Fiatları Ankara, 22 — Tarım Müste- şarı Atıf İstanbulda buğday fiat- larında bir fevkalâdelik olma- dığını, bu işe müdahalenin, köy- lünün aleyhine olacağını Bakan- lığın böyle bir müdahale yap- mıyacağını söylemiştir. Namzet Hâkimler Ankara, 22 — Namzet hâ- kimler 6 ayda asaletleri tastik edildiği takdirde aakere gittik- leri mezun ve hasta oldukları zaman hâkimler kanuna göre muamele görecek, yanl maaş alacaklardır. Pamuk Ziraati İçin Ankara, 23 ( Telefonla ) Tarım bakanlığı Çorum vilâyetinin bazı yerlerinin ve en çok Osmancık kazasının pamuk ziraatine elverişli olup olmadığını yakından gözden geçirmek Üzere pamuk mütehas- sısı Celâli göndermiştir. Döviz Kaçakçılığına Meydan Verilmiyecek Ankara 22 — Filistine hlcret eden yahudilerin döviz kaçakçı- >lığı yapmamaları için sıkı bir gümrük muayenesine tâbi tutul- maları alâkadarlara bildirilmiştir. vermiştir. adamı susturamadığından halkı dağıtmağa karar Silâhlar atılmış ve bir kaç kişi ölmüş ve yara- elbise hakkında vardır. lanmışlır. Askerin de işe karışması sonunda kar- gaşalığı çıkaranlar yakalanmıştır. kaçmıştır. Şimdi — Meşhed'de Şeyh - Behlöl bir. sükün Asılacak? Kanun Yapılıyor Ankara, 23 (Telefonlaj — Sü bakanlığı mevcut bayrak nizamna- mesinin kanun haline getirilmesini teklif etmiştir. Teklif Başbakan- lıkça da muvafık görülmüştür. Alâkadar bakanlıklar mümessillerinden bir komisyon yeni bir kanun projesi hazırlıyacaktır. Bu surotle resmi, hususl yerlere ne günler ve ne suretle bayrak asılacağı belli ola- caktır. Umumi Müzfettişlik Mıntakaları Altıya Çıkarılıyor Ankara, 22 — Iç Işler Bakan- ği yaptığı — incelemeler — s0- nunda — memleketin. 6 umumi müfettişlik mıntakasına ayrılması- nı muvafık görmüş ve bir proje hazırlamıştır. Şark ve Trakya Umum! Müfettişliklerinden başka Ankara, Garbi Anadolu, Şimali Anadolu, Akdeniz Umumi Müfettişlikleri de ihdas - olunacaktır. Akdeniz Genel — Müfettişliği Antalya, Mersin, Adana vilâyet- lerini, Garbi Anadolu Müfettişliği Izmir, Bursa, Canakkale, Aydın vilüâyetlerini, şimal Anadolu mü- fettişliği Trabzon, Rize, Samsun, Giresun, Zonguldak - vilâyetlerini içine alacak, Ankara Mnfıuı:[î de Ankara ile çevresindeki yetleri toplayacaktır. Rodna Zaşçita Yeniden Kuruluyor Sofya, 22 (A.A)— Geçen sene siyasal olduğu için dağıtılmış olan ulusal sosyallat Rondla Zaşçita örgüdüne tekrar kurulma müsaadesi verilmiştir. Sofya, 22 (A.A) — Polis Sofya'da gizli bir komünişt tü m dana çıkarmış ve sekiz kişi yakalanmıştır. See$ Si Yangın Suçluları Suçları- nı İnkâr Ediyorlar (Baştarafı 1 Inci yüzde) çıkarılan eşya muhafazasına ve evlerden çıkan kadın, erkek — ve çocukların muayyen bir yere yerleştirilmesine nezaret etmiş- lerdir. Bilhassa bir jandarma müf- askerler, — eşyanın kurtarılmasında ve muhafazasında son derece mesai sarfetmişler ve en ufak bir eşyanın dahi ziyama meydan vermemişlerdir. Sıkı rüzgârla, yanan evlerin adedi gittikçe artmış, İtfalyenin elinde mevcut su bittiği İçin mo- topompların hortumları Küğıtha- de deresine sokularak oradan su alınmıya başlamıştır. Itfaiye dereden ©o derece su almıştır. ki Kâğıthane deresinin Üst