26 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

26 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

*7'5_* Temmuz 54 a Not 'YALNIZ GENÇ FIZLAR iÇİN! Bir kadın karşısında İradesini üybetmeyen, vicdan ve haysiye- fini ayakları altında çiğnemeyen U saf adam daha büyük bir tafiyet göstermiş; bize bütün Mazisini anlatmıştı. Kocamın bu temiz ve açık alpliliği şu anda bana çok hoş Zelmişti. Onun hoşa gitmeyen irçok hallerinden dolayı kal- imde biriken hoşnutsuzlukları, ir anda silivermişti. Vapurdan çıkarken; — önden, Urkadan, yandan vücudümü sıkış- tıran, ellerini, kollarını en müna- tebetsiz temaslarda kullanmaktan Zevk duyan fırsat düşkünleri ara- fından bir an evvel kurtulmaya Çalışıyor; ve yine bir saniye evvel, ocama koşmak İstiyordum. Yazıhanenin kapısından girdi- ğim zaman onun her zamanki gibi yüksek sesini duydum. — Söz bir, Allah bir. On bin lira kazanacağımı bilsem, Bu alış Verişten gene caymam, Diydrde. Kâtibin birine: — İçerde kim var? Diye sordum. Karışık bir Mu» Sevi tüccarın ismini verdi: — Deri meselesi için görü- tüyorlar. Dedi. Kocamı, iş başında gör- Mek, bana ayrıca blir zevk vere- tokti. Parmaklarımın ucile kapı- Bin camını tıkırdattım. Ve sonra Sessizce içeri kaydım. Doğruca Onun yazıhanesi önüne kadar gi- derek - âdeta muhabbetle - elimi Uzattım. Kocam, dalgın bir nazarla ba- ha baktı. elindek! kalemin ucunu köşedeki yeni alınmış maroken takımın koltuğuna uzattı. — Hele şöyle otur. Dedikten sonra yine © Musevl Hecara karşı Gsözüne devama başladı. Elim, birkaç saniye Böylece kalmıştı. Yüzümde, bir ateş dal- ğalanmıştı. Bütün hislerim derin bir boşluğa yuvarlanmıştı. Ihtimal ki o Musevl tüccar bile benim şu önde düydüğüm istirabin farkına Yarmıştı. Derhal masanın Üstün- deki kâğıtlarını çantasına doldur- miya başlamıştı. Kocam, mütemadiyen defter. ler açıyor, faturalar gösteriyor; sözlerini başka işlere intikal etti- riyordu. Ben, o lmqedıkı kohugı oka- dar acı bir kalp İstırabile yığılmış kalmıştım ki, Bu konuşmanın n -- kadar devam ettiğinin farkında b. & | olamamıştım. Nihayet, kocamın karşıma dikilerek ©o büyük kar- nım elile sivaya sıvaya: — Nidersin gulum?.. Menşur kelâmdır. — Ayının kırk türküsü vardır; hepsi, ahlat üstüne derler. Bizim yarenlikler de işte böyle, hep aksata Üstüne. Dediği zaman - âdeta korkulu bir rüyadan uyanır gibi, dim - onun yüzüne baktım. » Akşama kadar Beşiktaşta iki, Maçkada bir, Şişlide — keza iki akraba ziyareti savdıktan sonra, Beyoğluna gelmiştik. Haçapulo pasajının kapısındaki düğmecilere uğramış, — halamın sipariş etliği düğmeleri almıştık. Tünelle Ke- raköye inecek, oradan da vapura binip Kadıköye geçecektik. Tam, Oliyon mağazasının önü- | ne geldiğimiz zaman, birdenbire karşımıza bir adam çıktı. Büyük bir. teklifsizlikle dan yakaladı: — Merhaba, yahul.. Dört gün- dür senl arıyorum, Kaç kere te- lefon ettim, yazıhanede bulama- dim, Diye bağırdı. Şimdi, kocamla bu adam ara- sında bir konuşma başlamıştı. — Hayrolea, Murat Bey. Yi- He kârh bir iş mi var