kısmı kurumuştur. Bütün bu mesai, — nihayet 200 evlik yukarı mahallenin 32 evinin yandıktan — sonra ateşin söndürülebilmesini temin etmiştir. Yangın Üç saat kadar — sürmüş, on beş buçuğa doğru söndürük müştür. Yangın — söndükten sonra, Şişli mahiye müdürü ve jandar- manin nezaretinde olarak yangına uğrayan kimsesizlerin o civardaki camie yerleştirilmeleri İşine ba- kılmış, bir kısmı da o cıvarada oturan diğer ailelerin yanlarına yerleştirilmiştir. Itfalye de dün gece sabaha | kadar yangın yerinde bir grupunu bırakmış, kıvılcımların — yeni bir yangına sebep olmaları ihtima- Hnin Öönünü almıştır. Yangının çıkış sebebine ge- lince: Ev kiracısı Şaban, o sırada evde bulunmamakta ve karısı da ev işile meşgul olmakta Idi, yan- ginin kadının mangalla herhangi bir Iş yaparken sıçrayan kıyılcım« lardan çıktığı tahmin edilmekte İse de, Şabanın karısı böyle bir şey- den ademi malümat beyan etmok- tedir, Yanan evin enkazı arasında bulunarak çıkarılan mangal mu- hafaza altına alınmış olup - tetki- kat yapılacaktır. Yangının sebebi hakkında Sarıyer jandarma kumandanlığile, Kâğıthane karakol kumandanlığı esaalı araştırmalar yapmaktadır. Şimdiki halde, Şabanın karısı dikkatsizlikle yangına sebebiyet vermek suçile maznun bulunmak- tadır. Yangını ilk olarak Hüsniye isminde bir kadın görmüş ve jandarmayı haberdar etmiştir. Yangın — ecsnasinda, evinden eşya çıkarmakta olan bir adam düşerek kolundan — yaralanmış, bundan başka, yangını firsat bilerek çapulculuk yapmıya kal- kışan iki genç de jandarma tara- findan yakalanmışlardır. Dün Çubuk Barajında Bir İşçi Boğuldu Ankara, 23 ( Telefonla ) Çubulk — barajında Hacı adlı bir işçi dere- ye :.lrıııı. fakat yüzme bilmedi. ginden boğulmuştur. At Neslinin Islahı İçin Ankara, 23 (Telefonla) — At neslinin ıslabı için Tarım bakan- lığınca bu yıl alınan tedbirler muvaffakıyetle neticelenmiştir. Da- mızlıklar depolarına dönmüşler- dir. 1928 senesinden beri 800.000 hayvan iğdiş edilmiştir. Ormancılık Hakkında Tetkikat Ankara, 23 ( Telefonla ) — Temmuzda Brükselde toplanacak Ormancılık kongresine hükümeti- miz namına giden Tarım bakanlı- anıl direktörlerinden Fahri wrupada Ormancılık hakkında- da tetkikat yapacaktır. Bayındırlık Bakanı Izmir'de İzmir, 22 (A.A) — Bugün saat 18,55te Afyondan gelen trenle Bayındırlık Bakanı B. Ali Çetin- kaya gelmiştir. Muzika ile stel kıta, polls ve uray müfrezeleri tören yapmışlardır. Kültür Bakanı Geliyor Ankara 22 — Kültür bakanı Saffet Arıkan teftiş beyeti rolisl ile beraber Istanbula hareke ete miştir. Yeni Kamutay Binası Ankara 22 Yenişehirde Kavaslı derede yeni bir Kamutay binası kurulacaktır. Bina 938 de tamamlanmış olacaktır. Ekonomi Bakanı Moskovada Moskova, 22 (A. A.) — Bay Celâl Bayar ve Bay Zekâi Apaydın dün Leningraddan buraya dön- müşlerdir. Sovyetler Birliği Tecim Odası Türk ekonomi salgıtı şerefine bir tören yapmış ve bunda Türkiye Elçiliği ve dış işleri ve dış tecim komiserlikleri yüksek Işyarları bu lunmuşlardır. « Son Posta T TSTANBUL Gazetemizde — çıkan #e resimlerin bütün A bedeli peşindir. Adreı * Gelkürmek 28 turütar. ” Gölen evrak geri verilmece.