yoksa?;, — Kârlı demek te söz mü?. Pirinçten kaybettiğimizi bir hafta zarfında bol bol çıkaracağız. — Ne işi bu?.. — Şimdi burada anlatayım?. Gel şurada bir yere girelim , — Yanımda hanım var.Haaa, dur sana bizilm hanımı prezante edeyim. (Beni elile gösterdi. ) Bi- zim hanım, Ve sonra elile o adamı gös- terdi . — Bizim tüccar arkadaşlardan Murat Beğ. Amma, Murad Beg deyüp te geçme, hanaa. Aksota- nın köpoğlu köpeğidir. Duttu mu köyvermez. Tırnakladığı işi - elin- den alanın alnını karışlarım. Yok- sa para tutmaz. Eline avcuna ge- çeni tutsa, piyasada karşısına da- yanan olmar. sana ( Arkası var ) titre- | kocamın kolüm- | nasıl | | e- Satılık SON POSTA Bayanlar Artık yorulmaktan ve üzük- mekten kurtuldunuz. Olanca emeğinize rağmen arzu ettiğiniz gibi temiz ve beyaz bir çamaşır elde etmeğe muvaffak olamazsınız. Halbuki çamaşırı kendi ken- dine yıkayan ve her kumaşa parlak beyazlığı veren: TURSİL kullandığınız takdirde hem zah- metten kurtulacak, hem de iste- diğiniz gibi temiz ve beyaz ça- maşır elde etmiş olacaksınız. Şu halde, siz istirahat ediniz ve Çamaşırınızı : TURSİL- yıkatınız.. Neticesinden hayrette kalacaksınız.. TURSİL Terkibinde hiçbir muzir madde olmadığı gibi Çamaşırınız için kat'iyyen tehlike teşkil etmez. Tereyağı nasıl vücunü besler ? KREM PERTEV de cildi öyle besler... Gıdamını Krem Pertev'den alan kadın ciltleri çatlamaz, buruşmaz kararmaz vae Ihtiyarlamazlar Gayet iyi bir halde ve en birinci nev'inden yarım kuyruklu piyano ( Baby Braadwood ) markalı lagiliz mefruşatı, salon, yatak odaları, bilyük apartıman oşyası satılıktır. Telefon: Son Postı Mıtbnaıı Sahibi 1 R. Kökçü Neşriyat M Tahir NEOKALMİNA Grip - Nevralji - Baş ve Diş ağrıları - Artritizm - Romatizma Nafıa Bakanlığından: Trabzonda teslim şartile muhammen bedeli 4700 lira olan Kap: tıkaçtı tipinde iki adet kamyonet kapalı zarf usülü ile - eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme 8/8/935 Perşembe günü saat 15 de Ankarada Bakan- lık Malzeme Müdürlüğünde yapılacaktır. Isteklilerin tekliflerini Ticaret Odamı vesikası ve 352,5 liralık muvakkat teminatları ile birlikte 8/8/935 Perşembe günü saat (14 e kadar Malzeme Müdürlüğüne tevdi etmeleri lâzımdır. Bu husustaki şartnameleri İstekliler parasız olarak Malzeme Mudnrmğundın alabilirler, (1832) (4193) Türk Hava Kurumu Piyango Direktörlüğünden: Bir buçuk milyon adet beyanname bastırılacaktır. Münakasaya açık eksiltime ile 30/7/935 Sah günü saat 14.30da başlayacak. ıll.kıl olanlar hergün Direktörlük Muhasebesinde |nılna'1.u ni 36) iş Bankası Kumbara ıkramıylerını 10, 000 liradan 20,000 Iıraya çıkararak bir mıslı arttırdı! 0 — 1 Nisan ve 1 Birinciteşrinde verilen beşer bin liralık ikramiyelerden maada: Şubat, Haziran, Temmuz, Eylül ve Birincikânun aylarının ilk günlerinde kumbara sahipleri arasında çekilecek kur'alarla N her biri ikişer bin İiralık ,, fevkalade ikramiyeler verilecektir. (Bu ikramiyeli kur'alara iştirak için de kumbırı ıahiplerlnln ıııgırl Yirmi beş lira biriktirmiş olmaları lâzımdır.) *